"Ny" BtVS utan Joss Whedon?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav Ai » sön mar 06, 2005 22:03

Men har han verkligen sagt Aldrig Mer uttryckligen? Han har avvecklat ME och satsar på film just nu, men han har ju alltid sagt att han älskar tv-mediet, så visst finns det väl en chans att han kommer tillbaka.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön mar 06, 2005 22:20

Ai skrev:Men har han verkligen sagt Aldrig Mer uttryckligen? Han har avvecklat ME och satsar på film just nu, men han har ju alltid sagt att han älskar tv-mediet, så visst finns det väl en chans att han kommer tillbaka.

Mm, jag kommer inte ihåg exakt hur det formulerades i artikeln jag läste, men det lät som att det skulle inte komma några nya serier inom dom närmaste åren, för att han ville hålla på med film, och vara med familjen osv. Så det finns ju en chans att han startar upp en ny serie sen, men det känns så långt bort och är så osäkert. Jag är otålig.. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » sön mar 06, 2005 22:25

Jag vet inte exakt vad Joss sagt, kanske är det någon som tolkat avvecklingen av ME som att han aldrig mer vill göra tv-serier, men andra artiklar säger att ME mer är lagt på is men går att starta upp igen. Jag tror på att om rätt projekt dyker upp så skulle inte Joss säga nej till tv.

Läste någon artikel om Serenity för ett tag sedan och där lät han positiv till att göra mer om Firefly, vilket än format det gällde? Minns tyvärr inte vilken artikel det var dock...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön mar 06, 2005 22:38

Det han sade när Angel lades ner var ju att "I don't know if the Buffyverse is going to return to TV, but I hope so, and I know we'll be putting SOMETHING out there. Maybe on HBO, 'cause I like me some cussin'." Men det kan ju ha varit fritt spånande och inga som helst säkra planer. Gissningsvis handlar hans framtida planer väldigt mycket om hur det går för Serenity finansiellt, så min gissning är att vi får vänta åtminstone tills i höst för klarare besked.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Betty Boop » tis mar 08, 2005 0:10

En Faith spin-off skulle var jättebra.

Faith har så mycket "untold history".
Hennes bakgrund och varför det hela blev som det blev. Hon hade kunnat flytta till Cleveland. Hennes gäng kan bland annat bestå av Spike, Andrew och nån som ännu inte har kommit in i buffyverse, t e x någon från hennes förflutna.

Buffy utan Joss kommer inte ens på tanken.

Sen en film med Buffy utan SMG?! undrar var dem får sina galna idéer från?
Betty Boop
Demon Fodder

Inläggav Tinwiel » ons mar 09, 2005 14:16

Jag hittade en artikel på Buffy.nu

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=7038
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » ons mar 09, 2005 14:32

"I have a bitter taste in my mouth with where TV has gone in the past five years," said Whedon, who called TV’s reality trend "loathsome."

Hear, hear!

He also has an animated TV version of "Buffy" in the works; that project will continue to be developed.

Hm, animated Buffy? Den idén gillar väl LWes.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons mar 09, 2005 14:37

Binchy: Har du missat Animated Buffy-grejen? Den har diskuterats länge. Har t.o.m. en egen tråd, om jag inte minns fel. Dock börjar jag fundera på om den någonsin faktiskt kommer bli färdig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Binchy » ons mar 09, 2005 14:48

caffeineaddict skrev:Binchy: Har du missat Animated Buffy-grejen? Den har diskuterats länge. Har t.o.m. en egen tråd, om jag inte minns fel. Dock börjar jag fundera på om den någonsin faktiskt kommer bli färdig.

Tydligen har jag missat det helt. Where have I been?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Illyria » ons mar 09, 2005 15:02

BtAS tycker jag låter som ett väldigt lovande projekt men nu verkar det ju ligga på is igen... för tv-bolagen inte förstår vilken ålder det riktar sig till :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ai » ons mar 09, 2005 15:43

Illyria skrev:BtAS tycker jag låter som ett väldigt lovande projekt men nu verkar det ju ligga på is igen... för tv-bolagen inte förstår vilken ålder det riktar sig till :rolleyes:

... som vanligt då. :rolleyes:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » ons mar 09, 2005 16:03

Illyria skrev:för tv-bolagen inte förstår vilken ålder det riktar sig till :rolleyes:

Det är ju det största problemet. Jag tror att det skulle vara svårt för serien att få publik eftersom dom flesta skulle missta det för en barnserie o.s.v.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav dansdansdans » lör jun 18, 2005 15:59

usch nej ingen buffy utan joss inblandning.
tänk en dålig variant om några år... de gör helt fel och såklart är inte ensskådespelaren rätt, för klart kommer det inte vara orginalskådespelaren.........

yuck
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Tobie » lör jun 18, 2005 16:55

Om dom ska göra mer Buffy så ska ju SMG och de andra vara med, annars så får dem hitta på nått annat. Tänk villken stor serie som helst om de skulle göra samma sak.
Ta t ex. Friends. Byt ut alla skådisar där mot andra och du får inte gamla och vanliga. Sen Buffy i framtiden suger ju.
Ah, that's the stuff! Slayer musk. It is bitter and aggravating! Grrrr!
Användarvisningsbild
Tobie
Demon Fodder

Inläggav latarmig » lör jun 18, 2005 18:03

Tobie skrev:Om dom ska göra mer Buffy så ska ju SMG och de andra vara med

Det enklaste är väl att inte ha med karaktären Buffy. På så sätt behöver inte Sarah vara med heller. Med andra ord, Buffy är död och vi följer någon av hennes efterföljare. Vissa karaktärer kan fortfarande vara kvar, Giles och Quentin Travers, till exempel, men i övrigt är det nytt manskap. Det viktiga är dock att vi fortfarande befinner oss i buffyverse, de får inte ändra på hur världen ser ut.
latarmig
Big Bad

Inläggav JRT » lör jun 18, 2005 18:09

latarmig skrev:Quentin Travers

Det kan nog bli ganska svårt. Det kommer bli en massa "Oh, where is the rest of Quentin?" - "I think I saw some of him over there". Yuckiness ensues.

Ref- Never Leave Me - KABOOOM!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav latarmig » lör jun 18, 2005 18:24

Just det ja. Ursäkta mitt tröga minne. :-)
latarmig
Big Bad

Nytt Buffy-material.

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 8:26

Personligen så skulle jag vara glad om NÅGON spin off kom. Vilken som helst egentligen. Helst skulle jag vilja se en Faith spin off eftersom jag diggar Faith men en Willow spinoff skulle också vara väldigt kul. Hon har ju Kennedy och allt så det finns mycket material i både Faith och Willow att göra just en spin off av.

Helst så skulle jag se Joss vara involverad i det men det är inte ett krav från min sida. Så länge dom inte ändrar på saker utan håller sig till mytologin så är jag nöjd.

Om Joss inte är intresserad och det blir problem med att skådisarna jobbar på andra projekt så skulle jag jättegärna se en utländsk spin off.
En svensk eller brittisk Buffy. Alltså:

Buffy väckte ju alla Slayer potentials vilket betyder att det nu finns åtminstonde en svensk Slayer. Det skulle låta dom börja om från början med en ny Slayer i ett redan etablerat universum med en solid fanbase. Och sen ta det i nya riktningar. Om de vill ha ett mer kommersiellt företag så kan dom göra henne brittisk. Alltså engelsktalande. Anledningen till att göra serien utländsk skulle vara för att göra en "clean slate". Alltså börja om från början. Om den var amerikansk så skulle fansen undra varför inte hon/han är med i den.

Ugh, hoppas folk förstår vad jag menar. Jag bara babblar. Jag skyller på att jag saknar Buffy. :(
Amam
Demon Fodder

Nytt Buffy-material.

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 8:27

Oops! Dubbel post. Raderar lite så den tar mindre plats. Går det att ta bort den här posten helt och hållet?
Amam
Demon Fodder

Inläggav Tinkerbelle » mån jul 04, 2005 11:17

WOW!
En hudikbo!
Bor du inne i stan eller nånstans utanför?

Nu skiter jag i att detta är off topic för detta är ju nästan en sensation!
Tinkerbelle
Big Bad

Hudik rules!

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 11:40

Haha! Två stycken från Lill-Hudik! Det var ett sammanträffande. :P Jo, jag bor inne i stan. Solbågen. Du då?
Amam
Demon Fodder

Re: Nytt Buffy-material.

Inläggav A bear » mån jul 04, 2005 12:20

Amam skrev: Om Joss inte är intresserad och det blir problem med att skådisarna jobbar på andra projekt så skulle jag jättegärna se en utländsk spin off.
En svensk eller brittisk Buffy.

Bibbi, vampyrdråparen! Med manus av översättaren från Kanal5.
Hon möter sin betraktare, den träige men charmige norrmannen Geir, på biblioteket i Sundstagymnasiet i Karlstad (solstan) där hon även möter sina kompisar Hängbjörk och Sven-Erik. Följ hennes roliga äventyr:
- På midsommarafton förvandlas alla till de sju sorters blommor de lagt under huvudkudden.
- Juha, en finsk raggarvampyr, rasar in i stan med sin galna flickvän Sirkka-Liisa och försöker ta över stan. Efter att han försökt döda Bibbi ett antal gånger monterar några tekniskt lagda I2-beväringar in ett chip i huvudet på honom som gör honom oförmögen att dricka brännvin och följaktligen ofarlig.
- När kommunalrådet Anders Knape (m) förvandlar sig till en stor bäver spränger Bibbi och hennes kompisar Sundstagymnasiet i luften. Resterna av Knape sköljs iväg med Klarälva.
- En grupp underliga sagomonster kommer till stan och tar ifrån alla förmågan att tala och kommunicera normalt; kort sagt, alla börjar prata skånska.
- En demon kallas in och får hela stan att börja sjunga Sven-Ingvars greatest hits. Ingen märker någon skillnad.

Etc. Häng med!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sharatec » mån jul 04, 2005 12:42

A bear skrev:Etc. Häng med!

Fram med manus och vitsiga avsnittstitlar. Nu! :D
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Ai » mån jul 04, 2005 12:42

A bear skrev:
Amam skrev: Om Joss inte är intresserad och det blir problem med att skådisarna jobbar på andra projekt så skulle jag jättegärna se en utländsk spin off.

Hon möter sin betraktare, den träige men charmige norrmannen Geir, på biblioteket i Sundstagymnasiet i Karlstad (solstan) där hon även möter sina kompisar Hängbjörk och Sven-Erik. Följ hennes roliga äventyr:
- På midsommarafton förvandlas alla till de sju sorters blommor de lagt under huvudkudden.
- Juha, en finsk raggarvampyr, rasar in i stan med sin galna flickvän Sirkka-Liisa och försöker ta över stan. Efter att han försökt döda Bibbi ett antal gånger monterar några tekniskt lagda I2-beväringar in ett chip i huvudet på honom som gör honom oförmögen att dricka brännvin och följaktligen ofarlig.
- När kommunalrådet Anders Knape (m) förvandlar sig till en stor bäver spränger Bibbi och hennes kompisar Sundstagymnasiet i luften. Resterna av Knape sköljs iväg med Klarälva.
- En grupp underliga sagomonster kommer till stan och tar ifrån alla förmågan att tala och kommunicera normalt; kort sagt, alla börjar prata skånska.
- En demon kallas in och får hela stan att börja sjunga Sven-Ingvars greatest hits. Ingen märker någon skillnad.

Etc. Häng med!

MERA!!!!

Den här går in i klassikertråden omedelbums!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 13:37

A bear skrev:

Etc. Häng med!

Haha! Jo, JAG skulle titta på det där iallafall! Alla kommer att bli kära i Hängbjörk, no question about it. ;P

ååååh, Hängbjörk!
Amam
Demon Fodder

Re: Hudik rules!

Inläggav Tinkerbelle » mån jul 04, 2005 14:33

Amam skrev:Haha! Två stycken från Lill-Hudik! Det var ett sammanträffande. :P Jo, jag bor inne i stan. Solbågen. Du då?

Njutånger..
så en bit utanför alltså(eller ett par mil...) :?

Edit:Och eftersom ingen annan hunnit göra det så:
Presentationslänkar!
Senast redigerad av Tinkerbelle mån jul 04, 2005 14:44, redigerad totalt 1 gång.
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav noike » mån jul 04, 2005 14:38

Amam skrev:Helst så skulle jag se Joss vara involverad i det men det är inte ett krav från min sida.

Eftersom så mycket av serierna kommer från Joss så tror jag itne att det skulle fungera alls utan honom. Att göra en fortsättnign bara för att känns som en idiotisk idé, kvalitén skulle inte alls bli hög utan den passion som Joss la ner i serien.

Om man måste ha en uppföljare utan just kvalité så kan man alltid skriva ut ett foto av SMG och klistra upp hennes huvud på en pinne. Sedan kan man hålla den över Chuckys aniskte när man tittar på Walker Texas Ranger och presto! En ny Buffy-serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Re: Hudik rules!

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 15:02

Tinkerbelle skrev:
Amam skrev:Haha! Två stycken från Lill-Hudik! Det var ett sammanträffande. :P Jo, jag bor inne i stan. Solbågen. Du då?

Njutånger..
så en bit utanför alltså(eller ett par mil...) :?

Edit:Och eftersom ingen annan hunnit göra det så:
Presentationslänkar!

Jag gillar Njutånger! Från avstånd... Nä, seriöst, det är en fin ort. Fast jag föredrar Hudik. Det är litet nog liksom. Varför bo i ett ännu mindre ställe? ;P Du har bott där hela livet, antar jag?

Ska surfa in på den där Presentationstråden nu. Tackar!
Amam
Demon Fodder

Inläggav Amam » mån jul 04, 2005 15:10

noike skrev:
Amam skrev:Helst så skulle jag se Joss vara involverad i det men det är inte ett krav från min sida.

Eftersom så mycket av serierna kommer från Joss så tror jag itne att det skulle fungera alls utan honom. Att göra en fortsättnign bara för att känns som en idiotisk idé, kvalitén skulle inte alls bli hög utan den passion som Joss la ner i serien.

Om man måste ha en uppföljare utan just kvalité så kan man alltid skriva ut ett foto av SMG och klistra upp hennes huvud på en pinne. Sedan kan man hålla den över Chuckys aniskte när man tittar på Walker Texas Ranger och presto! En ny Buffy-serie.

Jo, jag håller helt med om att alla former av Buffyverse skulle lida mycket av att produceras utan Joss. Men! Det är lite dumt att säga att bara för att Joss inte är med så kan det inte finnas andra begåvade och engagerade människor som kan behandla ämnet med respekt.

Jag menar på Buffy så var inte Joss (även om han var den centrala skaparen och den drivande kraften) ensam om produktionen. Det var andra regissörer, producenter och författare med där.

Så även om du mycket möjligt har rätt i att en nyproduktion utan Joss skulle vara ganska dålig så är det långt från säkert.
Och jag skulle välkomna ett försök.
Amam
Demon Fodder

Inläggav noike » mån jul 04, 2005 15:20

Amam skrev:Jag menar på Buffy så var inte Joss (även om han var den centrala skaparen och den drivande kraften) ensam om produktionen. Det var andra regissörer, producenter och författare med där.

Ja, och jag kan inte se hur någon av dem kan tänka sig ställa upp utan Joss i någon form och jag kan inte se Joss släppa taget om världen för att låta någon annan göra något utan hans inblandning.

De som hade ställt upp på Buffyverse-saker utan Joss är sådana man inte vill ska ta i det med tång -- för de lär inte ha någon respekt alls för ursprungsmaterialet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS