Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav leckan » tor dec 02, 2004 19:42

Veronic Mars är en bra serie, Men mer "liv" åt de andra karaktärerna skulle göra serien sååååå mycket bättre... det finns potential ;)
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:09

Här kan ni läsa om Veronica Mars för Buffyfans:

http://www.soulfulspike.com/marsforbuffyfans.htm

Detta är ganska intressant (minispoiler -- karaktärer jämförs med karaktärer i BtVS):

But don’t feel sorry for Veronica. She’s got her Angel in Duncan, her Xander in Wallace, her Giles in Dad, her Principal Snyder in Sheriff Don Lamb, her Riley in Troy, and her Spike in Logan. And as all Buffy fans know – if you throw in short skirts and tight pants, that can be a recipe for a real sizzler.

Angel... Duncan?! Well, well... I S1 var Angel mycket, men inte fan kallade man honom Tråk-Angel i alla fall. Jag förstår vad de menar, men jag tror inte att så många shippar Veronica-Duncan (Verdu? :)). Och Troy är väl mer Veronicas vad-han-nu-hette han i början av S4. Fast kanske hade Troy inte avslöjat sitt rätta ansikte då de skrev detta. Däremot så tror jag att Spike-Logan-grejen är spot on. Fast på ett mindre mörkt sätt än i Buffyverse. Jaha, så började man tänka på Logan också... Inte bra. Svårt att koncentrera sig på annat då man gör det. En underbar karaktär.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:11

AKS: Du har verkligen blivit helt biten av denna serien, underbart! :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:17

Jepp. Kul med en ny obsession. So fresh! Längtar redan efter DVD-utgåvan. Yes, I know... Jag är sån här. Fixering is my middle name.

Matt Roush (som ju gillade både Buffy och Angel) recenserar här Veronica Mars:

http://www.tvguide.com/tv/roush/review

Kopierar in den nedan, vem vet hur länge den ligger uppe?

Give This P.I. an A
Was Nancy Drew ever this scrappy and savvy?

Another school day, another case to crack in the extracurricular life of Veronica Mars, teenage private eye. "Think I've got a future in the biz?" she quips.

For now she does. UPN has given this slow-building and increasingly intriguing drama a full season to grow. However long Veronica Mars lasts, its dazzling star, Kristen Bell, is guaranteed a bright future.

As one of her high-school classmates remarks, "She's that smokin' and a private eye? That's gotta make her at least a 9." At least. Smart, tough and funny, Veronica follows classic gumshoe tradition by carrying so much emotional baggage that she should come with wheels.

Veronica used to be in the cool crowd until her best friend, Lilly Kane, was murdered. She's now on the outs because her father, the former sheriff, targeted Lilly's rich dad as the killer.

This mystery, enhanced by poignant flashbacks of Veronica's once-charmed life, gives the show the sort of "mythology" cult fans love. In between class work and solving the case of the week — the girls' room is her office away from home — Veronica unearths more puzzling clues to Lilly's murder.

She's also obsessed with her own mother's unexplained exit after the family fortunes soured. The show is at its best when Veronica and her private-eye dad (the likably rumpled Enrico Colantoni) banter about school and work and — they can't help themselves — snoop into each other's private lives.

Moody and witty, Veronica Mars is shadowed by a bigger mystery: why more of the audience would rather watch WB's mind-numbingly trashy One Tree Hill than this classy guilty pleasure.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor dec 02, 2004 23:27

AKS skrev:Jepp. Kul med en ny obsession. So fresh! Längtar redan efter DVD-utgåvan. Yes, I know... Jag är sån här. Fixering is my middle name.

Jag också, fast jag har blivit besatt av många serier varav VM bara är en. (Inte högst upp, men väldigt, väldiggt nära. Hade det itne varit för Arrested Development så...)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 23:28

AKS skrev:Jepp. Kul med en ny obsession. So fresh! Längtar redan efter DVD-utgåvan. Yes, I know... Jag är sån här. Fixering is my middle name.

Dvd har jag också funderat på faktiskt, att det är en sån serie som skulle kunna fungera bra på dvd också i stil med Buffy. Och artikeln men Buffy-jämförelser var intressant :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:29

Jag tror också, som sagt, att Veronica Mars är en perfekt serie att äga på DVD. Finns definitivt "se om"-värde i den serien.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 23:31

Hmm folk verkar överlag lite mer sålda på den här serien än jag. Jag tycker den är bra men här verkar det som ni tycker det är bästa serien på år och dar. Ge mig lite mindre CotW så kanske jag hoppar över på er sida staketet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:32

Off skrev:Hmm folk verkar överlag lite mer sålda på den här serien än jag. Jag tycker den är bra men här verkar det som ni tycker det är bästa serien på år och dar. Ge mig lite mindre CotW så kanske jag hoppar över på er sida staketet.

Vi tänker för lika ibland, its not healthy.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav noike » tor dec 02, 2004 23:35

Off skrev:Jag tycker den är bra men här verkar det som ni tycker det är bästa serien på år och dar. Ge mig lite mindre CotW så kanske jag hoppar över på er sida staketet.

Av de nya som kom i höstas är den helt klart bäst, mycket bättre än den lite överhypade Lost.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:35

Well, jag vill definitivt också ha mindre CotW (senaste avsnittet = perfekt exempel). Men det jag ser av the regular characters (förutom Tråk-Duncan) uppväger det hela. Om det sen verkligen blir mindre CotW så kommer serien att bli fantastisk. Men för mig är det definitivt den bästa nya serien sen Angel startade -- inga jämförelser i övrigt naturligtvis. Jag känner ett engagemang för karaktärerna (förutom you know who) som jag inte gör annars i serier.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 23:37

Bästa som började i höst håller jag med om. Bästa sen Angel startade, där börjar våra åsikter skiljas åt :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:39

Well, jag ser inte så mycket serier, men tycker inte alls om Vita huset, CSI osv. Gillar The Sopranos men känner inget engagemang, gillar Six Feet Under, well Firefly är det ju svårt för Veronica Mars att slå naturligtvis. 24 slår serien helt klart, även The OC och Lost. Vilka andra serier som anses vara bra har startat sen Angel?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 23:39

Off skrev:Hmm folk verkar överlag lite mer sålda på den här serien än jag.

När serien först började var jag inte speciellt såld, det har växt fram de senaste veckorna/avsnitten. Det är en stabil serie: jag gillar upplägget, huvudpersonen, intressanta andra karaktärer, bra huvudmysterie, många andra mindre mysterier runt och det är en härlig stämning över lag. It's a hit! COTW kan tyckas ta för stor plats ibland men det är ändå inte det som är huvudhandlingen, dessutom ganska lättlösta mysterier vilket också ger rum för karaktärsuppbyggnad och intressanta relationer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:40

AKS skrev:Well, jag ser inte så mycket serier, men tycker inte alls om Vita huset, CSI osv. Gillar The Sopranos men känner inget engagemang, gillar Six Feet Under, well Firefly är det ju svårt för Veronica Mars att slå naturligtvis. 24 slår serien helt klart, även The OC och Lost. Vilka andra serier som anses vara bra har startat sen Angel?

Dead like me, Arrested Development, Rescue Me är de som jag kommer på.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:42

Dead Like Me slår definitivt Veronica Mars och då gillar jag DLM. Jag har dock ännu inte kommit mig för att se de senaste två avsnitten som jag har på VHS-band. Arrested Development har jag inte sett ännu, men den står på min lista. Rescue Me har jag aldrig hört talas om.

Och när jag säger bästa serien sen Angel så är det naturligtvis av de serier jag sett. Är ju möjligt att jag skulle gilla en annan serie mer (mycket tveksamt -- inte många serier jag verkligen, verkligen gillar), men what's the point att tänka så? The Dead Zone är väl den nya serie som kommer närmast VM i kvalitet och engagemang från min sida.
Senast redigerad av AKS tor dec 02, 2004 23:44, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:44

AKS: Jag fick för mig att du frågade vilka serier som var bra som hade startat efter Angel så jag svarade på det. Kanske misstolkade lite?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 23:45

Beror på om man bara ska räkna dramaserier eller får räkna komedier också. Serier jag tycker är bättre som började efter 1999 (som jag kommer på rakt upp och ner)

-Arrested Development
-Dead Like Me
-Rescue Me
-Scrubs
-Gilmore Girls

edit: Hade kommit en hel massa inlägg visst...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:46

Jag menade lite allmänt vilka serier som startat efter Angel som "anses" vara bra så att jag kunde se om det var nån serie som kommit efter Angel som jag gillar mer än VM. Hittills har jag haft rätt i mitt påstående att detta är den bästa serien sen Angel: ingen av de serier som nämnts hittills är bättre än VM. Många är dock mycket bra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor dec 02, 2004 23:46

AKS skrev:Dead Like Me slår definitivt Veronica Mars och då gillar jag DLM.
--------------------
The Dead Zone är väl den nya serie som kommer närmast VM i kvalitet och engagemang från min sida.

Menar du att du tycker att Dead Like Me är bättre än Veronica Mars eller tvärt om?

och The Dead Zone är fantastiskt! Säsong 4 kommer krossa allt! Helt brilliant har jag en kännsla av att det kommer bli!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:47

Dead Like Me slår definitivt Veronica Mars och då gillar jag DLM

Antar att meningen saknar ett ord ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:48

Off skrev:-Arrested Development
-Dead Like Me
-Rescue Me
-Scrubs
-Gilmore Girls

Av de två nya serierna: gillar Scrubs men inte mycket mer än det och Gilmore Girls såg jag kanske 15 avsnitt av innan jag gav upp. Så enligt min smak är VM *fortfarande* den bästa seriestarten sen Angel. Hmm, förutom Firefly då... :)
Senast redigerad av AKS tor dec 02, 2004 23:50, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:50

poser skrev:
Dead Like Me slår definitivt Veronica Mars och då gillar jag DLM

Antar att meningen saknar ett ord ?

Jag menade att DLM är sämre än VM. Skrev fel ordning på serierna bara. :)

Rätt mening:

Veronica Mars slår definitivt DLM och då gillar jag DLM.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor dec 02, 2004 23:50

Off: och the Shield! Damnit! Tänkte skriva Farscape också men det visade sig att den var 7 månader äldre än Angel.

Wonderfalls (även om få håller med mig om dess totala storhet) och G vs E men ingen av de fick fulla säsonger så de kan viftas bort.
Senast redigerad av noike tor dec 02, 2004 23:51, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor dec 02, 2004 23:50

Det här blev ju en lite onödig diskussion :)

-Det har inte kommit några bättre serier
-Jo dessa
-Tycker inte jag
-Tycker jag
-Men!

:D

edit:

noike: Glömde The shield, kollade datum på sopranos och farscape.
Senast redigerad av Off tor dec 02, 2004 23:51, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:51

The Shield! Hur kan jag missa, vi tar det i tur noike.

Dead like me säsong 2 är bättre än VM, säsong 1 vet jag inte riktigt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:52

Onödig? Tycker jag inte. hehe.

Men det är intressant för mig att se att det påstående jag slängde ut i förbigående utan närmare eftertanke (att VM är det bästa sen Angel) faktiskt stämmer då jag nu får exempel på kvalitetsserier. Ja, Firefly är ju det enda som stör det hela. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:54

AKS skrev:Onödig? Tycker jag inte. hehe.

Men det är intressant för mig att se att det påstående jag slängde ut i förbigående utan närmare eftertanke (att VM är det bästa sen Angel) faktiskt stämmer då jag nu får exempel på kvalitetsserier. Ja, Firefly är ju det enda som stör det hela. :)

Men du har fel! :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 23:55

:D

Men nu är det nog lite väl mycket OT. Vill inte att detta hamnar i en egen tråd i The Bronze med titeln: "AKS testar teorin att VM är det bästa sen Angel startade".

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 23:59

Veronica Mars har en väldit bra grund, fast det känns som den inte riktigt hittat rätt spår än. Men ofta behöver väll serier en säsong på sig för att hitta formen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film