Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » sön jan 16, 2005 17:12

"Kristen also said the upcoming castmember death is going to be huge and happens very soon"

Vem kommer dö? Eller menar dom Logans mamma? Eller?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön jan 16, 2005 17:22

Tror det är den personen det syftas på ja.
För inte ska väl fler personer dö?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 17:28

LWes skrev:
"Kristen also said the upcoming castmember death is going to be huge and happens very soon"

Att hon dog är ju definitivt inte "huge" (eller?), och det där skrevs väl efter det förra avsnittet sändes? Hur som helst, jag hoppas att det är hon de menar, för jag vill inte att någon skall dö.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » sön jan 16, 2005 17:51

CheeseGuy skrev:
LWes skrev:

Att hon dog är ju definitivt inte "huge" (eller?), och det där skrevs väl efter det förra avsnittet sändes? Hur som helst, jag hoppas att det är hon de menar, för jag vill inte att någon skall dö.

Fast Kristin citerade ju Kristen och Kristen kanske tyckte att det var "huge".
För Kristin har sagt rakt ut att hon skulle dö innan avsnittet för jag visste det.
Den här senaste "artikeln" (eller vad det heter) skrevs den 15:e, alltså igår, då avsnittet redan visats...

Jag känner på mig att någon kommer dö, och jag gissar på Duncan... (han är den enda jag är ok med att offra)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 22:02

Egentligen börjar jag fundera på hur UPN planerat denna reklam-blitz som en "huge" tv-skådespelare innebär. Jag menar, om det är Aly eller Eliza så lär det bli *nyheter* på många tv-sidor. Men piloten av VM (i övrigt ett förbaskat bra avsnitt, numero 3 på min topplista) visas i repris på tisdag. Gästskådespelaren avslöjas på onsdag. Skulle det inte vara bättre att avslöja gästskådespelaren på måndag och då -- om det är Aly det gäller -- ge gamla BtVS-fans chansen att seförsta avsnittet? Som det är nu så missar de det första, viktiga, avsnittet om de inte börjar kolla förrän skådespelaren avslöjas på onsdag. Lite konstigt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 23:59

Jag och min kompis laddade ned VM ep 12 idag och filen var korrupt (spelaren frågade inte ens efter codec utan dök direkt) vi prövade en gång till och fick samma resultat så nu funderar jag på om någon vänlig själ skulle kunna förse mig med en kopia alternativt berättar vad vi gör fel med filen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån jan 17, 2005 13:05

Personen på TWoP har nu sagt att hon är med första gången i avsnitt 14,
[mindre spoiler för 1x13]men enligt spoilersektionen på neptunesite så skall Trina vara med redan i nästa avsnitt, vilket också låter rimligt. Jag undrar vilket som stämmer.

Vad är förresten poängen med att hålla det hemligt? Vill de inte locka nya tittare?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » mån jan 17, 2005 13:20

Tvärtom väl, lite mystik och saker att se fram emot är lockande.

VB: jag hade inga problem med filen (torrent), testa att ladda hem från annat ställe?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav leckan » mån jan 17, 2005 13:58

VelocityBoy skrev:Jag och min kompis laddade ned VM ep 12 idag och filen var korrupt (spelaren frågade inte ens efter codec utan dök direkt) vi prövade en gång till och fick samma resultat så nu funderar jag på om någon vänlig själ skulle kunna förse mig med en kopia alternativt berättar vad vi gör fel med filen.

Jag trodde oxå att min VM fil var korrupt, men det verkar vara en codec fråga.

Jag installerade följande mediaspelare och nu fungerar det alldeles utmärkt.

vlc-0.8.1-win32.exe
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Illyria » mån jan 17, 2005 14:08

leckan skrev:vlc-0.8.1-win32.exe

Hade inget sådant problem heller, kunde spela upp filen med vanlig wmp, men VLC brukar klara de flesta besvärliga filer så det är ett bra program att ha installerat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 1:06

En bra, fast inte direkt omvälvande hehe, intervju med Kristen Bell finns här: http://soapoperanetwork.com/content/view/43/46/.

Detta citat får en att tycka j-vligt synd om alla tv-skådespelare: " For the most part, though, it's work and more work for Bell. Last week she returned from the holiday break and on the first day put in 19 hours at the studio." Jag har hört 16 och 17 timmar förut. Men 19?!?! Damn. Hoppas hon har bra betalt. Fast VM är nog ganska speciellt på det viset att Veronica *verkligen* har huvudrollen. Mer än ex Buffy i BtVS och Angel i AtS. I alla fall hittills. 19 timmar... Muargh!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tis jan 18, 2005 8:47

Efter många men och om lyckades man till sist se avsnitt 12.

Jag tycker serien är lysande. Avnsitt 12 tillhör dem bättre, och aningen bättre än föregående. Det är svårt när man tycker dem flesta avsnitt är briljanta, men framförallt tyckte jag detta hade ett bättre driv på någotvis. Sen blir det väl kanske att krypa till korset och inse att det mest intressanta sker inom Logans familj.

Efter Ai utalande om "munandare" så kollade jag in Logan lite nogrannare, och det verkar som Ai har rätt. Han stänger ju aldrig munnen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tis jan 18, 2005 10:42

Illyria skrev:
leckan skrev:vlc-0.8.1-win32.exe

Hade inget sådant problem heller, kunde spela upp filen med vanlig wmp, men VLC brukar klara de flesta besvärliga filer så det är ett bra program att ha installerat.

Problemet är att vi spelar upp fillerna på chippad x-box så det är lite krångligt att installera nya codecs... jaja det skall snart bli av.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 11:33

Tob skrev:Efter Ai utalande om "munandare" så kollade jag in Logan lite nogrannare, och det verkar som Ai har rätt. Han stänger ju aldrig munnen.

Jag vill inte ens veta vad Ai tycker om Willow... BtVS:s egen privata munandare (och det stämmer!). Men iofs om Aly och Jason Dohring ska spela syskon så har de ju minst en sak gemensam i alla fall... :)

Kan inte bry mig om såna saker. Jag har redan från början av BtVS noterat att Aly ofta lämnar munnen öppen, men aldrig brytt mig om det. Detsamma gäller Jason Dohring. Fast vissa tycks bli *oerhört* provocerade av detta (talar ej om Ai nu). T ex har jag på ett forum (TwoP?) läst nån som kallade Aly "mouth breathing bitch". :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis jan 18, 2005 11:46

Ser inte vad det är som skulle vara en big deal med hur någon andas? Dvs om det inte blir ett direkt störande moment, men det har jag då inte märkt av. Folk andas olika, so what. Bara det inte låter konstigt så ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 12:09

Håller med helt och hållet, Illyria. Som sagt, jag har sett det, men inte brytt mig om det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » tis jan 18, 2005 14:34

AKS: Hmm... ärligt har jag aldrig ens tänkt på Aly som mun-andare. :D Jag älskar Willow!

Sen är det väl så att jag varit så koncentrerad på Logan dom senaste avsnittena för att hitta nåt bra med honom att jag bara hittar saker att hänga upp mig på.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tis jan 18, 2005 14:38

AKS skrev:
Tob skrev:Efter Ai utalande om "munandare" så kollade jag in Logan lite nogrannare, och det verkar som Ai har rätt. Han stänger ju aldrig munnen.

Jag vill inte ens veta vad Ai tycker om Willow... BtVS:s egen privata munandare (och det stämmer!). Men iofs om Aly och Jason Dohring ska spela syskon så har de ju minst en sak gemensam i alla fall... :)

Kan inte bry mig om såna saker. Jag har redan från början av BtVS noterat att Aly ofta lämnar munnen öppen, men aldrig brytt mig om det. Detsamma gäller Jason Dohring. Fast vissa tycks bli *oerhört* provocerade av detta (talar ej om Ai nu). T ex har jag på ett forum (TwoP?) läst nån som kallade Aly "mouth breathing bitch". :D

Vilken jävla diskussion!!! För övrigt tycker jag Willow är otroligt söt när hon står med halvöppen mun och ser lite osäker ut (och därmed kastar jag mig själv in i diskussionen).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » tis jan 18, 2005 14:43

Yog-Sothoth skrev:Vilken jävla diskussion!!!

Yoggi är troligtvis "munandare" :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav leckan » tis jan 18, 2005 15:05

Munandare eller inte så är Alyson Hannigan hur underbar som helst ! :D
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 15:09

Ungefär så känner jag för Jason Dohring också... Så länge han är den fantastiske skådespelare han är nu (KB talar mycket gott om honom i intervjun på Neptunesite) så får han munandas hur mycket han vill. Han är underbar på de flesta sätt och vis.

Hmm, detta är verkligen en sjuk diskussion. We gotta blame the Ai. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis jan 18, 2005 16:41

Alyson har hoppat av "In the Game"!!!!!

Helt underbart, nu MÅSTE hon ju vara med i VM! Och förhoppningsvis som regular.

:D
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Ai » tis jan 18, 2005 16:42

AKS skrev:Hmm, detta är verkligen en sjuk diskussion. We gotta blame the Ai. :)

WHAT!!!! :eek: Jag vägrar ta på mig ansvar för detta. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » tis jan 18, 2005 16:47

CheeseGuy skrev:Alyson har hoppat av "In the Game"!!!!!

Låter som ett extremt bra val, speciellt när det två orden sitcom och JLH är inblandade.

Om det nu verkligen är Aly som ska vara med i VM, hur stor roll har hon egentligen och kommer det avslöjas imorgon också? :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis jan 18, 2005 16:59

Ai skrev:WHAT!!!! :eek: Jag vägrar ta på mig ansvar för detta. ;)

Försök inte smita undan från ansvar nu, Ai. Du visste precis vad du drog igång... ;)

Kunde inte läsa annat än rubriken i Variety-länken, men där framgår det ju tydligt att Aly hoppat av. Spännande. Hoppas att det betyder att 1) Aly är den som kommer till VM (trots att jag hoppats på tre andra BtVS-skådespelare) och 2) att det i alla fall är en recurring roll. Fast som sagt, hon kan mycket väl hamna i förtexterna och alltså vara "regular" men ändå bara vara med i 60% av avsnitten. Alltså, detta kommer att bli spännande imorgon...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jan 18, 2005 17:03

Om det blir Aly ska jag skutta och hoppa extra då jag inte var särskilt sugen på att se henne i en komediserie. Visst JLH och Aly hade väl gjort att man haft något att titta på men då de flesta komediserier är ganska usla så får man hoppas på regular i VM med varenda cell i kroppen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CheeseGuy » tis jan 18, 2005 17:07

Nu hittade jag hela artikeln/notisen bland kommentarerna på WHEDONEsque:

Drama has its day at ABC
Gilbert filling Hannigan's shoes on Hewitt laffer

And on the casting front, Alyson Hannigan won't be joining ABC's upcoming Jennifer Love Hewitt laffer "In the Game" after all (Daily Variety, Jan. 5). Instead, the role will be filled by Sara Gilbert ("Roseanne"), who will guest star in the role.
Gilbert has had recent guest turns on "ER" and "24."
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tis jan 18, 2005 17:31

Off skrev:Om det blir Aly ska jag skutta och hoppa extra då jag inte var särskilt sugen på att se henne i en komediserie.

Aly skulle mycket väl fungera i en komediserie, men då måste det vara en bra sådan som Scrubs eller AD -- vilket det här definitivt inte verkade vara. Aly verkar ha smak för bra projekt. (Men ta inte upp hennes filmer ffs. De räknas inte.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis jan 18, 2005 17:34

noike skrev:
Off skrev:Om det blir Aly ska jag skutta och hoppa extra då jag inte var särskilt sugen på att se henne i en komediserie.

Aly skulle mycket väl fungera i en komediserie, men då måste det vara en bra sådan som Scrubs eller AD -- vilket det här definitivt inte verkade vara. Aly verkar ha smak för bra projekt. (Men ta inte upp hennes filmer ffs. De räknas inte.)

Men hennes filmval då? Jag tror Aly hade funkat utmärkt i scrubs, hon kunde exempelvis bytt ut

spoiler s04
Graham

för hon gjorde inte mig så jäkla lycklig. Tyvärr kommer komediserier som scrubs och AD bara en gång vart tredje år ungefär. Därmed räknade jag ganska kallt med att serien hon skulle varit med skulle bli usel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jan 18, 2005 17:41

Off skrev:
noike skrev:Aly skulle mycket väl fungera i en komediserie, men då måste det vara en bra sådan som Scrubs eller AD -- vilket det här definitivt inte verkade vara. Aly verkar ha smak för bra projekt. (Men ta inte upp hennes filmer ffs. De räknas inte.)

Men hennes filmval då?

Nej, sa jag ju! Några är sebara men det finns en och annan som tvingar mig att säga något dåligt om Aly och det tänker jag inte. Men eftersom du försöker så måste du helt enkelt låsas in i Zaxx garderob med Richar Simmons som straff. Oh yes, you must.

Jag tror Aly hade funkat utmärkt i scrubs, hon kunde exempelvis bytt ut
spoiler s04Grahamför hon gjorde inte mig så jäkla lycklig.

Medhåll till 200%.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film