caffeineaddict skrev:AG: Det var väl knappast påven, för vad jag förstår ska det bara finnas en sådan och jag skulle bli ytterst förvånad om den jäkeln springer omkring och jagar vampyrer på nätterna.
Illyria skrev:Kommande avsnitt
12 jan: onda andar
19 jan: varulvar
26 jan: häxor
Pazuzu skrev:Fasiken att man inte har möjlighet att se resten av serien.
Yog-Sothoth skrev:Pazuzu skrev:Fasiken att man inte har möjlighet att se resten av serien.
Detta börjar kännas lite pinsamt, men jag fortsätter att hänvisa till hubben.
Pazuzu skrev:Jag är medveten om att man kan ladda ner, men jag har tidigare skrivit någonstans att jag inte törs göra det eftersom jag har bredband genom högskolan som polisanmäler "nedladdare". Får väl istället hoppas på ett dvd-släpp.
Yog-Sothoth skrev:Pazuzu skrev:Jag är medveten om att man kan ladda ner, men jag har tidigare skrivit någonstans att jag inte törs göra det eftersom jag har bredband genom högskolan som polisanmäler "nedladdare". Får väl istället hoppas på ett dvd-släpp.
Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?
Yog-Sothoth skrev:Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?
CiX skrev:Yog-Sothoth skrev:Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?
Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning. När jag gick och pratade med dom fick jag ett nummer (till det där nätverks företaget jag inte minns vad det hette). Dom sa vilken/vilka fil(er) man hade laddat av mig, muntlig uppgörelse på att man inte ska låta det hända igen (inspel.). Dom sa att dom struntar fullständigt i vad man har på hårddisken och om man laddar ner vadsomhelst, bara man inte låter skyddat material laddas från ens dator. Efter detta samtal mailar dom till min hyresrättförening som drar igång min anslutning igen. Så om det hela händer igen får jag stora problem med min anslutning...
LWes skrev:Herregud! Du har just skrämt mig från att någonsin använda DC igen (fast först ska jag ladda hem den här serien från Yog-Sothoth.)
CiX skrev:Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning.
Vad gäller själva fildelningen är väl situationen i dagsläget den att man får lov att ladda ner (kopia för enskilt bruk, 12 § URL -
http://lagen.nu/1960:729#P12S1) men inte dela ut/ladda upp.
Det som verkar lite konstigt är Antipiratbyråns metoder. Det de sysslar med är definitivt inte enskilt bruk så de får inte ladda ner med stöd av detta undantag. Men det enda sättet att säkert veta vad någon delar ut är ju att ladda ner det. För detta borde de behöva tillstånd från upphovsrättsinnehavaren. Min gissning är att de har ett sådant tillstånd för en hel del material. De är väl kopplade till filmindustrin och BSA på någon sätt, tror jag?
Personligen tycker jag inte att ISP:ens agerande är så bra heller. Jag tycker inte det är deras uppgift att agera polis eller domstol. Jag tycker att sådana här tvister är mellan upphovsrättsinnehavaren och den som anklagas för intrång och borde göras upp dem emellan, med hjälp av polis och domstolar om nödvändigt. ISP:ar tenderar att vara alltför okritiska till dessa anklagelser och presumtionen blir att man är skyldig, i stället för tvärt om. Men förhållandet ISP/användare regleras ju genom avtal och där står säkert att de får stänga ner när de vill, typ...
"Back in the twentieth century, if someone accused you of copyright infringement, you enjoyed that quaint and seemingly archaic notion of due process. You would be warned and perhaps sued. And if you wanted to defend yourself in court, you could appear at a hearing, present evidence and arguments, and have a judge render a ruling based on statute and precedent. We no longer have those rights in the digital world. The DMCA puts the burden of proof against an accusation of copyright infringement on the accused. And it makes the owner of every Internet service provider, search engine, and content host an untrained copyright cop. The default action is censorship."
Siva Vaidhyanathan - http://www.firstmonday.org/issues/issue9_4/siva/
Yog-Sothoth skrev:CiX skrev:Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning." The DMCA puts the burden of proof against an accusation of copyright infringement on the accused. And it makes the owner of every Internet service provider, search engine, and content host an untrained copyright cop. The default action is censorship."
Yog-Sothoth skrev:Jag har fem avsnitt på datorn. Jag vet inte hur många det finns.
Yog-Sothoth skrev:true.horror.with.anthony.head.101.vampires.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.102.demons.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.103.werewolves.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.104.witches.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.105.zombies.vcd-pal.mpg
Binchy skrev:Har nu sett fyra avsnitt (finns det fler tro?).
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare