Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Eisa » ons dec 15, 2004 13:55

precis zaxx, där slog du huvudet på spiken :)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav jvc_man » ons dec 15, 2004 23:36

Tob skrev:Kolla här då.

Blir det flipp eller flopp med Spielberg o Cruise ?

Jag skriver som jag skrev på dvdforum tidigare.

Jag tror defintivt det här kommer att bli bra, det kan till och med bli hur bra som helst. Det kan bli den ultimata popcorn filmen. Teasern var en teaser, den visar inte så mycket, mer än att den lyckas frambringa en härligt apocalyptisk känsla. Härligt.

Jag instämmer med Tob till 100%, filmen kommer säkerligen bli mycket trevlig och se, en riktig höjdare förhoppningsvis. Alla möjligheter finns och med bra budget samt Tom Cruise blir det "lite" bra i värsta fall! 8)

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav CheeseGuy » ons dec 15, 2004 23:43

Trailer för Ice Princess, med Michelle Trachtenberg.

Den verkar enormt dålig, men jag tvekar på att jag befinner mig inom målgruppen :)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » ons dec 15, 2004 23:46

jvc_man skrev:[Jag instämmer med Tob till 100%, filmen kommer säkerligen bli mycket trevlig och se, en riktig höjdare förhoppningsvis. Alla möjligheter finns och med bra budget samt Tom Cruise blir det "lite" bra i värsta fall! 8) Mvh

Då det är nästan bara jag som tycker att Speilberg har lyckats börja någolunda bra men sedan smulat sönder allt i andra halvan de senaste 10-15 åren?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » ons dec 15, 2004 23:47

Inte riktigt vår målgrupp kanske, men ändå! Hehe, ser den kanske med min dotter om 15 år..... :?
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 23:48

noike: Nej, med undantag för Schindler (och kanske JP, men det är nog mest childhood fanboy memories) stämmer det nog rätt bra. Men jag är förtjust i striden på slutet av SPR, fast inte storyutvecklingen, så jag antar att det räknas.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav jvc_man » ons dec 15, 2004 23:49

noike skrev:Då det är nästan bara jag som tycker att Speilberg har lyckats börja någolunda bra men sedan smulat sönder allt i andra halvan de senaste 10-15 åren?

Instämmer faktiskt delvis med dig, han har tappat stinget lite om man säger så. Så är det med det mesta faktiskt, det var bättre förr! ;)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Matt » ons dec 15, 2004 23:53

Jvcmannen: jäkligt schysst avatar!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 23:53

jvc_man skrev:Så är det med det mesta faktiskt, det var bättre förr! ;)

Inte The Wire! The Wire är bättre än någonsin!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav jvc_man » ons dec 15, 2004 23:54

Matt skrev:Jvcmannen: jäkligt schysst avatar!

Tack så väldigt mycket, I miss him! :cry:
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav jvc_man » ons dec 15, 2004 23:56

caffeineaddict skrev:Inte The Wire! The Wire är bättre än någonsin!

En del undantag finns (som tur é)! :D
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » tor dec 16, 2004 0:04

caffeineaddict skrev:
jvc_man skrev:Så är det med det mesta faktiskt, det var bättre förr! ;)

Inte The Wire! The Wire är bättre än någonsin!

Att det var bättre förr är en myt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 0:08

noike skrev:Att det var bättre förr är en myt.

* Inte lika mycket våld i samhället
* Doyle var inte död, gällande både Angel o real-life
* Sverige var vackrare
* Angel o Buffy va tillsammans
* Depressionerna tog inte lika hårt

and on and on goes the list...

Ohh, ex. Star Wars 4-6 é bättre än 1-3 , 8)

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav caffeineaddict » tor dec 16, 2004 0:13

jvc_man: Inte lika mycket våld i samhället? Dude, vi hade allmänna halshuggningar!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 0:15

caffeineaddict skrev:jvc_man: Inte lika mycket våld i samhället? Dude, vi hade allmänna halshuggningar!

Det é ju inte våld, det är rensning utav gator! 8)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 0:20

Tråden é väl förresten till för film? :o
Vad tror ni om Ring 2: http://us.imdb.com/title/tt0377109/?
Jag gillade 1:an skarpt, riktigt bra faktiskt. Men skräckälskare som jag é så...

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » tor dec 16, 2004 0:24

jvc_man skrev:

* Inte lika mycket våld i samhället
* Doyle var inte död, gällande både Angel o real-life
* Sverige var vackrare
* Angel o Buffy va tillsammans
* Depressionerna tog inte lika hårt

Dude, depressionerna? Varför ska man ha depressioner för? Pch Buffy & Angerl var tråkiga tillsammans. OCh Sverige vackrare? I demand my pavement!
Ohh, ex. Star Wars 4-6 é bättre än 1-3 , 8)
Mvh

Jag förstår inte vad du pratar om. Det finns bara två och en halv star wars-filmer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 0:30

noike:

Depressionerna tar hårdare på mig iaf , förr hade jag inga alls.
Buffy o Angel, söta*
Sverige vackrare - enkelt o kursivt
Star Wars (de gamla filmerna) är väl bättre än de nya (1-2) och förmodligen så kommer inte 3:an kunna mäta sig riktigt med de gamla iheller...

Be happy, don't worry!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » tor dec 16, 2004 0:34

jvc_man skrev:Star Wars (de gamla filmerna) är väl bättre än de nya (1-2) och förmodligen så kommer inte 3:an kunna mäta sig riktigt med de gamla iheller...

Jag förstår fortfarande inte. Det gjorde bara två riktiga Star Wars, New Hope och Empire, sedan kom en kortfilm som slutade när Luke kom tillbaka från Yoda. Det har inte gjorts något mer Star Wars efteråt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 16, 2004 0:35

Eller 2/3 nostalgi och 1/3 förträngning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 0:36

:D Så kan man också se det, men som inbitet fans så é allt med Star Wars ändå "lite" bra för mig! :P
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » tor dec 16, 2004 0:58

jvc_man skrev:Star Wars (de gamla filmerna) är väl bättre än de nya (1-2) och förmodligen så kommer inte 3:an kunna mäta sig riktigt med de gamla iheller...

Jag tycker att alla Star Wars-filmerna är otroligt bra. Helt klart bland dom bästa filmerna som gjorts.
Fast dom är låångt ifrån lika bra som vissa av böckerna. The New Jedi Order-serien är dom bästa böcker jag läst. Om dom fans som tv-serier hade dom slagit ut Buffy och Angel utan tvekan.
Gemföra dom böckerna med filmerna är att gemföra Buffy och Angel med orginal Buffy-filmen.

och jag vill också förklara mig i vad som skiljer Star Wars-böcker med t.e.x. Buffy-böcker.
I Star Wars så började böckerna efter episode 4-6 och även om vissa varit sånt som utspelat sig innan dom och så har dom som utspelat sig efter filmerna fortsatt i en tidslinje som gör att man inte vet hur allt kommer sluta. Som i en tv-serie som fortsätter i flera säsonger.
Sen finns det ju självklart bättre och sämmre författare men jag tycker att alla böcker jag läst har varit mycket bra.
Sen en annan sak är att i The New Jedi Order-serien (som utspelar sig 22-25 år efter episode 4 och är den senaste serien) kommer massvis av gamla karaktärer från andra böcker tillbaka och hela Star Wars universumet flätas samman på ett sätt som det inte gör med Buffy-böcker då dom inte är 'riktiga'. Händelserna där påverkar inte serien.
I Star Wars har böckerna påverkat dom nya filmerna en del på sätt som som jag sa flätar samman allt till en stor berättelse.

Plus att i New Jedi Order är dom inte rädda för att döda karaktärer och dom böckerna är riktigt spännande (som i slutet på 24-avsnitt när det är som mest spännande) och dom är väldigt starka och groteska och våldsamma och sorgliga.

Spoiler SW: NJO #1: Vector Prime:
I första boken dör Chewbacca. Det är bara helt fantastiskt för man blir överraskad och chockad och ledsen (som med Doyle's död).

Jag tror att jag är lite av en Star Wars-nörd... :oops:

För att gå tillbaka till att prata om filmer: Jag tror att War of the Wolrd kommer bli bra. Jag har inte några höga förväntningar på någonting så jag kommer säker gilla den. Jag har inte läst boken(böckerna?) eller något och vet inte riktigt handlingen heller, men jag kommer säkert gilla den.
Jag tror att den kommer göra sig bra på biograferna också och få in massa pengar, men det är möjligt att kritiker och fans av boken kommer bli besvikna... :|
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 1:06

Tjena LWes!

Instämmer, Star Wars är bland det bästa som finns filmväg, riktigt underbart, du skall bara se hur fyllt mitt hus é av Star Wars prylar!
Star Wars skall bli tv-serie 2005/2006, ska bli skoj! Hoppas Lucas håller vad han lovat nu och att det blir en tvserie med verkliga skådespelare, den kan utspelas mellan 3:an och 4:an , skulle varit kul.

Böckerna har jag tyvärr ej läst, är inte så mycket för böcker, om de släpps som "internet"-böcker så att man kan läsa dem på datorn, kanske då! ;)

Såg något hemskt nu: http://www.moviezine.se/filmsidor/blade_trinity.shtml

Fy, så skriver man ej om Buffy, ska maila dem, hehe* :x

PS: Bra text du skrev om böckerna, instämmer fullt och blir lite sugen på att börja läsa!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » tor dec 16, 2004 1:40

jvc_man skrev:Star Wars skall bli tv-serie 2005/2006, ska bli skoj! Hoppas Lucas håller vad han lovat nu och att det blir en tvserie med verkliga skådespelare, den kan utspelas mellan 3:an och 4:an , skulle varit kul.

Ja, jag hoppas att det blir bra. Jag vet att vad den än kommer handla om kommer jag att älska den.
Det har ryktats om att den skall handla om Boba Fett har jag hörts men jag vet inte om den idén är övergiven.
Det skulle vara coolt, för Boba Fett är underbar. och inte fullt så död som han verkar vara i slutet av RotJ... Läs "The Bounty Hunter Wars" för mer info...

jvc_man skrev:Såg något hemskt nu: http://www.moviezine.se/filmsidor/blade_trinity.shtml

Jag hoppas att du menade att det var att dom skrev "Buffy släng dig i väggen" som var hemskt.
För jag ser fram emot Blade 3. Jag har dock en innre konflikt som frågar om jag skall se filmen eller vänta tills jag läst ifatt modern tids serietidningar (just nu är jag på år 1980...) så jag har ALL bakgrundsfakta om Bladie och Hannibal King.

jvc_man skrev:PS: Bra text du skrev om böckerna, instämmer fullt och blir lite sugen på att börja läsa!

Jag förstår att du blir sugen, men det är ett stort projekt man tar på sig om man bestämmer sig för att börja. Det är många som vill börja läsa Star Wars-böcker (jag har flera kompisar som vill) men sen är det en helt annan sak att genomföra det.
För det finns ju massvis av böcker att läsa! Ca 50 st mellan episode 6 och NJO (New Jedi Order), ett flertal prequals (säkert ännu fler) och sen massvis av böcker till utöver det.
Men om man inte har något att göra och är duktig på engelska bör man göra det. Börja från början (med Sith Wars-seriealbumen 4000 år innan episode 4) och arbeta sig frammåt. Jag har absolut inte läst allt, bara som viktigaste böckerna.

Om man skall välja en bok att läsa rekomenderar jag Vector Prime och sen om man gillar det (vilket man förmodligen gör) är det bara att fortsätta med NJO-serien.
Om man är lite yngre ska man läsa Young Jedi Knights-serien vilken är (var) fantastiska på den tiden jag läste dom (för säkert 4-5 år sedan) och fortfarande väldigt viktiga i Star Wars kronologin och helheten men eftersom dom är riktade till 'young adults' kan dom kännas lite fåniga i vissa partier. Fast å andra sidan är dom då väldigt lättlästa och man kan nog fixa en om dagen om man vill (200 sidor och dom finns på svenska alla 14 böckerna).
NJO är inte för barn. Det är väldigt våldsamma svårlästa (om man inte är bra på engelska) och grymma böcker med mycket politik (ända politiken jag är intresserad av är just Star Wars-politik) och dom är grymma, hårda och jag är bara halvvägs igenom och har ingen aning om hur det kommer sluta.

Nu måste jag sova. jag kan inte hjälpa att bara skriva och skriva när det gäller Star Wars...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tor dec 16, 2004 1:48

Jag vet att vad den än kommer handla om kommer jag att älska den.

Det är nog ingen som tvivlar på det :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor dec 16, 2004 1:57

gaspode skrev:

Äh, vi vet alla att George Lucas skriver fantastisk dialog.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » tor dec 16, 2004 2:00

noike skrev:
gaspode skrev:

Hoppas bara jar-jar får vara med, annars lär serien inte hålla.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tor dec 16, 2004 2:01

noike skrev:
gaspode skrev:

Ett av dina bättre skämt noike. Vi vet alla att 3 apor med en skrivmaskin skriver bättre dialog.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor dec 16, 2004 2:03

Off skrev:
noike skrev:
gaspode skrev:

Ett av dina bättre skämt noike. Vi vet alla att 3 apor med en skrivmaskin skriver bättre dialog.

Om det är tre apor med fantastisk fingersättning så. Men allvarligt, hans dialog är fantastisk, den är så usel att man inte trodde det var möjligt.

poser skrev:Hoppas bara jar-jar får vara med, annars lär serien inte hålla.

Bilbo: What about the Ewoks? They were rubbish, but you didn't complain about them.
Tim: Yeah, but Jar-Jar makes the Ewoks look like... fucking Shaft.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » tor dec 16, 2004 10:27

noike skrev:Bilbo: What about the Ewoks? They were rubbish, but you didn't complain about them.
Tim: Yeah, but Jar-Jar makes the Ewoks look like... fucking Shaft.

LOL!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film