Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 23, 2005 16:03

Matt skrev:
RalfiParpa skrev:Va?! Jag visste inte det tidigare men nästa avsnitt, 1x16, visas enligt TvTome först 29 mars, alltså om lite mer än en månad. Helt kriminellt, särskilt efter en sådan cliffhanger.

Tack för spoilern :evil:

Medhåll härifrån. Den sista meningen skulle helst ha varit spoilermärkt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » ons feb 23, 2005 16:12

Jag tycker att det var det bästa avsnitttet!
Det har bara blivit bättre och bättre dom senaste veckorna och nu har jag faktiskt befodrat serien från "bra serie - ser när jag får tid" till "fantastisk serie - måste se fort".
Jag tycker att Wallace är en helt klart underskattad karaktär, han är nog min favorit.
Leo älskar jag. jag älskar alltid Leo-liknande karaktärer, som Riley o.s.v.
Men som jag förstår det så är det inte många andra som gör det, för dom karaktärerna blir alltid hackade på av fans och försvinner ur serien sen.
Fast det verkar som ingen här har något i mot honom.
Anledningen att jag mycket hellre vill att Veronica ska bli tillsammans med honom än Logan är för att jag helt enkelt inte förstår varför hon någonsin hellre skulle vilja vara med Logan framför Leo. Det är inte logiskt för mig.
Jag skulle vilja tro att tjejer ibland gillar Leo-killar framför Logan-killar, även om det i många serier inte blir så.
Jag hoppas han blir regular, och det gör mig faktiskt inget och Weevil dumpas, för han är ju aldrig med längre.

Den där bilden på Duncan som gubben ritade såg ju inte ens ut som honom. Jag hade redan räknat ut att det skulle vara han, men inte tack vare den teckningen.
och teckningen på Veronica såg inte ut som henne heller.

PS: Veronica var riktigt snygg i sin 80-tals outfit.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons feb 23, 2005 16:22

Matt skrev:
RalfiParpa skrev:Va?! Jag visste inte det tidigare men nästa avsnitt, 1x16, visas enligt TvTome först 29 mars, alltså om lite mer än en månad. Helt kriminellt, särskilt efter en sådan cliffhanger.

Tack för spoilern :evil:

Det var helt omedvetet, jag ber om ursäkt. Det var i och för sig knappt en spoiler. Det här är en spoiler:
Veronica hittar sin mamma i slutet av avsnittet.
Men jag förstår hur du menar, absolut. Personligen vill jag inte ens ha en aning om vad som händer i avsnittet jag inte sett än så att "WOW!"-upplevelsen blir maximal. Ändrat nu.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons feb 23, 2005 17:23

LWes skrev:Jag skulle vilja tro att tjejer ibland gillar Leo-killar framför Logan-killar, även om det i många serier inte blir så.

Dude, inte bara i serier. Ta dig en titt på verkligheten. (mini-mini-spoiler, bara för att ingen som inte vill veta ens ska förstå ämnet vi pratar om): Nice guys finish last o.s.v. o.s.v.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons feb 23, 2005 17:29

Argh! Nu har jag med mina spoilergener (hur många gånger blev jag inte av misstag spoilad under Buffy S7?) varit på G igen. I RP:s förra meddelande trodde jag att detta var ett skämt:

Det var helt omedvetet, jag ber om ursäkt. Det var i och för sig knappt en spoiler. Det här är en spoiler:
Spoiler:
Veronica hittar sin mamma i slutet av avsnittet.

Så jag markerar och läser och blir... spoilad!!! Fy 17, jag är som dömd att bli spoilad på grund av min egen dumhet. Argh!

Och så är jag avundsjuk på alla som sett avsnittet. Redan! Hmph. ;) Fast jag kan se lite Angel S5 medan VM laddas ner så idag är jag inte lika frustrerad som vanligt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons feb 23, 2005 17:36

Oh goddess, my goddess, när ska du lära dig? ;)

Vad gör vi om APB börjar ta i med hårdhandskarna mer allmänt så som de gjorde mot den stackars gossen som det rapporterades om igår i tidningarna? Fan vet om det inte är värt att riskera två miljoner och två års fängelse för att få se nya VM dock. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » ons feb 23, 2005 17:38

caffeineaddict skrev:Oh goddess, my goddess, när ska du lära dig? ;)

Vad gör vi om APB börjar ta i med hårdhandskarna mer allmänt så som de gjorde mot den stackars gossen som det rapporterades om igår i tidningarna? Fan vet om det inte är värt att riskera två miljoner och två års fängelse för att få se nya VM dock. :P

Jag förstår inte vad du menar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons feb 23, 2005 17:39

caffeineaddict skrev:Oh goddess, my goddess, när ska du lära dig? ;)

Svaret tycks vara: aldrig. Never. Jamais. Hehe.

Fast bryr sig APB om tv-serier? Jag trodde inte det... Usch nu blir jag orolig. Iofs får man väl se till att ha lite i sharen så att man om man åker dit i alla fall inte delar med sig av 100 gig. Ger nog mindre böter att dela med sig av 16 gig. Kanske?

Fast on topic: VM är värt maximalt fängelsestraff! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons feb 23, 2005 17:41

LWes skrev:Jag förstår inte vad du menar...

Your surprise is my command: http://idg.se/ArticlePages/200502/22/20 ... IW.dbp.asp

Jag är dock inte riktigt så oroad som jag råkade få det att låta i det tidigare inlägget. Men visst är det ett litet orostecken på vad som kan komma att ske om/när APB:s makt blir större.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav LWes » ons feb 23, 2005 18:21

caffeineaddict skrev:
LWes skrev:Jag förstår inte vad du menar...

Your surprise is my command: http://idg.se/ArticlePages/200502/22/20 ... IW.dbp.asp

Jag är dock inte riktigt så oroad som jag råkade få det att låta i det tidigare inlägget. Men visst är det ett litet orostecken på vad som kan komma att ske om/när APB:s makt blir större.

Svenska Antipiratbyrån bedriver sedan i november en kampanj där ett stort antal personer som delar ut film och datorspel kommer att spåras upp.

Jag oroar mig inte, för jag har inga filmer eller datorspel i min dator, och jag använder DC väldigt väldigt lite.
För dom kan väl inte ta en genom BitTorrent?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav malavel » ons feb 23, 2005 18:30

LWes: De kan ju alltid försöka. Om det sen håller i domstol är en annan sak. Men vad jag vet så ignoreras bittorrent eftersom de bara ser en fil som du tankar eller delar. På DC och Kazaa kan de lätt kolla allt som du delar ut. Sen finns det kanske även andra problem med bevisföringen vad gäller bittorrent.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons feb 23, 2005 18:31

LWes skrev:Jag oroar mig inte, för jag har inga filmer eller datorspel i min dator, och jag använder DC väldigt väldigt lite.
För dom kan väl inte ta en genom BitTorrent?

Det där undrar jag också. Kan dom ta en om man laddar Torrents? Jag förstår ju att ens internetleverantör kan sätta dit en, för dom kan ju övervaka trafiken och se vilka typ av filer som laddas hem, men Antipiratbyrån kan väl inte sätta dit en genom torrents? Än i alla fall. Eller? Jag använder dc ibland när jag ska ha tag på äldre saker som inte finns på torrents, men nu är frågan om jag vågar mig ut där längre. Hata antipiratbyrån... :evil:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 18:34

caffeineaddict skrev:Jag är dock inte riktigt så oroad som jag råkade få det att låta i det tidigare inlägget. Men visst är det ett litet orostecken på vad som kan komma att ske om/när APB:s makt blir större.

Stryk sak de ha. Allvarligt alltså. De lever på piratkopiering vilket gör dem ännu värre än normala nerladdare.

Angående avsnitt 1.15 Jag insåg just att Lilys mördare måste vara Veronicas mamma. Call it idiot-theory #882.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » ons feb 23, 2005 18:54

För den som är intresserad så lägger jag ut VM 1x15 på hubben nu.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » ons feb 23, 2005 19:12

noike skrev:Angående avsnitt 1.15 Jag insåg just att Lilys mördare måste vara Veronicas mamma. Call it idiot-theory #882.

Det är en bra teori, jag har också tänkt på det, men det känns som om det verkligen är massvis av saker vi inte vet om det hela...
Som det är nu så är dom enda jag kan tänka mig som mördaren Duncan och Veronicas mamma, men det är ju möjligt att det finns ännu fler inblandade parter som inte presenterats ännu. Det är ju trots allt 7 avsnitt kvar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » ons feb 23, 2005 19:27

noike skrev:Angående avsnitt 1.15 Jag insåg just att Lilys mördare måste vara Veronicas mamma. Call it idiot-theory #882.

Damn, det hade jag inte tänkt på! :eek:
Spoiler e 15
Det är mycket möjligt, även om jag tror lite mer på Duncan. Dock så är jag lite misstänksam mot att Duncan-spåret är ett sätt för manusförfattarna att grundlura oss, sen visar det sig att mördaren är ja, tex Veronicas mamma. Nåt mysko med mamman är det ju ialla fall, men vad? vad? :eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 19:29

LWes skrev:

Det är en bra teori, jag har också tänkt på det, men det känns som om det verkligen är massvis av saker vi inte vet om det hela...

Funderade lite till och numera har teorin avancerat upp till idiot-theory #163: Veronicas mamma hade även ihjäl Logans dito eftersom hon är programmerad av den ryska mafaian som lönnmördare. Keanes säkerhetschef håller dock på att avprogrammera henne genom att se till så att hon är onykter hela tiden.
Senast redigerad av noike ons feb 23, 2005 19:51, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » ons feb 23, 2005 19:31

1x15:

Antagligen det bästa avsnittet hittils. Men hur kan de lägga in ett långt avbrott nu? Jag har fått intrycket av att UPN ändå bryr sig om serien, och nu lär de ju tappa många nya tittare.

Återigen var CotW helt okej, och allt annat överdjävligt bra. Speciellt Logan. Men det är väldigt synd att Alyson fick så lite tid. Förhoppningsvis blir det mer i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Ai » ons feb 23, 2005 19:39

[1x15]

Saknar Weevil...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » ons feb 23, 2005 21:17

Iiih! Min kärlek till den här serien får bekräftelse vecka på vecka... Me love it very long time.

1.15

Logan!! Alltså då han började gråta... det var så lysande. Så fullständigt oväntat. Han går från att vara förbannad och less på sin syster till att inse den hemska sanningen på en sekund och allt bara faller ihop. My God! Bra skådespeleri från lovely Jason Dohring as well. Höll nästan på att börja gråta då Logan grät.

Leo... Gillar honom inte. Inget större fel på honom om det inte ar för det faktum att han inte uttalar ett enda ord tydligt. Inte så att det är problem att förstå honom, men för bövelen! Diktion, min vän! Look it up!

Jag gillade det faktum att VM... öh, han glömma bort vad jag skulle skriva. Ko-ko! Jo! Jag gillar det faktum att Veronica även denna vecka hade fel vad det gäller CotW. Eller "fel"... Men hon gjorde bort sig igen. Hon är inte ofelbar. Jag tror att det är bra att få det bekräftat lite då och då, speciellt då hon tycks veta det mesta om blommor nu också... och poker osv osv.

Weevil. Saknade honom inte. Men jag vill absolut ha mer Weevil. Jag skulle vilja se honom i ett Weevil-tungt avsnitt där han är *brutal*. Han har gått från att vara hård och tuff och kanske farlig (man visste ju inte) i Pilot till att bli cuddly bear. Låt honom banka upp nån som inte förtjänar det (Logan förtjänade det ju i Pilot) eller langa lite crack till nån minor. Inte för att det lär hända, men lite edge måste han få tillbaks.

Aly... Hon var bra även om jag tänkte mycket på att "Hehe, det är ju Aly!" vilket tog mig ur början av scenen i hotellobbyn. Men gärna mer av Trina för all del. Snacka om att hon var kall vad gäller Logans berättelser om misshandeln då han var barn. Man kan tänka sig att han går till sin äldre syster för att få stöd och hjälp då hans pappa slår och bränner(!) honom, men hon bryr sig inte alls. Biatch! Sen kanske lille Logan överdrev (jag hoppas det), men att han blivit misshandlad har vi ju fått bekräftat. Kanske var det t.o.m. värre än i alla fall jag trott.

Nåt mer? Säkert. Älskade detta avsnitt, men nu orkar jag inte skriva mer... Jo, förresten. noikes tanke om att Veronicas mamma kan ha mördat Lily är mycket intressant. Skulle verkligen vara en curve ball.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » ons feb 23, 2005 21:37

Utan tvekan det bästa avsnittet så här långt. Helt underbart!

1.15
Blomgubben var helt underbar. Hoppas att vi slipper weevil nu. Blev totalt överraskad av knorren på ryssuppdraget.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 23, 2005 21:57

1.15
Helt OK avsnitt! Jag tyckte inte Hannigans prestation var jättebra direkt, men hon kanske blir varmare i kläderna senare. Jag har lite svårt att köpa hennes bitchkaraktär, så snäll som hon ser ut. Hon är nog inte så bra på att spela "kall"...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » ons feb 23, 2005 22:17

Är det nån annan som tänkt på att detta är en serie där de återanvänder kläder? Den rikaste pojken (eller Duncan är nog rikast), men Logan i alla fall... hur ofta har man inte sett honom i den där svarta "koftan"? Och minst en gång tidigare har han haft den röda tröjan som ser sliten ut som han hade i första scenen i skolan i 1.15. Tycker det är trevligt då det är på det viset.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » ons feb 23, 2005 22:28

AKS: Din känsla för detaljer är creepy ;) Men jo, visst är det trevligt. Apropå det - en passande och skön line:

1x15
Trina: Logan, when did you stop wearing pants? - Inramnigen var bara för härlig! :)

I övrigt ett riktigt bra avsnitt med Logan som absoluta höjdpunkten! Hotellscenen då Logan bryter ihop var riktigt gripande.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » ons feb 23, 2005 23:06

Qarlsson skrev:AKS: Din känsla för detaljer är creepy ;)

Yay! I'm creepy! Hehe.

1.15 Ja, hotellscenen... Fantastisk och oerhört gripande. Mer behöver man inte säga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor feb 24, 2005 1:26

edit: Fuck it jag bryr mig inte.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » tor feb 24, 2005 1:48

Som vanligt när man kommer hit sent får man se sina kommentarer tagna, framförallt kunde AKS meddelande i princip varit skrivet av mig.

Aly!! Men visst är det svårt att se henne som en bitch. Inte hennes fel, men än så länge är hon Willow för mig. Men man satt ju och fånlog ändå, så det kvittar :) Logan och Veronica, jag säger bara det. Man borde ha sett Trina-grejen vid hotellet komma, särskilt som jag redan efter förra avsnittet ifrågasatte trovärdigheten i att nån som försöker verka död använder sitt kreditkort...

Leo är som sagt riley-typen.. Allt som en flicka borde vilja ha, men rätt ointressant.. Han är inte tråkig, jag gillar ofta hur han interagerar med Veronica (även om "I'm thinking about it"-repliken är lite gammal)...
Logan är dock så otroligt mycket intressantare, plus att jag vill ha rätt i min tidiga profetia... :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » tor feb 24, 2005 2:44

Hmm jag tyckte nog inte lika mycket om ep 15 som alla andra. Är förstås ovanligt trött. Kanske ser om det imorgon.
Logans gråt var väl det enda riktigt bra. Och så Logan/Veronica-scenerna i början. Aly och maaman, det mest bara passerade förbi. Som sagt dock, jag trött. (Överraskande trött faktiskt.)

Och dessutom: jag antar vi kallar Veronica/Logan-shippers (om dom finns) Veganer. Antar alla andra redan kommit på det, kanske till och med skrivit det här nånstans, för det är ju rätt uppenbart. Men jag tyckte det var kul att komma på själv.
[/spoiler]
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » tor feb 24, 2005 9:10

Tam skrev:Och dessutom: jag antar vi kallar Veronica/Logan-shippers (om dom finns) Veganer. Antar alla andra redan kommit på det, kanske till och med skrivit det här nånstans, för det är ju rätt uppenbart. Men jag tyckte det var kul att komma på själv.

Hehe, nej det har inte jag hört förut i alla fall. Bra idé. Hade aldrig trott att jag skulle säga det nån gång, men jag är en vegan!! Och det är sant också. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor feb 24, 2005 13:02

Ja avsnitt 15 var verkligen bra
Hade önskat mera Aly bara. Det var ju inte bara Aly som varit med i Buffy som var med i det här avsnittet.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film