Sparvid skrev:Jag visste redan att serien lades ner snabbt när en skådespelare avled plötsligt, men bara åtta avsnitt?
Sparvid skrev:Jag minns så lite av serien nu för tiden (förutom att jag tydligen gillade den) så kan nån försöka övertyga mig varför jag i framtiden borde köpa dvdn trots att det inte är så många avsnitt?
Ai skrev:Serien har något som jag älskar med Buffy och Angel också (förutom vampyrer då) och det är mytologin. Hur dom bygger upp en helt ny värld med klaner och politiken emellan dom. Karaktärerna ligger väl närmare Anne Rice's blodsugare än Whedons, men dom tappar inte för det.
LWes skrev:Om han hade varit Hercules i Hercules med Kevin Sorbo han han varit en mycket bättre Hercules. :eek:
noike skrev:LWes skrev:Om han hade varit Hercules i Hercules med Kevin Sorbo han han varit en mycket bättre Hercules.
Hercules som siamesisk tvilling? Galen idé, men galen nog att faktiskt kunna fungera.
adolvsson skrev:noike skrev:LWes skrev:Om han hade varit Hercules i Hercules med Kevin Sorbo han han varit en mycket bättre Hercules. :eek:
Hercules som siamesisk tvilling? Galen idé, men galen nog att faktiskt kunna fungera.
Would there be ninjas?
Ai skrev:Dessutom så har jag för mig att våran egen underbara Langtry tagit sitt nic från serien också. Bara en sån sak!
Förresten - gick den på SVT? Hade för mig att det var fyran faktist. På den tiden då fyran faktist skötte sig....
sjostrand skrev:Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...
Rombat skrev:sjostrand skrev:Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...
Nja, spelet blir ju vad man gör det till eftersom det är ett rollspel, inklusive vilka som ska vara onda och goda(vilket egentligen är fel ordval när man talar om WoD, eftersom alla är blodsugande vampar och ingen är riktigt god). Det är väl just Ventrue som har de höga positionerna (inom Camarillan iaf) medans Toreador och Tremere är sekonder så att säga. Sedan saknade man så många andra klaner som hade varit skitcoola att ha med; Tremere, Lasombra och inte minst Tzimisce.
sjostrand skrev:Rombat skrev:sjostrand skrev:Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...
Nja, spelet blir ju vad man gör det till eftersom det är ett rollspel, inklusive vilka som ska vara onda och goda(vilket egentligen är fel ordval när man talar om WoD, eftersom alla är blodsugande vampar och ingen är riktigt god). Det är väl just Ventrue som har de höga positionerna (inom Camarillan iaf) medans Toreador och Tremere är sekonder så att säga. Sedan saknade man så många andra klaner som hade varit skitcoola att ha med; Tremere, Lasombra och inte minst Tzimisce.
Naturligtvis. Och naturligtvis så ska du inte tro på allt jag säger, jag brukade ju trots allt offtast spela Toreador eller Ventrue...
Rombat skrev:sjostrand skrev:Rombat skrev:sjostrand skrev:Det är klart att Ventrues ska vara dom goda och brujahs dom onda, för så är det ju i spelet. Fast dom fick en sak rätt i alla fall, det är toreadorerna som styr på riktigt...
Naturligtvis. Och naturligtvis så ska du inte tro på allt jag säger, jag brukade ju trots allt offtast spela Toreador eller Ventrue...
Och jag Brujah eller Lasombra Antitribu (alltid Anarks)
Tea skrev:OMG kollade igenom mina gaaamla cd-r skivor från tiden då jag bodde hos PAPPA (typ 10 år sen ju) och vad hittar jag??? Nu ska jag gotta mej i kindred inatt
Rombat skrev:Brujah! Brujah! Long live the Anarch Free state!
Malkavians är för n00bs!noike skrev:Rombat skrev:Brujah! Brujah! Long live the Anarch Free state!
BAH! BAH! Malkavians will take your state and bash you in the head with it, all wrapped in tinfoil!
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare