Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 12:28

1.16
Ja, detta avsnitt var bra. Föredrar fortfarande ex Ruskie Business och An Echolls Family Christmas. Men ett avsnitt med hela Kane-familjen (utom Lily), Weevil som är med i mer än 20 sekunder, Wallace som börjar bli "sin egen" och inte bara Veronicas sidekick och huvudarc, huvudarc, huvudarc. Damn! Det blev så mycket information i detta avsnitt att jag knappt kommer ihåg vad jag har att säga.

För det första, det är ju inte säkert att Kane:arna har alibi. veronica frågade ju aldrig mamman om tiden, eller...? Lily var ju vid liv vid den tidpunkt som hon "officiellt" dog. Det där fotot vid rödljuset visade ju det. Så om mamma Mars tror att Lily dog vid den "officiella" tidpunkten så kanske ingen har alibi. Inte Lianne heller. Sen kan ju Abel fortfarande vara mördaren som utförde dådet. Det vet vi ju inte. Det är ju inte säkert att allt är ihopljuget. Han kanske fick pengarna för att både döda Lily och erkänna brottet. Eller nej... Då skulle ju det där med skorna stämma. Hm... Men *om* han både utfört och erkänt så gäller ju inga alibin över huvud taget.

Nåväl, ett bra avsnitt. Verkligen. Saknade faktiskt inte Logan i detta avsnitt även om jag naturligtvis gärna hade sett att han varit med bara för att... han är Logan.

I början så tyckte jag att Veronica var alldeles för glad och uppåt, men sen kom jag på att hon ju spelar. Så fort hon är ensam eller i tillbakablickarna så är hon ju väldigt allvarlig. Wallace måste betyda oerhört mycket för henne, för där på slutet så tror jag att hon är glad "på riktigt" då hon ska se matchen.

Håller med RP om leveransen av repliken "Like in your heart, because you love him?" Fantastiskt. Pulled at the good old heart strings också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 13:53

Alltså, såg screencaps från trailern till nästa avsnitt och... I can't bloody wait!!! Det kommer att bli fantastiskt bra. *Men* jag tycker att denna gång avslöjade trailern alldeles för mycket och jag önskar att jag inte sett capsen. Men här finns de för de som ändå vill se dem. Om ni vill få upp förväntningarna: se dem. Men håll er helst borta.

Fotot jag länkar till här spoilar bara en karaktär som ska vara med som inte brukar vara med i alla avsnitt. Dock så illustrerar det det faktum som jag nämnt tidigare: VM är en trovärdig serie klädmässigt... folk har inte en ändlös garderob som de t ex tycktes ha i BtVS (där kan jag bara _komma ihåg_ att jag sett Buffy ha samma tröja som tidigare en enda gång).

SPOILER den som är på fotot ovan
Dessutom är Logan oerhört söt på den bilden. Aww...

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » ons mar 30, 2005 14:34

1x16

Meh, alla säger ju mina saker före =).
Jaja, jag gillade klippningen i det här avsnittet med mammaflashbacksen inbakat i avsnittet. Jag gillade däremot inte hur Veronica var mot Duncan och Meg, passade inte alls in med det förra avsnittet...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Tomas » ons mar 30, 2005 14:34

bara 20 min kvar på nedladdningen nu...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav monkeyboy » ons mar 30, 2005 14:35

Rar eller vanlig?
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 14:51

monkeyboy skrev:1x16

Jag gillade däremot inte hur Veronica var mot Duncan och Meg, passade inte alls in med det förra avsnittet...

1.15/1.16
Fast hon satt ju och grät över Duncan i Ruskie Business. Och hon kastade längtande blickar mot honom då de dansade. Hon försökte väl vara storsint i RB, men har svårt att leva upp till det då hon måste se Duncan och Meg gå och hålla varandra i händerna i skolan, opå dagtid. Lite mer "verkligt" då kanske.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav monkeyboy » ons mar 30, 2005 15:45

AKS skrev:
monkeyboy skrev:1x16

Jag gillade däremot inte hur Veronica var mot Duncan och Meg, passade inte alls in med det förra avsnittet...

1.15/1.16
Fast hon satt ju och grät över Duncan i Ruskie Business. Och hon kastade längtande blickar mot honom då de dansade. Hon försökte väl vara storsint i RB, men har svårt att leva upp till det då hon måste se Duncan och Meg gå och hålla varandra i händerna i skolan, opå dagtid. Lite mer "verkligt" då kanske.

Jo men hon kan ju i alla fall försöka hålla skenet uppe, det där var ju så uppenbart...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav LWes » ons mar 30, 2005 17:35

1x16
Jag tycker att det här avsnittet var jättebra genom hela avsnittet.
Inte en enda gång blev jag rastlös och kollade på klockan hur lång tid som var kvar eller nåt som jag brukar med många serier.
Det är så smart allting! I slutet när hon lurade den där mannen att säga namnet som hon sökte på internet med och fick reda på att Abel var en dotter.
Och för övrigt var det mycket bra andra saker och hela avsnittet var bra med det som var lite tråkigt som saktade ner tempot var flashbacksen, dom var jag inte allt för förtjust i.

En sak jag kom på när jag såg avsnittet var att om Duncan är mördaren lär han döda sin nya flickvän i säsongsavslutningen. Det känner jag på mig.
Det sämsta vore om man får veta att det var Wallace som var mördaren. eller Leo.
Leo är så härlig. Man blir så glad när man hör honom prata.
och Veronica var hur snygg som helst i det här avsnittet!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » ons mar 30, 2005 17:36

Jag vet inte om någon har skrivit det här men Veronica Mars vann SOS 2005
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav LWes » ons mar 30, 2005 17:37

Chosen skrev:Jag vet inte om någon har skrivit det här men Veronica Mars vann SOS 2005

Det har vi skrivit många gånger för några sidor sen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » ons mar 30, 2005 17:40

okej =)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 19:01

VM:s skapare Rob Thomas brukar ju, som jag nämnt, hänga på TwoP. Nu har han skapat en egen site:

http://www.slaverats.com (slaverat är hans nick på TwoP.) Trevligt för oss VM-fans. Bl a finns originalmanus för piloten där (har inte hunnit läsa det ännu).

Sista raderna på "The Origins of Veronica Mars" är kul. "Well, I'm pretty sure you won't be getting your cock bong back" (VM till Logan). :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » ons mar 30, 2005 19:16

Nån som vet var man kan hitta sista avsnittet? Kommer inte in på tvtorrents.ws.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 19:28

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » ons mar 30, 2005 19:48

AKS: Tack!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons mar 30, 2005 20:36

AKS skrev:VM:s skapare Rob Thomas brukar ju, som jag nämnt, hänga på TwoP. Nu har han skapat en egen site:

http://www.slaverats.com (slaverat är hans nick på TwoP.) Trevligt för oss VM-fans. Bl a finns originalmanus för piloten där (har inte hunnit läsa det ännu).

Sista raderna på "The Origins of Veronica Mars" är kul. "Well, I'm pretty sure you won't be getting your cock bong back" (VM till Logan). :D

Jävlar! Den där mannen verkar ha levt ett händelserikt liv. Inte nog med att han ligger bakom det bästa på TV just nu; han har tydligen också producerat ett flertal filmer och serier, skrivit en drös böcker och till och med haft en rik musikkarriär. Han är nog min nya idol.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons mar 30, 2005 20:41

1.16 var mycket trevligt. Även om jag egentligen tycker vissa andra serier som går nu är bättre än VM så är VM mycket möjligt den mest rent underhållande (undantaget sitcoms). De två är inte riktigt samma sak för mig.

AKS: Grymt bra 1.16-post! Dina spekulationer kring fallet Lilly Kane är så väldigt detaljerade och underhållande. Märks verkligen att du älskar serien. Får mig att vilja se om de tidigare avsnitten.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 21:14

caffeineaddict skrev:AKS: Grymt bra 1.16-post! Dina spekulationer kring fallet Lilly Kane är så väldigt detaljerade och underhållande. Märks verkligen att du älskar serien. Får mig att vilja se om de tidigare avsnitten.

Tack! Vad glad jag blev då jag läst det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 22:47

Detta var inte så kul att läsa (från ett inlägg på TwoP):

And in a very recent interview, the guy in charge of Warner Brothers' DVD division said there were no plans for a Veronica Mars DVD--he didn't rule it out, just said nothing was cooking now.

De måste väl börja arbeta med utgåvan nu om vi ska ha den till hösten. Verkar bli en lång väntan detta... om dete ns blir nån release. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons mar 30, 2005 22:53

Är det warner som ska göra dvdn om det blir någon? Fucking hell... Om den blir av blir den säkert i fullscreen. Warner är dåliga på dvder i allmänhet och riktigt usla när det är en serie som de själva inte visar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 22:56

Tusan också! :( Och det är ju de som producerar serien så vi kommer nog inte undan dem. Mer bad news denna dag? Trevligt. Ja, ni kanske inte har hört att VM fick värdelösa tittarsiffror och kom sist i 18-49-demografin (ordval?) och där t.o.m. slogs av The Starlet som tydligen är nån värdelös dokusåpa på The WB. Riktigt dålig dag, m.a.o.. Tur att avsnittet var bra i alla fall...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » ons mar 30, 2005 23:05

1x16

Här var det minsann inget "vi kickar igång långsamt och värmer upp tittaren stegvis efter uppehållet". Arc-utvecklingen rasade på så det fanns tendenser till korvstoppning. Men inte på något sätt menat negativt. Det var ett riktigt, riktigt bra avsnitt och Kristen.. Jag kanske tar i eftersom det var ett tag sen jag såg henne sist men DAMN! Hon är drypande vacker, charmig och levererar repliker med..perfektion! som RalfiParpa sa.

Det utrymme som Wallace gavs var banne mig på tiden. Och scenen med kakorna när man inser att det var Voncan som smög in dom i Wallace skåp. Usch så pluttinuttigt men samtidigt usch så det gick hem också.
"And he lived to tell the tale?..//.. bad kidnapped goat!" ljuvligt!

AKS: du har varit som en energisk nyutslagen vårblomma vad gäller postningarna idag. Det verkligen märks hur mycket du saknat VM vilket är coolt och se. Eller som Mugatu i Zoolander skulle sagt - that's AKS, she's sooo hot right now! :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » ons mar 30, 2005 23:13

Qarlsson skrev:AKS: du har varit som en energisk nyutslagen vårblomma vad gäller postningarna idag. Det verkligen märks hur mycket du saknat VM vilket är coolt och se. Eller som Mugatu i Zoolander skulle sagt - that's AKS, she's sooo hot right now! :)

Vad snällt sagt! Tack!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor mar 31, 2005 1:04

Jag håller med er. Kristen levererar sina repliker perfekt och hon spelar Veronica så himla bra. När hon är ensam så ser man sorgen i hennes ögon... Jag blir så engagerad i Veronica, jag bryr mig verkligen om vad som händer henne, och det är tecken på att det är en bra serie, en underbar karaktär och en bra skådespelerska som porträtterar henne.

:lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tor mar 31, 2005 6:42

Nu har jag sett de tre första avsnitten av VM - mycket på grund av allt positivt jag hört om serien här på forumet. Speciellt då AKS kärleksförklaringar. ;)

De första två avsnitten var bra men kändes väldigt mycket som enbart introduktion, fast det är väl inte så konstigt.
Hade bara tänkt se teasern till det tredje avsnittet, men plötsligt var avsnittet slut! Jag sögs helt och hållet in i handlingen och hela avsnittet hade bra flyt med smart dialog, osv. Riktigt, riktigt bra. :)

1x03 Riktig snyftare i slutet när Veronica frågar ut mammans kompis som bor på Arizona-adressen... Om inte annat visade det att Kristen Bell har stor bredd på sina skådespelartalanger. I serien överlag är hon bra på att vara sassy och känslig/sympatisk på samma gång, men just den här scenen visade att hon klarar av att bara vara känslosam också. Good job, KB.

Duncan är en intressant karaktär. Förstod att han skulle ta den där tabletten i slutet, men det jag mest funderade på under hans scener var om manusförfattarna tänkt att han och Veronica är seriens Romeo och Julia. Kan nästan tänka mig att den första pitchen för serien fick det att låta så. Men förhoppningsvis har de tänkt ett steg längre och det hela blir mer komplicerat än så.

Kompisen, hm, vad heter han... ja, hur som helst kunde han gärna få göra lite mer. Han som påminner alltför mycket om Pete i Smallville. Nu verkar han mest finnas till för att Veronica ska ha någon att prata högt med om sina fall för att det inte ska bli för mycket Sunset Beach och tala-med-sig-självigt. ;)

Det enda som bröt av i avsnittet för mig var när Ivy's "Edge of the Ocean" började spelas. Klassisk Roswell-låt. :D

Ska se vidare i morgon... alltså idag. Nu har jag varit vaken alldeles för länge. Men hur som helst kan jag säga att jag är fast i VM-träsket. Vill se mera! :D Jag känner redan av den där klassiska beroendekänslan. Hoppas bara att det blir färre voiceovers. Men känner på mig att de kommer att klänga sig kvar och förpesta tillvaron likt en geting man hör men inte ser. :|
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 31, 2005 10:11

Yay! Glorificus är fast! :)

Jag såg förresten om 1.3 av VM för bara nån vecka sedan och det var mycket bättre än jag kom ihåg. Slutscenen är, som Glorificus nämnde, väldigt bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor mar 31, 2005 12:49

Kommer inte ha tid att se senaste avsnittet förrän ikväll men igår såg jag om 1x15 och jag gillade Aly som Trina mer denna gången. Förra gången var det nog svårt att inte se Willow eller något. Och vilket bra avsnitt, förväntar mig att nästa är minst lika bra :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor mar 31, 2005 13:46

Fråga 1.16:
Vad var det VM betalade för sin mor i slutet?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor mar 31, 2005 15:09

Yog-Sothoth skrev:Fråga 1.16:
Vad var det VM betalade för sin mor i slutet?

Hon gav henne väl bara pengar så att hon kan fortsätta gömma sig eller nåt.
Det var så jag förstod det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tor mar 31, 2005 15:29

Jag fattade det som att de skrev in henne på nån avgiftningsklinik...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film