Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » fre dec 17, 2004 14:33

adolvsson skrev:
LWes skrev:
adolvsson skrev:Glöm inte PG-13. Inte en chans i glödheta brinnande hatthelvete att den kommer gå upp på biograferna som annat än PG-13. Och hur bra har en film om en eldfängd motorcykelknutte med extra mycket hämndbegär möjlighet att bli, om han måste tänka på alla barnen i publiken?

Jag tror faktiskt att det lutar mot R nu. Hoppas det

Kanske i en rosafärgad värld med massa socker på. Jag tar och välkomnar dig till verkligheten istället. PG-13 ger mer besökare. Mer besökare ger mer pengar. Filmbolag vill ha pengar. Den stora uppfattningen bland allmänheten är fortfarande att serier är något för barn. Ghost Rider är en serietidning. You do the math. Den är tillräckligt lätträknad för att t o m jag ska klara av den, och jag stinker på matematik..

Nu kom jag på vad jag menade. Sagan om Ringen var PG-13 och den är ganska blodig och så eller hur?
I sverige var den från 11 år.
Men å andra sidan fick Blade 'R' och Ghost Rider och Blade är en hel del gemensammt.
Fast det behöver inte vara mycket blod i Ghost Rider...
och jag bryr mig inte om vilken åldersgräns den får.
Nicholas Cage kommer i alla fall inte sabba det här. Han är en Ghost Rider-fanatiker, han har till och med en Ghost Rider tatuering på sin axel eller nåt!
Vad det gäller regissören tror jag att han kommer göra ett bra jobb. Jag har hört han berätta och sina visioner hur han vill ha det och det stämmer överens med hur jag skulle vilja se det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre dec 17, 2004 15:25

LWes skrev:Nicholas Cage kommer i alla fall inte sabba det här. Han är en Ghost Rider-fanatiker, han har till och med en Ghost Rider tatuering på sin axel eller nåt!

"How many copies of the comic do you buy? I buy three of each issue. One to read, one to store in a plastic bag for the future, and one in case the pages stick together."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 15:47

Om jag skall vara ärlig så har jag ofta också förväntningar o förhoppningar inför de filmer jag ser, Star Wars Episode III é ett exempel, men med den filmen kan jag inte bli besviken, det é ju Star Wars! :D
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » fre dec 17, 2004 16:36

jvc_man skrev:Om jag skall vara ärlig så har jag ofta också förväntningar o förhoppningar inför de filmer jag ser, Star Wars Episode III é ett exempel, men med den filmen kan jag inte bli besviken, det é ju Star Wars! :D

Jag tänkte faktiskt likadant inför SW Episode I. Speciellt eftersom teasern var väldigt lovande. Boy, did I leave the cinema with shit on my face or what?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 16:47

Men nu har Lukas tänkt till o denna filmen é inget för resten av familjen, dvs käringen o barnen, endast för oss män! Ev. någon tjej!

*hoppas jag*
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav CheeseGuy » fre dec 17, 2004 16:50

Risken att den blir mindre bra än Ep1 och 2 är ju inte särskilt stor. Och det är kanske bara jag, men jag får faktiskt lite OT-känsla när jag ser trailern.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 17:12

jvc_man skrev:... endast för oss män!

*får en mental bild av hur jvc slår sig för bröstet och grymtar nåt om 'grotta' och 'knölpåk'*

Själv tillhör jag nog kategorin 'käringen'... men tänker trotsa det och se filmen ändå. Bara för att jag VILL. 8) Lucas får ha gjort den för vem han vill för mig, jag ska se den iallafall...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » fre dec 17, 2004 17:15

Ai skrev:

*får en mental bild av hur jvc slår sig för bröstet och grymtar nåt om 'grotta' och 'knölpåk'*

Själv tillhör jag nog kategorin 'käringen'... men tänker trotsa det och se filmen ändå. Bara för att jag VILL. 8) Lucas får ha gjort den för vem han vill för mig, jag ska se den iallafall...

Men den är ju inte till för att du ska se den :| .
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 17:17

Jag är REBELL!!! :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 17:57

Ai skrev:

Error, skrev följande för att undvika missförstånd: Ev. någon tjej!
Kanske borde skrivit: "några" istället för "någon" ?

Det jag ville få fram vad att (främst) Episode I gjordes som den gjordes för att locka till sig hela familjen, dvs StarWars männens familjer, deras fruar o barn, detta för att tjäna mer. Om man ser på samlarna o de som älskar StarWars mest så ligger nog majoriteten på männens sida..

Inga missförstånd nu väl, tjejer så se hur mycket StarWars de vill, tycker det é grymt kul när tjejer har "Pojk"-intressen!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 18:04

jvc: Jag är nog inte tjej direkt - utan snarare den enda kvar av dom som med heder kan kalla sig Senior Partners här på BF. Utan jag är nog vad folk skulle kalla 'käring'. Sen har jag nog alltid ansett att SW borde attrahera fler kvinnor än män faktist - tänk bara på dom första (sista) tre delarna. Kärleksintriger med tidiga inslag av triangeldrama, snygga killar, sagovärldar med prinsessor och onda skurkar! Harlequin-romaner - släng er i väggen! :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » fre dec 17, 2004 18:05

Ai skrev:Själv tillhör jag nog kategorin 'käringen'

Du menar förstås madame eller dam.... ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 18:07

:D
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 18:10

VelocityBoy skrev:

Madame!!! Naturligtvis. *gräver fram piskan och lackstövlarna*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » fre dec 17, 2004 18:13

Ai skrev:Madame!!! Naturligtvis. *gräver fram piskan och lackstövlarna*

:eek: Inga fler komplimanger till Ai. CHECK ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 18:15

Äh, kom igen nu VB! You know you want to.... :twisted:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » fre dec 17, 2004 18:19

Ai skrev:Äh, kom igen nu VB! You know you want to.... :twisted:

Jag förnekar allt *visslar oskyldigt*
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre dec 17, 2004 18:19

VelocityBoy skrev:

Eller, först och främst, "drottning".

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 18:23

caffe: Du vet hur du ska få mig på fall du!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre dec 17, 2004 18:23

Ai: Japp, särskilt eftersom jag har hittat ett bra trick och bara behöver använda det gång på gång... ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 18:31

Japp - tror jag ska börja samla ihop alla gånger du kallat mig drottning på ett och samma ställe snart. Bra för självförtroendet. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav adolvsson » fre dec 17, 2004 18:52

LWes skrev:Nu kom jag på vad jag menade. Sagan om Ringen var PG-13 och den är ganska blodig och så eller hur?

Fast jag är å andra sidan inget större fan av ringen-filmerna, kanske var den överdrivna mängden gnällande hober som fick ner åldersgränsen? I vilket fall är det ett bra exempel till det jag skrev tidigare; lägre åldersgräns ger fler besökare. Då är Pirates of the Carrabean ett bättre exempel på hur bra man kan göra det med PG-13. Fast det förutsätter att man har en regissör med talang.

Det faktum att LotR är fantasy i en helt annan värld, medans Ghost Rider, som också är fantasy men trots allt med en dos realism runtomkring, utspelas i vår värld tror jag också spelar in en hel del i vad de kan göra med samma rating i de båda filmerna.

LWes skrev:Men å andra sidan fick Blade 'R' och Ghost Rider och Blade är en hel del gemensammt.

När Blade kom var det rejält under radarn. En av Marvels mer obskyra karaktärer och den kom dessutom i en tid då superhjältefilmer inte hade något större anseende. Sedan hade X-Men och Spider-Man premiär, slog ett antal rekord, och plötsligt blev det lite större förväntingar, större tryck att få publik. Därför också påtryckningar för lägre rating.

Stephen (Steve?) Norrington, som regisserade första Blade, skulle förresten ha regisserat GR, men enligt en intervju med David Goyer lämnade dom båda projektet just för att bolaget insisterade på PG-13.

Ännu en sak att ta i åtanke är filmbolagen. Kanske är New Line helt enkelt ett bolag med coolare koll än Dimension?

LWes skrev:Nicholas Cage kommer i alla fall inte sabba det här. Han är en Ghost Rider-fanatiker, han har till och med en Ghost Rider tatuering på sin axel eller nåt!
Vad det gäller regissören tror jag att han kommer göra ett bra jobb. Jag har hört han berätta och sina visioner hur han vill ha det och det stämmer överens med hur jag skulle vilja se det.

Det kan säkert stämma, jag är övertygad om att han kommer göra bra ifrån sig, och även om han inte skulle vara mitt förstahandsval för Johnny Blaze, hade det kunna bli bra mycket sämre. Nej, Nic Cage kommer inte sabba nåt. Med MSJ, å andra sidan, är det en helt annan femma.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav carre » fre dec 17, 2004 20:36

Jag förväntar mig att SWIII ska vara mörk. Om den inte är det blir jag jävligt arg och besviken. Jag blev verkligen ledsen när jag såg ep.1&2 för de var så fruktansvärt horribla. Lukas får fan ta och skärpa sig nu.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav adolvsson » fre dec 17, 2004 20:50

ey skrev:Jag förväntar mig att SWIII ska vara mörk. Om den inte är det blir jag jävligt arg och besviken. Jag blev verkligen ledsen när jag såg ep.1&2 för de var så fruktansvärt horribla. Lukas får fan ta och skärpa sig nu.

Jag har för mig Lucas siktar på en högre rating med den här. Fast jag har inte hört nåt mer om det på sistone.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav slugslinger » fre dec 17, 2004 21:20

ey skrev:Jag förväntar mig att SWIII ska vara mörk. Om den inte är det blir jag jävligt arg och besviken. Jag blev verkligen ledsen när jag såg ep.1&2 för de var så fruktansvärt horribla. Lukas får fan ta och skärpa sig nu.

1 och 2 kan bli både bra och mörka om man har dom på dvd och när man sätter i dom i spelaren så stänger man av TVn. problem solvd
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 21:22

Episode III kommer ta oss med storm, ta världen med storm, men framför allt kommer filmen ta Lukas med storm så att han inser att 7-9 är ett faktum som måste förverkligas!

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » fre dec 17, 2004 21:44

jvc_man skrev:Episode III kommer ta oss med storm, ta världen med storm, men framför allt kommer filmen ta Lukas med storm så att han inser att 7-9 är ett faktum som måste förverkligas!

I sådana fall hoppas jag verkligen att det blir en praktkatastrof. No offence to Lucas som verkar vara rätt cool i övrigt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » fre dec 17, 2004 22:07

jvc_man skrev:

Episode III kommer ta oss med storm, ta världen med storm, men framför allt kommer filmen ta Lukas med storm så att han inser att 7-9 är ett faktum som måste förverkligas!

Mvh

Själv hoppas jag att en massa SW-fans kommer att emigrera till Firefly/Serenity istället :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav jvc_man » fre dec 17, 2004 22:10

CheeseGuy skrev:Själv hoppas jag att en massa SW-fans kommer att emigrera till Firefly/Serenity istället :)

*cencur* :twisted:
Buffy o Angel må vara bäst, men Star Wars skall man aldrig hacka på, fy!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Ai » fre dec 17, 2004 22:13

Tror nog att många SW-fans kommer att gilla Serenity. Det är ju lite i samma anda som första (sista) filmerna. Fast större, bättre effekter (det är ju ett antal år emellan...) och mer inriktat på den här tiden. Men känslan verkar vara lika som när dom första (sista) filmerna kom. Visserligen så har man ju mest läst vad Whedon-frälsta sagt om test-screenings än, men med tanke på hur serien var så....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film