Ai skrev:Men har han verkligen sagt Aldrig Mer uttryckligen? Han har avvecklat ME och satsar på film just nu, men han har ju alltid sagt att han älskar tv-mediet, så visst finns det väl en chans att han kommer tillbaka.
"I have a bitter taste in my mouth with where TV has gone in the past five years," said Whedon, who called TV’s reality trend "loathsome."
He also has an animated TV version of "Buffy" in the works; that project will continue to be developed.
caffeineaddict skrev:Binchy: Har du missat Animated Buffy-grejen? Den har diskuterats länge. Har t.o.m. en egen tråd, om jag inte minns fel. Dock börjar jag fundera på om den någonsin faktiskt kommer bli färdig.
Illyria skrev:BtAS tycker jag låter som ett väldigt lovande projekt men nu verkar det ju ligga på is igen... för tv-bolagen inte förstår vilken ålder det riktar sig till
Tobie skrev:Om dom ska göra mer Buffy så ska ju SMG och de andra vara med
latarmig skrev:Quentin Travers
Amam skrev: Om Joss inte är intresserad och det blir problem med att skådisarna jobbar på andra projekt så skulle jag jättegärna se en utländsk spin off.
En svensk eller brittisk Buffy.
A bear skrev:Etc. Häng med!
A bear skrev:Amam skrev: Om Joss inte är intresserad och det blir problem med att skådisarna jobbar på andra projekt så skulle jag jättegärna se en utländsk spin off.
Bibbi, vampyrdråparen! Med manus av översättaren från Kanal5.
Hon möter sin betraktare, den träige men charmige norrmannen Geir, på biblioteket i Sundstagymnasiet i Karlstad (solstan) där hon även möter sina kompisar Hängbjörk och Sven-Erik. Följ hennes roliga äventyr:
- På midsommarafton förvandlas alla till de sju sorters blommor de lagt under huvudkudden.
- Juha, en finsk raggarvampyr, rasar in i stan med sin galna flickvän Sirkka-Liisa och försöker ta över stan. Efter att han försökt döda Bibbi ett antal gånger monterar några tekniskt lagda I2-beväringar in ett chip i huvudet på honom som gör honom oförmögen att dricka brännvin och följaktligen ofarlig.
- När kommunalrådet Anders Knape (m) förvandlar sig till en stor bäver spränger Bibbi och hennes kompisar Sundstagymnasiet i luften. Resterna av Knape sköljs iväg med Klarälva.
- En grupp underliga sagomonster kommer till stan och tar ifrån alla förmågan att tala och kommunicera normalt; kort sagt, alla börjar prata skånska.
- En demon kallas in och får hela stan att börja sjunga Sven-Ingvars greatest hits. Ingen märker någon skillnad.
Etc. Häng med!
A bear skrev:Amam skrev: Om Joss inte är intresserad och det blir problem med att skådisarna jobbar på andra projekt så skulle jag jättegärna se en utländsk spin off.
Bibbi, vampyrdråparen! Med manus av översättaren från Kanal5.
Hon möter sin betraktare, den träige men charmige norrmannen Geir, på biblioteket i Sundstagymnasiet i Karlstad (solstan) där hon även möter sina kompisar Hängbjörk och Sven-Erik. Följ hennes roliga äventyr:
- På midsommarafton förvandlas alla till de sju sorters blommor de lagt under huvudkudden.
- Juha, en finsk raggarvampyr, rasar in i stan med sin galna flickvän Sirkka-Liisa och försöker ta över stan. Efter att han försökt döda Bibbi ett antal gånger monterar några tekniskt lagda I2-beväringar in ett chip i huvudet på honom som gör honom oförmögen att dricka brännvin och följaktligen ofarlig.
- När kommunalrådet Anders Knape (m) förvandlar sig till en stor bäver spränger Bibbi och hennes kompisar Sundstagymnasiet i luften. Resterna av Knape sköljs iväg med Klarälva.
- En grupp underliga sagomonster kommer till stan och tar ifrån alla förmågan att tala och kommunicera normalt; kort sagt, alla börjar prata skånska.
- En demon kallas in och får hela stan att börja sjunga Sven-Ingvars greatest hits. Ingen märker någon skillnad.
Etc. Häng med!
Amam skrev:Haha! Två stycken från Lill-Hudik! Det var ett sammanträffande.Jo, jag bor inne i stan. Solbågen. Du då?
Amam skrev:Helst så skulle jag se Joss vara involverad i det men det är inte ett krav från min sida.
Tinkerbelle skrev:Amam skrev:Haha! Två stycken från Lill-Hudik! Det var ett sammanträffande.Jo, jag bor inne i stan. Solbågen. Du då?
Njutånger..
så en bit utanför alltså(eller ett par mil...)
Edit:Och eftersom ingen annan hunnit göra det så:
Presentationslänkar!
noike skrev:Amam skrev:Helst så skulle jag se Joss vara involverad i det men det är inte ett krav från min sida.
Eftersom så mycket av serierna kommer från Joss så tror jag itne att det skulle fungera alls utan honom. Att göra en fortsättnign bara för att känns som en idiotisk idé, kvalitén skulle inte alls bli hög utan den passion som Joss la ner i serien.
Om man måste ha en uppföljare utan just kvalité så kan man alltid skriva ut ett foto av SMG och klistra upp hennes huvud på en pinne. Sedan kan man hålla den över Chuckys aniskte när man tittar på Walker Texas Ranger och presto! En ny Buffy-serie.
Amam skrev:Jag menar på Buffy så var inte Joss (även om han var den centrala skaparen och den drivande kraften) ensam om produktionen. Det var andra regissörer, producenter och författare med där.
Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]