Filmer 2005!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Hur tror ni att år 2005 kommer att bli som film år?

Suveränt! ;D
15
75%
Okej ;)
4
20%
Dålig :(
1
5%

Antal röster : 20

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 16:51

Tyckte att det var passande att ta upp AB:s skådespelartalang då hon faktiskt är med i en film jag ser fram emot. Men, men... Ni tycks vara känsliga så I better check myself before I wreck myself. Whatever...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön jan 16, 2005 17:13

Gilmore Girls is da BOMB, yo, and Alexis a piece of dynamite!

AKS skrev:Och killarna har med pistoler på sina bilder medan brudarna bara får se "sexiga" ut. Tråkigt. Säkert troget källmaterialet, men tråkigt ändå.

Du behöver inte vara orolig där heller. Ja, kvinnorna är sexiga även i källmaterialet, det har ju mycket med hela noir-grejen och dess femme fatales att göra, men biten med "fatale" är inte bortglömd. Make no mistake, girl, Sin Citys kvinnor är både sexiga och farliga, vare sig de driver männen i fördärvet eller sparkar skurkrumpa på eget bevåg. Karaktärerna som bl a Alexis Bledel och, tror jag om inte minnet sviker mig, Rosario Dawson spelar är extra bra på att våldsamt sparka andra karaktärers rumpor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön jan 16, 2005 17:17

AKS skrev:Ni tycks vara känsliga så I better check myself before I wreck myself. Whatever...

Nej! Self-wrecking is fun. Dessutom blir alla andra så söta när de är riktigt uppretade. Nästan så att man kan peta på dem hela dagen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor jan 20, 2005 19:23

Hoppas att Jennifer Garner är med i den nya Daredevil (2), hon är så grymm, en utav mina favorit skådespelare. Antagligen bara för att jag gillar Alias så mycket!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor jan 20, 2005 20:05

HeY skrev:Hoppas att Jennifer Garner är med i den nya Daredevil (2), hon är så grymm, en utav mina favorit skådespelare. Antagligen bara för att jag gillar Alias så mycket!

Daredevil 2 är långt ifrån att göras och om den görs kommer hon deffinitivt inte vara med.
Hon fick sin egna film och det räcker.
Om Daredevil 2 görs kommer den att vara mycket mörkare än den första och handla mer om Daredevil skulle jag tro.
Elektra skulle inte passa in där.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Trav » tor jan 20, 2005 21:17

Är det någon som vet någon kommande film med Buffy skådisarna??
Trav
Demon Fodder

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 21:47

adolvsson skrev:Du behöver inte vara orolig där heller. Ja, kvinnorna är sexiga även i källmaterialet, det har ju mycket med hela noir-grejen och dess femme fatales att göra, men biten med "fatale" är inte bortglömd. Make no mistake, girl, Sin Citys kvinnor är både sexiga och farliga, vare sig de driver männen i fördärvet eller sparkar skurkrumpa på eget bevåg. Karaktärerna som bl a Alexis Bledel och, tror jag om inte minnet sviker mig, Rosario Dawson spelar är extra bra på att våldsamt sparka andra karaktärers rumpor.

Phew! Låter lovande. Men synd ändå att de bara ska se söta/snygga/sexiga ut på affischerna. Är så less på sånt. fast det är väl så världen ser ut, kommersiellt osv osv. Då jag var fjorton var det knappast såna brudar (= som de är på affischerna, säger inget om verkligt innehåll i filmen) som jag tyckte var coola. Nej, nej... Sarah Connor i T2 då hon laddar om hagelgeväret med enhandsrörelse! Damn, alltså. Så hård ville jag vara. Minus dödandet och ensamheten och oförmågan att förstå min son. ;)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 21:52

AKS skrev:Då jag var fjorton var det knappast såna brudar (= som de är på affischerna, säger inget om verkligt innehåll i filmen) som jag tyckte var coola. Nej, nej... Sarah Connor i T2 då hon laddar om hagelgeväret med enhandsrörelse! Damn, alltså. Så hård ville jag vara. Minus dödandet och ensamheten och oförmågan att förstå min son. ;)

Hade du en son när du var fjorton?! (Sorry, men någon var tvungen att göra det.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 20, 2005 21:53

Mhm. Har jag inte berättat det. Han var dessutom tonåring och som du kan förstå lite trumpen och svår att förstå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » tor jan 20, 2005 22:51

LWes skrev:Om Daredevil 2 görs kommer den att vara mycket mörkare än den första och handla mer om Daredevil skulle jag tro.
Elektra skulle inte passa in där.

Iofs så är den mörkaste DD jag har läst den då Elektra blir dödad av Bullseye jag minns att jag som tolvåring var helt chockad efter att ha läst den... jag hade aldrig sett något så hemskt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 0:32

Ush, inte mer Daredevil, en av de sämsta marvelfilmerna jag har sett, hatade den nästan, Gillar i 95 % aldrig filmer som börjar med slutet, förstör så väldigt mycket i min mening.
Håller dock tummarna för att Daredevil II blir bättre än I:an. :)

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 21, 2005 0:37

I min mening är Daredevil en blek kopia av Spider-Man, och då pratar jag om filmerna. Scenen där han som skolgrabb spöade de elaka äldre grabbarna var ju en löjlig parodi på den lysande dito-scenen i Spider-Man...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 0:42

Skall bli mycket intressant att se vad Fantastic 4 kan erbjuda, hoppas på fin underhållning med Jessica Alba! 8) :)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 0:50

Yog-Sothoth skrev:I min mening är Daredevil en blek kopia av Spider-Man, och då pratar jag om filmerna. Scenen där han som skolgrabb spöade de elaka äldre grabbarna var ju en löjlig parodi på den lysande dito-scenen i Spider-Man...

De skulle ha gjort Frank Miller re-telling istället. Barnkidnappning, Elektra på ett litet hörn bara, Kingpin syns knappt, och barnkidnappningar. Och en mycket mer bister och halvpsykotisk Daredevil mot slutet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 0:53

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:I min mening är Daredevil en blek kopia av Spider-Man, och då pratar jag om filmerna. Scenen där han som skolgrabb spöade de elaka äldre grabbarna var ju en löjlig parodi på den lysande dito-scenen i Spider-Man...

De skulle ha gjort Frank Miller re-telling istället. Barnkidnappning, Elektra på ett litet hörn bara, Kingpin syns knappt, och barnkidnappningar. Och en mycket mer bister och halvpsykotisk Daredevil mot slutet.

De borde gjort Daredevil utan Ben Affleck, that's it* :D
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 1:12

jvc_man skrev:De borde gjort Daredevil utan Ben Affleck, that's it* :D

Ben Affleck var det minsta problemet med filmen, han var helt okej till större delen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 1:12

Howl's Moving Castle - 10 minuters utvisning i skamvrån för att ha missat den här filmen på min lista. Tvivlar inte en sekund på att Miyazaki återigen kommer skapa magi med denna..
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 1:15

Qarlsson: Visst ja. Diana Wynne Jones!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » fre jan 21, 2005 1:18

noike skrev:
jvc_man skrev:De borde gjort Daredevil utan Ben Affleck, that's it* :D

Ben Affleck var det minsta problemet med filmen, han var helt okej till större delen.

Men ett problem var han i a f! *ler* 8)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 21, 2005 1:37

noike skrev:

Det svåra med dig är att jag aldrig vet om du är seriös eller totaldissar det jag har skrivit.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 1:39

Yog: jag var helt seriös.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 2:04

noike skrev:

Till skillnad från den elefantdynga som Daredevil nu blev så lät det där alternativet riktigt intressant =)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » fre jan 21, 2005 2:35

Qarlsson skrev:Till skillnad från den elefantdynga som Daredevil nu blev så lät det där alternativet riktigt intressant =)

Inga trikåer alls i serien förrän sista rutan. Han kallar sig inte Daredevil förrän kanske fem tio sidor från slutet. Riktigt, riktigt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » fre jan 21, 2005 2:50

noike skrev:
Qarlsson skrev:Till skillnad från den elefantdynga som Daredevil nu blev så lät det där alternativet riktigt intressant =)

Inga trikåer alls i serien förrän sista rutan. Han kallar sig inte Daredevil förrän kanske fem tio sidor från slutet. Riktigt, riktigt bra.

Tålmodigt framförande helt enkelt.. mucho coolt.
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav CiX » fre jan 21, 2005 2:57

VelocityBoy skrev:Iofs så är den mörkaste DD jag har läst den då Elektra blir dödad av Bullseye jag minns att jag som tolvåring var helt chockad efter att ha läst den... jag hade aldrig sett något så hemskt.

Jag får ta och hålla med, man minns i stort sett exakt hur nyckelbilderna såg ut i det avsnittet. :cry:
CiX
Minion

Inläggav adolvsson » fre jan 21, 2005 3:09

Yog-Sothoth skrev:
noike skrev:

Det svåra med dig är att jag aldrig vet om du är seriös eller totaldissar det jag har skrivit.

Utgå alltid från att han totaldissar, livet blir mycket enklare då och garanterat mer underhållande. Till skillnad från t ex mig, somär alldeles för seriös och menar allt vad jag säger.

Du har en löjlig näsa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 21, 2005 3:19

adolvsson skrev:Du har en löjlig näsa.

Eh...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav poser » fre jan 21, 2005 3:24

If irony was made out of strawberries, we'd all be drinking a lot of smoothies right now.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav RalfiParpa » fre jan 21, 2005 3:27

adolvsson skrev:Du har en löjlig näsa.

Som Barbara Streisand, KRS-ONE eller en hybrid mellan de två?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CiX » fre jan 21, 2005 3:28

poser skrev:If irony was made out of strawberries, we'd all be drinking a lot of smoothies right now.

Vilken film har jag missat/seniliserat?
CiX
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film