The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tis jan 18, 2005 19:52

SPOILER nästa avsnitt (2x09): http://www.afterellen.com/TV/2005/1/theoc.html
(och kanske även 2x10 och framåt)
Senast redigerad av Noam tor jan 27, 2005 23:38, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinkerbelle » tis jan 18, 2005 20:20

Nu har jag sett klart s1 och 4 avsnitt av s2,
jag har verkligen fastnat för den här serien!
Marissa gillar jag inte,det enda hon är bra på är att vara snygg..
men Seth är underbar!
Men jag har redan nåt emot Lindsey,fast det kanske ändras sen
fast Alex gillar jag,hoppas hon och Seth håller ihop ett tag..
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav Tinder » lör jan 22, 2005 10:35

Så har man sett avsnitt 2x09:
Ganska ok avsnitt tyckte upptäckten av Alex ex och det faktum att det var en tjej fungerade bra men är mycket tveksam till det som antyddes i sista minuten av avsnittet, vet inte om det är för att jag vill att Alex och Seth ska få ha några romatiska mysiga avsnitt först innan man börjar bråka med deras förhållande eller om det är det faktum att det var Marissa som var andra parten (har problem med att gilla henne) eller pga att jag fick känslan av att det hela blev så stereotypiskt intvingat i serien från ingenstans (Oj meningen blev kanske lite lång). Hade då hellre sett att Alex var kluven mellan sitt ex och Seth än att man drar in Marissa i ekvationen.
Sedan fast man kanske inte borde göra det så gillade jag scenen då Ryan ryter till. Han har lätt att bli lite småtråkig, ungefär som en sömnig lufsande brunbjörn som precis vaknat från sin vintersömn. Därför var det uppfriskande när han visade sina "bad boy" tendenser.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Noam » tor jan 27, 2005 23:41

Tinder skrev:Så har man sett avsnitt 2x09:

Jag gillar utvecklingen, mest för att allt är så oförutsägbart.. precis som Buffy. :) Ryan har ju faktiskt rätt att bli lite arg, sen märkte man ju att han mest blev rädd egentligen. Han trodde ju liksom i flera minuter att Lindsey hade yrat ut i havet.

Inatt kommer ett nytt avsnitt, det blir nice!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Off » lör jan 29, 2005 13:28

OC är verkligen suveränt just nu. Avsnitten är så roliga att man ibland kan få för sig att det är en komedi. Sweeps börjar väl nästa vecka så vi kan väl förvänta oss en hel del nya intriger :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » lör jan 29, 2005 20:09

Jag älskade förra avsnittet
det var as kul när Seth och Zach började göra sin egen tidning.
Något som vore riktigt coolt vore om det gjordes en serietidning som den dom ska göra som är baserad på karaktärerna fast med lite superkrafter och coola saker.
Den tidningen hade säkert varit riktigt bra. Så kunnde någon karaktär dö eller så ibland, för det är ju bara fiction, även i The O.C.-världen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav utan_armar » sön jan 30, 2005 12:08

kollar man på ett avsnitt så är man fast
Wee
Användarvisningsbild
utan_armar
Demon Fodder

Inläggav sus@n » sön jan 30, 2005 13:54

Jag har inte sett ett enda avsnitt av O.C för jag har inte femman men funderar på att köpa S1 på DVD.. är serien värd det?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav AKS » sön jan 30, 2005 15:21

Frågar du mig: nej. Jag har slutat följa serien. Alldeles för mycket såpa för mig. Det finns *många* bra saker med serien, men nackdelarna är fler. Fast: har du inget emot det faktum att det är en såpa med komediinslag (riktigt roligt emellanåt) så kan det nog vara värt det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jan 30, 2005 15:32

sus@n: jag hade laddat hem säsong 1 och sett den, jag gillar OC men det är inte en serie jag köpt på dvd...

2x10: Äntligen ett bra avsnitt och det var verkligen på tiden. Troligen det bästa hittills denna säsongen. Tyckte alla hade bra och intressanta storylines i detta avsnittet, tom Marissa (och Alex) utom när Alex gav Marissa halsbandet, det var något over the top. Och Seth fungerar mycket bättre när han mer lugn och inte sådär speedad som har varit den senaste tiden.

Och serientidningen var ett roligt och bra inslag. Bryan Gatwood - fists of fury! "Aka Kid Chino, a strong but silent youth from the wrong side of the tracks, who when provoked unleashes his fists of fury" :D

Trevligt att höra svensk musik i serien också, denna gång Tiger Lou.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sus@n » sön jan 30, 2005 15:46

Gärna fleras åsikter tack :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Off » sön jan 30, 2005 15:50

Jag kommer nog köpa serien på DVD men den ligger inte högt på min måste ha lista. Jag älskar OC men där är ett antal serier som jag hellre känner för att äga just nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sus@n » sön jan 30, 2005 17:19

Off: Det är därför jag frågar runt. Jag fyller år snart samt får pengar och jag har ett flertal serier jag tänkt köpa och jag blev intresserad av O.C. då den verkat få bra omdöme här på forumet.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav LWes » sön jan 30, 2005 17:35

Det är en fantastisk serie. Ingen tvekan om saken.
Den slutgiltiga frågan är väl om du hellre vill köpa den än att ladda hem den...
Jag rekomenderar att du laddar hem kanske dom första fem avsnitten och se hur bra tycker att det är, så sen när du har en åsikt så köper du den, eller inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sus@n » sön jan 30, 2005 18:11

Problemet är att jag stör mig så mycket på att ladda ner.. det tar tid och jag vill ha antingen engelsk eller svensk text och sedan måste jag bränna för jag står inte ut med att se på datorn :?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Zaxx » sön feb 06, 2005 18:09

Körde ett rejs med min fina box o grannarna idag.

Det blev S1ep1 -> S1ep6 faktiskt. De gillar den... YAY!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » sön feb 06, 2005 18:41

Zaxx skrev:Körde ett rejs med min fina box o grannarna idag.

Du spelade inte för högt hoppas jag?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » sön feb 06, 2005 22:59

Off skrev:
Zaxx skrev:Körde ett rejs med min fina box o grannarna idag.

Du spelade inte för högt hoppas jag?

ep 7 -> 8 nu på kvällen oxå! kanonbra

Vi satt hos de två, så det var lugnt... hehe
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » fre feb 11, 2005 17:03

2x12
YES! :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre feb 11, 2005 17:07

Off: yes vad?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre feb 11, 2005 17:08

2x12
Yes äntligen fick killen i mig som väntat och väntat på att Marissa och Alex skulle kyssas sin bön besvarad :P

I'm such a guy.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre feb 11, 2005 17:19

Off skrev:I'm such a guy.

Tss, ja verkligen :P

Jag gillade mest:Den kaffeinpåverkade Seth! Annars ytterligare ett sånt där okej avsnitt, med den satta s2-standarden var det inte dåligt men det är svårt att inte se det som segt också.

Marissa lyckades tom vara rolig
Julie: When I was in Europe I did some real soul searching.
Marissa: I hope you didn't hurt yourself.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » lör feb 12, 2005 1:42

Är på s2e07 nu... o det var ju grymt bra:
Känns som detta var ett avsnitt där de slängde ut lite lösa trådar igen... nu vet man ingentligen inte vad NGN är med någon.. Det lutar ju såklart åt Ryan o Lindsy... sen kanske då Summer o Zack.. men det är inget som igentligen är säkert. Sen kändes det som en liten paralell (konstigt ord) där i slutet med Jimmy/Julie och Ryan/Marissa, när han höll om henne... detta kan bara gå på ett vis... S2 blir en Succé!

Seth fortfarande bäst insats.. tillsammans med Sandy då.. Gillade även Marissa/Jimmy/Julie scenen på partyt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » lör feb 12, 2005 4:54

Alex!
Det är sweeps, eller vad di kallart, nu va? Okey, så jag är sucha guy också, men utöver det gillade jag att det faktiskt kändes äkta. Det har byggts upp över några avsnitt, fick ta tid i denna berg och dalbana till serie, vilket gav en bra utbetalning och inte kändes som om det bara var inkastat för sweepsen.

Allt som allt, riktigt bra avsnitt. Inte lika mycket av nyss nämnda berg och dalbana i de senaste avsnitten som det varit tidigare, men jag klagar faktiskt inte. Tempoväxlingar är bra för hjärtat och hade dom fortsatt i samma höga tempo som i början av säsongen hade jag aldrig klarat av det. Och hur tror ni världen klarat sig utan en adolvsson? Va? Va? Just det.

Dessutom verkar tempot vara på uppgång, tyckte jag. OC is very mycket still da bomb. Yo.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav monkeyboy » ons feb 16, 2005 20:10

I am ikapp! Efter en lååååååååååååååååång paus har jag nu sett ikapp alla avsnitt och jag är också such a guy.

Vi(jag) har redan gjort upp i irc-kanalen att jag ska få Alex-Marissa OCH Kristen-Aly...Off får låna Peyton-Brooke och noike och adolvsson får varandra...och Carson
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav noike » ons feb 16, 2005 20:18

monkeyboy skrev:I am ikapp! Efter en lååååååååååååååååång paus har jag nu sett ikapp alla avsnitt och jag är också such a guy.

Vi(jag) har redan gjort upp i irc-kanalen att jag ska få Alex-Marissa OCH Kristen-Aly...Off får låna Peyton-Brooke och noike och adolvsson får varandra...och Carson

Nej. Så var det inte alls. Adolvsson får ingen och jag fårn Linda Cardellini och Caroline Dhaveras. Rätt ska vara rätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » ons feb 16, 2005 20:40

Va pratar du om monkey. Du förväxlar hit och dit. Jag skulle ha OC-brudarna!

Slagsmål lär följa på IRC.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav monkeyboy » ons feb 16, 2005 21:38

Off skrev:Va pratar du om monkey. Du förväxlar hit och dit. Jag skulle ha OC-brudarna!

Slagsmål lär följa på IRC.

haqr kan intyga att jag tog tillbaks dom, I'm the tv-chicks-pimp, I'm in charge, BIATCH!
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor feb 17, 2005 0:37

noike skrev:
monkeyboy skrev:I am ikapp! Efter en lååååååååååååååååång paus har jag nu sett ikapp alla avsnitt och jag är också such a guy.

Nej. Så var det inte alls. Adolvsson får ingen och jag fårn Linda Cardellini och Caroline Dhaveras. Rätt ska vara rätt.

Jag bryr mig inte om vad jag får och inte får, jag tar Kristen/Aly i vilket fall som helst. Snoogans!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav monkeyboy » tor feb 17, 2005 20:30

adolvsson skrev:
noike skrev:

Jag bryr mig inte om vad jag får och inte får, jag tar Kristen/Aly i vilket fall som helst. Snoogans!

No frikkin way!!!
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film