av AKS » ons feb 23, 2005 21:17
Iiih! Min kärlek till den här serien får bekräftelse vecka på vecka... Me love it very long time.
1.15
Logan!! Alltså då han började gråta... det var så lysande. Så fullständigt oväntat. Han går från att vara förbannad och less på sin syster till att inse den hemska sanningen på en sekund och allt bara faller ihop. My God! Bra skådespeleri från lovely Jason Dohring as well. Höll nästan på att börja gråta då Logan grät.
Leo... Gillar honom inte. Inget större fel på honom om det inte ar för det faktum att han inte uttalar ett enda ord tydligt. Inte så att det är problem att förstå honom, men för bövelen! Diktion, min vän! Look it up!
Jag gillade det faktum att VM... öh, han glömma bort vad jag skulle skriva. Ko-ko! Jo! Jag gillar det faktum att Veronica även denna vecka hade fel vad det gäller CotW. Eller "fel"... Men hon gjorde bort sig igen. Hon är inte ofelbar. Jag tror att det är bra att få det bekräftat lite då och då, speciellt då hon tycks veta det mesta om blommor nu också... och poker osv osv.
Weevil. Saknade honom inte. Men jag vill absolut ha mer Weevil. Jag skulle vilja se honom i ett Weevil-tungt avsnitt där han är *brutal*. Han har gått från att vara hård och tuff och kanske farlig (man visste ju inte) i Pilot till att bli cuddly bear. Låt honom banka upp nån som inte förtjänar det (Logan förtjänade det ju i Pilot) eller langa lite crack till nån minor. Inte för att det lär hända, men lite edge måste han få tillbaks.
Aly... Hon var bra även om jag tänkte mycket på att "Hehe, det är ju Aly!" vilket tog mig ur början av scenen i hotellobbyn. Men gärna mer av Trina för all del. Snacka om att hon var kall vad gäller Logans berättelser om misshandeln då han var barn. Man kan tänka sig att han går till sin äldre syster för att få stöd och hjälp då hans pappa slår och bränner(!) honom, men hon bryr sig inte alls. Biatch! Sen kanske lille Logan överdrev (jag hoppas det), men att han blivit misshandlad har vi ju fått bekräftat. Kanske var det t.o.m. värre än i alla fall jag trott.
Nåt mer? Säkert. Älskade detta avsnitt, men nu orkar jag inte skriva mer... Jo, förresten. noikes tanke om att Veronicas mamma kan ha mördat Lily är mycket intressant. Skulle verkligen vara en curve ball.
Last.fm | Avatar av: B-F
Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2
A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2