rust skrev: Finns det några gemensamma nämnare, i sådana fall vilka?
Ai skrev:Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth....
VelocityBoy skrev:Ai skrev:Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth....
*hugs Ai*![]()
VelocityBoy skrev:...Efter det så gäller Ai:s resonemang.
Ai skrev:Jag VISSTE att du skulle gilla det där!
Ai skrev:...alltså i princip bara sista meningen, eller!
BUFFY: I don't know. I really like being around him, you know? And I think he cares about me.. but.. I just.. feel like something's missing.
WILLOW: He's not making you miserable?
BUFFY: Exactly. Riley seems so solid. Like he wouldn't cause me heartache.
WILLOW: Get out. Get out while there's still time.
BUFFY: I know.. I have to get away from that bad boy thing. There's no good there. Seeing Angel in LA.. even for five minutes.. hello to the pain.
WILLOW: The pain is not a friend.
BUFFY: But I can't help thinking - isn't that where the fire comes from? Can a nice, safe relationship be that intense? I know it's nuts, but.. part of me believes that real love and passion have to go hand in hand with pain and fighting.
VelocityBoy skrev:Men det är alltid kul när man får med sig någon utav de större profilerna på siten.
Ai skrev:*sträcker på sig och blir nästan 1.60 lång!*
Ai skrev:OK - försök till att vara lite hobby-psykolog:
Buffy har en sned bild av förhållanden i allmänhet och män i synnerhet, efter skilsmässan mellan hennes föräldrar och att [BtVS from ung s. 5]Hank verkar totalt skita i henne och Dawn.
Har hennes förhållanden i sin natur inte varit destruktiva redan från början så ser hon till att dom blir det. Flickan är lite trasig och [BtVS from 5x14 'Crush'] det som kanske förvirrade henne mest med 'förhållandet' med Spike var att han lämnade henne inte! Hennes bild av män som säger att dom älskar henne är ju att dom går: Hank Summers, Angel, Riley, till och med Giles och Parker också på sitt sätt. Spike stannade. Efter att han våldfört sig på henne så tar hon på sig skuld för det. Hon tror nånstans inom sig att det är fel på henne. Och när han då lämnar Sunnydale tar hon det som ett bevis på att hon har rätt. Han säger att han älskar henne. Han sårar henne. Han lämnar henne. Problemet den här gången är att han kommer tillbaka. Med själ - av alla saker. För hennes skull.
Min absoluta uppfattning är att detta är ett dilemma som Buffy brottas med lika mycket som The First under hela s. 7. Varför kom han tillbaka? Varför skaffade han sig en själ? SÅ GÖR INTE MÄN enligt Buffy. Dom lämnar.
Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth....
Jag sa ju hobbypsykolog!
Edit: stavfel...
sus@n skrev:När det gäller Xander så verkar han ha något för demoner: Inca Mummy Girl, bönsyrsan och Anya
Spoch Cordy kan ju räknas till den mängden med
Eisa skrev:varför skulle spike vara så omöjlig att älska?
Lipton skrev:Eisa skrev:varför skulle spike vara så omöjlig att älska?
Ja jag förstår då ingenting???undrar också.
Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar.
Lipton skrev:Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar.
VelocityBoy skrev:Lipton skrev:Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar.
Buffy: You're like a serial killer in jail.
Spike: Women marry 'em all the time!
Edit: Ai var snabbare jag skulle inte vilja möte henne i en duell
Lipton skrev:Eisa skrev:varför skulle spike vara så omöjlig att älska?
Ja jag förstår då ingenting???undrar också.
Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar.
sprite skrev:Angel var ju också en massmördare.
sprite skrev:Spike är väldigt älskvärd. Han har helt enkelt allt! Han är spännande, rolig, sexig och snäll (ibland)
Eisa skrev:det kan han väl visst vara...en del gillar ju hela bad boy-konceptet.
James Marsters skrev:... if a guy is mean to the world, he will be mean to you.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare