Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre dec 17, 2004 15:27

Tinder skrev:Veronica fick vara med lite för lite men det kan även ses possitivt då det kan vara ett tecken på att det blir lite mer ensembleshow vilket kan vara possitivt.

Håller med om det.

Tänkte inte ens på att det var lite Veronica. Men Logan och Weevil är ju mina favoriter så kanske kan det bero på det...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre dec 17, 2004 15:33

Tinder skrev:Håller med Illyria om att Veronica fick vara med lite för lite men det kan även ses possitivt då det kan vara ett tecken på att det blir lite mer ensembleshow vilket kan vara possitivt.

Det är positivt om det blir mer av en ensembleshow likt Buffy, men det är ändå Veronica som är huvudpersonen och det kan inte vara för lite av henne. Ungefär som att Buffy ändå är huvudpersonen i serien och det inte kan vara för lite av henne i ett avsnitt, tror aldrig jag tyckt det om ett Buffy-avsnitt heller men i detta VM-avsnittet var det verkligen för lite Veronica enligt mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 1:39

Nu vet jag inte hur korrekt informationen är, det låter för bra för att vara sant, men på flera forum har jag läst att repriser av VM ska visas i två veckor framöver, sen blir det ett nytt avsnitt igen. Om detta skulle vara sant skulle det betyda att vi har ett nytt VM-avsnitt redan första veckan i januari! :eek: Som sagt, det låter dock för bra för att vara sant. Men, men... man kan ju alltid hoppas.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön dec 19, 2004 1:49

Det låter inte helt tokigt ändå tycker jag, fast jag tror mer på den 11e än den 4e ändå. Klagar dock inte om det blir första veckan :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » sön dec 19, 2004 1:59

Illyria skrev:1x10
"Just be glad I don't flip my hair, I'd own you" :)

Så bra!

Jag håller med AKS om att det här kan vara det bästa avsnittet hittills.

Spoiler ep 10
Jag tycker att poker fallet fungerade bra... för en gångs skull inga dumma datorgrejor och precis som Tinder sa så tycker jag att frånvaron av VM pekar på att de kanske kommer att bli mer plats för bifigurerna.

Jag tycker att Logan växer varje gång avsnitt han är med i, även om han tyvärr ser ganska tråkig ut, och jag tycker att förhållande med VM skulle vara intressant. Jag gillar Weevil men jag ser hellst inte att han blir tillsammans med VM.

Huvudstoryn rör sig framåt på ett ytterst tillfredställande sätt... jag gillar hur den utspelade sig mitt i VMs pappas case och älskade konfrontationen mellan VM och pappa Kane. Det blir ruskigt spännande att se nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 2:00

Illyria: Ja, 11 låter lite troligare. Men jag läste nu på dvdforum.nu att nästa Lost-avsnitt ska sändas den 5, så vem vet?

Skulle vara så härligt med ett VM-avsnitt den 4 januari eftersom jag då fortfarande har jullov. :) Dessutom kan ju avsnittet vara intressant. Det är ju det som egentligen var det tionde avsnittet (Silence of the Lamb), men som senarelades för att det inte passade nära jul. Så man kan ju hoppas att det har nåt störande tema eller så. (Även om Millennium S1-gore väl är för mycket att hoppas på, hehe.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 2:07

VelocityBoy skrev:Spoiler ep 10
Jag tycker att Logan växer varje gång avsnitt han är med i, även om han tyvärr ser ganska tråkig ut, och jag tycker att förhållande med VM skulle vara intressant.

Ser tråkig ut?! Jag tycker han är snygg!! Fast jag kanske inte har den mest vanliga smaken vad gäller dylikt. Har aldrig fattat grejen med Brad Pitt, t.ex. Tycker han ser tråkig ut.

Fast kanske är det bad boy-attityden kombinerat med det sårbara i karaktären som gör att jag tycker att Jason Dohring är snygg. Fast jag tyckte han såg bra ut i Black Cadillac också där han spelar mes.

Nej, nej... Logan är a nice piece of totty, om du frågar mig. Absolut inte tråkig. :D

Fast vi håller ju med varandra om det viktiga: 1.10 är ett bra avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön dec 19, 2004 2:08

AKS skrev:Illyria: Ja, 11 låter lite troligare. Men jag läste nu på dvdforum.nu att nästa Lost-avsnitt ska sändas den 5, så vem vet?

Ja, Lost visste jag om, det är ju samma dag Alias drar igång... håller tummarna även för VM även om det ger mig mindre tid att se om alla avsnitten ;)

VelocityBoy skrev:Så bra!

I know! Har det som signatur på tv-land nu och har funderat på att byta quote även här...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » sön dec 19, 2004 2:17

AKS skrev:Ser tråkig ut?! Jag tycker han är snygg!! Fast jag kanske inte har den mest vanliga smaken vad gäller dylikt. Har aldrig fattat grejen med Brad Pitt, t.ex. Tycker han ser tråkig ut.

Som jag ser det så ser han lite hamig ut... inte nog med edge för sin badboy roll. Jaja jag antar att du är mer kvalificerad att uttala dig om hans utseende...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 2:21

Fast det är ju ganska trovärdigt för en gångs skull. Alla bad boys bär ju inte sin bad boy-attityd i kläder och utseende à la Spike. :) Han ser inte ut som en bad boy direkt, men han ser inte tråkig ut heller. Fine totty, som sagt. Hehe. (Tur att inte Jason Dohring kan läsa svenska forum och se att jag kallar honom totty. På sånt humör ikväll helt enkelt...)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön dec 19, 2004 2:28

AKS skrev:Fast det är ju ganska trovärdigt för en gångs skull. Alla bad boys bär ju inte sin bad boy-attityd i kläder och utseende à la Spike. :)

det är ju sant att serien inte behöver en badboy á la Spike då de redan har Weevil men en liten edge skulle jag vill ha... den där blicken. Nåväl jag är ju rätt nöjd ändå och han kommer förhoppningsvis att fortsätta att växa
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 2:34

Fast jag tycker ju personligen att Weevil ser snällare ut än Logan. I Weevil är det ju bara klädseln medan blicken säger "Kom och ge mig en kram". Eller möjligtvis "Come and ride my big ol' hog" vilket ju är mer edge. :D

Men Logan är ju helt klart inte en klassisk bad boy. Han är mycket sårbar. Se bara hur ledsen han blir då han och Duncan bråkar under 1.10. Eller hur han inte ens kan säga åt sina kompisar att sluta stirra på hans halvnakna morsa vid bassängen. Eller den där blicken då hans pappa knuffar ner honom i soffan i Return of the Kane.

Jag vet inte om Logan så mycket *är* en bad boy som att han spelar bad boy.

Jag tror att vi kommer att få veta mycket mer om det framöver, men som karaktär (om vi nu inte alls talar utseende och blick osv) så är Logan oerhört intressant och han bara växer och växer och -- ej att förglömma -- får killer lines.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön dec 19, 2004 2:42

AKS skrev:Ser tråkig ut?! Jag tycker han är snygg!! Fast jag kanske inte har den mest vanliga smaken vad gäller dylikt. Har aldrig fattat grejen med Brad Pitt, t.ex. Tycker han ser tråkig ut.

Logan är inte tråkig eller ser direkt ser ut men samtidigt tycker jag inte är snygg heller. Det är inget krav på innehåll i en serie/film men det skadar ju samtidigt inte, och det är ganska ont om det i VM faktiskt ;)
Men det gör inte serien i sig sämre för min del.

Har aldrig fattat Brad Pitt heller (snarare tvärtom), äntligen någon som tycker lika dant! (verkar vara ont om folk som tycker det)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 2:48

Illyria skrev:Logan är inte tråkig eller ser direkt ser ut men samtidigt tycker jag inte är snygg heller. Det är inget krav på innehåll i en serie/film men det skadar ju samtidigt inte, och det är ganska ont om det i VM faktiskt ;)
Men det gör inte serien i sig sämre för min del.

Har aldrig fattat Brad Pitt heller (snarare tvärtom), äntligen någon som tycker lika dant! (verkar vara ont om folk som tycker det)

Fast jag tycker nog att både Logan och Weevil ser bra ut. Sen är det ju slut på det roliga iofs. BtVS och AtS har ju haft högre snygghetsfaktor då det gäller grabbarna. Jag menar, Xander, Angel, Spike, Wes, Gunn... a bunch of fine-looking men indeed.

Yay! A partner in crime vad gäller Brad Pitt! We shall form a secret society and we shall call it "We who do not understand the Brad Pitt thing"!! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Langtry » sön dec 19, 2004 12:11

AKS skrev:Yay! A partner in crime vad gäller Brad Pitt! We shall form a secret society and we shall call it "We who do not understand the Brad Pitt thing"!! :)

Får jag också vara med?
Förstår inte heller hysterin runt honom...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Matt » sön dec 19, 2004 14:22

Har inte både "Logan" och "Wevil" ett väldigt pojkaktigt utseende?
Men de ska ju spela tonåringar också.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » sön dec 19, 2004 14:53

Langtry skrev:
AKS skrev:Yay! A partner in crime vad gäller Brad Pitt! We shall form a secret society and we shall call it "We who do not understand the Brad Pitt thing"!! :)

Får jag också vara med?
Förstår inte heller hysterin runt honom...

Yes, en till vettig person! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 20:18

Matt skrev:Har inte både "Logan" och "Wevil" ett väldigt pojkaktigt utseende?
Men de ska ju spela tonåringar också.

Jo, det har de nog. Gudskelov! Finns väl inget värre än Luke Perry och grabbarna i 90210 som liksom skulle spela tonåringar. Måste kolla upp när skådespelarna som spelar Logan och Weevil är födda... "Logan" är född 1982 och "Weevil" är född 1983. Ja, de är ju över 20 år båda två, men ser något år yngre ut. Även om ingen av dem ser ut att vara typ 16-17 kanske. Fast jag vet inte riktigt hur gamla de ska vara i serien heller. 16-18 år antar jag. Kul att kolla upp: Luke Perry var 25 år då Bevvan startade, Ian Ziering var 26 år och Jason Priestley var bara 21 år.

(Kristen Bell = VM är faktiskt född 1980, men hon ser inte alls ut att vara 24 år.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön dec 19, 2004 21:26

Här är min drömrubrik: "Luke Perry joins the cast of Veronica Mars for its second season".

Han behöver skaffa sig en ny serie nu, och när du nämnde honom i den här tråden insåg jag att han skulle passa in i VM.
Han kan vara Veronica's farbror som kan flytta till staden och jobba med pappan som detektiv.
Brilliant idé eller vad? :)

Luke Perry är cool 8) som jag 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön dec 19, 2004 21:33

LWes skrev:Brilliant idé eller vad? :)

No. Han passar bäst i Jeremiah.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön dec 19, 2004 21:34

Jag har inget emot Luke Perry direkt, men jag förknippar honom alltför mycket med Bevvan för att vilja se honom i VM. Så fort jag ser LP så tänker jag på Dylan och som sagt... vill inte tänka på Bevvan då jag ser VM. *ryser*

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön dec 19, 2004 21:42

Illyria skrev:
LWes skrev:Brilliant idé eller vad? :)

No. Han passar bäst i Jeremiah.

Men Jeremiah är slut.
Eller finns det något hopp? Nu blev jag sugen på att se Jeremiah!
Jag har bara sett dom första några avsnitten. Jag ska ladda ner alla avsnitt nu och se på lovet.
Tack för idén!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » mån dec 20, 2004 21:15

1.10 var tokbra!

Mycket Logan och Weevil, som lätt är de bästa bikaraktärerna (det är svårt att jämföra med Veronica, men hon är också jättebra). Två stycken CotW som inte var särskilt märkvärdiga, men det gjorde inget, för de handlade ändå om huvudkaraktärerna som fick gott om utrymme.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » mån dec 20, 2004 22:41

Håller med dig om allt, CG! Särskilt "tokbra". :) Hoppas att VM fortsätter på det inslagna spåret med inte bara Veronica utan de andra karaktärerna i stora roller också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » tis dec 21, 2004 16:35

AKS: Absolut, om serien fortsätter i samma stil som det här avsnittet så kan den bli hur bra som helst :)

Förresten, hur är det med ordningen på avsnitten, sändes de rätt? Hur långt är juluppehållet?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis dec 21, 2004 20:48

Enligt olika messageboards (= jag har inte hört nåt "officiellt" ännu) så kommer nästa avsnitt att visas 4 januari.

An Echolls Family Christmas är egentligen avsnitt 1.11 om man går efter inspelningsordningen, men enligt vissa källor (message boards igen) så var avsnittet Silence of the Lamb för mörkt eller opassande för julsäsongen. Alltså sändes AEFC som 1.10 och SotL som 1.11 (förhoppningsvis den 4 januari, :)).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis dec 21, 2004 20:58

AKS skrev:men enligt vissa källor (message boards igen) så var avsnittet Silence of the Lamb för mörkt eller opassande för julsäsongen. Alltså sändes AEFC som 1.10 och SotL som 1.11.

Nej, jag tror snarare att det var så att dom ville hinna visa jul-avsnittet innan jul och nyår så dom bytte plats på 10 och 11.
Men låt oss hoppas att nästa avsnitt är mörkt och opassande för det kan serien behöva.

Men jag tycker det var dåligt att dom bytte plats på avsnitten eftersom man nu i nästa avsnitt inte kommer få en fortsättning på förra avsnittet som ju slutade med att Logan's pappa got stabbed. Jag undrar om han överlever och det lär ju bli lite konstigt att dom inte ens kommer nämna det i nästa avsnitt. Fall dom inte har spelat in några nya scener eller flyttat någon scen från avsnittet efter förra avsnittet till nästa avsnitt, men det tror jag inte att dom gjort.

I vilket fall som helst är det en mycket bra serie som kan bli mycket mycket bättre än vad den är nu om den bara får lite tid på sig.
Som Buffy blev bara bättre och bättre för varje säsong ända till slutet och jag har en kännsla av att Veronica också kan bli bättre och bättre ju längre den håller på.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis dec 21, 2004 21:03

LWes: Bra poäng bakom spoilermarkeringen. Håller med dig.

Jag antog också först att det var för att de ville hinna få med julavsnittet innan jul, men detta har sagts i KryptonSites VM-avdelning:

Also, on Television Without Pity someone speculated that the nature of the episode was a bit violent and dark for the holiday season, and that may have been a consideration also.

---

-true I heard somewhere on this Forum, that this episode isn't exactly Christmas material

Så vem vet ("speculation" är nyckelordet)? Trodde som sagt först på det du säger LWes, men kanske är det en kombination av båda faktorerna? (Man kan ju alltid hoppas, som sagt.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons dec 22, 2004 17:29

Från E! Online:

From sydney33: Kristin, any Veronica Mars scoop?
I'm hearing that three mysteries will be solved by the end of the season. We will find out who killed Lilly Kane, who raped Veronica and what happened to Veronica's mom.
Intressant att veta...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinder » ons dec 22, 2004 17:42

LWes skrev:Från E! Online:

From sydney33: Kristin, any Veronica Mars scoop?
I'm hearing that three mysteries will be solved by the end of the season. We will find out who killed Lilly Kane, who raped Veronica and what happened to Veronica's mom.
Intressant att veta...

Hurra men blir ändå lite rädd. Tänk om de gör det bara för att de är osäkra på om de ska få en till säsong och vill i sånt fall få ett säsongslut som även kan avsluta serien.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film