Marti Noxons Point Pleasant

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » mån feb 28, 2005 16:21

det ryktas att Marti Noxon vill ha med James Marsters till en eventuell säsong två o_O .. nån som vet mer?
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » mån feb 28, 2005 16:24

Det har vi väl läst om tidigare också, att Marti gärna vill ha med JM... innan PP ens började sändas?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 16:57

Jag har läst nånstans, Whedonesque kanske (ej artikel, alltså i en kommentar) att JM blev erbjuden rollen som Grant SHow nu spelar, men vist nog tackade nej. Som sagt, detta är tredjehandsinformation så det går ju inte att lita på till ens 90%, men, men...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » lör mar 12, 2005 3:46

Nä jag fattar inte varför folk inte gillar det här. Point Pleasant är egentligen den enda serien just nu som jag verkligen tycker mycket om, den enda som inte känns konservativ och irriterande. (Orka! Orka! är också bra men det är så jobbigt att följa en serie på tv. Veronica Mars tycker jag också om när jag inte är på dåligt humör. Och så Nip/Tuck och The Shield förstås. Osv osv, men ändå.)

Avsnitt 7 var nog bäst hittills. Men hatades det förut är jag väl inte säker på att ni kommer att ändra er.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » tis mar 15, 2005 0:15

Tam skrev:Nä jag fattar inte varför folk inte gillar det här. Point Pleasant är egentligen den enda serien just nu som jag verkligen tycker mycket om, den enda som inte känns konservativ och irriterande. (Orka! Orka! är också bra men det är så jobbigt att följa en serie på tv. Veronica Mars tycker jag också om när jag inte är på dåligt humör. Och så Nip/Tuck och The Shield förstås. Osv osv, men ändå.)

Avsnitt 7 var nog bäst hittills. Men hatades det förut är jag väl inte säker på att ni kommer att ändra er.

Jag såg senaste avsnittet idag och tyckte det var ganska bra. Det börjar bli intressant nu.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis mar 15, 2005 15:36

1x07: Allt som skulle kunna göra serien grymt bra är finns fortfarande där, tom lite mer än vanligt, men det är fortfarande för taffligt gjort. Den här serien skulle kunna vara riktigt grym, men det är den inte.

Intressant det där med videobandet, vad är det Ben har gjort?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis mar 15, 2005 22:17

Illyria skrev:1x07: Allt som skulle kunna göra serien grymt bra är finns fortfarande där, tom lite mer än vanligt, men det är fortfarande för taffligt gjort. Den här serien skulle kunna vara riktigt grym, men det är den inte.

Intressant det där med videobandet, vad är det Ben har gjort?

Spoiler 1x07
Jag håller med Illyria. Det finns ögonblick när man blir lite intresserad och vissa saker har potential, men det funkar ändå inte riktigt. Dock så var detta avsnitt lite bättre än dom andra, tycker jag. Fast jag klarar fortfarande inte av Grant Show och "sexiga mammans" karaktärer, deras intrigerande gör att jag vrider på mig av pinsamhet. Usch. Det som var överraskande i detta avsnitt var dock att "sexiga mamman" ändrar sig och vill inte vara med på intrigerandet längre. Äntligen! Kan vi får slippa det nu? Men ja videobandet, vad har Ben gjort? :eek: Hmm, den enda som jag faktiskt tycker om av karaktärerna är dottern till the Kramers. Resten är bara gäääsp, även skurkarna. Mamman börjar bli lite intressant i och med hennes förmåga att kommunicera med sin döda dotter, det ska bli intressant att se om dom vågar göra nånting annorlunda med hennes karaktär. Himla tråkigt om dom bara proppar henne full med mediciner igen... :rolleyes: Men jag är fortfarande inte speciellt engagerad och jag skulle inte bry mig om nåt hände nån av karaktärerna.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor mar 17, 2005 20:43

Har äntligen kommit mig för...

1.5 (ett av de bättre, inte särskilt bra dock)
Ja, jag tyckte nog att detta var ett av de bättre avsnitten av de fem jag sett. Men inte bra. Tyckte dock att killen med sjuka pappan glimrade till ibland med något som kan vara potential. Den andre killen (Jesse?) är dock ett sömnpiller. Att två tjejer skulle vilja tok-ha honom är ju ta mig 17 skrattretande. Han ¨har ju inget som kompenserar tråkigheten heller. Adam Busch underanvänds nåt så infernaliskt att det känns som att det inte var så stor idé att ha med honom. Samtidigt så fick de väl in några BtVS-fans på det.

Jag gillade dock Grant Show-scenerna i dåtid. Fina färger också. Gillar det där lite bruna/bleka filtret. Nice.

Jag vet inte vad det är med den här serien. Jag menar, basic premise är ju så bra. Jag tror att det är valet att göra såpa av det. Hade serien kunnat balansera sin grundhandling som Buffy/Angel/Veronica Mars, genom att blanda humor, drama, tajta manus och minimalt med såpa, så hade den fungerat finfint. Så som det är nu... not so much.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör mar 19, 2005 13:16

Avsnitt 7 är ju tveklöst ett av de bättre avsnitten hittills. *Alla* problem finns fortfarande kvar, men eftersom de tycks arbeta vidare med en idé som kan bli intressant så brydde jag mig inte så mycket under 1.7. Ser faktiskt fram emot att se 1.8. Men är serien då bra nu helt plötsligt? Nej. Den har bara blivit ganska mycket mindre "meh". Men fortsätter utvecklingen som i de senaste tre avsnitten så *kan* det blir bra.

Tänk om Ben av nån anledning dränkte sin dotter? I badkaret såg väl mamman Isabel dränkas? Jag tillhör dem som verkligen gillar Grant Shows karaktär... det blir liksom lite humor och så då han är med tack vare hur Show spelar karaktären. Det bästa som skulle kunna hända dock är att Paula (den tveklöst sämsta skådespelerskan i den sämst skrivna rollen) och hennes mamma skrivs ur serien. Det är dessutom de två karaktärerna som står för mest såpainslag.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » lör mar 19, 2005 13:30

AKS: Lova att skrika högt om serien faktiskt blir bra. Jag är fortfarande besviken på vilken jävla pannkaka den visade sig vara.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör mar 19, 2005 13:48

Jag ska meddela. :) Verkar dock vara ganska långt borta trots att jag nu har lust att se serien igen.

EDIT: Om ni går hit till TV Tome så kan ni se att vi som skrivit att PP blivit bättre på senaste tid inte är ensamma om att tycka det. De senaste fyra avsnitten har det högsta medlet. Nu är det väl mest de som gillar serien som röstar (jag menar, 8.27 i genomsnitt?!), men det förändrar ju inte det faktum att serien "i genomsnitt" tycks ha blivit bättre. Inte för att jag brukar gå efter TV Tomes medelbetyg, men som sagt... denna gång håller jag med.
Senast redigerad av AKS lör mar 19, 2005 13:53, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör mar 19, 2005 13:53

AKS skrev:Avsnitt 7 är ju tveklöst ett av de bättre avsnitten hittills. *Alla* problem finns fortfarande kvar, men eftersom de tycks arbeta vidare med en idé som kan bli intressant så brydde jag mig inte så mycket under 1.7. Ser faktiskt fram emot att se 1.8. Men är serien då bra nu helt plötsligt? Nej. Den har bara blivit ganska mycket mindre "meh". Men fortsätter utvecklingen som i de senaste tre avsnitten så *kan* det blir bra.

Tänk om Ben av nån anledning dränkte sin dotter? I badkaret såg väl mamman Isabel dränkas? Jag tillhör dem som verkligen gillar Grant Shows karaktär... det blir liksom lite humor och så då han är med tack vare hur Show spelar karaktären. Det bästa som skulle kunna hända dock är att Paula (den tveklöst sämsta skådespelerskan i den sämst skrivna rollen) och hennes mamma skrivs ur serien. Det är dessutom de två karaktärerna som står för mest såpainslag.

1x08
Just nu tycker jag att det coolaste är Jessie och att han har varit död och att han verkar vara Guds son eller nåt. Det gillar jag.
Det var synd att prästen dog! Han var min favorit! och på ett sånt tråkigt sät också!
Jaja, jag tycker serien är bra. Skulle gärna se att den fick en till säsong.
Undra vad Jessies kompis har att göra med allt, för det känns som han börjar få en viktig roll, gemfört med i början när han bara var Jessies livräddarkompis och nu jobbar han direkt för Satans medhjälpare.
Senast redigerad av LWes lör mar 19, 2005 14:00, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör mar 19, 2005 13:55

Oops! Spoilar du 1.8 där LWes...? Känner inte igen en del av sakerna som står där.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör mar 19, 2005 14:00

AKS skrev:Oops! Spoilar du 1.8 där LWes...? Känner inte igen en del av sakerna som står där.

Satan, jag vet inte vilket avsnitt som är vilket... :oops: Förlåt mig mycket för min dyssighet.
Nu kommer jag må dåligt hela dan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör mar 19, 2005 14:31

Nej, gör inte det! Du har inte förstört min dag så förstör inte din egen. Det är lugnt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » lör mar 19, 2005 14:37

AKS skrev:Nej, gör inte det! Du har inte förstört min dag så förstör inte din egen. Det är lugnt. :)

Men jag fick massvis av dålig karma. Jag måste vara väldigt försiktig eftersom jag snart fyller år, plus att jag har ett stort matteprov och att jag ska hitta praktikplats. Med dålig karma så lär jag inte lyckas väl med allt. :(
Men jag är glad att du inte blev allt för ledsen. ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav dizzy » lör mar 19, 2005 18:51

Måste hålla med föregående talare att serien blivit klart bättre de senaste avsnitten, men är väl inte jättebra än. Mindre såpa och mera huvud-arc, även om en del av problemen återstår.

1x08
Bara det att Dina Meyers karaktär inte är med alls i avsnittet är ju positivt. Och lite mer öppen konfrontation som det ser ut att bli nu verkar lovande. Tycker inte prästen var så jätteintressant så hans död gör mig inte så mycket, men de kanske behöver ersätta honom med någon ny så det inte blir för få karaktärer. Och förstås mer av Adam Busch vill vi se.

Noteras kan ju också göras att 1x07 skrevs av Diego Gutierrez (Buffys Normal Again).
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Tob » sön mar 20, 2005 20:06

Dem senare avsnitten har ju varit klart bättre, men faktum kvarstår, serien har fortfarande en ton av lättsamhet och sliskig intrig. Dock i lite mindre dos.

Hursomthelst så är det nästan så jag ser framemot nästa avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Noam » sön mar 20, 2005 23:07

1x08
Mycket bra avsnitt om man ser på de tidigare avsnitten. Gillade slutet när Christina tittar upp. Är det hämnd på g?

Dock så ser jag ett fundamentalt fel i serien (från min synvinkel). Jag älskar magi och när karaktärerna använder sina magiska krafter. Men i den här serien så kan hon ju inte använda sina krafter fullt ut.. för då blir hon ond :(
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav AKS » mån mar 21, 2005 19:23

Har nu sett 1.8. En klar förbättring iom detta avsnitt också. Ännu inte bra, men ett helt okej avsnitt. Jag vill definitivt se nästa avsnitt nu. Tycker också att Robert Duncans score är bra, har tänkt på det de senaste två-tre avsnitten.

1.8
Father Tomás var verkligen ingen favorit. Stentrist med karisma som en geckoödla. Kommer inte att sakna honom. Antagligen inte ens märka att han är borta. Vi lär nu se att Point Pleasant lider av Sunnydale-syndromet: tror knappast att de (allmänheten) kommer att reagera på att ytterligare en präst dött under minst sagt underliga omständigheter.

Jesse... Jorå, hade han spelats av en bättre skådespelare hade det kunnat vara riktigt intressant nu. Jag tycker heller inte att Harnois-tjejen har nog med talang för att spela Christina. Bättre skådespelare i dessa nyckelroller hade varit att önska. Paula *måste* försvinna. Fortfarande har hon inte ens varit intressant i en sekund. Att hennes mamma inte var med i detta avsnitt var dock en lättnad. Slapp *det* såpaelementet i alla fall. Annars så gillar jag fortfarande Boyd. Grant Show är så over the top att det är bra. En riktigt underhållande karaktär.

Nej, bring on nästa avsnitt säger jag!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons mar 23, 2005 4:28

Point Pleasant es muerto och jag tror inte någon är förvånad. Det är ju trots allt Fox vi pratar om.

LOS ANGELES (Zap2it.com) When FOX Entertainment President Gail Berman insisted to TV critics back in January that the remaining episodes of "Tru Calling" would air at some point, many a reporter chuckled. Well, Berman may be departing FOX for a creative gig at Paramount, but she's true to her word. The much maligned and already effectively cancelled "Calling" will return on Thursday, March 31, replacing the equally maligned and equally effectively cancelled "Point Pleasant."
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons mar 23, 2005 12:42

Kan inte hjälpa att jag efter de senaste avsnitten känner mig *lite* besviken. Den hade kunnat bli bra om den fått en andra säsong.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons mar 23, 2005 12:47

AKS skrev:Kan inte hjälpa att jag efter de senaste avsnitten känner mig *lite* besviken. Den hade kunnat bli bra om den fått en andra säsong.

Att lägga ner vilken tv-serie som helst efter åtta avnitt känns rätt dumt -- speciellt om det är en midseason replacement.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons mar 23, 2005 13:41

Ja, det har du rätt i. De har inte ens fått en chans att etablera en publik. Tycker allt går så fort nu för tiden... Det är bara stora succéer som Lost, Desperate Housewives osv som man kan *veta* kommer tillbaka. Sen finns det små serier som aldrig ens får chansen. Jag menar, hur stor chans har en serie fått efter åtta avsnitt?

EDIT: Betyder detta att vi inte ens kommer att få se resterande avsnitt av PP? I så fall blir jag riktigt besviken.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons mar 23, 2005 16:05

AKS skrev:Betyder detta att vi inte ens kommer att få se resterande avsnitt av PP? I så fall blir jag riktigt besviken.

Ingen aning, just nu verkra det ju så. Men TC är ju som sagt bara 6 avsnitt och när de visat klart dem, om det inte blir några uppehåll, så är det fortfarande början på maj och det skulle finnas tid "kvar" att visa de sista PP-avsnitten... men vi får väl se vad Fox gör. Jag skulle vilja att de visar alla avsnitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » ons mar 23, 2005 16:52

Det här var ju tråkigt, Point Pleasant var ju min favoritserie. Men inte så oväntat. Hoppas väl på DVD-ville, men det känns tveksamt om PP har rätt fan-bas för det.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » ons mar 23, 2005 16:59

Tam: inte så många som gillar den mycket menar du? Det låter inte helt osannolikt ändå, Wonderfalls visade de ju 4 avsnitt av och den finns på dvd nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » ons mar 23, 2005 17:25

Men Wonderfalls hade ändå en hype, eller nåt, hade det inte? Men det är klart, Miracles ska/har väl blivit dvd. Kanske finns det hopp. Tror bestämt jag börjar hoppas.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » ons mar 23, 2005 17:36

Tam skrev:Men det är klart, Miracles ska/har väl blivit dvd. Kanske finns det hopp. Tror bestämt jag börjar hoppas.

Men Miracles var till skillnad från Point Pleasant fruktanstvärt bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » ons mar 23, 2005 17:46

LWes skrev:
Tam skrev:Men det är klart, Miracles ska/har väl blivit dvd. Kanske finns det hopp. Tror bestämt jag börjar hoppas.

Men Miracles var till skillnad från Point Pleasant fruktanstvärt bra.

And I'm back at
Tam skrev:Hoppas väl på DVD-ville, men det känns tveksamt om PP har rätt fan-bas för det.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film