Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinder » ons nov 24, 2004 21:10

Mmm Ralfiparpa det är slutet jag känner igen.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav RalfiParpa » ons nov 24, 2004 21:21

Mm, ni ska inte lyssna på den där adolvsson. Han är dåligt inflytande på de naiva barnen här.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » ons nov 24, 2004 21:27

RalfiParpa skrev:adolvsson har fel när han säger att det var ett helt lyckligt Hollywood-slut.

Om Aston Kutcher lever så är det ett smörigt Hollywood-slut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » ons nov 24, 2004 23:03

OM nån mot förmodan inte sett Hair så går den på ettan just nu!

*nynnar* sooodomiii fallatiooo cunnalingus pederasti...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav adolvsson » ons nov 24, 2004 23:23

Ralf-e-daddy-o: Okej, så jag fick inte med riktigt allt, men faktum kvarstår, smörigt. Kan du säga emot att alla levde lyckliga i alla sina dagar? Kanske inte med varandra, men fortfarande bra liv. Okej, 8-åringar som hotar varandra till livet är skoj och lite uteöver det vanliga, men allt ordnade fortfarande upp sig till slut. Alla klarade sig. Jag har inget emot lyckliga slut, men det här var en välskuren tillrättalagd bit smör.

noike: Ord!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav RalfiParpa » tor nov 25, 2004 18:39

adolvsson: Jag menar, det kunde varit värre. Det kunde ha slutat med att de kysser varandra i regnet eller något.
Och lite smörigt är det ju förstås, det är därför jag föredrar Directors Cut-slutet.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor nov 25, 2004 22:05

Jag såg The Butterfly Effect idag, och min slutsats är vad andra har skrivit också: En bra film, välgjord i de flesta aspekter och mycket potential, men Kutchers stela framförande drar ner den rejält. Jag gillar de andra rollinnehavarna, men de borde valt en rutinerad kille som kunde spela med lite mer känsla.

Ett par saker vill jag anmärka på, får se ifall ni reagerade likadant som jag:
* Det tog ett tag innan jag fattade att hans black-outs som barn var likvärdiga med hans "tidshopp". Trevlig överraskning.

* Morsan hade tre dödfödda barn innan Evan. Det måste ha varit samma med samtliga dem, eller? Alla levde ett liknande liv som Evan och bestämde sig för att döda sig själva till slut. Det var bara för att Evans pappa hann bli far själv innan han dog som Evan kom till.

* Nu kanske jag minns fel, men jag har för mig att mamman sa att hon hade haft två dödfödda barn när de var vid sierskan, men i slutet när man hör hennes berättarröst prata säger hon tre. Stämmer detta?

* Vem var killen som Kayleigh gifte sig med i slutet? "Nästa" Evan? Betyder de att han också kommer att bli galen sen, varpå han får barn som blir galna också? Spiralen fortsätter i all evighet?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » tor nov 25, 2004 23:59

Butterfly effect, ett tag sedan jag såg den nu men:
Det där med antalet, för Evan berättade hon två, Evan var det tredje?

Det på slutet med Kaylee var väl bara att hon fick ett bra liv utan Evan, om än lite övertydligt. Det hade gärna fått sluta med att Evan ströp sig själv. The end.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » fre nov 26, 2004 0:02

Sen när är det ett krav att en film måste ha ett olyckligt slut för att vara bra?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » fre nov 26, 2004 0:05

Nej, inte ett krav, beror lite på filmen också såklart. I detta fallet tyckte jag det blev lite ostigt med sista scenen i DC.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Mudbath » fre nov 26, 2004 0:19

Jag måste säga att jag blev riktigt positivt överraskad av Kutchers skådespeleri i Butterfly Effect.. inte illa pinkat för en snubbe som inte är skolad skådis. Hela filmen är bra tycker jag!
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion

Inläggav Yog-Sothoth » fre nov 26, 2004 0:50

Illyria skrev:Butterfly effect, ett tag sedan jag såg den nu men:
Det där med antalet, för Evan berättade hon två, Evan var det tredje?

Det på slutet med Kaylee var väl bara att hon fick ett bra liv utan Evan, om än lite övertydligt. Det hade gärna fått sluta med att Evan ströp sig själv. The end.

Ja, Evan var det tredje. Men vad jag menade var att i slutet när man hör mammans röst säger hon att hon har haft tre dödfödslar; vem berättar hon det för? Evan eller Evans efterföljare?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Illyria » fre nov 26, 2004 1:09

Mönsterstudenten Thomas skrev:Ja, Evan var det tredje. Men vad jag menade var att i slutet när man hör mammans röst säger hon att hon har haft tre dödfödslar; vem berättar hon det för? Evan eller Evans efterföljare?

Aha, minns inte riktigt men iom att Evan dog så tog förhållandet med pappan slut och hon hittade någon annan och fick barn med? Och det är någon av dem hon berättar för?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav karykh » lör nov 27, 2004 12:11

Såg Anchorman igår. Helt lysande film, Will Ferrel är ett geni. Kan i stort sett inte säga mer än att jag skrattade oavbrutet :D

Nästan lite pinsamt att gå på bio här dock, vi var dom första som såg filmen. Och vi var ensamma i salongen på den 3:e föreställningen.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav Off » lör nov 27, 2004 14:20

Ohh ensamma i salongen är ju perfekt. Sen kan jag inte göra annat än att hålla med. Anchorman sparkar rumpa och Will Ferrel borde göra alla komedifilmer i världen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » lör nov 27, 2004 14:32

Off: jo, ensamma är helt perfekt för tittaren, stackars Will däremot. Hur ska folk inse storheten som är Anchorman om folk inte går och ser den?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör nov 27, 2004 14:37

Sålänge folk såg den i USA och andra stora marknader. Problemet är är väl att 90% av Sverige blir ett stort ? när man frågar om de vet vem Will Ferrel är. Aftonbladet borde skriva något om hans svenska fru så han får lite av den där välbehövliga publiciteten....
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » lör nov 27, 2004 14:51

Off skrev:Sålänge folk såg den i USA och andra stora marknader. Problemet är är väl att 90% av Sverige blir ett stort ? när man frågar om de vet vem Will Ferrel är. Aftonbladet borde skriva något om hans svenska fru så han får lite av den där välbehövliga publiciteten....

Det har jag reagerat på också! När jag var i Australien förra vintern var det en enorm marknadsföring för filmen Elf, som tydligen inte gick upp i Sverige alls. Ingen har hört talas om den, och ytterst få vet vem Ferrell är (trots hans gästroll i Zoolander, som var stor i Sverige).
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav carre » lör nov 27, 2004 15:05

LOL:
Bild
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » sön nov 28, 2004 12:20

Ryan Reynolds från Van Wilder, 2 guys and a girl, Blade Trinity:

2) getting into acting? i had the benefit of beginning my career in vancouver, canada. when i started i only worked drama. at the time vancouver was the "movie of the week" capital of the world - cheesy tele-drama's cranked out with the efficiency of a tommy-gun. by seventeen, i realized i could only cry with Donna Mills so much. so, i got into improv comedy and ended up moving to LA. i was fortunate enough to have a resume under my belt which helped me secure an agent. ironically, the first role i was ever offered was BUFFY THE VAMPIRE SLAYER. i loved joss whedon and loved the role, but felt i'd be happier in front of a live audience. highschool was hell for me, and i'd be damned if i was going to go back, even if it was on t.v. this time. hence, i entered the sitcom world.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » sön nov 28, 2004 12:41

Off: Ska vi tro att det var Xander de tänkte sig att han skulle spela?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » sön nov 28, 2004 12:42

Det känns som det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » sön nov 28, 2004 12:47

Det lär ju inte varit tanken att han skulle spelat Giles iaf och jag ser inte honom spela Angel heller. Xanderrollen hade nog kunnat passa honom.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Yog-Sothoth » sön nov 28, 2004 14:43

ey skrev:LOL:

Vad kul! Jag har videosnutten på datorn där SMG gör reklam för den tidningen. Skitkul...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Zaxx » mån nov 29, 2004 1:23

Såg just Skycaptain and the World of Tomorrow

Det är den konstigaste film jag sett på länge. Vet inte vad man skall tycka om den.. bra är den ju, men på sitt HELT EGNA sätt.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav RalfiParpa » mån nov 29, 2004 20:24

Zaxx skrev:Såg just Skycaptain and the World of Tomorrow

Det är den konstigaste film jag sett på länge. Vet inte vad man skall tycka om den.. bra är den ju, men på sitt HELT EGNA sätt.

Den verkar helt klart intressant. Allt med robotar är ju sevärt.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Eisa » tis nov 30, 2004 12:38

inklusive "I Robot, You Jane" ??? :)
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Pazuzu » ons dec 01, 2004 0:49

Har sett remaken av Dawn of the Dead. Redan innan var jag skeptisk inställd till den, eftersom originalet är en av mina absoluta favoritfilmer. Det visar sig dock att remaken är rätt hyfsad, om man inte jämför med originalet, och det de har gemensamt är zombies och ett köpcenter, ungefär. ;) Tempot hålls uppe och den känns aldrig tråkig och specialeffekterna är verkligen bra. Det som jag kan säga sakna är lite av stämningen från originalet, den klaustrofobiska känslan som uppstår när de är instängda i köpcentret. Men det stora problemet tycker jag är att zombiesarna springer, det känns helt enkelt mer skrämmande om de som i de allra flesta zombie-filmer tar sig fram långsamt och stelt/stapplande. Ett plus är dock slutet, som jag tycker är rätt bra, trodde faktiskt att det skulle sluta "lyckligt".

En rolig sak är att två av skådespelarna (Ken Foree och Scott H. Reiniger) och Tom Savini (som gjorde specialeffekterna) från originalet har små roller i remaken. Roligt att se dem igen.:)

Jag ger den en 3:a i betyg, men då bedömde jag den mer som en fristående film.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Off » ons dec 01, 2004 1:25

Pazuzu:

Jag tycker det är suveränt att de springer. Känns mer som ett hot då. En av de sakerna som var riktigt bra i remaken.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Pazuzu » ons dec 01, 2004 1:29

Off skrev:Pazuzu:

Jag tycker det är suveränt att de springer. Känns mer som ett hot då. En av de sakerna som var riktigt bra i remaken.

Så de var inget hot i originalet då? ;) Jag tycker det var lite svårt att skilja på zombies och människor på håll i remaken, eftersom de kan röra sig lika snabbt. På något sätt känns det konstigt att de skulle vara så atletiska när de är döda...
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film