True Horror med Tony Head

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tor jan 06, 2005 0:48

Oh monkey. Jag glömde bort.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AngelsGirl » tor jan 06, 2005 0:48

Var det bara jag som tyckte att den där påven eller vad han var såg ut som en skådis? :oops: Alltså det var ett hemskt bekant ansikte.... hmmm...
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 4:26

AG: Det var väl knappast påven, för vad jag förstår ska det bara finnas en sådan och jag skulle bli ytterst förvånad om den jäkeln springer omkring och jagar vampyrer på nätterna.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » tor jan 06, 2005 4:59

Jag kan se det framför mig hur den nuvarande påven (vad heter han nu igen?) jagar runt på Roms gator under nätterna. Han kan ju knappt gå, ens med rullator, så det blir nog inte så mycket slaying. Han får nöja sig med att skvätta vigvatten på de förbipasserande. :-D
latarmig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 5:03

För att vara lite David Cross-hädisk: "That fucking incontinent senile fucking pulsaed motherfucker with Parkinson's disease". Skulle gärna se honom på en vampire hunt. Humor galore.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AngelsGirl » tor jan 06, 2005 12:10

caffeineaddict skrev:AG: Det var väl knappast påven, för vad jag förstår ska det bara finnas en sådan och jag skulle bli ytterst förvånad om den jäkeln springer omkring och jagar vampyrer på nätterna.

*LMAO* Jag menade den där prästen... Han såg ut som någon från Star Trek eller någonting... :p Men that's my POV
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav Binchy » tor jan 06, 2005 23:20

AAAAAAAAH, jag missade det här. :x Slog på discovery idag för Crime Night och såg då reklam för programmet (alltid lika kul när man sitter där en torsdag och de gör reklam för vad som kommer på ONSDAG). Men det kommer i repris på söndag kl 0100, så jag får se det då. Och nu är jag förvarnad om att det är lite halvtaskigt i början, men blir bättre.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Binchy » tor jan 06, 2005 23:28

WhoooHoo, jag är Minoin, yes! :D Bara 450 kvar till nästa steg uppåt, eller hur är det?
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Pazuzu » tor jan 06, 2005 23:58

Jag tyckte första avsnittet var rätt hyfsat, även om jag redan kände till det mesta som sades. Dock blev jag positivt överraskad att ASH var med så mycket, jag hade fått för mig att han endast skulle presentera programmet. Det skulle vara kul om True Horror gavs ut på dvd senare, men man kanske inte ska hoppas för mycket på det.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån jan 10, 2005 0:46

Aha! Repris ikväll kl. 01:00!
Det blir på med kaffebryggaren då. Har sett "Texas Rangers" och det var ganska uttröttande... ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån jan 10, 2005 0:50

Kommande avsnitt

12 jan: onda andar
19 jan: varulvar
26 jan: häxor
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Pazuzu » mån jan 10, 2005 0:53

Illyria skrev:Kommande avsnitt

12 jan: onda andar
19 jan: varulvar
26 jan: häxor

Fasiken att man inte har möjlighet att se resten av serien. :(

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 10, 2005 0:54

Pazuzu skrev:Fasiken att man inte har möjlighet att se resten av serien. :(

Detta börjar kännas lite pinsamt, men jag fortsätter att hänvisa till hubben. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Pazuzu » mån jan 10, 2005 0:59

Yog-Sothoth skrev:
Pazuzu skrev:Fasiken att man inte har möjlighet att se resten av serien. :(

Detta börjar kännas lite pinsamt, men jag fortsätter att hänvisa till hubben. ;)

Jag är medveten om att man kan ladda ner, men jag har tidigare skrivit någonstans att jag inte törs göra det eftersom jag har bredband genom högskolan som polisanmäler "nedladdare". Får väl istället hoppas på ett dvd-släpp.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 10, 2005 1:05

Pazuzu skrev:Jag är medveten om att man kan ladda ner, men jag har tidigare skrivit någonstans att jag inte törs göra det eftersom jag har bredband genom högskolan som polisanmäler "nedladdare". Får väl istället hoppas på ett dvd-släpp.

Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 1:12

Yog-Sothoth skrev:
Pazuzu skrev:Jag är medveten om att man kan ladda ner, men jag har tidigare skrivit någonstans att jag inte törs göra det eftersom jag har bredband genom högskolan som polisanmäler "nedladdare". Får väl istället hoppas på ett dvd-släpp.

Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?

Nej bara att dela ut såvitt jag vet. Vissa på vår skola har blivit avstängda då danska(!?) piratbyrån laddat hem filmer från dem på DC och sen skickat mail till vår leverantör.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CiX » mån jan 10, 2005 1:21

Yog-Sothoth skrev:Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?

Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning. När jag gick och pratade med dom fick jag ett nummer (till det där nätverks företaget jag inte minns vad det hette). Dom sa vilken/vilka fil(er) man hade laddat av mig, muntlig uppgörelse på att man inte ska låta det hända igen (inspel.). Dom sa att dom struntar fullständigt i vad man har på hårddisken och om man laddar ner vadsomhelst, bara man inte låter skyddat material laddas från ens dator. Efter detta samtal mailar dom till min hyresrättförening som drar igång min anslutning igen. Så om det hela händer igen får jag stora problem med min anslutning...
CiX
Minion

Inläggav LWes » mån jan 10, 2005 1:34

CiX skrev:
Yog-Sothoth skrev:Nu är jag ingen jurist, men det är väl inte olagligt (än) att ladda ner saker från privata hubbar?

Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning. När jag gick och pratade med dom fick jag ett nummer (till det där nätverks företaget jag inte minns vad det hette). Dom sa vilken/vilka fil(er) man hade laddat av mig, muntlig uppgörelse på att man inte ska låta det hända igen (inspel.). Dom sa att dom struntar fullständigt i vad man har på hårddisken och om man laddar ner vadsomhelst, bara man inte låter skyddat material laddas från ens dator. Efter detta samtal mailar dom till min hyresrättförening som drar igång min anslutning igen. Så om det hela händer igen får jag stora problem med min anslutning...

Herregud! Du har just skrämt mig från att någonsin använda DC igen (fast först ska jag ladda hem den här serien från Yog-Sothoth.)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » mån jan 10, 2005 1:58

Grejen är ju att om ni bara är inne på buffyhubben så lär antipiratbyrån ha en mullvad bland oss om de ska hitta er.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CiX » mån jan 10, 2005 2:20

LWes skrev:Herregud! Du har just skrämt mig från att någonsin använda DC igen (fast först ska jag ladda hem den här serien från Yog-Sothoth.)

Jo, själv är jag vettskrämd för public DC hubbar, kommer nog aldrig någonsin att gå in på någon igen.
CiX
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 10, 2005 3:40

CiX skrev:Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning.

Wow, det är inte utan att man blir lite skraj. Som tur är tror jag inte att några av de hubbar jag är med i är publika, och Buffyhubben lär som sagt vara väldigt säker.

Jag har mailat en jurist jag känner, jag vill klura ut hur det verkligen hänger ihop...

EDIT: Nu fick jag ett svar från juristen angående detta... ett mer personligt svar än ren fakta, men det hjälper kanske lite:

Vad gäller själva fildelningen är väl situationen i dagsläget den att man får lov att ladda ner (kopia för enskilt bruk, 12 § URL -
http://lagen.nu/1960:729#P12S1) men inte dela ut/ladda upp.

Det som verkar lite konstigt är Antipiratbyråns metoder. Det de sysslar med är definitivt inte enskilt bruk så de får inte ladda ner med stöd av detta undantag. Men det enda sättet att säkert veta vad någon delar ut är ju att ladda ner det. För detta borde de behöva tillstånd från upphovsrättsinnehavaren. Min gissning är att de har ett sådant tillstånd för en hel del material. De är väl kopplade till filmindustrin och BSA på någon sätt, tror jag?

Personligen tycker jag inte att ISP:ens agerande är så bra heller. Jag tycker inte det är deras uppgift att agera polis eller domstol. Jag tycker att sådana här tvister är mellan upphovsrättsinnehavaren och den som anklagas för intrång och borde göras upp dem emellan, med hjälp av polis och domstolar om nödvändigt. ISP:ar tenderar att vara alltför okritiska till dessa anklagelser och presumtionen blir att man är skyldig, i stället för tvärt om. Men förhållandet ISP/användare regleras ju genom avtal och där står säkert att de får stänga ner när de vill, typ...

"Back in the twentieth century, if someone accused you of copyright infringement, you enjoyed that quaint and seemingly archaic notion of due process. You would be warned and perhaps sued. And if you wanted to defend yourself in court, you could appear at a hearing, present evidence and arguments, and have a judge render a ruling based on statute and precedent. We no longer have those rights in the digital world. The DMCA puts the burden of proof against an accusation of copyright infringement on the accused. And it makes the owner of every Internet service provider, search engine, and content host an untrained copyright cop. The default action is censorship."

Siva Vaidhyanathan - http://www.firstmonday.org/issues/issue9_4/siva/
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Nyx » tis jan 11, 2005 0:45

Yog-Sothoth skrev:
CiX skrev:Hur jag råkade ut för det:
Antipiratbyrån laddade ner copyright skyddat material från mig via en DC hub, dom skickade sedan den informationen till ett företag som har hand om nätverket i min hyresrättförening, dom mailade sedan föreningen som stängde ner min anslutning.

" The DMCA puts the burden of proof against an accusation of copyright infringement on the accused. And it makes the owner of every Internet service provider, search engine, and content host an untrained copyright cop. The default action is censorship."

Jag säger som ämnestråden: True Horror...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Yog-Sothoth » sön jan 16, 2005 16:01

Har nu sett avsnitt tre, om varulvar... måste säga att de senaste två avsnitten har varit rätt tråkiga. Jag tyckte det om vampyrer var bra i rent informativt syfte, men det är lite tråkigt att det känns så tillgjort. Det är förvisso lite kul att varje avsnitt inleds med att Tony Head påminner oss om att han har spelat Giles i Buffy. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån jan 17, 2005 0:52

Ah, jag vill ju ladda men det är ju aldrig nån som har True Horror inne på hubben när jag är där...

Förresten så vågar jag mig inte ut på dc nu längre heller, jag var inne på en public hub igår natt, för jag kunde inte hålla mig, ville ha tag på en låt... Nu är jag lite nervös för att dom fick tag på mitt ip. Men Buffy-hubben är väl säker, det är ju en reg-hub, och det finns knappast nån spion på den va?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Binchy » tor jan 27, 2005 21:26

Har nu sett fyra avsnitt (finns det fler tro?). Och det samlade betyget är "det var väl OK". Det är ett himla hattande fram och tillbaka på den där ASH. Han reser hit och dit för att hämta ytterligare en liten bit i pusslet, men jag tycker aldrig att de lägger färdigt pusslet (för att fortsätta på samma analogi). Man vet inte så väldigt mycket mer efter än vad man gjorde innan programmet. Det var ju iofs väldigt kul att se ASH överhuvudtaget, men kunde de inte fått liiite mer pengar, och färre bilder på när han går över ett torg, längs en strand, till ett flygplan osv. Vi kan räkna ut att om han är i Skottland och ska till Afrika så måste han resa dit (we're not stupid, you know).

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 27, 2005 22:18

Jag har fem avsnitt på datorn. Jag vet inte hur många det finns.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CiX » tor jan 27, 2005 22:19

Yog-Sothoth skrev:Jag har fem avsnitt på datorn. Jag vet inte hur många det finns.

Kan man få namn på dom så man kan leta upp dom lättare?
CiX
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 27, 2005 22:29

true.horror.with.anthony.head.101.vampires.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.102.demons.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.103.werewolves.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.104.witches.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.105.zombies.vcd-pal.mpg
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CiX » tor jan 27, 2005 23:04

Yog-Sothoth skrev:true.horror.with.anthony.head.101.vampires.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.102.demons.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.103.werewolves.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.104.witches.vcd-pal.mpg
true.horror.with.anthony.head.105.zombies.vcd-pal.mpg

man tackar

Binchy skrev:Har nu sett fyra avsnitt (finns det fler tro?).

Antyds bara till 5 här på sidan (ja egentligen bara 4).

http://www.discoverychannel.co.uk/truehorror/
CiX
Minion

Inläggav LWes » tor jan 27, 2005 23:37

Jag lyckades ladda hem två avsnitt vilket jag var glad för.
Men dom var dubbade på spanska...
Jag blev besviken...
Nu laddar jag hem några jag tror är på engelska men man vet ju aldrig...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film