Kindred: The Embraced

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Kindred: The Embraced

Inläggav Sparvid » fre dec 10, 2004 1:45

Hmm, hittade ingen tråd för denna serie när jag sökte...

Jag kollade på troligtvis alla avsnitt av denna serie när den gick för många år sedan på SVT. Nu råkade jag upptäcka att den fanns att köpa på axelmusic, men blev lite besviken när jag kollade in den på tvtome. Jag visste redan att serien lades ner snabbt när en skådespelare avled plötsligt, men bara åtta avsnitt?

Jag minns så lite av serien nu för tiden (förutom att jag tydligen gillade den) så kan nån försöka övertyga mig varför jag i framtiden borde köpa dvdn trots att det inte är så många avsnitt?
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Re: Kindred: The Embraced

Inläggav adolvsson » fre dec 10, 2004 1:57

Sparvid skrev:Jag visste redan att serien lades ner snabbt när en skådespelare avled plötsligt, men bara åtta avsnitt?

Njeh. Den lades ner p g a det gamla vanliga, halvtaskiga tittarsiffror eller nåt i den stilen. Däremot var den på god väg att återupplivas, en annan kanal var intresserad, när killen som spelar Luna (that the name, right?) dog i en bilkrasch. Efter det dissade man planerna helt.,

Sparvid skrev:Jag minns så lite av serien nu för tiden (förutom att jag tydligen gillade den) så kan nån försöka övertyga mig varför jag i framtiden borde köpa dvdn trots att det inte är så många avsnitt?

För att de avsnitten trots allt är bra? Lånade dvd:n av noike, gillade skarpt. Sounds like reason enough for me. Den är väl inte för jäkla dyr heller?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinder » fre dec 10, 2004 1:58

Gillade den när den gick på tv men blev lite besviken när jag såg om den nyligen. Lite såpopera över det hela, fast visst ibland är den fortfarande ganska bra.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Ai » fre dec 10, 2004 2:04

Jag kan ju säga varför jag älskar den fortfarande, kanske det kan övertyga dig. ;)

Jag spelade faktist in hela serien och det bandet är totalt sönderspelat nu. Jag började titta för C Thomas Howells skull faktist. Jag hade en period efter att jag sett the Outsiders för första gången nån gång tidigt åttital som jag såg allt han gjorde, sen dök den här serien upp som dessutom hade vampyrer. Så - givet val för Ai. Howell var dock en liten besvikelse. Men det gjorde inte så mycket - jag var fast ändå.

Serien har något som jag älskar med Buffy och Angel också (förutom vampyrer då) och det är mytologin. Hur dom bygger upp en helt ny värld med klaner och politiken emellan dom. Karaktärerna ligger väl närmare Anne Rice's blodsugare än Whedons, men dom tappar inte för det.

Den är snygg och välfilmad.

Sen är det alltid roligt att i efterhand såhär upptäcka flera av skådisarna från Kindred i Buffy och Angel också.

Tex. [båda serierna - inte mycket bara karaktärsnamn]
Bridgid Walsh (Victoria Bryce i AtS)
Channon Roe (Jack O'Toole i BtVS the Zeppo)
Jeff Kober (Rack och Kralik i BtVS)
Brian Thompson (the Judge och Luke i BtVS)

Dessutom så har jag för mig att våran egen underbara Langtry tagit sitt nic från serien också. Bara en sån sak!

Förresten - gick den på SVT? Hade för mig att det var fyran faktist. På den tiden då fyran faktist skötte sig....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinder » fre dec 10, 2004 2:46

Jo har oxo för mig att det var 4an som visade den.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav VelocityBoy » fre dec 10, 2004 9:46

Ai skrev:Serien har något som jag älskar med Buffy och Angel också (förutom vampyrer då) och det är mytologin. Hur dom bygger upp en helt ny värld med klaner och politiken emellan dom. Karaktärerna ligger väl närmare Anne Rice's blodsugare än Whedons, men dom tappar inte för det.

Den bygger på White Wolfs rollspelsvärld 'the world of darkness' som deras rollspel "Vampire - The Masquerade" utspelar sig i.

Jag spelade det ganska mycket på den tiden och minns att vi kollade på serien fast jag vill minnas att jag inte blev världens största fan direkt... det kanske är läge att ladda ned.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 1:08

Brian Thompson, Jeff Kober, C. Thomas Howell, Patrick Bauchau, Brigid Conley Walsh, Channon Roe.
Alla dessa skådespelare jag skulle vilja använda om jag gjorde en serie!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Ai » lör dec 11, 2004 1:11

En till skådis-koppling:

Patrick Bauchau = Carnivale

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 11, 2004 1:18

Har någon annan här sett Hallmark mini-serien Jason and the Argonauts med Brian Thompson som Hercules? Han är verkligen perfekt i den rollen. Han ÄR Hercules. Om han hade varit Hercules i Hercules med Kevin Sorbo han han varit en mycket bättre Hercules. :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » lör dec 11, 2004 1:31

LWes skrev:Om han hade varit Hercules i Hercules med Kevin Sorbo han han varit en mycket bättre Hercules. :eek:

Hercules som siamesisk tvilling? Galen idé, men galen nog att faktiskt kunna fungera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör dec 11, 2004 1:58

noike skrev:
LWes skrev:Om han hade varit Hercules i Hercules med Kevin Sorbo han han varit en mycket bättre Hercules. :eek:

Hercules som siamesisk tvilling? Galen idé, men galen nog att faktiskt kunna fungera.

Would there be ninjas?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör dec 11, 2004 2:08

adolvsson skrev:
noike skrev:

Would there be ninjas?

Always.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Langtry » mån dec 13, 2004 19:12

Ai skrev:Dessutom så har jag för mig att våran egen underbara Langtry tagit sitt nic från serien också. Bara en sån sak!

Förresten - gick den på SVT? Hade för mig att det var fyran faktist. På den tiden då fyran faktist skötte sig....

Ai, man tackar =) *blir glad*
Du har så rätt, mitt nick kommer från den här serien. Lillie Langtry är kvinnan som är toreador och äger nattklubben Haven.
Och jag har också för mig att den fick på TV4...

/me like it :)

Har den på datorn och kan skicka om nå'n är sugen att se den. PM:a så fixar vi)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Ai » mån dec 13, 2004 19:18

Langtry: Gjort. :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Rombat » mån sep 05, 2005 18:04

Laddade nyligen ner den här serien när jag fick höra att den fanns. Måste säga att jag blev ganska besviken. Okej att man inte kan dra hela WoD-mytologin i en serie med åtta delar, men en del grejjer blev för mycket. Nossen i Lunas källare hade för fanken bara långa örsnibbar, och Brujah-snubbarna gick omkring i kostym. Sen blev jag ganska negativt inställd redan från början när de körde med att en Ventrue skulle vara hjälten. Schemin' bastards! Och inte en gång hör man orden Camarilla, Sabbath eller Anarks. De nämner väl en gång att "Brujah skulle ha tagit över L.A.", vilket inte är helt korrekt. Och inte en enda Tremere syntes. Och man får inte göra The Rabble till bad guys!

Riktigt schysst hade varit om de istället gjort fristående delar om varje klan i staden och skippat hela god/ond delen och istället gått in för hela konceptet med vampyrdelarna av WoD, dvs: Monsters we are, lest monsters we become.
Men, men, man kan inte få allt här i världen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sjostrand » tis sep 06, 2005 22:10

Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...

Serien är väl värd att köpas, och den är väl så bra som man kan förvänta sig när dom ska göra en ungdomssåpa av ett rollspel. Den hade nog haft potential om den fått fortsätta...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav Rombat » ons sep 07, 2005 6:07

sjostrand skrev:Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...

Nja, spelet blir ju vad man gör det till eftersom det är ett rollspel, inklusive vilka som ska vara onda och goda(vilket egentligen är fel ordval när man talar om WoD, eftersom alla är blodsugande vampar och ingen är riktigt god). Det är väl just Ventrue som har de höga positionerna (inom Camarillan iaf) medans Toreador och Tremere är sekonder så att säga. Sedan saknade man så många andra klaner som hade varit skitcoola att ha med; Tremere, Lasombra och inte minst Tzimisce.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sjostrand » ons sep 07, 2005 16:15

Rombat skrev:
sjostrand skrev:Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...

Nja, spelet blir ju vad man gör det till eftersom det är ett rollspel, inklusive vilka som ska vara onda och goda(vilket egentligen är fel ordval när man talar om WoD, eftersom alla är blodsugande vampar och ingen är riktigt god). Det är väl just Ventrue som har de höga positionerna (inom Camarillan iaf) medans Toreador och Tremere är sekonder så att säga. Sedan saknade man så många andra klaner som hade varit skitcoola att ha med; Tremere, Lasombra och inte minst Tzimisce.

Naturligtvis. Och naturligtvis så ska du inte tro på allt jag säger, jag brukade ju trots allt offtast spela Toreador eller Ventrue... :twisted:
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav Rombat » ons sep 07, 2005 16:52

sjostrand skrev:
Rombat skrev:

Naturligtvis. Och naturligtvis så ska du inte tro på allt jag säger, jag brukade ju trots allt offtast spela Toreador eller Ventrue... :twisted:

Och jag Brujah eller Lasombra Antitribu (alltid Anarks) 8)

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sjostrand » ons sep 07, 2005 17:21

Rombat skrev:
sjostrand skrev:
Rombat skrev:

Och jag Brujah eller Lasombra Antitribu (alltid Anarks) 8)

I verkligheten så håller jag nog med anarkerna om mycket, men i spelet är det snobbarna som gäller...
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad

Inläggav Tea » tor jun 29, 2006 23:36

OMG kollade igenom mina gaaamla cd-r skivor från tiden då jag bodde hos PAPPA (typ 10 år sen ju) och vad hittar jag??? Nu ska jag gotta mej i kindred inatt :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav lilith » fre jun 30, 2006 0:06

Tea skrev:OMG kollade igenom mina gaaamla cd-r skivor från tiden då jag bodde hos PAPPA (typ 10 år sen ju) och vad hittar jag??? Nu ska jag gotta mej i kindred inatt :D

Ohh Tea, såg alla avsnitten för inte så länge sen! Tänkte jag skulle skriva lite om dem, men sen kom jag av mig....

Det finns ju t o m en tråd! Haahh, nu ska jag också se om Kindred!

Jag behöver muntras upp och distraheras, så det passar utmärkt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » fre jun 30, 2006 1:18

Brujah! Brujah! Long live the Anarch Free state!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre jun 30, 2006 1:38

Rombat skrev:Brujah! Brujah! Long live the Anarch Free state!

BAH! BAH! Malkavians will take your state and bash you in the head with it, all wrapped in tinfoil!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre jun 30, 2006 1:40

noike skrev:
Rombat skrev:Brujah! Brujah! Long live the Anarch Free state!

BAH! BAH! Malkavians will take your state and bash you in the head with it, all wrapped in tinfoil!
Malkavians är för n00bs!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tea » fre jun 30, 2006 9:07

ARRRG tror ni att mina skivor fungerade eller... NEEEEEE... tror ni jag blev liiiiiite sur? JAAAA.. älskar ju Kindred.. såg ju fram emot det.. är det ingen som har dom liggandes någonstans?

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Återgå till TV-serier och film