Filmer 2005!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Hur tror ni att år 2005 kommer att bli som film år?

Suveränt! ;D
15
75%
Okej ;)
4
20%
Dålig :(
1
5%

Antal röster : 20

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 14, 2005 8:39

Kul att höra att några nämner King Kong. Ni följer väl PJ's utmärkta videoblogg?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » fre jan 14, 2005 12:47

Nej, var finns den? :?:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 14, 2005 13:56

http://www.kongisking.net/ är den officiella filmsajten, och där kommer med jämna mellanrum upp små filmer om inspelningen där PJ, skådespelarna och andra som är med i filmen medverkar. De påminner om de dokumentärer som är med på LOTR-dvd:erna, man får se tidiga specialeffekter, scenbyggen osv.

De svarar tom. på frågor som man kan maila in.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre jan 14, 2005 14:28

Yog-Sothoth skrev:http://www.kongisking.net/ är den officiella filmsajten, och där kommer med jämna mellanrum upp små filmer om inspelningen där PJ, skådespelarna och andra som är med i filmen medverkar. De påminner om de dokumentärer som är med på LOTR-dvd:erna, man får se tidiga specialeffekter, scenbyggen osv.

De svarar tom. på frågor som man kan maila in.

Det skulle vara underbart om dom gör så på Ghost Rider... Helt undebart... :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre jan 14, 2005 15:48

Philip K. Dick-filmatiseringen A Scanner Darkly. Richard Linklater är en bra regissör och de bilder jag sett från filmen är snuskigt snygga. Och med snuskigt menar jag väldigt. Och med väldigt menar jag snuskigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » fre jan 14, 2005 15:50

adolvsson skrev:Philip K. Dick-filmatiseringen A Scanner Darkly.
Obscent bra bok också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » fre jan 14, 2005 18:14

Kommer bli ett suveränt filmår, bara att Star Wars EIII kommer är ju fantastiskt! Sedan så kommer att helt tåg-lass med grymt bra filmer (i.a.f. potentiell möjlighet att bli grymt bra) , stod en hel lista i Kvällans (Fredag) idag samt Metro, ska blir riktigt skoj. Hyllan kommer garanterat att fyllas av dvdfilmer! 8)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » fre jan 14, 2005 18:52

jvc_man skrev:Kommer bli ett suveränt filmår, bara att Star Wars EIII kommer är ju fantastiskt! Sedan så kommer att helt tåg-lass med grymt bra filmer (i.a.f. potentiell möjlighet att bli grymt bra) , stod en hel lista i Kvällans (Fredag) idag samt Metro, ska blir riktigt skoj. Hyllan kommer garanterat att fyllas av dvdfilmer! 8)

Du har sett första säsongen av Clone Wars va? För den var riktigt grym. Kommer på dvd i typ mars en dag efter andra säsongen börjar.
Lite kul att se innan Episode III kommer...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre jan 14, 2005 19:28

jvc_man skrev:Kommer bli ett suveränt filmår, bara att Star Wars EIII kommer är ju fantastiskt!

Hur detta kan vara något positivt är fortfarande ett mysterium för mig. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav jvc_man » fre jan 14, 2005 23:38

Yog-Sothoth skrev:
jvc_man skrev:Kommer bli ett suveränt filmår, bara att Star Wars EIII kommer är ju fantastiskt!

Hur detta kan vara något positivt är fortfarande ett mysterium för mig. ;)

Grrr!!! 8)

LWes skrev:Du har sett första säsongen av Clone Wars va? För den var riktigt grym. Kommer på dvd i typ mars en dag efter andra säsongen börjar.

Har tyvärr inte sett någonting av Clone Wars, vilken kanal gick det på? Kommer en dvd med den serien, schyst, blir ett måste i samlingen ju! :) När börjar säsong II ?
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Langtry » lör jan 15, 2005 0:42

Tänkte skriva lite filmer men såg att så gott som alla redan fanns med på en eller annan lista. (så går det när man inte varit inne på nå'n dag)

Kan ju nämna några bara för att...

King Kong
Narnia
Starwars III
Charlie and the chocolat factory
Serenity
Harry Potter and the goblet of fire
Hitchikers's guide to the galaxy

Så såg jag att ni pratat om Neverwhere.
/me love it :)
Har den på datorn så om nån vill ha den så skicka ett pm så fixar vi lite :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav LWes » lör jan 15, 2005 0:48

jvc_man skrev:
LWes skrev:Du har sett första säsongen av Clone Wars va? För den var riktigt grym. Kommer på dvd i typ mars en dag efter andra säsongen börjar.

Har tyvärr inte sett någonting av Clone Wars, vilken kanal gick det på? Kommer en dvd med den serien, schyst, blir ett måste i samlingen ju! :) När börjar säsong II ?

Den gick på Cartoon Network, men jag laddade hem den med BitTorrent...

Det har visst kommit två säsonger... Jag hade för mig att det var en säsong med 20 avsnitt med det var två med 10 avsnitt var...
Varje avsnitt är 3 minuter långt så totalt blir den ca 60 minuter...

21 MAJ är det visst som tredje säsongen börjar. DVD:n med säsong 1-2 släpps den 22 MAJ.

Bild

Det enda som är synd är att varje avsnitt bara är 3 minuter långt, men dom använder dom få minuterna väldigt väl.
Jag tycker den är fantastiskt tecknat och det är riktigt snygga action scener.
Mer tecknade Star Wars serier vill jag ha!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav monkeyboy » lör jan 15, 2005 1:05

Langtry skrev:Tänkte skriva lite filmer men såg att så gott som alla redan fanns med på en eller annan lista. (så går det när man inte varit inne på nå'n dag)

Kan ju nämna några bara för att...

King Kong
Narnia
Starwars III
Charlie and the chocolat factory
Serenity
Harry Potter and the goblet of fire
Hitchikers's guide to the galaxy

Så såg jag att ni pratat om Neverwhere.
/me love it :)
Har den på datorn så om nån vill ha den så skicka ett pm så fixar vi lite :)

Imponerande lista, där har vi tre böcker som jag under någon period i livet tyckt det har varit nästan den bästa jag har läst, sen tyckte jag mycket om Narniaböckerna också...Hoppas bara hoppas dom gör något bra av dessa mästerverk, tv4 och disney håll er borta!

Edit: Ni kan ju bara se på min signatur som har varit där i evigheter, även fast jag bara har sett jättelite av den filmen...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Pazuzu » lör jan 15, 2005 1:11

De som jag kan komma på just nu är:

Land of the Dead
The Ring Two
Blade Trinity
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » lör jan 15, 2005 1:28

Jag har blivit lite besatt av trailern för Kingdom of Heaven (som jag upptäckte igår). Jag tycker att den ser helt fantastisk ut (men jag älskar ju förstås Gladiator).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav monkeyboy » lör jan 15, 2005 4:34

Horrabin skrev:The Wallace & Gromit Movie: Curse of the Wererabbit (Självklart! Wrong Trousers anyone?)

MWAH! VILL SE!!
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » lör jan 15, 2005 18:32

Serenity - Joss "The Don" Whedon och full kreativ kontroll? Håll i er.
Sin City - Filmen som kan förändra våran syn på serietidningsfilmer. Eller inte. Vilket som.
Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith - Hata inte.
The Hitchhiker's Guide To The Galaxy - Mos Def!
Harry Potter and the Goblet of Fire - Personligen anser jag att det är den näst bästa boken men hoppas att det blir den bästa filmen.
Batman Begins - Batmanfilmerna behöver återuppfinnas och det här kan bli filmen som får jobbet gjort. Regissör och cast får mig att dregla.

Jag vet inte om 2005 kommer att bli ett bra filmår men det kommer absolut att bli ett nördigt dito. Titta bara på min lista.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » sön jan 16, 2005 0:05

Det var längesedan jag hade så här dålig koll på vad det är för filmer som kommer att dyka upp. Eller kanske inte, men jag har väldigt dålig koll på när filmerna dyker upp. För att göra det lätt för mig så gick jag in på Apples trailer sida och kollade lite. Mitt fanatiska filmintresse har mattats under hösten och vintern. Jag misstänker att det är Btvs och Ats som är boven, ihop med studierna.

The Grudge: Anledningen är given, SMG. Samt att jag är grymt förtjust i den japanska förlagan.
The Ring Two: Filmen skall inte bygga på den mediokra japanska uppföljaren. Vilket är postivt. Här är dragplåstret främst sanslöst duktiga Naomi Watts. Samt att första filmen är antagligen den bästa skräckfilmen från hollywood på mycket länge. Trist att inte Gore Verbinski regisserar, då han är väldigt duktigt när det kommer till det visuella.
Kingdom of heaven: Ridley Scott återvänder till pompöst actionäventyr genre. Trailern visslar kraftigt om att Scott går på tomgång och mest försöker reprisera Gladiator (mer eller mindre). Att Orlando Bloom har titelrollen kan inte innebära något postivt. Jag förväntar mig ändå högklassig underhållning och en grymt välgjort film.
Episod 3: Ja. Oavsett vad jag tycker om Episod 1 och 2 så kan jag inte låta bli att längta till denna. Skall bli spännande. Hoppas på att Lucas verkligen gör filmen mörk som han säger. En 15 årsgräns skulle sitta fint.
Blade trinity: Föregångarna är två hysteriskt underhållande actionfilmer som vågar fläska på ordentligt och trotsa Pg13 vågen. Jag hoppas på detsamma i den antagligen sista delen.
Sin City: Jag har ingen relation till serien, men efter att ha sett trailern så känns kommentarer överflödiga.
Charlie and the Chocolate Factory: Tim Burton är aldrig fel, och i synerhet inte i kombination med Jhonny Depp. Förlagan passar Burton perfekt och jag ser verkligen fram emot att se vad han kan hitta på.
Batman Begins: Efter ett par mer eller mindre värdelösa uppföljare så verkar det kanske som denna kan komma bli något av en nystart. Jag hoppas, jag längtar.
Saw: Omtalad skräckfilm som faktiskt har potenial att vara något alldeles extra.
War of the Worlds: Jag hoppas på en ultimat hollywood produktion.
King Kong: Jag hoppas PJ vågar ta ut svängarna och faktiskt gör något nyskapande av det hela. Naomi Watts i huvudrollen kan aldrig bli fel.

Ja, detta var väl dem flesta "stor filmerna" som jag längtar till. Mindre produktioner har jag alldeles för dålig koll på, sorgligt nog.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav monkeyboy » sön jan 16, 2005 0:18

Jag är tveksam till Chokladfabriken, i trailern så verkar det vara värsta WingDing tjollahoptjohejvärlden. Så var det inte i boken som jag kan komma ihåg, där var det som en fantastisk spännande och magisk värld men då snarare från kalles fattiga perspektiv och inte någon wacky-wacky...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 0:25

Då jag var liten, och alltså tyckte om att trycka på knappar som man ju gör då, så tyckte jag att det var hur j-vla coolt som helst med alla de där knapparna i hissen. Det var ju knappar överallt vad jag kan minnas.

Men visst var det lite wacky-wacky? Var det inte det? Har svårt att komma ihåg, men har ett minne av att jag tyckte allt var helspejsat.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » sön jan 16, 2005 0:51

Hmm, jag får nog göra en liten lista också!

Harry Potter and the Goblet of Fire: Vad ska jag säga, bara älskar HP-böckerna och måste ju se hur bra filmerna blir!
Star Wars Episode III - Revenge Of The Sith: Känns som ett måste och jag har gillat de andra filmerna jätte mycket!
Serenity: Har sett första avsnittet av Firefly och det verkar vara en serie med mycket potentional, då måste man ju se filmen också, det är ju faktiskt Joss Whedon som gjort den! (känns dock lite creepy med "präst-snubben" från Buffy som huvudkaraktär, Nathan eller något heter han) Har premiär den 30 september i USA!
Elektra: Är ju ett stort fan av Jennifer Garner efter Alias och jag gillade Daredevil, då måste man ju se den!
Elizabethtown: Många bra skådsespelare med Orlando Bloom i huvudrollen. Kanske inte är ett så stort fan till han men han var bra som Legolas, men jag tycker att han är otroligt ful, men jag är ju kille så jag ska ju inte tycka att han är snygg heller. Men snygg är däremot Kirsten Dunst som också är med i den!
Hitch: En (romantisk) komedi med Will Smith som brukar vara rolig i sina filmer, han var cool i "I Robot"!
Cursed: En ny skräckis som verkar värd att se med varulvar och allt!
Robots: Ny tecknad film (är jag för stor för tecknat?) med bland annat Halle Berry som röst! (inte direkt tecknad, datagjord, men såna här datagjorda komedi filmer brukar vara kul, Shrek är ju skit kul)
Bewitched: Baserad på den klassiska 60-tals showen tar Nicole Kidman jobbet som häxan Samantha Stephens!
Batman-Begins: Blir kul att se hur de har gjort Batman den här gången!
Underworld: Evolution: Ettan var jätte bra tycker jag, så självklart ska jag även se tvåan. Kate Beckinsale är ju bara för grymm!
Sin City: Med bland annat Eliah Wood, verkar vara en mycket bra film!
King Kong: Verkar även denna vara en sevärd film! (big monkey)
Fantastic Four: Med bland annat Charmed skådisen Julian McMahon, kommer nu en film som handlar om (vad jag har förstått) fyra personer som blir hjältar efter att ha gjort något i yttre rymden eller vad det nu var?
Scary Movie 4: Har man väl börjat måste man ju se fortsättningen, Anna Faris är ju alltid så rolig i dessa filmerna!
James Bond (21): Man måste ju bara se fortsättningen på klassikerna!
Jurassic Park IV: De första är ganska bra!
Blood and Chocolate: Bara namnet får mig att längta!
War of the World: Science Fiction film som utspelar sig i framtiden, med bland annat Tom Cruise!
Daredevil 2: Älskade ettan, undra om det blir någon mystiskt comeback med Elektra (Garner)
Indiana Jones 4: Om den är lika bra som de första ska jag definitivt se den! Hur gammal är den som spelar Indiana i de första filmerna, är han tillräckligt ung för att spela nu också? Den här kanske kommer år 2006, jag vet inte riktigt men den får stå kvar!

Så, det var min lilla lista på vilka filmer jag tycker verkar bra i år, det finns säkert fler men det får framtiden visa!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav monkeyboy » sön jan 16, 2005 5:17

AKS skrev:Då jag var liten, och alltså tyckte om att trycka på knappar som man ju gör då, så tyckte jag att det var hur j-vla coolt som helst med alla de där knapparna i hissen. Det var ju knappar överallt vad jag kan minnas.

Men visst var det lite wacky-wacky? Var det inte det? Har svårt att komma ihåg, men har ett minne av att jag tyckte allt var helspejsat.

Nja som icke-senior-partner tycker jag nog inte det, när jag läste den var inte tv värsta nya grejen så så wacky kändes det inte =D
Nä elaka skämt åsido, det kändes mer Peter Pan än Alice i underlandet, ett häftigt fantastisk äventyr men utan alltför mycket wackiness...
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 13:42

Måste lägga till Sin City på min lista efter att ha sett trailern. Hot dang! Den ser så fantastiskt cool ut att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Synd bara att den största anledningen till att jag slutade se Gilmore Girls efter 10-15 avsnitt -- Alexis Bledel -- är med. Hon pratar alltid så jäkla entonigt att jag har lust att hålla för öronen så fort hon pratar.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » sön jan 16, 2005 13:45

Såg att Liftarens Guide bara var 1:16... alltså ganska långt under minstagränsen för mig.. :*(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav gaspode » sön jan 16, 2005 14:39

Zaxx: har du minstagränser för trailers? ;) För det är ju teasern som är 1:16. Filmen är väl inte klar än, så det är ingen som vet hur lång den kommer bli. 1.16 låter väldigt kort.. Eller var har du läst om detta?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » sön jan 16, 2005 15:18

AKS skrev:Måste lägga till Sin City på min lista efter att ha sett trailern. Hot dang! Den ser så fantastiskt cool ut att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Synd bara att den största anledningen till att jag slutade se Gilmore Girls efter 10-15 avsnitt -- Alexis Bledel -- är med. Hon pratar alltid så jäkla entonigt att jag har lust att hålla för öronen så fort hon pratar.

Tror inte hennes roll i filmen är så stor. Speciellt eftersom hon inte ens står med på filmens förstasida på imdb...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 16, 2005 15:36

AKS skrev:Måste lägga till Sin City på min lista efter att ha sett trailern. Hot dang! Den ser så fantastiskt cool ut att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Synd bara att den största anledningen till att jag slutade se Gilmore Girls efter 10-15 avsnitt -- Alexis Bledel -- är med. Hon pratar alltid så jäkla entonigt att jag har lust att hålla för öronen så fort hon pratar.

Jag känner en och annan figur i verkligheten som pratar mer entonigt än hon. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Off » sön jan 16, 2005 15:40

Dissa inte Rory! :x
Jag tyckte det var hur bra som helst att se henne som bad girl i trailern :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 16:10

Yog-Sothoth skrev:Jag känner en och annan figur i verkligheten som pratar mer entonigt än hon. ;)

Det gör inte jag. Och det är jag innerligt glad för. Entonighet är irriterande.

LWes skrev:Tror inte hennes roll i filmen är så stor. Speciellt eftersom hon inte ens står med på filmens förstasida på imdb...

*Det* var ju positiv. Såg ju bilder (posters?) från filmen och de var på en och en karaktär s.a.s. och där fann jag ingen bild på AB. Det var ubercoola bilder på Bruce Willis och Clive Owen och coola bilder på Jessica Alba och Benicio Del Toro. Hatade dock bilden på Rosario Dawson. Och killarna har med pistoler på sina bilder medan brudarna bara får se "sexiga" ut. Tråkigt. Säkert troget källmaterialet, men tråkigt ändå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 16:20

Off skrev:Dissa inte Rory! :x

Medhåll! :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film