Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav jvc_man » mån jan 03, 2005 0:15

En bra Trailer för tillfället är "War of the Worlds" , där avslöjas lagom lite! :)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » mån jan 03, 2005 0:15

Jag behöver hjälp!!!
Se på den här bilden: http://superherohype.com/cgi-bin/imageFolio.cgi?action=view&link=Elektra/The_Movie/Posters&image=poster2.jpg&img=&tt=

Jag vet att han med katana är Kirigi och att tjejen är Typhoid Mary, men vilka är dom andra två? och är dom från serietidningarna?
Någon som vet?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån jan 03, 2005 0:24

YS: Nej, har inte sett Demon Island, men: 2,6 i betyg på IMDb? Det måste vara bland de lägsta betyg jag har sett.

Dock har jag sett Psycho Beach Party med Brendon som var en halvskojig middle-of-the-road-parodi men verkligen inget speciellt. Ändå lite charmig om man gillar Nicky och Lauren Ambrose (vilket jag gör).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 03, 2005 1:48

caffeineaddict skrev:YS: Nej, har inte sett Demon Island, men: 2,6 i betyg på IMDb? Det måste vara bland de lägsta betyg jag har sett.

Om man kollar på Ratings är det faktiskt rätt många som har röstat 10 på den. :)

Jag håller ett öppet sinne till jag har sett den... jag har en tendens att fastna för moderna lågbudgetskräckisar. Två av de filmer jag har sett mest är ju faktiskt From Dusk Till Dawn 2 och She Creature.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav karykh » mån jan 03, 2005 2:52

Det är för att folk på IMDB alltid röstar antingen 1 eller 10 då dom ser som viktigare att påverka totalbetyget än att uttrycka vad man själv tycker.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav noike » mån jan 03, 2005 4:00

Illyria skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag har nu sett National Treasure och kan intyga att jag hade rätt; har man sett trailern har man sett filmen.

Bra tips, då kan jag se bara trailern istället för filmen. Verkar inte vara någon bra film.

Jag gillade den faktiskt. Helt okej martineefilm som inte har gjorts bra sedan Raiders of the Lost Arc, (Dessutom har Jim Kauf skrivit den, mannen som gav oss "Five By Five".)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » mån jan 03, 2005 4:09

caffeineaddict skrev:YS: Nej, har inte sett Demon Island, men: 2,6 i betyg på IMDb? Det måste vara bland de lägsta betyg jag har sett.

http://www.imdb.com/chart/bottom

en bottenlista. Men antar att för att komma med på listan så krävs ett visst antal röster, för jag hittade inte demon island på listan.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 03, 2005 8:20

Tob skrev:

http://www.imdb.com/chart/bottom

en bottenlista. Men antar att för att komma med på listan så krävs ett visst antal röster, för jag hittade inte demon island på listan.

...dessutom ser man direkt på en films sida om den är med på top eller bottom 100.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » mån jan 03, 2005 11:06

Tob: Jo, det krävs ett visst antal röster och dessa röster ska även vara från "regular voters" om jag har förstått rätt. Demon Island hade inte ens fått 500 röster så den lär inte ligga med där.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån jan 03, 2005 14:20

LWes skrev:Jag behöver hjälp!!! Jag vet att han med katana är Kirigi och att tjejen är Typhoid Mary, men vilka är dom andra två? och är dom från serietidningarna?
Någon som vet?

Du kanske vet redan, men jag fick senaste Premiere idag och de hade en bild på alla utom han längst till vänster: den store killen är Stone (Bob Sapp).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån jan 03, 2005 15:23

AKS skrev:
LWes skrev:Jag behöver hjälp!!! Jag vet att han med katana är Kirigi och att tjejen är Typhoid Mary, men vilka är dom andra två? och är dom från serietidningarna?
Någon som vet?

Du kanske vet redan, men jag fick senaste Premiere idag och de hade en bild på alla utom han längst till vänster: den store killen är Stone (Bob Sapp).

Stone! Yes jag hittade honom! Hans första app är i Daredevil #188! (den ska jag enligt mitt schema läsa 14:e januari! Yes!)

Den sista killen verkar vara "Tattoo", men jag kan inte hitta honom på http://www.marvunapp.com så antingen är han inte med i serietidningarna eller så har han ett annat namn då...
Om hans finns lär jag väl stöta på honom...

Någon som vet NÄR Elektra har premiär i Sverige?
Det undrar jag verkligen!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 4:23

Nu har jag sett Chronicles of Riddick och här kommer mina tankar (kopierade från min IMDb-kommentar, orkar inte skriva om samma sak igen på svenska):

*** This comment may contain spoilers ***

I really like the first Riddick movie Pitch Black. I watch it at least once a year. One of the things that I like about it is its simplicity when it comes to plot and the fact that over time you come to care about the murderer Riddick. The perfect unwilling hero with a nice character arc.

So, now we have the sequel. It does not have a simple plot in the same way as Pitch Black. There are Necromongers, mercs, prison planets, elementals(?) and so on and so on. I honestly think that a follow up to Pitch Black should have had another set up/structure. My favourite part in Chronicles of Riddick is the scenes where Riddick, Kyra and their fellow prisoners run across the surface of Crematoria, staying away from both the cold and the deadly heat of the sunrise. I like it because it is in many ways similar to the pitch black scenes in Pitch Black. The scenes have the same feeling and the same structure, but the Chronicles... scenes are different enough from the Pitch Black scenes to still be interesting.

As I said before, a follow up to Pitch Black should have had another set up/structure. I would certainly have preferred a much more simple plot. Perhaps a movie that *focused* on getting Jack/Kyra away from Crematoria.

However, that is not what Chronicles of Riddick is. It is a big movie with big ideas. Sometimes it's too pompous for its own good and some lines are absolutely cringe-worthy and silly. But I must say that I was entertained almost all the time, so I can't say I'm very disappointed. I just think a smaller movie could have been so much better.

As for the acting, Judi Dench doesn't have to do very much and I can't say I'm very impressed with what she does do. Not that she's bad. Thandie Newton does a rather good Lady Macbeth-like character. Alexa Davalos is great as Kyra. She really kicked some ass and looked cool while doing it. And Vin Diesel... He is Riddick. I know he's probably not a very good actor, but he was made to play Riddick, I tell you.

So, this one gets a 6 out of 10 for the entertainment value.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » tis jan 04, 2005 18:41

Kan inte annat än instämma med de flesta av AKS poänger angående Chronicles.. Plot'en känns alldeles för svulstig och högtravande på sina ställen.. Men den underhåller, även om jag hellre uppskattat en lite mer intimare handling som i Pitch Black.

Ska jag finna något som jag verkligen störde mig på så var det Dame Vaako spelad av Thandie Newton. Maken till människa att agera bedrövligt! Allt som kommer ur hennes mun, kroppsspråk och/eller minspel känns ju som skådespeleri a'la Days of Our Lives och det verkligen ryser i kroppen av obehag..

I övrigt - Diesel är Riddick och Riddick rockar rejält genom att bara vara :)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav noike » tis jan 04, 2005 20:51

Qarlsson skrev:Kan inte annat än instämma med de flesta av AKS poänger angående Chronicles.. Plot'en känns alldeles för svulstig och högtravande på sina ställen.. Men den underhåller, även om jag hellre uppskattat en lite mer intimare handling som i Pitch Black.

Jag gillar att den ärt svulstig och ibland riktigt dum på sina ställen. Genom storheten undviker man genast alla fallgropar som hade gjort uppföljaren alltför lik den första filmen samtidigt som den expanderar universumet -- något som behövs i och med att den utspelar sig på mer än en planet den här gången hur man än hade gjort.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » tis jan 04, 2005 21:51

noike skrev:
Qarlsson skrev:Kan inte annat än instämma med de flesta av AKS poänger angående Chronicles.. Plot'en känns alldeles för svulstig och högtravande på sina ställen.. Men den underhåller, även om jag hellre uppskattat en lite mer intimare handling som i Pitch Black.

Jag gillar att den ärt svulstig och ibland riktigt dum på sina ställen. Genom storheten undviker man genast alla fallgropar som hade gjort uppföljaren alltför lik den första filmen samtidigt som den expanderar universumet -- något som behövs i och med att den utspelar sig på mer än en planet den här gången hur man än hade gjort.

Jag skulle ljuga för mig själv om jag påstod att jag ogillar svulstigheten helt. Den är definitivt charmig och cool på sina ställen. En av de saker jag gillade skarpt med Pitch Black var att den i slutändan lyckades få mig nyfiken på hur verse't i övrigt var beskaffat. En Pitch Black 2 i samma anda som ettan, håller jag med om, kunde fallit riktigt platt. Det jag tror att jag stör mig lite på är just det stora hoppet emellan. Jag hade nog velat sett en mer successiv och stegvis expansion av verse't istället för ett direkt hopp till en story som behandlar hela galaxens existens i form av en typisk "one man to save all blablaha"-plot (mja, ungefär så).

Men men.. det blir inte alltid som man vill ;)
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » tis jan 04, 2005 21:52

**SPOILERS The Chronicles of Riddick**

Jag förstår vad du menar. Men jag hade ändå gärna sett en mindre film. Som sagt, en film som kanske koncentrerade sig på att frita Kyra (Gwen, nice to see you again! :)) från Crematoria. Hade inte behövt bli alltför likt Pitch Black samtidigt som de rent setpiece-mässigt hade kunnat göra den mycket större än Pitch Black.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » tis jan 04, 2005 22:01

The Forgotten: Kass film med några coola scener.

Stor spoiler!
Bilkraschen och uppsugningarna var snygga och överraskande. Sen var storyn helt värdelös. Satt filmen igenom och bara väntade på en patetisk förklaring. Och jag blev inte besviken.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons jan 05, 2005 0:06

malavel: Fan också att den verkar dålig, då den annars har gjort en sån grej som jag har alltid har tänkt göra den dagen jag blir en berömd Hollywood-regissör: använda en massa solida TV-skådisar till huvudrollerna i mina filmer (more talent for less money i mitt tycke ;) ). Jag menar, Anthony Edwards, Dominic West och Lee Tergesen? OCH Julianne Moore? Ingen dålig cast. Synd att det verkar vara en rutten film.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav malavel » ons jan 05, 2005 0:58

caffe: Känner inte igen nån av dem du raddade upp. Men å andra sidan så är buffy-skådisarna i stort sett de enda tv-skådisar som jag kan namnen på. Annars lät väl idén inte så dum.

Kom på en till irriterande sak med filmen. Skakiga kameror. Usch!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons jan 05, 2005 0:59

malavel: Edwards spelade länge huvudrollen i ER, West i The Wire och Tergesen i OZ. De är utmärkta skådisar alla tre.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav malavel » ons jan 05, 2005 1:14

caffe: Ok, har inte sett de serierna.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav malavel » ons jan 05, 2005 4:08

The Grudge, eller 'malavel shits in his pants' som den är mer känd som.

Hurra! Buffy! Eller hur var det nu. Sarah, nä Karen. Nåja, kul att se henne igen. Hmm, skulle inte det här vara en skräckfilm? Gäsp. Och jag som är egentligen inte gillar skräckfilmer eftersom jag är så lättskrämd. Snyggt monster i alla fall.

Lite senare. Vinden tar i och fönstren i lägenheten börjar skallra. Hohum. Filmen börjar äntligen ta fart. Oh oh. Det här var ju riktigt creepy. Är tvungen att titta bort vid vissa scener. Riktigt bra film.

Slutet var jag dock inte lika bra som mitten, men helt ok ändå. Så slutbetyget blir nog en svag 4:a av 5.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » ons jan 05, 2005 8:20

malavel skrev:The Grudge, eller 'malavel shits in his pants' som den är mer känd som.

Hurra! Buffy! Eller hur var det nu. Sarah, nä Karen. Nåja, kul att se henne igen. Hmm, skulle inte det här vara en skräckfilm? Gäsp. Och jag som är egentligen inte gillar skräckfilmer eftersom jag är så lättskrämd. Snyggt monster i alla fall.

Lite senare. Vinden tar i och fönstren i lägenheten börjar skallra. Hohum. Filmen börjar äntligen ta fart. Oh oh. Det här var ju riktigt creepy. Är tvungen att titta bort vid vissa scener. Riktigt bra film.

Slutet var jag dock inte lika bra som mitten, men helt ok ändå. Så slutbetyget blir nog en svag 4:a av 5.

Har du läst i The Grudge-tråden? Själv tycker jag att just monstrena var det som drog ner filmen. De var inte skrämande alls! Inte alls lika läskiga i The Ring, för att jämföra med en liknande film...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tam » ons jan 05, 2005 14:31

Förra årets bästa film av dom jag sett den här veckan: Saved!
Varför blir jag aldrig kristen? Så mycket som jag lyssnat på Johnny Cash My mother's hymn book tycker jag jag borde omvändas närsomhelst, men efter att ha tyckt det ett år känns det mer och mer osäkert.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Djehuti » tor jan 06, 2005 12:00

Såg Underworld i...förrgår tror jag. Börjar tappa grepp om tiden.

Jag tyckte att den var mycket bättre än Blade-filmerna och bättre än vad jag hade väntat mig. Rätt cool film faktiskt, bra tempo, alltid händer det något, och även om den har ett antal brister så är den överlag bra.

Några invändningar dock:
* Ibland aningen enformigt.

* Man skulle även vilja se lite mer utav vampyrernas krafter...de är typ kattmänniskor eller nåt i den här filmen, fräser och håller på.
Dessutom verkar det som om de kan få barn...trodde vampyrer var döda, men inte i den här filmen(?)...nåja, man behöver inte vara totalt ortodox och dogmatisk.

* Hur fan gör man "ultraviolettljus"-kulor föresten?
Stoppar de en "miniatyrultraviolettljusficklampa" innuti kulan eller vad?
Varför använder de isf bara inte en stor fet ultraviolettljusstrålkastare och steker vampsen? Jaja, då skulle det ju inte vara så roligt. :)

* Och borde inte Selene ha Victors minnen? Iofs är han en elder så han kanske kan gömma undan dem eller så...

SPOILER

* Och borde inte Amelia och hennes council-vamp polare spöa typ 5 varulvar? De skall ju vara extra bra vampyrer liksom...iofs så är det rätt kört när en varulv kommit tillräckligt nära...Särskilt i trånga utrymmen när vampyrerna inte kan utnyttja sin rörlighet och smidighet till fullo. Men Amelia är ju ändå en elder, som Victor och han kickade ju ass.

Men överlag så tyckte jag som sagt att den var bra. Tvåan kan nog bli riktigt bra, då har regisören mer erfarenhet och mer stålar.
Denna filmen var ju trots allt en lågbudgetfilm gjord av en noobregisör.
Ändock bra...stark trea...

Lite spoilerpill. /caffeineaddict
Djehuti
Minion

Inläggav caffeineaddict » tor jan 06, 2005 12:05

Djehuti: Nu läste jag inte ditt inlägg i helhet då jag inte har sett filmen och inte vill råka spoilas ifall jag vill se den någon dag, men jag tänkte bara informera om att vi har en trevlig spoilerfunktion här på forumet, så att om du skriver [spoiler] före och sedan [/spoiler] efter den text som du är rädd kan komma att spoila någon så mörkläggs den automatiskt. Jag gick in och ändrade det i ditt inlägg (textbiten som stod efter "SPOILER") så där kan du se hur det ser ut. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Djehuti » tor jan 06, 2005 12:19

Ah, ok. Tack för upplysningen. Test
Djehuti
Minion

Inläggav LWes » tor jan 06, 2005 13:15

Det är en mycket rolig funktion! tycker jag...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tor jan 06, 2005 18:16

Hej, hej. Nu har jag en ny filmrapport att ge er:

Idag hade jag oturen att se b-skräckisen Demon Island med Nicholas Brendon och eviga B-skådisen Jaime Pressley i huvudrollerna.
Väldigt få verkar ha sett det här direkt-till-vhs-avskrädet och tur är väl det för Demon Island är tveklöst en av de sämsta filmer jag någonsin sett.
Skräp kan vara riktigt underhållande om det görs på rätt sätt; om man tidigt klargör att ambitionen med verket inte är att skapa minnesvärd film kan det fungera. Tyvärr är så inte fallet med Demon Island. Det här är upprörande dåligt i alla avseenden och för mänsklighetens bästa borde man göra en enorm majbrasa som består av alla exemplar av eländet.
Den här "filmen" handlar i alla fall om ett gäng odrägliga tonåringar på en ö som en i taget blir mördade av en meterhög, tjock lergubbe med en spade som tillhygge (allvarligt talat alltså!). Stundtals är monstret dock dataanimerat och övergångarna mellan det stora CGI-monstret och dvärgen i en gummidräkt är hemska; snabba klipp; bara närbilder; CGI-monstret och skådespelarna syns aldrig på samma bild etc..

Jag hittade det här på IMDB:
The movie was originally shot with no computer effects for the monster, just an actor in a rubber suit. The final cut was deemed not scary enough, and all the computer effects for the creature were added.

Det förklarar en del men resultatet är katastrofalt dåligt. Monstret är ungefär lika snyggt som ormdemonen i "Graduation Day" men inte en tredjedel så charmigt.

Se inte den här filmen.
Senast redigerad av RalfiParpa tor jan 06, 2005 18:26, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor jan 06, 2005 18:19

Ralfi: Bra att du förvarnade mig, nu vet jag vad jag har att vänta mig (har filmen på datorn nu). Såg dock att Garret Wang är med, så det är lite kul!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film