Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre dec 03, 2004 0:03

poser skrev:Dead like me säsong 2 är bättre än VM, säsong 1 vet jag inte riktigt.

Den är på väg, nu är det mer DLM s1-likt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre dec 03, 2004 15:26

poser skrev:Veronica Mars har en väldit bra grund, fast det känns som den inte riktigt hittat rätt spår än. Men ofta behöver väll serier en säsong på sig för att hitta formen.

Det tror jag du har rätt i. Veronica Mars uppfyller just nu inte allt potential (mindre CotW är en önskan, som sagt), men kommer förhoppningsvis att göra det inom några avsnitt. Mot slutet av S1 eller så. Och sedan får man bara hoppas att VM får en andra säsong.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör dec 04, 2004 2:33

LWes skrev:och The Dead Zone är fantastiskt! Säsong 4 kommer krossa allt! Helt brilliant har jag en kännsla av att det kommer bli!

Sorry för att jag är OT, men var har du hittat The Dead Zone, LWes? Jag letar efter torrents, men har inte lyckats hitta något (är ute efter S2). Har letat på DC++, men inte hittat första avsnittet av S2. Eller har hittat en användare, men har inte lyckats få en slot på över en vecka. (Har iofs inte varit uppkopplad hela tiden, men nån måtta får det väl vara.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » lör dec 04, 2004 6:20

AKS; Jag har satt säsong 2 på downloa dnu så om du vill ha den så skicka ett pm imorgon så får vi se om jag har fått ner det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » lör dec 04, 2004 13:18

AKS skrev:
LWes skrev:och The Dead Zone är fantastiskt! Säsong 4 kommer krossa allt! Helt brilliant har jag en kännsla av att det kommer bli!

Sorry för att jag är OT, men var har du hittat The Dead Zone, LWes? Jag letar efter torrents, men har inte lyckats hitta något (är ute efter S2). Har letat på DC++, men inte hittat första avsnittet av S2. Eller har hittat en användare, men har inte lyckats få en slot på över en vecka. (Har iofs inte varit uppkopplad hela tiden, men nån måtta får det väl vara.)

Jag köpte dvd-boxen när den släpptes.
Jag vet inte var man kan hitta avsnitten på internet... :(
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör dec 04, 2004 13:43

Aha! Jag kan inte spela R1 på min DVD-spelare (till mitt försvar: den var regfri då jag köpte den, men en reparation ställde till det) och den har ju inte kommit ut på R2. Men jag har pm:at poser så kanske löser det sig ändå.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 20:17

Intressanta diskussioner om BtVS och Veronica Mars (spoilervarning för Buffy), även andra serier nämns:

http://forums.televisionwithoutpity.com/index.php?showtopic=3120844&st=0

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön dec 05, 2004 23:33

VM 1.01: Mysigt, förutsägbart, välgjort, underhållande. Och Kyle Secor (som jag hoppas har en större roll i kommande avsnitt). 3.5 / 5. Jag fortsätter titta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön dec 05, 2004 23:56

VM 2.02 (fem minuter in...) (spoiler VM 2.02, South Park 8.12, dessutom grovt språk och mycket medvetna personangrepp ifall någon tar illa upp.):What the fuck!?! STUPID SPOILED WHORE! :evil: Nu tappade jag ju lusten att fortsätta se...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 23:58

Spoiler 1.2:
Hon är inte med i nåt mer avsnitt (hittills), so don't worry. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån dec 06, 2004 0:10

Who? What? Vad syftar ni på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » mån dec 06, 2004 0:12

Illyria skrev:Who? What? Vad syftar ni på.

paris hilton

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » mån dec 06, 2004 0:12

Illyria skrev:Who? What? Vad syftar ni på.

Paris Hilton
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån dec 06, 2004 0:32

Om man bortser från Blonde Satan var 2.02 ett halvdugligt avsnitt. Rycka-på-axlarna-okej. Jag gillar Veronica och hennes pappa (och naturligtvis Kyle Secor. Mer Kyle Secor, mer!) men vissa av karaktärerna känns än så länge bara som gående klyschor och historierna är lite run-of-the-mill. Med tanke på allt snack litar jag på att det blir bättre.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » mån dec 06, 2004 0:44

Som jag skrivit tidigare blev jag inte helt såld på serien direkt, tyckte den var bra/okej men det har verkligen växt fram efter hand så ge inte upp.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån dec 06, 2004 17:28

Framförallt så är det ju engagemanget för karaktärerna som gör att jag nu är helsåld. Senaste avsnittet är jag inte så förtjust i som sådant, men jag älskar verkligen karaktärerna (främst: Veronica, Weevil och Logan) och det är de som gör serien så fantastiskt bra för mig.

Min fixering har faktiskt främst växt *mellan* avsnitten då jag insett att jag längtat efter en viss karaktär. Så för mig är det verkligen en serie jag tänker på mellan avsnitten à la Red Dwarf, Firefly, BtVS och AtS. Så brukar det aldrig vara annars för serier.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån dec 06, 2004 17:52

AKS skrev:Min fixering har faktiskt främst växt *mellan* avsnitten då jag insett att jag längtat efter en viss karaktär.

Nu frågar jag mig varför jag slängt de tidigare avsnitten, vill och kommer att se dem igen, speciellt som det snart är juluppehåll. Måste ladda hem alla avsnitt igen :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån dec 06, 2004 19:09

1.04:Att se Kyle Secor skratta och gråta i näst sista scenen förde med sig alla de känslor jag hade för Tim Bayliss. Hoppas han får en större roll i serien snart, för än så länge blir jag alldeles lycklig så fort jag ser honom. En underbar skådespelare.

Dessutom hade ju Melissa Leo en hyfsat stor roll i 1.03. Min gissning är att någon bakom scenerna på Veronica Mars är ett Homicide-fan, och det bådar gott.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » mån dec 06, 2004 21:23

Illyria skrev:Nu frågar jag mig varför jag slängt de tidigare avsnitten, vill och kommer att se dem igen, speciellt som det snart är juluppehåll. Måste ladda hem alla avsnitt igen :)

Du och jag verkar känna likdant vad gäller detta, Illyria. Jag kommer att spara alla avsnitt av VM som jag kan så länge som möjligt (min lilla hårddisk tål nog inte alltför mycket). Jag har sett om 1.4 och 1.6 sen jag såg dem för första gången för tre veckor sen eller så. Plus valda scener ur alla andra avsnitt. Jag hoppas att lovely, lovely DVDs kommer ut snart (alltså, om ett år eller så :().

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 20:30

Lite förvirring inför kommande avsnitt (spoiler episodtitlar):

Enligt tvtome ser sändningsordningen ut som följer:
10. 1-10 Silence of the Lamb
11. 1-11 An Echolls Family Christmas
12. 1-12 Clash of the Tritons
13. 1-13 Lord of the Bling
(14. 1-14 Mars vs. Mars)

(1.14 inom parentes eftersom den informationen inte kommit upp på tvtome ännu.)

Enligt fansiterna jag läser (att par stycken) kommer nästa avsnitt att vara An Echolls Family Christmas. Jag skulle iofs inte klaga eftersom det garanterar mer Logan. :) Samtidigt var ju hoppet att det blir 1.10 nästa vecka så att de bli "tvungna" att klämma in Family Christmas innan jul. Nu vet man ju inte hur det blir. Kanske blir det bara ett avsnitt innan den där rödklädde gubben kommer på besök?

Ang. 1.13... I vanliga fall är jag inte så förtjust i spooftitlar av den typen (jag blir galen då jag läser vissa Charmed-titlar), men Lord of the Bling är bara så kul... tycker jag alltså.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis dec 07, 2004 20:54

AKS: håller med om det där med Charmed, oftast bara skrattar jag åt dem :)

Och visst är det lite rörigt om vilket nästa VM-avsnitt egentligen är, tycker det har varit så hela tiden också. Enligt UPN är det idag "Return of the Kane", vilket ju är en repris, hinner de ändå med två avsnitt till då? Jag håller tummarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 20:57

Jag *tror* inte att de hinner med två avsnitt. Det är därför jag hoppas på ordningen under spoilerfält i mitt senaste inlägg. 1.11:s episodtitel gör ju då att de blir "tvingade" att visa avsnittet innan jul = om man går efter tvtome skulle vi ha två avsnitt till innan jul. Går man dock efter andra siter så blir det nog bara ett avsnitt. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tis dec 07, 2004 20:59

Trailern på deras hemsida visar att det är repris idag. :/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 21:04

Jepp. :( Return of the Kane. Ett av de bättre avsnitten visserligen, men je voudrais neu episode. (Wow, fyra språk i en och samma mening. I'm branching out, lovelies!!)

Här en länk där de diskuterar om avsnitt 1.10 kommer att hoppas över:

http://www.kryptonsite.com/forums/showthread.php?s=02acc2e8db8bc3738a680c3d1db78867&threadid=24711

Där framgår det (teorier alltså) att 1.10 och 1.11 kommer att visas i omvänd ordning. Vi får alltså 1.11 innan jul och 1.10 efter jul. De kan nog ha rätt i det. Hoppas att det inte messar med eventuell kontinuitet bara.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis dec 07, 2004 21:12

Är precis inne och läser på neptunesite.com och där står det Episode #10: "An Echolls Family Christmas", Air Date: December 14, 2004. Så inget VM denna veckan som jag hade trott och hoppats på och sen bara ett avsnitt innan jul följt av säkert 4 veckors uppehåll eller liknande... Måste börja rensa plats på hdn så jag får plats med de tidigare avsnitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 21:13

Illyria skrev:Måste börja rensa plats på hdn så jag får plats med de tidigare avsnitten.

Lika bra det! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis dec 07, 2004 22:52

Sett fram till 1.07. Bra serie och nu har jag nog fastnat rätt så mycket för Weevil och Logan också (även om Duncan och den mörkhyade killen som är Veronicas kompis som jag inte ens kommer ihåg vad han heter fortfarande är trista). Ändå är den ingen "Weewow!"-serie för mig än. Mycket kompetent utfört och spelat, men grymt förutsägbart och inget överdrivet speciellt som får mig att hoppa till av lycka. Trevlig middle-of-the-road-serie. 3,5 / 5 gav jag i betyg till första avsnittet, och det stämmer rätt bra för hela serien än så länge.

Fast vem vet, de två avsnitt jag har kvar innan jag kommer ikapp kanske är bra?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tis dec 07, 2004 23:00

caffeineaddict skrev:Sett fram till 1.07. Bra serie och nu har jag nog fastnat rätt så mycket för Weevil och Logan också (även om Duncan och den mörkhyade killen som är Veronicas kompis som jag inte ens kommer ihåg vad han heter fortfarande är trista). Ändå är den ingen "Weewow!"-serie för mig än. Mycket kompetent utfört och spelat, men grymt förutsägbart och inget överdrivet speciellt som får mig att hoppa till av lycka. Trevlig middle-of-the-road-serie. 3,5 / 5 gav jag i betyg till första avsnittet, och det stämmer rätt bra för hela serien än så länge.

Fast vem vet, de två avsnitt jag har kvar innan jag kommer ikapp kanske är bra?

Nä din beskrivning stämmer ganska bra på vad jag tycker också. Bra, med inslag av mycket bra, men inte fantastiskt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tis dec 07, 2004 23:02

Eftersom vissa här på forumet är snabba att påpeka detta för folks om bara tycker att DLM är bra, så kan jag repetera det, right back at ya, liksom:

Ni har fel!

:)

Inte för att jag bryr mig speciellt mycket om vad andra tycker, jag är bara så glad att *jag* tycker att det är fantastiskt. Det är ju trots allt det som betyder nåt och det händer nästan aldrig mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tis dec 07, 2004 23:07

Allvarligt? Det är inget nytt avsnitt idag? :cry:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa