noike skrev:Robot Chicken
Off skrev:Har sett igenom Nip/Tuck s01-2 de senaste dagarna och jag är helt såld på serien. FX är verkligen en kanal som kan göra bra tv. Lätt en av de bästa serierna som fortfarande produceras. S03 börjar i sommar!
LWes skrev:noike skrev:Robot Chicken
Vart fick du tag på den?
SCI FI Channel announced that the second season of its hit original series Battlestar Galactica will premiere this summer, with 20 new episodes. Galactica will resume production in Vancouver, B.C., in March and will again anchor the channel's SCI FI Friday block of prime-time original series.
AKS skrev:Då S2 börjar närma sig tycker jag att du och jag ska husera i en alldeles egen BSG-tråd, Qarlsson.
Qarlsson skrev:...och härmed tilldelas AKS den prestigefyllda Gaius-statyetten för "best idea of the month".. Givet att vi ska!
Illyria skrev:I brist på annat att se i mars när många serier tar uppehåll har jag en fråga om Battlestar Galactica: är det ett måste att se miniseriens två delar innan s1?
Illyria skrev:En miniserie går ju inte riktigt att jämföra på det sättet, den kan ha varit en föregångare och sen är s1 fristående, därför frågar jag. Någon som sett serien som vet mer?
Illyria skrev:I brist på annat att se i mars när många serier tar uppehåll har jag en fråga om Battlestar Galactica: är det ett måste att se miniseriens två delar innan s1?
When I first saw this in stores. I thought it would be cheezey but I had want to read Wolverines Orgin for a long time now but never got the chance then i saw this DVD it was cheaper then the TPB. so figure why not give it a try. Two min. in to watch it i was blown away by how well it was do ne from the music to the voice overs to the way they shot it. It really did bring the story to life. the bonus issue of wolvie's first appearance was great to it was almost like watching an episode the 60's hulk cartoon so do your self a favor and pick up copy and give it a try.
noike skrev:Egentligen hör det nog mer hemma i Skådespelar-psottingen, men jag tycker att serien är värd mer än så: SMG var röst-gäst i Robot Chicken 1.02 (finns på torrentbox.com) och serien fortsätter vara fulltständigt bisarr och riktigt kul. "Secrets of the animal kingdom: the mongoose" är en framtida klassiker. "Lemming"-segmentet också.
caffeineaddict skrev:malavel: 10th Kingdom var ingen höjdare (lånade den av en kompis som älskar den, och som sedan har mage att gå omkring och påstå att hon hatar Buffy och liknande... damn, woman!). Hade också hört mycket gott om den, och visst är den lite charmig, men allt som allt är det rätt så mycket B-känsla och Hallmark-stil över den. Blev faktiskt lite besviken. Det känns väldigt ofta som en barnserie, men sen slänger de in någon rätt kraftig sex-koppling eller liknande och så vet man inte alls vad det är man tittar på.
Inte dålig, men helt klart inte mer än hyfsad, 2½ av 5 kanske. Höjdpunkter är Wolf i allmänhet, trollskogen som spelar "A Whiter Shade of Pale", trollen som är Bee Gees-fantaster och bara att sitta och peka ut alla kändisar i småroller (som sagt, Rutger Hauer m.fl.).
caffeineaddict skrev:malavel: Människor som inte gillar A Whiter Shade of Pale är inte människor. Verkligen.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare