Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån jan 17, 2005 0:54

adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:men jag har fortfarande inte fattat vad som är grejen med Garden State. Jag tycker den är låååååååångtråkig...

Vi tycker inte om dig.

adolvsson tar inte lätt på sågningar :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 0:55

adolvsson skrev:
Yog-Sothoth skrev:men jag har fortfarande inte fattat vad som är grejen med Garden State. Jag tycker den är låååååååångtråkig...

Vi tycker inte om dig.

Tack, men det visste jag redan om efter 5 minuter på IRC-kanalen.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Pazuzu » mån jan 17, 2005 1:00

Yog-Sothoth skrev:
adolvsson skrev:

Vi tycker inte om dig.

Tack, men det visste jag redan om efter 5 minuter på IRC-kanalen.

*tycker synd om Yog-Sothoth* ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån jan 17, 2005 1:03

Yog-Sothoth skrev:Tack, men det visste jag redan om efter 5 minuter på IRC-kanalen.

Pfft! På IRC vägrade du ju berätta vem du var, you girly man you, då dissade vi folk till höger och vänster i förhoppning om att träffa rätt. Vi var nästan lika otrevliga som vi är mot varandra i vanliga fall. Det var inte förrän du bytte namn här vi var helt säkra.

Det är vad vi säger om dig när du inte är där som du ska vara orolig för.

Mwohaha!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 2:29

Pazuzu skrev:*tycker synd om Yog-Sothoth* ;)

ÄNTLIGEN!!! ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 2:30

adolvsson skrev:Det är vad vi säger om dig när du inte är där som du ska vara orolig för.

Inget bra att säga till en redan paranoid varelse!!!!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » mån jan 17, 2005 3:13

Skaffade ju Garden State på DVD efter alla lovord innan nyår. Fick hem den i början av veckan, men pga. förbaskade strömavbrottet (och hur många gånger har jag inte beklagat mig för det nu?) har jag haft viktigare saker att titta på nu i helgen.

Men funderar starkt på att köra en riktig "relations films maraton" (kan man säga så) maraton till helgen. Har Lost in translation, Garden State och Etarnal sundhine of the spotless mind att se.
Senast redigerad av Tob mån jan 17, 2005 3:37, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån jan 17, 2005 3:24

Tob skrev:Har Lost in translation, Garden State och Etarnal sundhine of a spotless mind att se.

Det är inte utan att jag avundas dig lite. Har du sett någon av dig innan? ESOTSM ("the spotless", inte "a spotless") är eventuellt förra årets bästa film i min lilla bok.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tob » mån jan 17, 2005 3:41

adolvsson skrev:
Tob skrev:Har Lost in translation, Garden State och Etarnal sundhine of a spotless mind att se.

Det är inte utan att jag avundas dig lite. Har du sett någon av dig innan? ESOTSM ("the spotless", inte "a spotless") är eventuellt förra årets bästa film i min lilla bok.

Har sett Lost in translation på bio förra året, och det är ju ett bra tag sedan, gillade den starkt. Jag kryper till korset och inser att jag är svag för relationsfilmer, actionnörden i mig kreverar kan jag tänka, faktum är att det är inte så mycket kvar av den nörden. Nu menar jag alltså riktiga relationsfilmer, sådana filmer som får mig att hata sliskiga romantiska komedier ännu mera än vad jag redan gör.

tack för rättelsen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån jan 17, 2005 9:29

Heh, läste en liten Garden State-intervju med Zach i Uncut och det var kul att se att han trots allt är hyfsat ärlig och öppen om det faktum att han är en nybörjare vad det gäller regi: "I was inspired by Woody Allen, Hal Ashby, Kubrick, but I could never be as prolific as Woody. Not when my symbolism is as subtle, ahem, as an ark in the rain!"

Hal Ashby-inspirationen märks framförallt väldigt tydligt. Dags att se om Harold and Maude snart.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 13:07

Tob skrev:Men funderar starkt på att köra en riktig "relations films maraton" (kan man säga så) maraton till helgen. Har Lost in translation, Garden State och Etarnal sundhine of the spotless mind att se.

De två övriga filmerna gillar jag starkt, i min mening ligger de flera parseks framför Garden State...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » mån jan 17, 2005 14:20

Yog-Sothoth skrev:
Tob skrev:Men funderar starkt på att köra en riktig "relations films maraton" (kan man säga så) maraton till helgen. Har Lost in translation, Garden State och Etarnal sundhine of the spotless mind att se.

De två övriga filmerna gillar jag starkt, i min mening ligger de flera parseks framför Garden State...

Så olika man kan tycka. Garden State sätter jag framför LiT vilken dag som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » mån jan 17, 2005 17:04

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:

Så olika man kan tycka. Garden State sätter jag framför LiT vilken dag som helst.

Ja, och med risk för att bli lynchad så deklarerar jag härmed att jag tycker att Lost In Translation är rätt överskattad trots att den har underbara Scarlett Johansson som jag blev kär i redan efter Ghost World. Åh, Scarlett!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav carre » mån jan 17, 2005 18:00

RalfiParpa skrev:Ja, och med risk för att bli lynchad så deklarerar jag härmed att jag tycker att Lost In Translation är rätt överskattad trots att den har underbara Scarlett Johansson som jag blev kär i redan efter Ghost World. Åh, Scarlett!

bah. Lost In Translation knäcker ju. Scarlett och Bill, det vart fan en klockren kombination
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 17, 2005 18:32

ey skrev:
RalfiParpa skrev:Ja, och med risk för att bli lynchad så deklarerar jag härmed att jag tycker att Lost In Translation är rätt överskattad trots att den har underbara Scarlett Johansson som jag blev kär i redan efter Ghost World. Åh, Scarlett!

bah. Lost In Translation knäcker ju. Scarlett och Bill, det vart fan en klockren kombination

http://www.sil.org/linguistics/Glossary ... dality.htm
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » mån jan 17, 2005 19:02

ey skrev:bah. Lost In Translation knäcker ju. Scarlett och Bill, det vart fan en klockren kombination

What she said.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav poser » ons jan 19, 2005 18:28

Nu har det kommit en trailer för Fantastic Four

http://www.apple.com/trailers/fox/fanta ... large.html

Vic Mackey hade kunnat tackla den där trucken med

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » ons jan 19, 2005 18:33

poser skrev:Nu har det kommit en trailer för Fantastic Four

Ja, visst är den fantastisk!
Jag kommer älska den filmen! Det kommer jag verkligen göra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons jan 19, 2005 18:47

The Chick aka The Vic aka The Thing kommer dominera.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav RalfiParpa » ons jan 19, 2005 21:54

Om trailerns coolhet är någon indikation på filmens kvalitet kommer det här bli årets superhjältefilm. Doom! Jag säger det igen: Doom!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons jan 19, 2005 23:07

RalfiParpa skrev:

Om trailerns coolhet är någon indikation på filmens kvalitet kommer det här bli årets superhjältefilm. Doom! Jag säger det igen: Doom!

Jag kommer älska den här filmen!
Jag kommer älska den som jag älskat Spider-Man, X-Men och Daredevil-filmerna!
Jag älskar Marvel!
Herregud vad jag är uppspelt, och i vanliga fall tycker jag att F4 är tråkiga, tänk bara på hur jag då kommer bli uppspelt när trailern för ghost Rider kommer!
Jag kan inte ens tänka på det för det är för fantastiskt för att tänka på.
Herregud!!!
Vad mer sen behövs för att ha alla Marvel's godaste klassiker?
Mighty Thor och Sub-Mariner. och Iron Man
Iron Man är bäst. Honom älskar jag. Den filmen kommer vara as bra.
Sub-Mariner säger dom kommer bli as cool. Ungefär en "Star Wars under vatten". Det kommer bli grymt.
ÅÅÅÅ! Jag kom just på att dom håller på att utveckla en Werewolf by Night-film. Det kommer bli fantastiskt!
För ÅÅÅ Jag älskar Werewolf by Night!
och Hulk 2! Den säger dom kommer bli mycket bättre än 1:an och Hulk kommer vara minndre och coolare och det kommer vara mer action och mer coolt och mycket bättre och minndre vetenskap-saker.
Daredevil 2 skulle också vara cool. Speciellt om Kevin Smith regisserade den och skrev den.
Ben Affleck är smart och vill göra den om dom väljer någon av dom riktigt mörka storysarna och det hade varit as coolt.
Jag tror att Magneto-filmen kommer vara bra, men inte en av mina favorit-idéer.
Inte lika mycket som Wolvorine-filmen för den kommer bli as cool, och gå mycket bra för alla älskar honom.
X-Men 3 kommer också vara fantastisk. Hoppas Iceman och Pyro slåss coolt mot varanndra i den.
och att Beast är med!!! och gärna Gambit eller Angel också!!!
Vad mer?
Luke Cage! Den kommer rocka. och Iron Fist ocskå.
Efter dom två filmerna kommit hoppas jag att dom gör en Power Man & Iron Fist-film så dom får slåss sida vid sida!
Nu måste jag lugna ner mig lite...
Ta det lugnt jag.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » ons jan 19, 2005 23:47

LWes: Det är ok, du får ta ett djuuupt andetag nu ;)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 0:02

En fråga bara, ta inte alltför illa upp nu. Att tro att alla marvel-filmer automatiskt ska bli bra, är inte det lite som att tro att alla tv-spelsfilmer från ex capcom ska bli bra? Det finns ju inte direkt en lång lista med bra serietidningsfilmer precis som det inte finns en lång lista med bra tv-spels-filmer. :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » tor jan 20, 2005 0:40

Off skrev:En fråga bara, ta inte alltför illa upp nu. Att tro att alla marvel-filmer automatiskt ska bli bra.

Det har ingenting med att tro att göra.
Jag tycker att alla Marvel-filmer varit bra, och jag vet att jag kommer tycka att dom kommande kommer vara det.
Jag tycker att Hulk är bra, även om dom skulle kunnat göra vissa saker annorlunda.
Jag är missnöjd med en hel del saker i Blade, men jag tycker dom är väldigt bra.
och det inte finns en 'regel' för vad som är bra och inte.
Det är helt individuellt.
Dom flesta filmer som ni gillar har jag förmodligen inget intresse av, för jag är inte speciellt intresserad av filmer som inte är relaterade till något speciellt, som Marvel, Buffy, en del böcker och tv-spel o.s.v.
Sen NÄR det görs filmer på detta, så är det inte exakt hur filmen är regisserad eller hur manuset är uppbyggt som jag vill se och bedömma, utan kännslan att få se t.ex. Ghost Rider på film.
Att få se den här karaktären som jag har en 'relation' med och som jag sett på tusentals bilder i en 'verklig' form och se en återskapelse av en berättelse jag känner igen.

Jag vet att många här inte gillar Daredevil-filmen, men för mig är det ändå en farscinerande upplevelse att få se alla karaktärerna.
Sen om storyn har många klichéer och så bryr jag mig inte om.
Många serietidningar har sånna men jag läser dom för att jag vill följa karaktärerna och se vad som händer med dom.
Jag vill se hur saker utvecklas, karaktärer, storys, idéer.
Och sen är vissa berättelser, som Frank Miller's Daredevil-tidningar helt fantastiska och man dras in i dom och det är spännande och en riktig upplevelse och nu vet jag inte ens vad jag pratar om längre för jag skrivit så länge.

Jag vet att jag kommer älska Serenity när den kommer.
Jag vet att jag kommer älska Sin City.
Jag vet även att jag kommer älska Sub-Mariner-filmen. En karaktär som jag inte ens känner så väl.
Men jag säger inte att jag komemr gilla allt med dom här filmerna.

Men det berors väl också på vad man har för kriterier, vad man vill få ut av en film.
Jag såg att ni skrev om Garden State och Lost in Translation för ett tag sen och att dom flesta verkar älska dom.
Jag har inte sett någon av dom, men jag kan ändå säga att jag inte skulle älska dom.
Om jag såg dom skulle jag förmodligen tycka att dom var bra, MEN dom har inte det där extra som jag behöver för att verkligen få en passion för något.
Det är "bara" några "vanliga" filmer för mig. En berättelse som tar slut på 2 timmar och sen finns det ingen fortsättning. Det är bara 'fristående' berättelser.
Och på vissa filmer görs det en uppföljare. So What? Om dom gör 1 uppföljare så efter det är allt ändå slut.
Jag behöver en större sammanhållning. En del av något större.
Därför älskar jag Marvel. Deras enorma universum är fyllda av massvis av karaktärer och berättelser som knyts samman med varanndra överallt.
Och det är därför jag gillar tv-serier, för det är 'långa' berättelser som fortsätter och (förhoppningsvis) fortsätter mer och mer.
Det är därför jag speciellt älskar Buffy och Angel, för dom är som en enhet större än något vanligt.
Skulle Buffy vara min favortiserie om Angel inte gjorts?
Förmodligen, men jag är inte helt säker...

Så finns det vissa saker, som boken Neverwhere som jag tycker är fruktansvärt bra, men det finns ingen fortsättning! Det är "bara" en "vanlig" bok. Det är synd.

I alla fall, nu ska jag se American Idol. äntligen! det har jag längtat efter i över ett halvår!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » tor jan 20, 2005 0:47

Ja vi verkar som sagt ha olika uppfattningar om film. Jag såg enormt fram emot Blade III och den infriade mina förväntningar. Hade det blivit så att Blade spelades av Kathy Griffin och handlingen var att hon spred fredens budskap i en fiskeby hade jag inte gillat den. För mig är det inte namnet på filmerna utan filmerna i sig som är det viktiga.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 1:06

Off skrev:En fråga bara, ta inte alltför illa upp nu. Att tro att alla marvel-filmer automatiskt ska bli bra, är inte det lite som att tro att alla tv-spelsfilmer från ex capcom ska bli bra? Det finns ju inte direkt en lång lista med bra serietidningsfilmer precis som det inte finns en lång lista med bra tv-spels-filmer. :)

MORTAL KOMBAT II! Tjoff-tjoff-tjoff-tjoff-tjoff! <-- immitation av plasttrummaskinen i introlåten.

Men jag håller med Off om serietidningsfilmer och sådant. Men visst, tv-serier har potentialen att följa med karaktärer och låta dem utvecklas. Tyvärr är det ytterst sällan de gör något av potentialen utan det blir bara skräp. Samma sak med serietidningar. Det spelar för mig ingen roll att de hänger samman genom något avancerat nät när det är dåligt. För varje Buffy och Invisibles går det en tjugo titlar som inte är värda att ens följa början av.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tor jan 20, 2005 1:35

En sak är säker LWes: American Idol lär fortsätta tills domedagen är här... o då är det serien som får jorden att gå under.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » tor jan 20, 2005 2:16

Off skrev:Hade det blivit så att Blade spelades av Kathy Griffin och handlingen var att hon spred fredens budskap i en fiskeby hade jag inte gillat den. För mig är det inte namnet på filmerna utan filmerna i sig som är det viktiga.

Jag hoppas att du förstår att det inte var det jag menade, för det känns som du nu försöker förlöjliga mina åsikter för att jag inte gillar samma filmer som du...

Whatever, jag orkar inte bry mig...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav slugslinger » tor jan 20, 2005 2:35

LWes skrev:
Off skrev:Hade det blivit så att Blade spelades av Kathy Griffin och handlingen var att hon spred fredens budskap i en fiskeby hade jag inte gillat den. För mig är det inte namnet på filmerna utan filmerna i sig som är det viktiga.

Jag hoppas att du förstår att det inte var det jag menade, för det känns som du nu försöker förlöjliga mina åsikter för att jag inte gillar samma filmer som du...

nej han försöker inte förlöjliga dina åsikter dom är ju dina och vi är alla lika glada för det. För det kan inte var lätt att alltid har fel eller jo det kan det för enligt vad jag har läst och enligt minna egna erfarenheter här i livet så har du lyckats med det konst stycket.
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav noike » tor jan 20, 2005 3:29

the_outcast81 skrev:nej han försöker inte förlöjliga dina åsikter dom är ju dina och vi är alla lika glada för det. För det kan inte var lätt att alltid har fel eller jo det kan det för enligt vad jag har läst och enligt minna egna erfarenheter här i livet så har du lyckats med det konst stycket.

Och åter igen förvånas jag över hur lätt Outcast har för att låta som ett komplett rövhål. Man blir faktiskt lite avundsjuk.

LWes: vad Off antagligen menade var inte så mycket att ni hade olika samk utan att du bestämmer ifall en film är bra inte på dess egna kvaliteter utan snarare omkringliggande saker som faktsikt inte spelar någon roll fom om filmen är bra eller dålig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film