Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » sön jan 30, 2005 22:50

RalfiParpa skrev:
Tob skrev:Jag sympatiserar mycket med Ralfi har jag upptäckt ;)

Ohh, första och antagligen sista gången man hör det. Lite synkroniserat måste ändå ett forum vara för att fungera.

Nu inser jag ju att det där kan tolkas som att jag generellt sett sympatiserar med Ralfi, men det jag menade var angående Kristen Bell.

Yog-sothoth skrev:Men mer? Av alla XXXXX unga blondiner som är verksamma i Hollywood, vad är det som särskiljer henne från dem?

För det första så har det för min del iaf mycket med Veronica Mars att göra. Hon är helt underbar. Att hon sedan spelas av Kristen Bell som har ett utseende som är helt sanslöst vackert är ju mer eller mindre ett plus.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 30, 2005 22:54

Tob skrev:
Yog-sothoth skrev:Men mer? Av alla XXXXX unga blondiner som är verksamma i Hollywood, vad är det som särskiljer henne från dem?

För det första så har det för min del iaf mycket med Veronica Mars att göra. Hon är helt underbar. Att hon sedan spelas av Kristen Bell som har ett utseende som är helt sanslöst vackert är ju mer eller mindre ett plus.

Det är det här jag inte förstår riktigt... tycker ni alltså att hon är så mycket vackrare än andra skådisar? Jag tycker hon ser ut som en vanlig, söt tjej, typ.

För övrigt tycker jag det är svårt att hitta exceptionellt vackra blondiner i amerikanska serier/filmer, eftersom jag bor i landet som har gett ett ansikte åt begreppet "vacker blond flicka". Det är snarare mexikanska/spanska/afro-amerikanska skönheter som fångar min blick, då det är lite dåligt med sådant här hemma. Det skall krävas mycket för att hitta en amerikansk blondin som slår de här i Norden...
Senast redigerad av Yog-Sothoth sön jan 30, 2005 22:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tam » sön jan 30, 2005 22:55

Yog-Sothoth skrev:Vad är det ni ser hos henne egentligen? Ok, hon uppfyller följande:
* Söt
* Bra skådespelare

Men mer? Av alla XXXXX unga blondiner som är verksamma i Hollywood, vad är det som särskiljer henne från dem?

Exakt. Gillar henne och så, men det är inte som att jag känner stalkern inom mig vakna till liv. Hon är ju ingen Eliza Dushku. Inte ens en Mercedes McNab.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 30, 2005 22:59

För mig är utseendet kanske inte det som gör att jag får lust att bli lesbisk. Det är snarare "the whole package": hon är fantastiskt söt (men inte smokin' som t ex Angelina Jolie eller Eliza Dushku för den delen), hon är en mycket bra skådespelerska, i intervjuer framstår hon som smart och mycket rolig. Jag menar, utseendet är bara en del av varför jag gillar Kristen. Tror jag skrev allt det här i mitt tidigare inlägg, där jag friade till Kristen, men med tanke på Y-S:s inlägg så tål det att upprepas.
Senast redigerad av AKS sön jan 30, 2005 23:07, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön jan 30, 2005 23:00

Jag vill också gifta mig med Kristen.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » sön jan 30, 2005 23:05

Matt skrev:Jag vill också gifta mig med Kristen.

Det uppmuntras. Hon och jag kommer leva mycket bättre när vi rymmer ju mer som gifter sig med henne.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » sön jan 30, 2005 23:12

AKS skrev:Det är snarare "the whole package": hon är fantastiskt söt (men inte smokin' som t ex Angelina Jolie eller Eliza Dushku för den delen),

Jag vet inte. Visst, nämnda damer besitter skönhet bortom vad som är rimligt men Kristen Bell är tamigtusan ännu vackrare i mina ögon. Främst har hon ett karaktäristiskt och eget utseende, ungefär som Uma Thurman. Inte perfekt enligt alla mallar och synvinklar och dem flesta skulle nog sortera henne under "ganska söt, inget mer". De som vet vet helt enkelt. Explosion.
Verkar som att man måste armbåga sig fram för att få fria till Kristen. Får lite "Him"-vibbar av det här så jag föreslår att ni andra hobbyälskare går och lägger er på en järnväg för att visa hur mycket ni älskar Kristen.
Senast redigerad av RalfiParpa sön jan 30, 2005 23:15, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön jan 30, 2005 23:14

noike skrev:
Matt skrev:Jag vill också gifta mig med Kristen.

Det uppmuntras. Hon och jag kommer leva mycket bättre när vi rymmer ju mer som gifter sig med henne.

Matt, jag är på tur efter noike om det skulle ta slut mellan dom! Sen kan du få en chans... ;)

Nä, men visst finns det skådespelerskor som ser bättre ut än Kristen Bell, men utstrålning, mina vänner, utstrålning! I alla fall i rollen som Veronica, då hon passar utmärkt för den rollen. Men visst, skulle Kristen nobba mig så skulle jag kunna tänka mig Eliza också... och James och Ewan... och Johnny... Angelina kanske. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön jan 30, 2005 23:17

Det är kanske tur att Kristen inte kan svenska. Denna diskussion alltså... :D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön jan 30, 2005 23:18

RalfiParpa skrev:Verkar som att man måste armbåga sig fram för att få fria till Kristen. Får lite "Him"-vibbar av det här så jag föreslår att ni andra hobbyälskare går och lägger er på en järnväg för att visa hur mycket ni älskar Kristen.

Konsum på Avenyn har öppet till 11. Jag hinner råna Konsum för att visa hur mycket jag älskar Kirsten. Ses! ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav malavel » sön jan 30, 2005 23:20

VM är bra mycket snyggare än Angelina Jolie och Eliza. Hon är helt enkelt äckligt snygg.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav LWes » mån jan 31, 2005 1:09

Jag kan inte garantera att det verkligen är hon men om ni vill skriva till henne och fråga om hon vill gifta sig med er: http://www.myspace.com/index.cfm?fuseac ... 0130144413 (om det bara är en fake som låtsas vara henne märker ni säkert det innan bröllopet...)

Även om många av känndisarna på myspace är fake finns det en hel del riktiga också.

Ian Somerhalder verkar riktig.
Jag försökte hitta några Buffy-skådisar men dom kanske är lite för gamla för att hålla på med sånna nymodigheter.
Fast jag har hittat flera andra tv-skådisar som verkar autentiska.
Justin Berfield verkar så dyssig att det inte kan vara en fake.

Myspace är så coolt att jag blir helt till mig. Imorgon ska jag bli kompis med alla coola personer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 31, 2005 1:21

Jag har nu sett fyra avsnitt av VM, och undrar över två saker som verkar mycket underligt:

Den mörkhyade tjejen med långt, krulligt hår som jobbar på tidningen som VM fotade surfare för har endast synts i två scener, ändå är hon med som fast rollinehavare i förtexterna. Varför?

Spoiler 1x04:
I slutet på detta avsnitt när VM hoppar naken i havet, hur fan kan hon rimligen gör sig i ordning efter det för att hinna till dansen?
Senast redigerad av Yog-Sothoth mån jan 31, 2005 1:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav malavel » mån jan 31, 2005 1:23

malavel skrev:VM är bra mycket snyggare än Angelina Jolie och Eliza. Hon är helt enkelt äckligt snygg.

Kristen Bell verkar däremot inte vara så speciellt snygg.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån jan 31, 2005 3:12

Yog-Sothoth skrev:Jag har nu sett fyra avsnitt av VM, och undrar över två saker som verkar mycket underligt:

Den mörkhyade tjejen med långt, krulligt hår som jobbar på tidningen som VM fotade surfare för har endast synts i två scener, ändå är hon med som fast rollinehavare i förtexterna. Varför?

Spoiler 1x04:
I slutet på detta avsnitt när VM hoppar naken i havet, hur fan kan hon rimligen gör sig i ordning efter det för att hinna till dansen?

1) Har inte det diskuterats tidigare i tråden, eller tänker jag på någon annanstans? I vilket fall försvinner hon snart från förtexterna. Troligast är att hennes roll var tänkt som större, men att författarna inte kom på vad de skulle låta henne göra eller kom på andra tankar eller något i den stilen.

2) Hon är ett sådant där kjolltyg som är riktigt effektiv när det gäller att göra sig i ordning? Hon hade en hemlig stash av handukar och ombyte undanstoppat i bästa Spider-Manstil? Fan vet och vem bryr sig, scenen är härlig och bra och invändningen du kommer med borde inte ha någon betydelse. Jag menar, shit dude, jag har inga problem med att du ogillar saker med serien, men kritisera gärna saker med lite mer substans än det där

3) Skönhet ligger alltid i betraktarens öga, så det är klart Kristen Bells attraktionskraft är svår att förklara, men jag ska ge det ett försök. Ja, hon ser väldigt bra ut, men den som tar henne över toppen är personligheten. Själv dras jag till tjejer med humor, intelligens och en rejäl dos självsäkerhet. Fräckhet, attityd. Som Veronica Mars har Kristen allt det här, och det är det som gjorde att jag drogs till henne först. Men hon har också, i intervjuer, visat att hon har de här dragen även i verkligheten. Speciellt humorn och attityden. Jag menar, har du sett henne i konversation med David Letterman? Sett henne skratta som gäst där? Jag är totalt oförstående till den man eller lesbiska kvinna som inte faller för henne där.

Såg henne förresten först i Spartan, där hon var duktig och söt men jag reagerade inte mycket starkare än så. Det är tack vare Veronica Mars, och relaterade promoframträdanden, jag dyrkar marken denna kvinna går på.

Så jag ställer mig bland övriga friare och friarinnor. Min plan är att stjäla henne från noike. Jag får Kristen och knäppa honom på näsan. Två flugor med en smäll. Hotness and a bonus, like.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 31, 2005 8:01

adolvsson skrev:2) Fan vet och vem bryr sig, scenen är härlig och bra och invändningen du kommer med borde inte ha någon betydelse. Jag menar, shit dude, jag har inga problem med att du ogillar saker med serien, men kritisera gärna saker med lite mer substans än det där

Oj, jag råkade ta ditt inlägg seriöst... sen såg jag ju att det var du som hade skrivit det.

Jag ogillar inte något i serien (förutom polischefen, han verkar omotiverat jobbig), efter sex avsnitt har det blivit en ny favorit! Jag gillar sättet de väver in den större handlingen i de mer alldagliga fallen VM jobbar på.

Det innebär dock inte att jag inte kan ifrågasätta vissa element av serien, t ex skinnydip-scenen som för mig skapar lite logiska problem i en annan ganska genomtänkt serie. Jag undrade mest om jag hade missat något som gjorde att jag inte fattade sammanhanget... Dessutom är det väl bra att de saker jag kritiserar är på såpass låg nivå, det betyder ju att det inte finns något annat att klaga på?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav monkeyboy » mån jan 31, 2005 19:18

Yog-Sothoth skrev:
adolvsson skrev:2) Fan vet och vem bryr sig, scenen är härlig och bra och invändningen du kommer med borde inte ha någon betydelse. Jag menar, shit dude, jag har inga problem med att du ogillar saker med serien, men kritisera gärna saker med lite mer substans än det där

Oj, jag råkade ta ditt inlägg seriöst... sen såg jag ju att det var du som hade skrivit det.

Jag ogillar inte något i serien (förutom polischefen, han verkar omotiverat jobbig), efter sex avsnitt har det blivit en ny favorit! Jag gillar sättet de väver in den större handlingen i de mer alldagliga fallen VM jobbar på.

Det innebär dock inte att jag inte kan ifrågasätta vissa element av serien, t ex skinnydip-scenen som för mig skapar lite logiska problem i en annan ganska genomtänkt serie. Jag undrade mest om jag hade missat något som gjorde att jag inte fattade sammanhanget... Dessutom är det väl bra att de saker jag kritiserar är på såpass låg nivå, det betyder ju att det inte finns något annat att klaga på?

Måste nog ställa mig på Yogs sida angångde det här, att gå in och analysera detaljer och leta fel är varje fans rättighet, vi gör det ju hela tiden i avsnittstrådarna om buffy och angel t ex.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån jan 31, 2005 20:26

monkeyboy skrev:Måste nog ställa mig på Yogs sida angångde det här, att gå in och analysera detaljer och leta fel är varje fans rättighet, vi gör det ju hela tiden i avsnittstrådarna om buffy och angel t ex.

Ja, den punkten tar jag faktiskt och backar på. Jag kan vara rätt bra på detaljtrams själv. Jag håller inte med i just det här fallet, för jag tyckte inte det var konstigt och jag gillar verkligen scenen ordentligt mycket, men i övrigt kan vi bortse från punkt nummer två. Den är onödig och felaktig och understrykningen får gälla som korrigering. Move along, nothing more to see here.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » mån jan 31, 2005 21:28

Som vem det nu var sa: Att leta småfel att klaga på och/eller skratta åt är en del av att vara ett fan. Och att aggressivt försvara dom när icke-fans klagar.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav monkeyboy » mån jan 31, 2005 21:44

adolvsson skrev:
monkeyboy skrev:Måste nog ställa mig på Yogs sida angångde det här, att gå in och analysera detaljer och leta fel är varje fans rättighet, vi gör det ju hela tiden i avsnittstrådarna om buffy och angel t ex.

Ja, den punkten tar jag faktiskt och backar på. Jag kan vara rätt bra på detaljtrams själv. Jag håller inte med i just det här fallet, för jag tyckte inte det var konstigt och jag gillar verkligen scenen ordentligt mycket, men i övrigt kan vi bortse från punkt nummer två. Den är onödig och felaktig och understrykningen får gälla som korrigering. Move along, nothing more to see here.

Jo, hur kan man inte älska nästan-se Kristen Bell naken, men jag håller ändå med om att det var en liten miss...Sen kan man ändå se det som att hon känner att göra det här för Lilly var viktigare än sin frisyr och att hon kan gå småvåt också...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis feb 01, 2005 0:10

monkeyboy skrev:Jo, hur kan man inte älska nästan-se Kristen Bell naken, men jag håller ändå med om att det var en liten miss...Sen kan man ändå se det som att hon känner att göra det här för Lilly var viktigare än sin frisyr och att hon kan gå småvåt också...

Ja, naturligtvis var det viktigt för Veronica. En hyllningsgrej till Lilly, helt i hennes anda. Men jag förstår ändå inte varför det skulle vara något större problem. Limousinen bör ha om inte handduk så i alla fall en filt att vira in Veronica i. Det är logiskt att tro (om inte annat sägs i avsnittet) att dansen tar plats i skolan, i gymnastiksalen, för det är mitt intryck att så brukar det gå till, åtminstone på TV och film och det finns ingen anledning till varför den här serien skulle vara annorlunda. I samband med gymnastiksal finns omklädningsrum, med duschar. Hon kan säkert ha lånat en handduk där, om hon nu inte har en i sitt eget skåp. Och har hon inte eget smink med sig, bör hon med så många tjejer på samma plats kunna låna det hon behöver. Hon och Duncan hade kanske fått släntra in på dansen lite senare än alla andra, men så gör ju fint folk ändå, och hon hade gjort entré i minst lika gott skick som hon lämnade hemmet. Nåja, kanske inte riktigt, hon hade ju inte haft lika mycket tid på sig den här gången (eller vem vet, Veronica kanske alltid var snabb framför spegeln), men skillnaden vore säkert knappt ens märkbar.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 17:34

Ausiello på TV Guide:

Question: In your esteemed opinion, what are the chances of Veronica Mars returning for a second season? — Moira Denning

Ausiello: If Alyson Hannigan joins the cast full-time: 50/50. If Alyson Hannigan doesn't join the cast full-time: 20/80.

Biatch! :) Lät ju inte så kul. Rob Thomas var mer positiv. Fast det kan man ju iofs förstå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 17:44

Äsch, tvguide är ju ingen direkt guru eller allvetande känns det som.

Nu är det "bara" en vecka kvar till ett nytt avsnitt... !
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 17:53

Ang. TV Guide: Nej, lyckligtvis inte! Och Ausiellos spalt är ju inte direkt nyhetsartiklar. Fast han är kul.

Jepp, bara en vecka kvar! Tjeho! Tiden har gått fort trots allt, men jag har verkligen saknat nya avsnitt. Och nu då man tjuvkikat på foton från ett visst kommande avsnitt... det kan inte visas fort nog om jag säger så. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 18:00

Jag har inte tjuvkikat och jag tänker inte tjuvkika, vet bara titeln och den låter intressant. Det har varit en lång, lång väntan och än är den ju inte över heller.

Repriserna UPN har visat nu har väl inte fått speciellt bra tittarsiffror?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 02, 2005 22:52

Den här serien är så jävla bra!!! Jag var skeptisk under de fyra-fem första avsnitten - OK serie, men inget märkvärdigt. Nu har handlingen tätnat och skådespelarna är mer bekväma i rollerna. Klockrent...

De har dock lite dålig smak vad gäller gästskådespelare. Exempel: Paris Hilton och "Parker".
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 22:56

"Parker" tyckte jag passade i den rollen, vad var ej bra?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 23:00

Y-S: Härligt!! Jag är så fixerad vid VM att så fort nån gillar serien blir jag jätteglad. :)

Parker... Var det han i Drinking the Kool-Aid? I så fall tyckte jag han var bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » ons feb 02, 2005 23:08

AKS skrev:Ausiello på TV Guide:

Question: In your esteemed opinion, what are the chances of Veronica Mars returning for a second season? — Moira Denning

Ausiello: If Alyson Hannigan joins the cast full-time: 50/50. If Alyson Hannigan doesn't join the cast full-time: 20/80.

Det där är ju ganska tveeggat. Om serien fortsätter blir det alltså med Alyson Hannigan som en regular men chansen att den gör det utan henne är liten. Lite sniket kan tyckas, vem vet om Alyson Hannigans karaktär ens passar som en regular? (AKS vet antagligen men det var mer en retorisk fråga.)
Fan, läggs Veronica Mars ner förlorar jag det lilla hopp jag har kvar för TV.

Yog-Sothoth skrev:De har dock lite dålig smak vad gäller gästskådespelare. Exempel: Paris Hilton och "Parker".

Jag vet inte, jag tycker Paris Hilton fungerade rätt bra som bortskämd rik flicka (vilket är förståeligt). Att Buffys själsfrände Parker varit med har jag inte ens märkt, när var han med?
Senast redigerad av RalfiParpa ons feb 02, 2005 23:10, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 23:09

Yog-Sothoth skrev:De har dock lite dålig smak vad gäller gästskådespelare. Exempel: Paris Hilton och "Parker".

"Vem är "Parker"?" tänkte jag en lång stund och kollade igenom listor på karaktärer och skådespelare i Veronica Mars.
Sen slog det mig, vart finns det någon som heter "Parker"?
I Buffy fanns det en, så jag kollade upp det och såg att han, Adam Kaufman, varit med i Veronica Mars 1x07 - "The Girl Next Door" som "André".

Inte för att jag har en aning om vem den karaktären är men...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film