Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 18:49

Illyria: Jo, jag hoppas på innan helgen. Oftast när det är nysläpp brukar Axel få dem till mig på 3-4 dagar. Är det äldre skivor kan det ta längre (vet inte varför, men så har jag märkt att det brukar vara). Homicide S6 som jag fick idag skickades t.ex. i onsdags.

YS: För att det är en fantasifull serie med en annorlunda och härligt bitsk humor och ett extraordinärt underbart charmigt kvinnospecimen i huvudrollen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån jan 24, 2005 18:53

En fördel med Wonderfalls-boxen är att den lär vara så liten att den inte kommer behöva hämtas på posten/Ica ivarjefall. Borde ju inte vara större än en vanlig dvd egentligen, med två slimcases, och jag har inget emot om posten är snabb, men de brukar vara sega.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån jan 24, 2005 18:54

Yog-Sothoth skrev:Kan någon lite snabbt bara dra varför Wonderfalls bör tittas på?

Caroline Dhavernas.

Om inte hon räcker så finns Todd Holland, Bryan Fuller (Dead Like Me) och Tim Minear (Angel, Firefly) bakom kamerorna. Bra manus, charmigt som tusan, och riktigt kul komedi med dramainslag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 18:55

Illyria: Tre slimcases. Två skivor skulle vara alldeles för lite för 13 avsnitt. Jag tycker t.o.m. tre skivor känns lite lite... DVDTimes-recensionen klagade ju tyvärr på lite halvdan bildkvalitet... :evil:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » mån jan 24, 2005 18:58

Slimcases, mmmm that tickles me in a nice way.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 19:00

poser skrev:Slimcases, mmmm that tickles me in a nice way.

*drar undan fodralet lite sensuellt på sin Firefly R1:a*
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 19:01

Slimcases är fina. Först var jag skeptisk, men nu har jag vant mig. Hela Homicide-samlingen är slimcases. Underbara, underbara slimcases...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » mån jan 24, 2005 19:09

Enligt bilderna på savewonderfalls.com är det två slimcases men tre discar, bild ett och två.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 19:39

DVD-boxen är inte så frestande för mig som inte sett serien. Jag menar alltså foton och cover art. Nu ska jag ju se serien ändå, men som sagt... jag gillar det inte. Antagligen gillar jag det bättre då jag sett serien.

Ingen som vet nåt om R2? Om inte det kommer ut nån sån får jag vänta till sommaren/hösten då ett Veronica Mars-box set borde släppas (borde, alltså, har inte hört nåt än). Har kommit fram till att Veronica Mars gör det värt att köpa en ny DVD-spelare och göra den regionsfri. (En inspelningsbar Pioneer... längtar, längtar. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån jan 24, 2005 20:03

Illyria skrev:Enligt bilderna på savewonderfalls.com är det två slimcases men tre discar, bild ett och två.

Där ser man. I stand corrected. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån jan 24, 2005 21:20

AKS skrev:DVD-boxen är inte så frestande för mig som inte sett serien. Jag menar alltså foton och cover art.

Boxen var inte snygg, den känns lite övergullig på ett sätt serien definitivt inte är (förutom när Jaye ler då). Men framsidan är ändå inte så fruktansvärd som till exempel Angels s5 r1.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 21:23

Nej det var inte världens bästa fodral men efter att ha sett Scrubsfodralet inser man att det kan vara så mycket värre.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » mån jan 24, 2005 21:35

Boxens utseende kanske inte helt förklarar eller speglar serien men jag tycker ändå den passar på ett sätt. Just att Jaye kollar genom den där bläddersaken (vad heter sådana, I have one!) och sen ser dvdskivorna ut som sådana skivor med små foton, i stil med introt ju. Ändå en rätt kul idé, även om den inte direkt speglar hur serien är.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » mån jan 24, 2005 22:39

Jävla Axelmusic raderade just min order för att jag inte hade täckning för min Wonderfalls box... jaja jag får väl beställa den imorgon igen men nu får man känna sig som en idiot bara för att man inte har pengar på kontot sju dagar innan den skulle släppas.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 24, 2005 22:57

VelocityBoy skrev:Jävla Axelmusic raderade just min order för att jag inte hade täckning för min Wonderfalls box... jaja jag får väl beställa den imorgon igen men nu får man känna sig som en idiot bara för att man inte har pengar på kontot sju dagar innan den skulle släppas.

Jag har för mig att AxelMusic drar pengarna först när de skickar ut varorna?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » mån jan 24, 2005 22:59

Yog-Sothoth skrev:Jag har för mig att AxelMusic drar pengarna först när de skickar ut varorna?

Sant, om du inte valt att betala i förväg, men nu håller de ju på att skicka ut Wonderfalls = de tar betalt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » mån jan 24, 2005 22:59

Yog-Sothoth skrev:Jag har för mig att AxelMusic drar pengarna först när de skickar ut varorna?

De skulle väl skicka grejorna... vem hade kunnat ana att de skulle "tjuva" så mycket med release datumet.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Tob » mån jan 24, 2005 23:05

VelocityBoy skrev:

De skulle väl skicka grejorna... vem hade kunnat ana att de skulle "tjuva" så mycket med release datumet.

Axelmusic brukar börja skicka ut runt en vecka innan relesedatumet. Det innebär kanske att det inte är mer än ett par veckor kvar tills dem börjar skicka ut Angel S5 boxarna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » tis jan 25, 2005 0:13

Eftersom leverans ofta tar ca en vecka så brukar de skicka ut saker i förväg så du faktiskt har dvdn dagen den släpps, eller tom innan. Väldigt bra service. Ibland har de skickat ut saker två veckor i förväg också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tis jan 25, 2005 0:25

Illyria skrev:Eftersom leverans ofta tar ca en vecka så brukar de skicka ut saker i förväg så du faktiskt har dvdn dagen den släpps, eller tom innan. Väldigt bra service. Ibland har de skickat ut saker två veckor i förväg också.

Jo, Angel S4 hade jag innan augusti slut och den skulle ju släppas sjunde september. Hoppas på något liknande för Angel S5. Vore underbart i så fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jan 25, 2005 2:40

Han är så sjukt lik Matthew Fox.

*tänker vidare*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis jan 25, 2005 2:44

Glorificus skrev:Han är så sjukt lik Matthew Fox.
*tänker vidare*

Fast bättre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis jan 25, 2005 13:24

Det finns helt klart en stor likhet men så jättelika är de samtidigt inte, verkar bero lite på hur miner och vinklar osv :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis jan 25, 2005 15:29

Illyria skrev:

Det finns helt klart en stor likhet men så jättelika är de samtidigt inte, verkar bero lite på hur miner och vinklar osv :)

Mmm, om man ställde dem bredvid varandra skulle man se skillnaden. Fox ser mer vuxen ut, medan what's-his-name har lite babyface. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav VelocityBoy » ons feb 02, 2005 0:12

Så nu har jag fått min box och jag har sett de första tre avsnitten och my my... det här är otäckt bra utan att överdriva bland det bästa jag någonsin har sett (det verkar vara en ny trend för mig att se fantastiska, världsomvälvande nedlagda serier :( )

Jag såg dem fö tillsammans med tre kompisar och domen var enig, soffan (plus min fotölj) exploderade med jämna mellanrum.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 1:43

VelocityBoy skrev:Så nu har jag fått min box och jag har sett de första tre avsnitten och my my... det här är otäckt bra utan att överdriva bland det bästa jag någonsin har sett

I love you! (Och nej, jag är inte sarkastisk. Inte mycket. Kolla upp min topp fem bästa serie-lista i en annan tråd. Folk spottar på mig för att jag har hypat upp Wonderfalls. Elaka varelser.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons feb 02, 2005 1:45

Jag har de två sista Homicide S6-avsnitten kvar att se (och de är mer eller mindre helt fantastiska) innan jag börjar min Wonderfalls-titt. Så någon gång i morgon kväll borde det vara dags att återse min älskade, älskade Jaye.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons feb 02, 2005 2:51

noike skrev:
VelocityBoy skrev:Så nu har jag fått min box och jag har sett de första tre avsnitten och my my... det här är otäckt bra utan att överdriva bland det bästa jag någonsin har sett

I love you! (Och nej, jag är inte sarkastisk. Inte mycket. Kolla upp min topp fem bästa serie-lista i en annan tråd. Folk spottar på mig för att jag har hypat upp Wonderfalls. Elaka varelser.)

Fast jag spottar bara på dig när du är smutsig och behöver tvättas. Det är väl okej?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 2:56

adolvsson skrev:Fast jag spottar bara på dig när du är smutsig och behöver tvättas. Det är väl okej?

Ja. Du har åtminstone insett the wonder that is Caroline Dhavernas.

En av seriens regissörer gjorde samma arbete på filmen Heathers. Groovy.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » ons feb 02, 2005 10:05

noike skrev:I love you! (Och nej, jag är inte sarkastisk. Inte mycket. Kolla upp min topp fem bästa serie-lista i en annan tråd. Folk spottar på mig för att jag har hypat upp Wonderfalls. Elaka varelser.)

Tja den tränger sig nog in på min top 5 lista också... jag har bara sett tre avsnitt iofs men jag kan tänka mig att den slåss med DLM om 4 platsen (sorry VM... slå mig inte AKS ;) )
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film