Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Langtry » lör nov 27, 2004 14:46

Det verkar som att boxen går att köpa på discshop...

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41360&

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Off » lör nov 27, 2004 14:47

Kostar ju knappt någonting.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Langtry » lör nov 27, 2004 14:53

Off skrev:Kostar ju knappt någonting.

Bara 1000 kr mer än det jag betalade =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » lör nov 27, 2004 19:08

Langtry skrev:Det verkar som att boxen går att köpa på discshop...

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41360&

Hutlöst!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav xAMNESIAx » sön nov 28, 2004 14:28

Sinnesjukt pris på discshop, 1000 spänn mer än play och amazon. Förhoppningsvis får jag min beställning från Play imorgon. :)
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion

Inläggav Tinwiel » sön nov 28, 2004 15:19

26-11-2004 14:15 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country

Undra om den kommer imorgon.. Hoppas! *håller tummarna* :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » sön nov 28, 2004 17:24

Håller tummarna för dig Tienwiel :)

FÖ kommentatorspåret på första och andra avsnittet rockar :)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » sön nov 28, 2004 18:49

Hämtade ut box nr 03522 idag (kom fram i fredags, men jag var bortrest). Rätt skiva på rätt plats. En liten spricka på höger sida av lockets "gångjärn" vilket jag tydligen, om jag kommer ihåg rätt, inte är ensam om. Dessutom verkar det som om någon ond varelse suttit och brytit loss en plastplugg (eller vad de nu heter som håller fast skivorna) till varje skiva i säsong 7. Ser ut som ett fabriksfel då det är samma plugg (nedre vänstra) som lossnat på alla ställen och så länge det inte lossnar några fler så är det ingen risk att någon skiva lossnar.

Jag gillar verkligen det lilla häftet med all info om avsnitten, extramaterialet och kapittelnamn samlat på samma ställe vilket gör det mycket lättare att hitta rätt bland alla skivorna.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav sus@n » sön nov 28, 2004 19:14

Tomas skrev:Jag gillar verkligen det lilla häftet med all info om avsnitten, extramaterialet och kapittelnamn samlat på samma ställe vilket gör det mycket lättare att hitta rätt bland alla skivorna.

Inget du skulle kunna dela med dig av till oss som inte har råd att köpa boxen? :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Nyx » sön nov 28, 2004 19:22

Tinwiel: min box kom tydligen till Sverige fyra minuter efter din. Jag håller också tummarna nu att den kommer tidigt imorgon bitti!
26-11-2004 14:19 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
:D
EDIT: dubbelpost! Hmm. Undrar hur man tar bort den ena? :?

You let your friendly neighborhood moderator do it for you. :) /caffeineaddict
Senast redigerad av Nyx sön nov 28, 2004 19:24, redigerad totalt 1 gång.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tompa » sön nov 28, 2004 20:41

Någon som fått boxen och vill berätta vilket UPC-nummer den har?
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav Pazuzu » sön nov 28, 2004 20:49

Tompa skrev:Någon som fått boxen och vill berätta vilket UPC-nummer den har?

039036019002
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Tompa » sön nov 28, 2004 22:49

Grazie mille!
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion

Inläggav Tinwiel » sön nov 28, 2004 23:15

Nyx skrev:Tinwiel: min box kom tydligen till Sverige fyra minuter efter din. Jag håller också tummarna nu att den kommer tidigt imorgon bitti!

Ja hoppas, Nyx, jag skriver direkt efter att jag fått min! Är lite nyfiken på om den kommer med posten eller om man får den budad till sig som vissa fått.... Jaja, vi får se imorrn. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Pazuzu » sön nov 28, 2004 23:46

Tinwiel skrev:
Nyx skrev:Tinwiel: min box kom tydligen till Sverige fyra minuter efter din. Jag håller också tummarna nu att den kommer tidigt imorgon bitti!

Ja hoppas, Nyx, jag skriver direkt efter att jag fått min! Är lite nyfiken på om den kommer med posten eller om man får den budad till sig som vissa fått.... Jaja, vi får se imorrn. :D

Paketet vägde 2 kg, så det är stor risk att du får det hemlevererat eller att du får hämta det på ett utlämningsstället (som jag fick).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Tinwiel » mån nov 29, 2004 0:25

:) Nä, jag tror inte det får plats i brevlådan.. Bara jag får avin så ska jag skynda mig till utlämningsstället... Äsch, jag förstår inte varför jag är så exalterad, jag har ju alla avsnitt på datorn redan så jag kan se dom när jag vill. Det är nog bara det att få paket, och ett så fint paket dessutom som jag tycker är kul... Man skulle kunna byta ut julen (som jag ändå inte tycker om) till en Buffy/Angel/ev andra tv-serier/musik-dvder- högtid, då man får såna paket och får ge bort såna paket också... :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Nyx » mån nov 29, 2004 1:43

För mig är det verkligen en big deal med boxen eftersom jag inte sett säsong 1-5 förut...

ps. Tack snälla caffeineaddict för hjälpen med dubbelposten! :)

oops, nu börjar Angel igen. Later

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Illyria » mån nov 29, 2004 2:09

Nyx skrev:För mig är det verkligen en big deal med boxen eftersom jag inte sett säsong 1-5 förut...

Tänk att ha mycket att se fram emot, att få se de tidigare säsongerna för första gången. Jag är nästan lite avundsjuk.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eynosh » mån nov 29, 2004 10:13

Jodå, mina gångjärn var också paj... Iaf ca 2 cm på vänstra hörnet, det högra var lite "bumpigt" bara.

Trodde att jag inte hade sett säsong ett, men nu upptäckte jag att jag redan hade sett Witch och den med hyenorna... Får hoppas på att jag inte sett fler, såg inte direkt varje dag när dom kom :P
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Off » mån nov 29, 2004 10:16

Inga fel på boxen utseendemässigt. Nu börjar skivtestandet.

Edit: Räcker det med att kolla början på varje chapter för att se så allting funkar?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån nov 29, 2004 13:10

Off: Alltså, det enda 100% säkra sättet är att se igenom allt, så mitt förslag är att bara grovtesta i förväg om du ser att någon skiva är repad (då de naturligtvis löper störst chans att ha fel). Då skulle jag se några sekunder i början på varje kapitel på den skivan. Chansen att en orepad skiva är felaktig (förmodligen då felpressad) är ytterst liten. Av mina 200 DVD:er med sammanlagt säkert 400-500 skivor (om man tänker på alla dubbeldiscar och säsongs-boxar) har det hänt en gång. De andra gångerna har felen berott på repor.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån nov 29, 2004 13:25

Har kollat igenom s01-2 nu genom att kolla 10-30 sekunder på varje chapter

Disc 1 på s02 verkar konstig tyvärr. Hela skivan var likadan också. Mycket udda.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Matt » mån nov 29, 2004 15:01

Nu har jag gjort ett försök med choicesdirect.
Håll tummarna för mig.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tinwiel » mån nov 29, 2004 15:10

*håller tummarna för Matt*

Jag fick för övrigt ingen avi med posten idag. Hmf!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Matt » mån nov 29, 2004 16:08

Nu är den slut på choicedirect.
Lite nervöst nu. Fick jag sista?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » mån nov 29, 2004 17:05

Off skrev:Disc 1 på s02 verkar konstig tyvärr. Hela skivan var likadan också. Mycket udda.

Förklara "udda"? Hackar det, pixlar sig, eller hur menar du? Är det repor på skivan?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav KarinMee » mån nov 29, 2004 17:19

Snart ska jag få min box.. längtar såå...

Jag har inte sett säsong 3 och 4 eftersom jag höll på och sörjde i flera veckor efter att jag såg Becoming så missade jag en hel del.. ;)

Men nu ska jag ta igen det... Jippie!! :!:
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav Nyx » mån nov 29, 2004 18:45

Ingen box idag :(
Var helt knäpp idag för att jag trodde att den skulle komma - vidarekopplade telefonen till mobilen varje gång jag skulle ner i tvättstugan för att inte missa ev samtal från budfirma. Hoppade till varje gång jag hörde något i trappen (självklart höll grannen på att flytta så det slamrade hela tiden). Men nej, inget bud, samtal, avi. Varför dröjer det så länge, man kan ju bli norsk för mindre! :x Måste iväg och träna av mig frustrationen.

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav KainReaver » mån nov 29, 2004 19:11

[quote="Tomas"]Hämtade ut box nr 03522 idag (kom fram i fredags, men jag var bortrest). Rätt skiva på rätt plats. En liten spricka på höger sida av lockets "gångjärn" vilket jag tydligen, om jag kommer ihåg rätt, inte är ensam om. Dessutom verkar det som om någon ond varelse suttit och brytit loss en plastplugg (eller vad de nu heter som håller fast skivorna) till varje skiva i säsong 7. Ser ut som ett fabriksfel då det är samma plugg (nedre vänstra) som lossnat på alla ställen och så länge det inte lossnar några fler så är det ingen risk att någon skiva lossnar.

Jag gillar verkligen det lilla häftet med all info om avsnitten, extramaterialet och kapittelnamn samlat på samma ställe vilket gör det mycket lättare att hitta rätt bland alla skivorna.[/quote]

Jag kan förstå din frustration mate.
Själv har jag (och detta är inget skämt) varit trogen kund på cdon i ett par månader och fråga mig inte varför jag inte stämt jävlarna. I som sagt månader har jag varit verksam på den utgående rean på boxar 299:- och mer eller mindre varje gång har det varit problem när jag fått varorna. Krossade fodral men det värsta är repor och defektheter. fan, man kan tro de har kört över skivorna med ett fordon! Kommer aldrig beställa där ifrån och jag uppmanar samtliga här att göra samma sak. De har totalt dissat mina klagomål samt synpunkter och har inte ens fått en förklaring eller ursäkt. Jag ser mig som en pendant när det kommer till skivor men det måste man kunna ställa som krav när man köper nytt....att det SKA vara nytt. Skivor som fodral. Tack för ordet
Användarvisningsbild
KainReaver
Disabled User

Inläggav VelocityBoy » mån nov 29, 2004 19:20

Så nu har jag fått min box (min kompis fick sin i fredags så jag har redan hunnit kika på den) den hade några små fel; en liten spricka vid locket (jag får köpa lite bibliotekstejp och laga), disc 1 s5 ligger löst då en "tand" är borta, mitt kuverts lim var av supervarianten och var svårt att öppna dessutom så fastnade brevet i limmet då jag tog ut det (klutz) vilket gjorde att det blev lite skadat på baksidan.

Förutom dessa småsaker så var det bra inga repor över huvudtaget och boxen var perfekt ifrån utsidan... muy pleased :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping