av Binchy » tor jan 27, 2005 21:00
Om du vill ta upp Angels löst sittande själ kan du säga något i stil med "som hämnd för att Angel dödade, drack från och omvandlade en Romklans prinsessa, så förbannade de honom, genom att ge tillbaka honom hans själ. Eftersom han dödat och lemlästat folk i över hundra år så blev hans återvändande samvete ett helvete, när han mindes och ångrade varje handling under dessa år. Själen satt dock lite löst, så länge han led och ångrade sig satt den säkert, men om han började trivas med livet, eller rent av upplevde sann lycka så skulle förbannelsen förlora kraft. Han träffade Buffy, de blev kära (han blev lyckligare) och när de fullbordade sin kärlek så släpte förbannelsen och han återgick till det odjur han varit för hundra år sedan.
De säger ju att bästa sättet att övervinna en fobi (så starkt kanske du inte hatar det, men ändå) är att utsätta sig för det man är rädd för. Jag är rysligt blyg, inför folk jag inte känner (var och kollade här på Buffyforum i nästan en månad innan jag vågade registrera mig och skriva mitt första inlägg) men jag har stått på scen och spelat teater, inför betalande publik. Det var inte så farligt faktiskt, då är det värre att resa sig och säga en sak på ett jobbmöte eller liknande.
Lycka till med föredraget, tycker det låter mycket bra.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?
An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not