Björn skrev:Skådespelarna är... tja, tre av dem är genomgående fantastiska. Hannigan, Marsters och Head. Resten är i regel Bra, ibland lysande, ibland mediokra, aldrig egentligen dåliga (med möjligt undantag för Boreanaz och Blucas).
VelocityBoy skrev:Själv skulle jag addera SMG till den listan också... annars håller jag med.
VelocityBoy skrev:Björn skrev:Skådespelarna är... tja, tre av dem är genomgående fantastiska. Hannigan, Marsters och Head. Resten är i regel Bra, ibland lysande, ibland mediokra, aldrig egentligen dåliga (med möjligt undantag för Boreanaz och Blucas).
Själv skulle jag addera SMG till den listan också... annars håller jag med.
ey skrev:Jag skulle inte kunna tänka mig någon annan som Buffy. Och det är en bra grej, för buffy är min favvo-karaktär. Och Spike..och giles..och willow..och xander..och anya..och..dawn..och anta. bah. i love them all.
Nu menade jag det ju inte som kritik mot henne (eller någon av de andra) - som sagt, de är aldrig dåliga. Men det är det där steget mellan att få en att tro på en figur och att bränna ett jävla hål rakt igenom tv-skärmen in i ryggmärgen på mig
Björn skrev:aldrig egentligen dåliga (med möjligt undantag för Boreanaz och Blucas).
JRT skrev:Björn skrev:aldrig egentligen dåliga (med möjligt undantag för Boreanaz och Blucas).
Du har inte sett Angel, va? För den som tycker att DB är dålig i den rollen, även efter 5 säsonger i sin egen serie, bör nog fundera på vad som läggs in i det begreppet... För att säga det så.
Nu tycker jag förstås inte att hans skådespelarinsatser är tveksamma alls efter mitten på s2 (dvs. avsnitt 13-14, givetvis).
Björn skrev:Jag har inte sett Angel - till stor del pga att jag sett de 3 första säsongerna av Buffy och inte känt något större behov av att se Angel grubbla i 5 år till. Men det är ju hur som helst off topic om han har gjort bra skådespelarinsatser i andra serier eftersom ämnet i tråden är vad som gör Buffy så bra.
Sen, visst blir Boreanaz bättre med tiden. Men det är väl också det att jag har svårt för rollen Angel - tycker han är rätt trist, ärligt talat. Antingen tyngd av världens sorger eller superond, inte många mellanlägen eller nyanser. Som bifigur funkar han, men när det centreras för mycket runt honom stör det mig lite. Men det är ju jag...
CheeseGuy skrev:Björn skrev:Jag har inte sett Angel - till stor del pga att jag sett de 3 första säsongerna av Buffy och inte känt något större behov av att se Angel grubbla i 5 år till. Men det är ju hur som helst off topic om han har gjort bra skådespelarinsatser i andra serier eftersom ämnet i tråden är vad som gör Buffy så bra.
Sen, visst blir Boreanaz bättre med tiden. Men det är väl också det att jag har svårt för rollen Angel - tycker han är rätt trist, ärligt talat. Antingen tyngd av världens sorger eller superond, inte många mellanlägen eller nyanser. Som bifigur funkar han, men när det centreras för mycket runt honom stör det mig lite. Men det är ju jag...
Det blir annorlunda i hans egen serie, där han är MYCKET bättre än i Buffy. Tvärtom brukar faktiskt folk ibland klaga på att han är FÖR glad där. Han är en helt annan karaktär där. Dessutom är det kul med en så gammal karaktär, då man ofta får reda på mer av hans historia i form av flashbacks (visserligen med fruktansvärd irlänsk dialekt och peruk, men ändå...).
Det är inte säkert att du gillar honom ändå, men du borde definitivt ge serien en chans, för den är förbannat bra. Dessutom är den ju faktiskt en del av hela Buffymytologin.
latarmig skrev:Angel i sin egen serie är någonting helt annat. Han är inte bara bra, han är förvånande bra. Speciellt har hans komiska ådra imponerat. Flera av de roligaste avsnitten i hela whedonverse finns i AtS och även om det finns fler skådespelare med komisk talang så är ändå en stor del av förtjänsten Davids. Till detta måste givetvis tilläggas att Angel i AtS inte bara är en lustigkurre, långt därifrån. Han är även där grubblande, fåordig, med flera kännetecken från BtVS men det passar utmärkt i hans egen serie (vilket jag aldrig tyckte det gjorde i BtVS).
latarmig skrev:Han är även där grubblande, fåordig, med flera kännetecken från BtVS men det passar utmärkt i hans egen serie (vilket jag aldrig tyckte det gjorde i BtVS).
CheeseGuy skrev:Nu måste vi övertala Björn att börja se på Angel innan nästa söndag.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare