Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor feb 24, 2005 22:06

Robot Chicken var helt annorlunda mot vad jag hade trott men fortfarande riktigt roligt. (Allt som har en Fletch-referens är bra.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor feb 24, 2005 22:11

Robot Chicken var minst sagt annorlunda. Optimus Prime med prostata-cancer var suveränt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tor feb 24, 2005 22:11

noike skrev:Robot Chicken

Vart fick du tag på den?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Langtry » tor feb 24, 2005 22:16

Off skrev:Har sett igenom Nip/Tuck s01-2 de senaste dagarna och jag är helt såld på serien. FX är verkligen en kanal som kan göra bra tv. Lätt en av de bästa serierna som fortfarande produceras. S03 börjar i sommar!

Jag säger bara wohoo!!

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav noike » tor feb 24, 2005 22:41

LWes skrev:
noike skrev:Robot Chicken

Vart fick du tag på den?

Från en ftp, men jag antar att den kom från http://www.torrentbytes.net ursprungligen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre feb 25, 2005 20:58

Nu officiellt angående s02 av Battlestar Galactica

SCI FI Channel announced that the second season of its hit original series Battlestar Galactica will premiere this summer, with 20 new episodes. Galactica will resume production in Vancouver, B.C., in March and will again anchor the channel's SCI FI Friday block of prime-time original series.

Härligt!

Källa
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre feb 25, 2005 21:01

This summer?! Yay!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » fre feb 25, 2005 21:05

Yay indeed!! :)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » fre feb 25, 2005 23:31

Då S2 börjar närma sig tycker jag att du och jag ska husera i en alldeles egen BSG-tråd, Qarlsson. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » lör feb 26, 2005 0:06

AKS skrev:Då S2 börjar närma sig tycker jag att du och jag ska husera i en alldeles egen BSG-tråd, Qarlsson. :)

..och härmed tilldelas AKS den prestigefyllda Gaius-statyetten för "best idea of the month".. Givet att vi ska! :)
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » lör feb 26, 2005 10:37

Qarlsson skrev:...och härmed tilldelas AKS den prestigefyllda Gaius-statyetten för "best idea of the month".. Givet att vi ska! :)

:D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 17:07

Yay! S3 av Wire in the Blood (har en liten crush på den underlige psykologen i den serien) har kommit som torrent. Var inte alls beredd på det. Trodde dels inte att den skulle börja visas förrän slutet av mars och dels trodde jag nog att den inte skulle komma som torrent över huvud taget. Varför jag trodde det vet jag inte, men nu är det nästan dags för the dance of joy eller nåt sånt. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån feb 28, 2005 17:29

I brist på annat att se i mars när många serier tar uppehåll har jag en fråga om Battlestar Galactica: är det ett måste att se miniseriens två delar innan s1?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån feb 28, 2005 17:38

Illyria skrev:I brist på annat att se i mars när många serier tar uppehåll har jag en fråga om Battlestar Galactica: är det ett måste att se miniseriens två delar innan s1?

Det beror på. Tycker du att det är ett måste att se första säsongen av Buffy innan man ser den andra?
Jag tänker absolut se mini-serien innan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån feb 28, 2005 17:45

En miniserie går ju inte riktigt att jämföra på det sättet, den kan ha varit en föregångare och sen är s1 fristående, därför frågar jag. Någon som sett serien som vet mer?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån feb 28, 2005 18:10

Illyria skrev:En miniserie går ju inte riktigt att jämföra på det sättet, den kan ha varit en föregångare och sen är s1 fristående, därför frågar jag. Någon som sett serien som vet mer?

Eftersom de själva såg den som ett illa dolt pilotavsnitt så, ja, jag tror du bör se miniserien. (Jag har bara sett den och inte den riktiga serien än. Men snart, kanske på torsdag eller så.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » mån feb 28, 2005 19:46

Illyria skrev:I brist på annat att se i mars när många serier tar uppehåll har jag en fråga om Battlestar Galactica: är det ett måste att se miniseriens två delar innan s1?

Definitivt! Miniserien är i princip ett måste ifall du ska ta dig an serien med 100% behållning. Precis som noike säger så är det lite av en dold pilot och man skulle lika gärna kunna kalla miniserien "s01e00".
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » mån feb 28, 2005 20:08

Medhåll med tidigare talare. Du bör absolut se miniserien innan. Jag kan inte betona det nog. Faktiskt *nästan* som att missa S1 av BtVS och hoppa direkt på S2. Nästan. Har du möjlighet: se miniserien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis mar 01, 2005 0:11

Tackar för infon, ska se om jag kan hitta miniserien då och testa om serien är något för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis mar 01, 2005 0:32

Idag har jag sett hela Wolverine: Origin. Helt fantastisk berättelse.
Snyggt gjord, både teckningarna och det tekniska delarna som musik, specialeffekterna och rösterna.
För dom som inte vet så är detta serietidningar på dvd, som har lagts på musik, specialeffekter och röster och så så att det blir som en tecknad serie fast med stillbilder, fast mycket bättre gjort än sånna där barnprogram som är stillbilder som dom lagt på berättare på och så.

Här är en review från amazon.com som beskriver det bra

When I first saw this in stores. I thought it would be cheezey but I had want to read Wolverines Orgin for a long time now but never got the chance then i saw this DVD it was cheaper then the TPB. so figure why not give it a try. Two min. in to watch it i was blown away by how well it was do ne from the music to the voice overs to the way they shot it. It really did bring the story to life. the bonus issue of wolvie's first appearance was great to it was almost like watching an episode the 60's hulk cartoon so do your self a favor and pick up copy and give it a try.

Mycket bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 2:03

Egentligen hör det nog mer hemma i Skådespelar-psottingen, men jag tycker att serien är värd mer än så: SMG var röst-gäst i Robot Chicken 1.02 (finns på torrentbox.com) och serien fortsätter vara fulltständigt bisarr och riktigt kul. "Secrets of the animal kingdom: the mongoose" är en framtida klassiker. "Lemming"-segmentet också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor mar 03, 2005 2:07

noike skrev:Egentligen hör det nog mer hemma i Skådespelar-psottingen, men jag tycker att serien är värd mer än så: SMG var röst-gäst i Robot Chicken 1.02 (finns på torrentbox.com) och serien fortsätter vara fulltständigt bisarr och riktigt kul. "Secrets of the animal kingdom: the mongoose" är en framtida klassiker. "Lemming"-segmentet också.

Jag förstod mig aldrig på torrentbox-sidan så jag laddade inte hem avsnitt 1, men det låter som jag får försöka på riktigt i morgon, för det verkar bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor mar 03, 2005 11:15

noike: Ah, nu påminde du mig om att jag aldrig såg första Robot Chicken som jag fixade förra veckan! Det får bli att se båda två idag istället.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor mar 03, 2005 16:44

kaffe: det var väl onödigt? Att glömma bort det menar jag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor mar 03, 2005 19:52

noike: Jo, väldigt. Men bättre sent än aldrig. Snart så.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » lör mar 05, 2005 1:26

caffeineaddict skrev:malavel: 10th Kingdom var ingen höjdare (lånade den av en kompis som älskar den, och som sedan har mage att gå omkring och påstå att hon hatar Buffy och liknande... damn, woman!). Hade också hört mycket gott om den, och visst är den lite charmig, men allt som allt är det rätt så mycket B-känsla och Hallmark-stil över den. Blev faktiskt lite besviken. Det känns väldigt ofta som en barnserie, men sen slänger de in någon rätt kraftig sex-koppling eller liknande och så vet man inte alls vad det är man tittar på.

Inte dålig, men helt klart inte mer än hyfsad, 2½ av 5 kanske. Höjdpunkter är Wolf i allmänhet, trollskogen som spelar "A Whiter Shade of Pale", trollen som är Bee Gees-fantaster och bara att sitta och peka ut alla kändisar i småroller (som sagt, Rutger Hauer m.fl.).

Måste påpeka att 10th Kingdom är det bästa o-tv-serie jag sett tror jag.
Stark 9½/10 poäng av mig.
Bästa mini-serie jag sett.
Om man som en del personer gör, inte vet skillnad mellan en lång film och en mini-serie kan man säga att det är den bästa filmen jag sett också.
Det var länge sen jag såg den nu, dock. Jag drömmer fortfarande om att dom ska göra en uppföljare, eftersom skaparen verkar vilja/ville det, men den hade väl inte tillräckligt med tittare för att få en uppföljare.
Om några år ska jag personligen se till att det blir av. ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav malavel » lör mar 05, 2005 3:01

10th Kingdom: Kommer inte ihåg om jag skrev nån kommentar, men jag håller med caffes kommentarer (bortsett från A Whiter Shade of Pale).
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » lör mar 05, 2005 9:59

malavel: Människor som inte gillar A Whiter Shade of Pale är inte människor. Verkligen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » lör mar 05, 2005 10:45

Hmph, har väl aldrig påstått att jag skulle vara människa heller...!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » lör mar 05, 2005 11:04

caffeineaddict skrev:malavel: Människor som inte gillar A Whiter Shade of Pale är inte människor. Verkligen.

Du vet väl hur logisk den där menigen inte är? :) Jag gillar dock A Whiter Shade of Pale.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film