But don’t feel sorry for Veronica. She’s got her Angel in Duncan, her Xander in Wallace, her Giles in Dad, her Principal Snyder in Sheriff Don Lamb, her Riley in Troy, and her Spike in Logan. And as all Buffy fans know – if you throw in short skirts and tight pants, that can be a recipe for a real sizzler.
Give This P.I. an A
Was Nancy Drew ever this scrappy and savvy?
Another school day, another case to crack in the extracurricular life of Veronica Mars, teenage private eye. "Think I've got a future in the biz?" she quips.
For now she does. UPN has given this slow-building and increasingly intriguing drama a full season to grow. However long Veronica Mars lasts, its dazzling star, Kristen Bell, is guaranteed a bright future.
As one of her high-school classmates remarks, "She's that smokin' and a private eye? That's gotta make her at least a 9." At least. Smart, tough and funny, Veronica follows classic gumshoe tradition by carrying so much emotional baggage that she should come with wheels.
Veronica used to be in the cool crowd until her best friend, Lilly Kane, was murdered. She's now on the outs because her father, the former sheriff, targeted Lilly's rich dad as the killer.
This mystery, enhanced by poignant flashbacks of Veronica's once-charmed life, gives the show the sort of "mythology" cult fans love. In between class work and solving the case of the week — the girls' room is her office away from home — Veronica unearths more puzzling clues to Lilly's murder.
She's also obsessed with her own mother's unexplained exit after the family fortunes soured. The show is at its best when Veronica and her private-eye dad (the likably rumpled Enrico Colantoni) banter about school and work and — they can't help themselves — snoop into each other's private lives.
Moody and witty, Veronica Mars is shadowed by a bigger mystery: why more of the audience would rather watch WB's mind-numbingly trashy One Tree Hill than this classy guilty pleasure.
AKS skrev:Jepp. Kul med en ny obsession. So fresh! Längtar redan efter DVD-utgåvan. Yes, I know... Jag är sån här. Fixering is my middle name.
AKS skrev:Jepp. Kul med en ny obsession. So fresh! Längtar redan efter DVD-utgåvan. Yes, I know... Jag är sån här. Fixering is my middle name.
Off skrev:Hmm folk verkar överlag lite mer sålda på den här serien än jag. Jag tycker den är bra men här verkar det som ni tycker det är bästa serien på år och dar. Ge mig lite mindre CotW så kanske jag hoppar över på er sida staketet.
Off skrev:Jag tycker den är bra men här verkar det som ni tycker det är bästa serien på år och dar. Ge mig lite mindre CotW så kanske jag hoppar över på er sida staketet.
Off skrev:Hmm folk verkar överlag lite mer sålda på den här serien än jag.
AKS skrev:Well, jag ser inte så mycket serier, men tycker inte alls om Vita huset, CSI osv. Gillar The Sopranos men känner inget engagemang, gillar Six Feet Under, well Firefly är det ju svårt för Veronica Mars att slå naturligtvis. 24 slår serien helt klart, även The OC och Lost. Vilka andra serier som anses vara bra har startat sen Angel?
AKS skrev:Dead Like Me slår definitivt Veronica Mars och då gillar jag DLM.
--------------------
The Dead Zone är väl den nya serie som kommer närmast VM i kvalitet och engagemang från min sida.
Off skrev:-Arrested Development
-Dead Like Me
-Rescue Me
-Scrubs
-Gilmore Girls
poser skrev:Dead Like Me slår definitivt Veronica Mars och då gillar jag DLM
Antar att meningen saknar ett ord ?
AKS skrev:Onödig? Tycker jag inte. hehe.
Men det är intressant för mig att se att det påstående jag slängde ut i förbigående utan närmare eftertanke (att VM är det bästa sen Angel) faktiskt stämmer då jag nu får exempel på kvalitetsserier. Ja, Firefly är ju det enda som stör det hela.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare