Alias (säsong 4-experimentet)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån feb 14, 2005 1:24

4x06 Nocturne: plus till Sydneys paranoida hallucinationer och Dixon som säger rakt ut vad han tycker om Sloan, go Dixon! Men utöver det... nada, avsnitten ger mig noll och det är verkligen dags att säsongen och arcen börjar nu.

Börjar bli något tröttsamt att tjata om det också, men jag saknar verkligen det riktiga Alias.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » mån feb 14, 2005 1:30

Illyria skrev:4x06 Nocturne: plus till Sydneys paranoida hallucinationer och Dixon som säger rakt ut vad han tycker om Sloan, go Dixon! Men utöver det... nada, avsnitten ger mig noll och det är verkligen dags att säsongen och arcen börjar nu.

Börjar bli något tröttsamt att tjata om det också, men jag saknar verkligen det riktiga Alias.

Håller med.

Det hade varit fint med något som åtminstonde höll ihop avsnitten, något som gör att jag ser framemot nästa avsnitt. Att jag har haft avsnittet hemma i tre dagar utan att ha sett på det säger en hel del.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån feb 14, 2005 1:34

Jag tycker att Alias är riktigt riktigt bra nu, men visst, precis som i alla andra serier som kör med fristående avsnitt vecka efter vecka vill man se lite längre arcer...
Jag vill se mer Dixon ute på uppdrag. Det är så tråkigt att Sydney alltid får göra alla coola uppdrag, och allt! och när hon behöver hjälp så är det Michael som hjälper henne.
Jag älskar dom båda två, men JAck och Dixon är båda coolare och roligare att se på uppdrag.
Nadia är den tråkigaste. Medan jag älskar alla andra i serien, så gillar jag inte ens Nadia.
Det är så fantastiskt hur dom alla liksom accepterar Sloane som deras chef (även om dom egentligen inte gillar honom alls).
Jag tycker det var ett riktigt härligt drag av författarna att sätta in honom där.
Jag gillade hans position i förra säsongen, det var coolt, men det är roligare nu när han är mer aktiv i vad som händer.
Det enda serien saknar är Will. Hans story var det lätt bästa/coolaste/roligaste att se i första säsongen och även i andra var han mycket bra.
Han skulle verkligen bringa mycket fantastiska saker till serien om dom skulle ta honom tillbaka som regular. Helt klart.
För hur cool var han inte i säsong 3 avsnittet han var med i?
Saknar Sark lite gran också. Fast han hör liksom ihop med hela arc-lifestylen av serien och det är väl därför han inte är med nu kanske?
Så det ska bli kul att se honom igen, snart hoppas jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån feb 14, 2005 1:42

Tob skrev:Att jag har haft avsnittet hemma i tre dagar utan att ha sett på det säger en hel del.

Jag har också haft det ett par dagar men såg det inte förrän idag... tidigare säsonger har jag velat se nya avsnitt direkt, nu känns det inte lika angeläget alls.

Hoppas också på att vi får återse Sark snart, han är/var en av mina favoritkaraktärer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor feb 17, 2005 18:30

(4.07):Visst är det tråkigt att det fortfarande bara är standalone, men det här tyckte jag var bra. Syd/Sloane-förhållandet är alltid intressant, Syd och Dixon fick en bra scen ihop i början och mycket av actionen/spionscenerna kändes roligare än på ett tag. Visst, uppdraget var det vanliga, tråkiga "hemliga, farliga viruset/bomben/terroristen/bla bla bla", men vem bryr sig egentligen längre? Å andra sidan var jag lite trevligt småberusad när jag såg avsnittet, så det kan ha påverkat min bild av det. :)

(Spoiler 4.07 OCH Angel S5):Tror någon förresten att namnet på den explosiva vätskan, Black Thorine, var en liten homage från t.ex. Jeff Bell till Angel S5-bovarna? Jag hörde fel på namnet flera gånger.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » fre feb 18, 2005 7:44

4x07 Détente:
Uppdraget är fortfarande inget att bry sig om men utförande var mer intressant och mer som gamla Alias och Sydneys sätt att konfrontera Sloane på och därmed Nadias iblandning i det är bra. Precis sånt som saknats denna säsongen. Nu behövs bara en riktig arc också, för meningslösa uppdrag som bara sträcker sig ett avsnitt är värdelöst.

Vad är det med Sloan och Jack? De vet ju helt klart något/mer och verkar ha någon plan för något, hade ju inte skadat med mer info eller ledtrådar om detta. Det är knappt märkbart som det är nu. Och Sloane verkade lite väl nöjd med att Sydney valde att stanna hos APO...? Ingen köper väl Sloane som "good guy"?

Lite väl överdramatiskt och sentimentalt mot slutet, först med Sloan och Syds sammarbete för att prata omkull gubben på båten och sen Nadias lilla historia. Too much. Likväl bästa avsnittet denna säsongen och jag hoppas detta är ett steg i rätt riktning.

Angående Angel s5: det lade jag inte ens märket till, kanske det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån feb 21, 2005 21:17

Vilken Alias-tråd skall man använda egentligen?

Har nu sett avsnitt 1.01 - 1.03 och WOW!! Jag älskar den redan!!! Är det sant att den kommer att bli ännu bättre senare?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån feb 21, 2005 21:28

Den här tråden är för säsong 4, den har en lång och konstig rubrik :P

Och ja, Alias blir bara bättre ju mer du ser.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån feb 21, 2005 23:26

YS: Jag är lite deprimerande och säger: Nej. S1 är suveränt rolig och underhållande, men sen sjunker det. Inte helt, men betydligt. Fast å andra sidan är jag nästan helt ensam om att tycka det.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Yog-Sothoth » tis feb 22, 2005 21:59

Nu har jag sett t o m 1.08, det är verkligen spännande! Hela dubbelagentsituationen utvecklades till en skattjakt, och nu är det dessutom övernaturliga element inblandade. Plus att serien är snygg och känns välskriven och påkostad. Varför har jag missat denna tidigare?

Kan någon svara på om säsong 3 av Alias kommer på region 2 inom en snar framtid? Hittar bara säsong 1 och 2.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » tis feb 22, 2005 22:34

Yog-Sothoth skrev:Nu har jag sett t o m 1.08, det är verkligen spännande! Hela dubbelagentsituationen utvecklades till en skattjakt, och nu är det dessutom övernaturliga element inblandade. Plus att serien är snygg och känns välskriven och påkostad. Varför har jag missat denna tidigare?

Kan någon svara på om säsong 3 av Alias kommer på region 2 inom en snar framtid? Hittar bara säsong 1 och 2.

Jag är tveksam om hurvda jag tycker serien blir bättre och bättre. Säsong 3 tycker jag är klart sämre, åtminstonde första halvan av säsongen. Säsong 1 är bara hyperunderhållande på någotvis. Snyggt, fartfyllt, cliffhangers, vändningar och övernaturliga ting. Säsong 2 är lite mer, åtminstonde försöker den vara något mera.

Skulle gissa på att säsong 3 släpps någongång i sommar då om jag inte minns helt tokigt var då säsong 2 släpptes förra året.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » fre feb 25, 2005 5:54

4x08 Echoes:

Äntligen! Rambaldi! Sark! Cliffhanger! Detta är Alias.

Har verkligen saknat Sark, han är en av mina favoritkaraktärer.
Sloane är konstig och du vet inte vad hans planer egentligen är.
Rambaldi-profetior där Syd och Nadia är iblandade, kommer Nadia dö?

Hoppas nu bara säsongen fortsätter såhär för detta är vad jag vill se.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » fre feb 25, 2005 10:45

Jag känner på mig att jag inte kommer att klara att vänta till säsong 4 kommer ut på DVD så kan någon säga var jag kan hitta S4 avsnitten i bra kvalitet? Någon som har dem? PM:A mig... snääääääääääla
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » fre feb 25, 2005 10:53

sus@n: Oj, redan färdig med S3? Pröva Buffyhuben. Även om jag inte vill uppmuntra någon till nedladdning längre nu när APB är ute på krigsstigen (inte för att jag tror de skulle bli tjuriga över några HDTV-Alias-rippar). Personligen har jag lagt ner DC för tillfället, för att se hur situationen utvecklar sig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre feb 25, 2005 11:05

Det borde ju inte vara några problem att hitta alla 8 hittills visade s4-avsnitt som torrents, de började ju sändas så sent som i januari.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » fre feb 25, 2005 13:17

caffe: nej jag är inte klar med säsong 3, jag är typ hälften men jag känner att jag lär behöva säsong 4 innan den kommer på DVD.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » fre feb 25, 2005 16:09

Jag delar alla Alias avsnitten på Buffy hubben, men säger lite som caffe (även om jag nu inte delar några större mängder film och program) så ligger jag lite lågt med DC. Men skicka ett pm eller liknande så kan jag se till att vara ute på BF så kan du kolla hur hastigheten ligger, det kan ju hända att det går smidigare med Torrent programmet.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre feb 25, 2005 21:01

Illyria skrev:4x08 Echoes:

Äntligen! Rambaldi! Sark! Cliffhanger! Detta är Alias.

Har verkligen saknat Sark, han är en av mina favoritkaraktärer.
Sloane är konstig och du vet inte vad hans planer egentligen är.
Rambaldi-profetior där Syd och Nadia är iblandade, kommer Nadia dö?

Hoppas nu bara säsongen fortsätter såhär för detta är vad jag vill se.

Håller med även om jag efter dom första avsnitten tyckte att det var bra att dem lämnat Rambaldi för att jag tyckte den gick på tomgång i nära på två säsonger. Men hur som helst så är nyckelordet här Cliffhanger. Detta var något som verkligen behövdes, något som får en att längta till nästa avsnitt, för det har verkligen saknats än sålänge i säsongen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sus@n » lör feb 26, 2005 11:42

Tob skrev:Jag delar alla Alias avsnitten på Buffy hubben, men säger lite som caffe (även om jag nu inte delar några större mängder film och program) så ligger jag lite lågt med DC. Men skicka ett pm eller liknande så kan jag se till att vara ute på BF så kan du kolla hur hastigheten ligger, det kan ju hända att det går smidigare med Torrent programmet.

Jag har aldrig fått Torrent program att fungera.. jag håller på att ladda från CyberAl nu.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » fre mar 04, 2005 5:10

4x09 - A Man of His Word:

Egentligen från förra avsnittet men
Syd: Anna is supposed to be dead.
Jack: So are a lot of people.
Vad menar han med det egentligen, vem är inte död som vi tror är död? Irina? Efter det här avsnittet vet vi ivarjefall att Lauren verkligen är död.

Allt blir snäppet bättre när Sark är med, han är min favoritskurk. Han försöker verkligen få Vaughn ur balans och ser ser till att Sydney får klä ut sig till Lauren, cruel! "Dream on, you perverted freak" fast inte behövde han drömma... något eew för jag har alltid tänkt/trott att de kan vara syskon på något sätt... men kanske inte. Verkligen synd att David Anders bara är en guest star numera, det lär väl dröja innan vi ser vad det blev av honom.

Grymt osmart att lämna Sark ensam också, det kändes lite för obvious, och det ledde till att Jack tvingades väcka Nadia och nu är Sloane arg och ifrågasätter deras... pakt!

Jag är väldigt trött på Weiss flörtande med Nadia, det får gärna strykas pronto, det räcker väl med Syd/Vaughn och att det numera verkligen bara handlar om personer inom APO, inga som helst utomstående... snart blir det incest.

Ett okej avsnitt, lite för lite action/spänning och något som driver allt framåt, brukar vara mer av sånt annars (tidigare säsonger), men ändå bättre än tidigare avsnitt (ej förra räknat) pga Sark och att det var en fortsättning från förra veckan. Vill fortfarande se mer arc, som de påbörjade sist ju... förhoppningsvis kommer det bli mer av det nu också och mer om vad den här pakten är.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre mar 04, 2005 9:46

Jag gillade 4.09. Inte överdrivet bra eller så, men helt okej. Det märks verkligen att serien hämtar sig så fort gamla trotjänare som Sark, Anna och Rambaldi kommer med i bilden. Take a hint, JJ: mer arc!

Dock gillar jag tanken på Weiss/Nadia, bara det inte får för stor uppmärksamhet, men det är mest för att jag gillar Weiss.

Kudos för att de fick tillbaka och sminkade Melissa George för fem sekunder i bild också. :) Först trodde jag verkligen de försökte klippa runt kroppen just för att hon inte verkligen var där, men se på sjutton!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön mar 06, 2005 11:59

Jag tycker avsnittet var bättre än förra. Högre tempo och sen gillar jag hur man sätter Sloanes känslor på spel. Sark är en suverän skurk (håller med dig Illyria om allt).

Det är så här jag vill ha Alias, hade det bara varit en dirket cliffhanger också så hade det varit fulländat, men bara dem fortsätter så här nu.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » sön mar 06, 2005 14:58

Jag tyckte att det var ett riktigt bra avsnitt och jag tycker att Sark ska börja jobba med dom (om Sloane kan vara deras chef kan väl Sark också vara med).
Ju mer större handlingar destå bättre är det, ingen tycker väl att det är kul med fristående avsnitt även om dom kan vara bra.
Jag gillar inte Nadia. I vanliga fall brukar jag alltid gilla nya karaktärer extra mycket för att dom är nya och så men Nadia tycker jag är dum och hon är tråkig.
Speciellt eftersom Dixon är med så lite, han kunnde varit med mer om inte Nadia var med.
Hoppas att proftian eller vad det var som sa att en av dom skulle dö blir sann så att Sydney dödar Nadia. Det hade varit spännande.
Eller så kan dom bara låta henne vara med lite minndre, då blir jag också nöjd.
Jag väntar fortfarande på en Dixon/Jack team-up på något coolt uppdrag. Dom är mycket coolare än Sydney/Nadia och Sydney/Vaughn.

Jag tycker att introt suger.
Förut var det bara tråkigt, men nu suger det.
Sydney Sydney Sydney Sydney Sydney Sydney Sydney och Sydney.
Finns det inga andra karaktärer i serien? Tydligen inte någon som är viktig i alla fall, för om det var det hade man väl fått se dom i introt?
Då hade jag tyckt att det var bra, om man fått sett var och en när deras namn står.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 07, 2005 0:35

Efter att ha sett ungefär lika mycket Alias som Veronica Mars nu så måste jag säga att Alias vinner med hästlängder. VM är en bra serie, men Alias är mycket bättre, främst tack var Jennifer Garner som i min mening har 1000 gånger mer karisma än Kristen Bell. Det är kanske inte helt rätt att jämföra dessa två, men eftersom jag har följt dem i liknande takt, båda två har kvinnliga huvudroller som är agenter/detektiver så är det ändå vissa likheter.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån mar 07, 2005 0:45

Yog-Sothoth: finner du det inte farligt att skriva i denna tråden där vi pratar öppet om s4 utan spoilertaggar? Jag skulle rekommendera den andra tråden, den är nog "säkrare", bara så du inte råkar läsa något du inte vill veta :)
Lite svårt att jämföra VM och Alias då det känns som det är en rätt stor skillnad i det stora, hur serierna är och fungerar. Visst, det finns undercover-operationer i båda, men även de är rätt annorlunda, plus att VM också kan räknas som en high school-serie, något Alias verkligen inte är.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån mar 07, 2005 0:52

Illyria: Jag har inte läst något i trådet (förutom nu), bara skrivit. :) Men jag skall nog hålla mig till den andra. Är det en serie man inte vill bli spoilad i så är det Alias...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » sön mar 13, 2005 13:02

Bara så jag vet vad jag skall spoilermarkera... hur långt har TV4 kommit?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » sön mar 13, 2005 13:06

De är inne på slutet av s2 nu, 2x18-19 något.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » sön mar 13, 2005 13:35

På tisdag visas del 19 av 22 av Alias säsong 2 på TV4. :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Illyria » tis mar 15, 2005 3:48

4x10 The Index:

Dixon misstänker Sloane och får Syd att sammarbeta med honom bakom ryggen på alla, just like the good old days. Och hennes utklädnad i Frankrike påminde mycket om Pilot-avsnittet, nice. Det där med helikoptern verkade väl dock inte speciellt genomtänkt, snarare livsfarligt.

Sneaky av den elaka sorten av Syd att använda Nadias födelsedag för att få tillgång till Sloanes hus. Och Sloane ser hela tiden ut som han vet något, vet vad de håller på med. Det verkade nästan lite för enkelt att sätta fast honom på det sättet också och precis så var det, men du sitter ju ändå och önskar att han är ond. Och sen får såklart Nadia reda på det, so much for family.

Vad är det Sloane och Jack håller på med? Alldeles för lite händer om det.
Och Vaughns pappa lever? Har det något samband med vad Sloane och Jack håller på med?

Ett rätt bra avsnitt ändå, även om det inte hände speciellt mycket. Det saknades en skurk, det saknas en skurk "i laget", för det känns ju inte som Sloane och Jack håller på med något så "hemskt" ändå, eller? Och arcen... det måste komma mer sånt och det snart. Bra att Dixon inte slutar vara misstänksam också.

I miss Sark.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film