Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis dec 07, 2004 23:09

Jag gillar både DLM och VM :)

Sen tycker jag det är lite som vi nämnt tidigare, det är mycket mellan avsnitten som serien fastnar mer och mer - och det är sant!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tis dec 07, 2004 23:10

Det är väl bra att vi inte alla tycker lika :) . En serietråd där alla bara öser beröm är ju inte direkt intressant att läsa även om den kan vara rolig. Bara inte folk skriver dåliga saker om AD eller DLM för då mår jag illa och får ont i tånaglarna.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tor dec 09, 2004 18:46

Nu är jag "ikapp" och har sett alla de nio hittills visade avsnitten. Håller fast vid min 3,5 i betyg. Det är en bra serie som jag kommer fortsätta följa, och framför allt är jag fast vid Veronicas förhållande till sin pappa. They fucking rock together! Men det är för mycket CotW och jag är inte ens säker på att arc-storyn är så intressant. Men, men, fortsätta tittas, det ska det. Jag hoppas dock på mer utrymme och utveckling för Kyle Secor (surprise!).

Tänker inte ens ge mig in i antalet serier som startat sedan Angel som jag tycker är bättre, 'cause it would be a whole bunch....

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor dec 09, 2004 18:50

Nu tycks det vara helt bekräftat. Nästa avsnitt (An Echolls Family Christmas) av Veronica Mars visas nästa vecka (15/12 står det på en site, men det borde väl vara den 14/12?). Sen 22/12 The Girl Next Door (R) och 29/12 Like a Virgin (R).

Dessutom en ändring av titeln för avsnittet 1.14 (spoilervarning):
1.14 Looking for Lynn
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor dec 09, 2004 19:01

AKS skrev:Dessutom en ändring av titeln för avsnittet 1.14 (spoilervarning):

Det var det som hette Mars vs Mars innan? Och Lynn är hennes mamma, eller vad heter hon?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor dec 09, 2004 19:06

Spoiler titel 1.14 (och förklaring till titeln):

Jepp, det var det avsnittet som hette Mars vs Mars förut. Lynn är Logan Echolls mamma. VM:s mamma heter Lianne.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor dec 09, 2004 19:19

AKS skrev:Spoiler titel 1.14 (och förklaring till titeln):

Aha, men det var något på L ivarjefall ;)

Antar att mysteriet med mammans försvinnande kommer dröja ännu längre, för det hör ju väl ihop med mordet på Lilly... om hon nu ens är död.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 16:40

AKS skrev:Aha! Jag kan inte spela R1 på min DVD-spelare (till mitt försvar: den var regfri då jag köpte den, men en reparation ställde till det) och den har ju inte kommit ut på R2. Men jag har pm:at poser så kanske löser det sig ändå.

Om du fortfarande behöver säsong 2 så finns det dvd-rip på http://www.suprnova.org i torrents. Det finns en med 2x01-2x06 och en med 2x07-2x12. Så den personen kommer väl lägga upp 2x12-2x18 snart också...
Tänkte bara om du inte fått tag på det på annat sätt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 12, 2004 12:28

poser har ordnat det åt mig. Tack för tipset dock.

Goda nyheter för oss som gillar VM! eonline (Kristen-tjejen som ju skrev mycket om Angel då serien lades ner) har haft en omrötsning om den serie som inte har så stor publik som förtjänar mer uppmärksamhet (och större publik). Watch it, already! heter priset. Jag röstade naturligtvis på VM och serien vann (inte för att jag vill ta åt mig av äran, hehe)!! Yay!

Läs mer här: http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2004/041211.html

Sweet reading för oss som älskar VM. Scrubs kom förresten 2:a och jag tycker att det är fantastiskt att VM vann över den välkända serien. Den är ju ingen megahit i USA naturligtvis, men har fler tittare än VM. Det var även kul att se videoklippen på sidan. Han som spelar VM:s pappa blev mycket entusiastisk.

Lite extra publicitet lär inte skada... Tur att det visas ett nytt VM på tisdag så att det inte är en "tom" vecka eller ett reprisavsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 12:53

Så nu har jag sett fram tom episod 9

Veronica fortfarande jättecharmig och kul och vi blev av med den jobbiga nya pojkvännen (på ett ganska förvånande sätt nästan lite Joss över det hela), pappan är jättebra och även hennes polare (han med afron) är lysande. Dessutom har de lyckats blåsa ordentligt liv i den där snubben vars pappa är filmstjärna vilket är kul. Huvudstoryn är fortfarande helt briljant, då Veronica spydde då hon tänkte på att what's-his-name kanske var hennes bror så var det riktigt starkt (snyggt klipp förresten) och då hon förstörde brevet så var det väldigt förutsägbart men så sött och rörande att de kom undan med det.

Det som är mindre bra är de olika fallen som Veronica har tagit på sig på sistone. Det hemgjorda "Quake-spelet" var för knäppt (det blir alltid fel när de blandar in datorer, kul iaf när hon kom in på spelstället), fallet med sex-testet var usel och även sekten var en besvikelse och där känner jag att det måste ske en uppryckning för de tar ändå en ohygglig massa plats i avsnittet och de måste vara bättre.

Jag gillade fö inte alls hur VMs pappa tog hand om den psykotiska hyresgästen jag satt och myste då jag tänkte på hur han skulle hantera det men det kändes inte alls så smart och classy som han vanligtvis är.

Allt som allt är jag dock väldigt nöjd... den är nog bäst just nu (en hårsmån för "Lost")
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 12, 2004 12:56

Nästa avsnitts titel ger en hint om att det *måste* bli bra. I alla fall om man gillar Logan. Förhoppningsvis ett CotW som är inriktat på en av huvudkaraktärerna. CotW:ernas stora plats är ju mitt största problem med serien också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön dec 12, 2004 13:01

I början störde jag mig inte så mycket på det i början då jag tyckte att de var smarta och roliga men nu på sistone har kvaliteten sjunkit på ett irriterande sätt... iofs har huvudarcen utvecklats på ett tillfredsställande sätt så det går väl på ett ut då.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » sön dec 12, 2004 13:08

Det är kanske just det att huvudarcen blivit så intressant (och med det huvudkaraktärerna) som gör att det är irriterande då tid läggs på människor man inte riktigt bryr sig om. Alltså, serien är ju en "deckare" eller vad man ska säga. Men lite mindre tid per avsnitt för CotW skulle ju inte skada. T ex i Drinking the Kool-Aid är ju hela avsnittet, nästan, CotW.

Men jag tror, som jag också sagt, att serien kommer att evolvera. Precis som Buffy evolverade. I mångt och mycket var det ju MotW i Buffy, men karaktärerna var alltid det viktigaste (och det är ju skillnad på det viset mellan S1 och S2 -- karaktärerna har alltid varait viktiga, men i S2 så sätts det verkligen i första rummet). Jag hoppas att VM utvecklas på samma sätt och får chansen att utvecklas också. D.v.s. att det blir en S2.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » ons dec 15, 2004 14:42

Riktigt imponerad över realismen i pokerspelet i senaste VM. De körde med burn card. Bara en sån sak :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons dec 15, 2004 17:53

Argh! Torrents strular för mig. Allt är grönt, men den laddar inte ner nåt. Jo, nu är den uppe i hela 3.1 kB. Nice. :( Kommer att få se nya avsnittet om två dygn om detta fortsätter. Hinner väl t.o.m. få den som DC innan torrentsen laddats ner.

Och jag som hört att avsnittet ska vara bra. Darn! (Sorry, var bara tvungen att beklaga mig. :))

EDIT: Ah, kom på att nån sagt att det brukar gå snabbare efter ett tag och nu är den uppe i 22.3 kB ner, så nu tar det nog bara 5-6 timmar. Men det kan ju bli bättre än det också. Hoppet lever. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » ons dec 15, 2004 18:06

Du kan alltid ladda avsnittet från mig

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » ons dec 15, 2004 19:51

Du menar genom ftp?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » ons dec 15, 2004 19:58

AKS skrev:Du menar genom ftp?

Ja, precis.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » ons dec 15, 2004 20:08

poser: Jag hade faktiskt tänkt på det själv innan du sa det!!! Yay me!

:) Jepp, det är sant. Jag hade lyckats komma på ett alternativ till torrents och DC. However, då hade vi ju det där lilla problemet med att bokmärket med din adress inte fungerade. Så jag gav upp och fortsatte med torrents och nu är avsnittet nedladdat. Färdigt att avnjutas så snart som möjligt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons dec 15, 2004 20:15

Jag har flera timmars nerladdaning kvar men det blir nog rätt bra att se avsnittet sent ikväll, har lite saker att göra innan dess också så.

Det spelas poker? Då kommer jag säkert inte förstå någonting av det, speciellt poker har jag aldrig fattat :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 22:25

1.10:Bra avsnitt! Ändå inte überfantastiskt bra, men nog en av mina favoriter hittills. Pokerspelet var kul, stalkerhistorien rätt klyschig. Men det var härligt att Veronica konfronterade Jake (Secory goodness!)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » ons dec 15, 2004 22:37

1.10

Wow! Detta var riktigt, riktigt bra. Enda nackdelen var väl att inte Weevil strippade också... :) Seriöst: ett av de två-tre bästa avsnitten hittills. Kanske t.o.m. det bästa. Oerhört underhållande från början till slut. Flera roliga Veronica-Loganscener (ho! ho! HO!) och ett par underbara Veronica-Weevilscener. Jag tror defintivt att Veronica och Logan kommer att bli ihop nån gång, men jag tror också att Veronica och Weevil kommer att bli ihop nån gång. Båda sakerna lär förhoppningsvis inte hända så nu vet jag inte längre vad jag ska tro (på senare tid har jag mer trott Veronica-Logan). Duncan var lite mer intressant än vanligt, men är fortfarande Tråk-Duncan. Stalkergrejen var som sagt lite klyschig, men att Logans pappa blev huggen med ishackan(?) förvånade mig ändå. Hade trott att Veronicas pappa skulle göra ett hjältehopp och avvärja det hela. Och vad bra att Veronica konfronterade Duncans pappa. En bra scen var det också.

Detta avsnitt visar också att Logan och Weevil verkligen behövs i avsnitten. Så hoppas att vi inte blir utan dem i flera avsnitt på raken i fortsättningen.

Nu känns det bara jobbigt att det inte blir nya avsnitt förrän i januari. :( Men då kör väl både VM, Lost och Point Pleasant igång så då är man fullt sysselsatt. Thank god for broadband! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 22:42

AKS: Point Pleasant? Info?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Matt » ons dec 15, 2004 22:49

jag tycker inte avsnitt 1x10 blev bra förräns i slutet.
1x10
Tror man kommer få se mer av konsekvenserna av veronicas och duncans pappas konversation och det faktum att veronicas pappa såg på. Vem nu som är pappa till vem
Senast redigerad av Matt ons dec 15, 2004 22:50, redigerad totalt 1 gång.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » ons dec 15, 2004 22:50

caffeineaddict skrev:AKS: Point Pleasant? Info?

First telecast: January 20, 2005
Show type: Drama
Number of episodes: 13 episodes ordered
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons dec 15, 2004 22:51

Matt skrev:jag tycker inte avsnitt 1x10 blev bra förräns i slutet.

Jag tyckte hela avsnittet var bra och underhållande men dom 5 sista minuterna var fantastiska.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons dec 15, 2004 22:52

LWes: D'oh! Det visste jag ju. Jag har bara inte lärt mig namnet på serien än.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav leckan » tor dec 16, 2004 22:41

AKS skrev:1.10

Wow! Detta var riktigt, riktigt bra. Enda nackdelen var väl att inte Weevil strippade också... :) Seriöst: ett av de två-tre bästa avsnitten hittills. Kanske t.o.m. det bästa. Oerhört underhållande från början till slut. Flera roliga Veronica-Loganscener (ho! ho! HO!) och ett par underbara Veronica-Weevilscener. Jag tror defintivt att Veronica och Logan kommer att bli ihop nån gång, men jag tror också att Veronica och Weevil kommer att bli ihop nån gång. Båda sakerna lär förhoppningsvis inte hända så nu vet jag inte längre vad jag ska tro (på senare tid har jag mer trott Veronica-Logan). Duncan var lite mer intressant än vanligt, men är fortfarande Tråk-Duncan. Stalkergrejen var som sagt lite klyschig, men att Logans pappa blev huggen med ishackan(?) förvånade mig ändå. Hade trott att Veronicas pappa skulle göra ett hjältehopp och avvärja det hela. Och vad bra att Veronica konfronterade Duncans pappa. En bra scen var det också.

Detta avsnitt visar också att Logan och Weevil verkligen behövs i avsnitten. Så hoppas att vi inte blir utan dem i flera avsnitt på raken i fortsättningen.

Nu känns det bara jobbigt att det inte blir nya avsnitt förrän i januari. :( Men då kör väl både VM, Lost och Point Pleasant igång så då är man fullt sysselsatt. Thank god for broadband! :)

Håller med AKS!!
Ett av de bästa avsnitten hittills tycker jag, med mycket av det som jag tycker man kan bygga något vidare på i VM.
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Illyria » fre dec 17, 2004 3:19

AKS skrev:Stalkergrejen var som sagt lite klyschig, men att Logans pappa blev huggen med ishackan(?) förvånade mig ändå. Hade trott att Veronicas pappa skulle göra ett hjältehopp och avvärja det hela. Och vad bra att Veronica konfronterade Duncans pappa. En bra scen var det också.

1x10 Han blev fördröjd i sin roll som hjälte pga att han såg Veronica och Mr Kane? Det var en stark scen när hon konfronterade honom och det blev än mer intressant sen när det visade sig vara frun...

Tyckte poker-fallet var alldeles för enkelt, den skyldige var han jag misstänkte redan från början. Sen tyckte jag det var alldeles (verkligen alldeles) för lite Veronica i detta avsnittet men plus för mer Logan.

"Just be glad I don't flip my hair, I'd own you" :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinder » fre dec 17, 2004 3:44

1x10
Visst det var ett bra avsnitt, tycker inte det är det bästa hittills men hör definitivt till den övre halvan.
Håller med Illyria om att Veronica fick vara med lite för lite men det kan även ses possitivt då det kan vara ett tecken på att det blir lite mer ensembleshow vilket kan vara possitivt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film