Charmed (Förhäxad)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vem gillar/gillade du mest i Charmed?

Prue Halliwell (Shannen Doherty)
7
14%
Piper Halwliell (Holly Marie Combs)
5
10%
Phoebe Halliwell (Alyssa Milano)
17
35%
Paige Halliwell (Rose McGowan)
2
4%
Leo Wyatt (Brian Krause)
0
Inga röster
Cole Turner (Julian McMahon
12
24%
Daryll Morris (Dorian Gregory)
0
Inga röster
Chris Perry/Halliwell (Drew Füller)
6
12%

Antal röster : 49

Inläggav sharatec » tis dec 28, 2004 1:34

Inte för att leka diktator, men får man föreslå spoilermärkning på sådant som inte har visats på tv3 ännu? Låter det rimligt?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 1:37

oj!
I missed that :(
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav malavel » tis dec 28, 2004 1:45

Jag föreslår spoilermärkning på allt som jag ännu inte sett.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 1:47

jag har gjort det förut.. detta var en 1 gångs grej
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » tis dec 28, 2004 1:47

Lite åsikter nu: Är Charmed bra? Om man anser att Buffy, Angel, Firefly och en hel del Star Trek är definitionen på bra television, vad kommer man då att tycka om Charmed?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav malavel » tis dec 28, 2004 1:50

Då kommer man att tycka att Charmed är 27% bättre än ok.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 1:50

Jo serien är bra.
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav sharatec » tis dec 28, 2004 2:19

Mönsterstudenten Thomas skrev:Lite åsikter nu: Är Charmed bra? Om man anser att Buffy, Angel, Firefly och en hel del Star Trek är definitionen på bra television, vad kommer man då att tycka om Charmed?

Jag tror att du kommer att störa dig på frånvaro av säsongsarc och Big Bad och närvaro av rätt puckade huvudpersoner som inte lär sig av sina misstag. Men du lär ha roligt!

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Chosen » tis dec 28, 2004 14:10

Me like charmed ;)
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » tor dec 30, 2004 13:45

Yog-Sothoth skrev:Lite åsikter nu: Är Charmed bra? Om man anser att Buffy, Angel, Firefly och en hel del Star Trek är definitionen på bra television, vad kommer man då att tycka om Charmed?

Jag tror att du kommer att tycka att Charmed är en hyffsad bra serie. Du kanske inte fastnar i den bara av att se ett avsnitt någon gång. Du får prova på några gånger och se om du hittar något du gillar i serien eller karaktärena.

Jag fastnade efter ett avsnitt, men det var när jag gick i fyran och då tittade jag inte på så mycket och fastnade lätt för serier. Då kunde jag till och med få mardrömmar om serien ibland :oops:
I säsong 3 av Charmed blev jag tvungen att sluta titta ett tag (kunde inte somna p.g.a att jag tyckte Belthazor (Cole) var äcklig :twisted: . Men sedan när jag hade haft ett litet uppehåll 5-7 avsnitt eller något började jag få tillbaka modet och började titta igen. Nu var jag helt besatt (om man kan säga så) och nu missade jag inte ett enda avsnitt. Jag tittade på alla kanaler som vi hade, där Charmed gick (tv3 sverige, norge och danmark, tv3+, Z-TV sverige och danmark), jag tog igen det jag hade missat genom att titta på dessa andra kanaler. För er som vill veta hur lång tid det tog innan jag för första gången såg första avsnittet (1x01 Something Wicca This Way Comes) så såg jag det ungefär efter halva sexan. Det tog sin tid :P

Men som sagt tror jag att du skulle gilla serien!
Senast redigerad av HeY tor dec 30, 2004 14:04, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor dec 30, 2004 14:02

HeY skrev:Jag fastnade efter ett avsnitt, men det var när jag gick i fyran och då kunde jag till och med få mardrömmar om serien iblan :oops:

WHAT?! Okej, jag är nu helt övertygad om att jag hade rätt tidigare när jag tyckte att man borde visa skräckfilm på lekis för att ge dem lite perspektiv på saker och ting.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor dec 30, 2004 14:14

noike skrev:
HeY skrev:Jag fastnade efter ett avsnitt, men det var när jag gick i fyran och då kunde jag till och med få mardrömmar om serien iblan :oops:

WHAT?! Okej, jag är nu helt övertygad om att jag hade rätt tidigare när jag tyckte att man borde visa skräckfilm på lekis för att ge dem lite perspektiv på saker och ting.

Hehee, bara så du vet så hade jag aldrig tittat på något som man kan kalla för skräck tidigare! Jag var alltså väldigt känslig :oops:
Men det har ändrats, nu kan jag nästan se på vad som helst utan att känna så mcyket, men jag kan säga att jag fortfarande kan rycka till ordentligt ibland (tappade ut hela min popcorn skål när jag så på I Know What You Did Last Summer i sjuan, det var första gången jag såg den)

Ahh, du kanske skulle demonstrera om att visa scräckfilmer på dagis. Samla ihop en grupp med folk och gå ner på stan med skyltar där det står typ "Samhället är helt väck, visa mera skräck" eller något :P

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sus@n » tor dec 30, 2004 14:26

När jag såg Scream i sexan kunde jag inte sova på hela den natten och IKWYDLS skrämde livet ur mig vid ett tillfälle!

Och att Shannen fortfarande får betalt är ju sjukt! :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav HeY » tor dec 30, 2004 14:46

sus@n skrev:När jag såg Scream i sexan kunde jag inte sova på hela den natten och IKWYDLS skrämde livet ur mig vid ett tillfälle!

Och att Shannen fortfarande får betalt är ju sjukt! :D

Ahh, det är väldigt sjukt tycker jag också. Är hon så bitchig så att man inte ens får se henne i serien ska hon ju inte få betalt!

That byotch!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » ons jan 05, 2005 16:14

Bara så att ni vet så kommer säsong 7 att visas den 16/1 2005 19:05 på 3:an[/b]
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav sharatec » ons jan 05, 2005 18:05

Chosen skrev:Bara så att ni vet så kommer säsong 7 att visas den 16/1 2005 19:05 på 3:an

Så de startar direkt med den? Wow! Skönt att höra, tackar så mycket.

Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav JRT » ons jan 05, 2005 19:13

Ok, då blir man nästan tvungen att intressera sig nog för att se avsnitten med CC i alla fall då.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Lobo » ons jan 05, 2005 19:23

HeY skrev:...(1x01 Something Wicca This Way Comes)...

Ganska fyndig titel om du frågar mig...

Tycker att season 1 var den bästa, mest pga att serien inte hunnit bli så sockersöt, sen var det skönt att slippa alla magiska bäbisar och giftemål, även om jag måste hålla med om att det var snyggt drag att göra leo till en Elder, även om han fortfarande är nere på jorden lika mycket som förut...

Och vad är grejen med Shannen D egentligen? Inte för att jag saknar henne direkt.
Lobo
Demon Fodder

Inläggav HeY » tor jan 06, 2005 14:21

sharatec skrev:
Chosen skrev:Bara så att ni vet så kommer säsong 7 att visas den 16/1 2005 19:05 på 3:an

Ahh, det är skönt att de gör det. Så långt som jag har sett i säsong 7, så tycker jag att alla avsnitt har varit hyffsat bra (speciellt 7x10, längtar till 7x11). Alla kanske inte har varit super, men inget har varit sömn-tråkigt!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav mattek72 » tor jan 06, 2005 14:32

HeY skrev:
sharatec skrev:

Ahh, det är skönt att de gör det. Så långt som jag har sett i säsong 7, så tycker jag att alla avsnitt har varit hyffsat bra (speciellt 7x10, längtar till 7x11). Alla kanske inte har varit super, men inget har varit sömn-tråkigt!

Jag kan bara hålla med om, att det är bra att dom bara rullar vidare med en gång.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav HeY » tor jan 06, 2005 14:38

mattek72 skrev:
HeY skrev:
sharatec skrev:

Jag kan bara hålla med om, att det är bra att dom bara rullar vidare med en gång.

Ehh, okej, är du en av dem som följer serien eller tycker du att det är bra för att den tar slut fortare? :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav mattek72 » tor jan 06, 2005 15:41

Ehh, okej, är du en av dem som följer serien eller tycker du att det är bra för att den tar slut fortare?

Jag trode att jag hade gjort det klart tidigare i tråden.
Svaret är alltså att jag gillar serien,har sett samtliga avsntt på tv3.
Kommer att köpa dvd också.

Edit: HeY,följ denna sida ner angående mina åsikter om förhäxad.
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=231&postdays=0&postorder=asc&start=690
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher

Inläggav HeY » tor jan 06, 2005 23:16

Jag trode att jag hade gjort det klart tidigare i tråden.
Svaret är alltså att jag gillar serien,har sett samtliga avsntt på tv3.
Kommer att köpa dvd också.

Edit: HeY,följ denna sida ner angående mina åsikter om förhäxad.

Okej, det behövs inte, jag fattar.. :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre jan 07, 2005 16:07

Idag är det part 2 på avsnittet Ohh My Goddess. Nu har du din chans LWes, att se Brian Thompson och Chris hade du ju aldrig sett ett avsnitt med, han är också med!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre jan 07, 2005 16:20

HeY skrev:Idag är det part 2 på avsnittet Ohh My Goddess. Nu har du din chans LWes, att se Brian Thompson och Chris hade du ju aldrig sett ett avsnitt med, han är också med!

Om jag kommer ihåg så ska jag försöka se det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Chosen » fre jan 07, 2005 21:46

Woho.. bara 16 dagar kvar :)
moahahahahahahahha!!!

Aja.. jag blir så glad.. hela året för mig är Charmig..

Samtliga Dvd (erna) släpps under detta år samnt nästa :D
Jag kan inte vänta tills första avsnittet under säsong 7!
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav Chosen » fre jan 07, 2005 22:51

Mellan perioden 041231-050106

Så ligger Charmed på en 10:e plats med 270 tusen tittare på tittar toppen vilket är en förbättring från veckan innan där serien låg på 13:e plats med 215 tusen tittare.

Det blir bättre..
Tror ni att dom kommer att knäcka 300?
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 18:43

Chosen skrev:Mellan perioden 041231-050106

Så ligger Charmed på en 10:e plats med 270 tusen tittare på tittar toppen vilket är en förbättring från veckan innan där serien låg på 13:e plats med 215 tusen tittare.

Det blir bättre..
Tror ni att dom kommer att knäcka 300?

Självklart kommer de det ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons jan 12, 2005 23:59

Om det är någon som är intresserad att se serien men vill se den från början, har ni chansen nu. Tv3 har precis gått hela vägen till säsongsavslutnignen av säsong 5 men ville inte gå in på en repris av säspng 6 ännu eftersom den precis har gått.
så nu har de spolat hela vägen tillbaka till första avsnittet av säsong 1 och kommer förhoppningsvis gå hela vägen till slutet av säsong 6!

Om du bestämmer dig för att börja titta på säsong 1 vill jag bara påpeka att den började i måndags (10/1) så du har missat det allra första i så fall! Men det går nog bra ändå för när jag började titta var det i säsong 2, tror jag?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Chosen » lör jan 15, 2005 13:03

Imorrn är det dags :)

mohahahahaha
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film