RalfiParpa skrev:Det här är bra, mycket bra. En originell idé och vettiga val. När får vi se BtVS-varianten?
Nu kanske?
Topp fyra BtVS-avsnittsnamn med ordspråksanknytning:
1. The I In Team - Det finns inget "I in team" (but there is one in "meat pie" som de klargör i Shaun of the Dead.)
2. Same Time, Same Place - vid regelbundna träffar, också brilliant använt i den gamla Batman-tvserien.
3. Never Kill a Boy on the First Date - från never kiss a boy on the first date.
4. Out of Mind, Out of Sight - omvänd ordning, när det är borta och man slipepr bry sig.
Topp fem BtVS-avsnittsnamn med filmanknytning:
1. Buffy vs. Dracula - alla mosnter vs monster-filmerna har en plats nära mitt hjärta trots deras uselhet.
2. The Zeppo - Marx-brodern som aldrig fick göra något.
3. Killed by Death - Murder By Death var en spooffilm på deckare, det här är nästan en parodi på alla Nightmare on Elmstreet på mer än ett sätt.
4. School Hard - Die hard in school.
5. Wild At Heart - David Lynch rakt av, därför kommer den sist. Ingen egen variant, så fantasilöst av dem.
(Hedersomnämnande till Halloween för filmreferens av misstag.)
Topp fem BtVS-avsnittsnamn med musikanknytning:
1. The Yoko Factor - en klar vinnare, jag tror inte ens jag behöver motivera den här.
2. Into the Woods - en Sondheim musikal och därigenom stort inflytrande över Joss när han skrev OMWF.
3. Never Leave Me - en textrad från Spikes trigger-sång.
4. Hell's Bells - AC/DC-låt, och något passande som bröllopslåt i och med allt våld som uppstod.
5. Bring On The Night - sist eftersom det visst ska vara tagit från en konsertfilm med Sting och Sting kommer alltid sist.
Topp fem BtVS-avsnittsnamn med gammal litteraturanknytning:
1. No Place Like Home - Oz givetvis.
2. Beer Bad - Frankenstein och monstrets mantra "Fire bad!" men det kanske bara är jag som gör den kopplingen.
3. Beauty and the Beasts - Skönheten och odjuret.
4. Gingerbread - Hans och Greta, men även en del andra saker som Gingerbread Man.
5. Buffy vs. Dracula - Dracula föga förvånande.