Buffys smak på killar... *Spoilers hela serien*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Buffys smak på killar... *Spoilers hela serien*

Inläggav rust » tor nov 18, 2004 19:28

Tänkte starta en tråd om Buffys killsmak. Finns det några gemensamma nämnare, i sådana fall vilka? Några stora skillander? Förändras hennes smak allt eftersom säsongerna går? Det är fritt fram att spekulera...

P.S Om det är någon som vill säga några ord om någon av de andra karaktärerns val av partners så går det självklart bra det med
rust
Demon Fodder

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 19:31

Nu vet jag inte riktigt hur vassa tänder Riley har men 2/3 är inte så illa annars. Någon slags fetish kanske?

edit: La till spoilervarning.
Senast redigerad av Off tor nov 18, 2004 19:32, redigerad totalt 1 gång.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sus@n » tor nov 18, 2004 19:31

Eftersom det inte varnas för spoilers i rubriken så spoilermarkerar jag.

Spoiler hela serien

Vad kan man säga, hon gillar vampyrer! Med Riley som undantag såklart. Dessutom verkar hon ha otur med killar då de på något sätt förråder henne. Angel flyttar, Parker är en allmän skitstövel, Riley älskar henne för mycket och Spike våldtar henne.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Re: Buffys smak på killar... *Spoilers hela serier*

Inläggav Buffybot Wannabe » tor nov 18, 2004 19:46

rust skrev: Finns det några gemensamma nämnare, i sådana fall vilka?

Det är KV på allihop!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad

Inläggav sus@n » tor nov 18, 2004 20:11

När det gäller Xander så verkar han ha något för demoner: Inca Mummy Girl, bönsyrsan och Anya

Spoiler AS3: och Cordy kan ju räknas till den mängden med
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 20:14

Gemensam nämnare är väl att alla har vaxat magen. Skulle jag tro. Vare sig håret blivit bortbränt i och med helvetesvistelse, del i regeringens militärträningsprogram, eller med Buffys kinky sexlekar lämnar jag osagt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 20:32

OK - försök till att vara lite hobby-psykolog:

Buffy har en sned bild av förhållanden i allmänhet och män i synnerhet, efter skilsmässan mellan hennes föräldrar och att Hank verkar totalt skita i henne och Dawn.

Har hennes förhållanden i sin natur inte varit destruktiva redan från början så ser hon till att dom blir det.

Flickan är lite trasig och det som kanske förvirrade henne mest med 'förhållandet' med Spike var att han lämnade henne inte! Hennes bild av män som säger att dom älskar henne är ju att dom går: Hank Summers, Angel, Riley, till och med Giles och Parker också på sitt sätt. Spike stannade.

Efter att han våldfört sig på henne så tar hon på sig skuld för det. Hon tror nånstans inom sig att det är fel på henne. Och när han då lämnar Sunnydale tar hon det som ett bevis på att hon har rätt. Han säger att han älskar henne. Han sårar henne. Han lämnar henne. Problemet den här gången är att han kommer tillbaka. Med själ - av alla saker. För hennes skull.

Min absoluta uppfattning är att detta är ett dilemma som Buffy brottas med lika mycket som The First under hela s. 7. Varför kom han tillbaka? Varför skaffade han sig en själ? SÅ GÖR INTE MÄN enligt Buffy. Dom lämnar.

Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth...

Jag sa ju hobbypsykolog! :P

Edit: stavfel...
Edit: tar bort spoilermarkeringar - utom på sista som får vara kvar i ett dygn till :P
Edit:...som nu tas bort!
Senast redigerad av Ai lör nov 20, 2004 17:14, redigerad totalt 3 gånger.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 20:47

Ai skrev:Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth....

*hugs Ai* :)

Jag tror att Buffy finner olika saker tilltalande i sin pojkvänner Angel var supersnygg, mystisk lite farlig men snäll och lite tafatt och det var bergis superspännande för en 16 årig tjej.

Parker var ett försök att komma över Angel... ett olycksfall i arbetet :P

Riley var den normala snälla killen som alla tyckte att hon skulle söka efter inklusive henne själv. Riley var svärmorsdrömmen.

Vid det laget då hon började tolerera Spikes känslor överhuvudtaget så hade Buffys självbild förändrats ganska kraftigt hon tyckte inte om sig själv speciellt mycket och var väldigt tyngd av sitt kall... Spike älskade henne så förbehållslöst och så beundrande att det måste ha varit skönt att få bekräftelse på det sättet dessutom så tror jag att Buffy kände att det var skönt att umgås med någon som verkligen levde i samma välrld som henne. Efter det så gäller Ai:s resonemang.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 20:51

VelocityBoy skrev:
Ai skrev:Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth....

*hugs Ai* :)

:D Jag VISSTE att du skulle gilla det där!

VelocityBoy skrev:...Efter det så gäller Ai:s resonemang.

...alltså i princip bara sista meningen, eller! :P

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 21:05

Ai: Tack för att du är hobbypsykolog, biten om Spike var så fiiiin. Jag blev lite lycklig till och med. *suck* :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 21:08

Ai skrev: :D Jag VISSTE att du skulle gilla det där!

Ja jag kan ju inte anklagas för att vara subtil i den frågan ;)

Men det är alltid kul när man får med sig någon utav de större profilerna på siten.

Ai skrev:...alltså i princip bara sista meningen, eller! :P

Nej min beskrivning var väl bara vad hon drogs till till en början den liksom slutade i med "Life serial" sedan kan man klippa in hela din text.
Senast redigerad av VelocityBoy tor nov 18, 2004 22:00, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 21:11

Oj, önskar jag hade tid just nu att tänka över det här mer... men hon har ju en love is pain-grej på G helt klart. Så hon kanske borde känna sig rätt nöjd över sitt kärleksliv egentligen.

BUFFY: I don't know. I really like being around him, you know? And I think he cares about me.. but.. I just.. feel like something's missing.

WILLOW: He's not making you miserable?

BUFFY: Exactly. Riley seems so solid. Like he wouldn't cause me heartache.

WILLOW: Get out. Get out while there's still time.

BUFFY: I know.. I have to get away from that bad boy thing. There's no good there. Seeing Angel in LA.. even for five minutes.. hello to the pain.

WILLOW: The pain is not a friend.

BUFFY: But I can't help thinking - isn't that where the fire comes from? Can a nice, safe relationship be that intense? I know it's nuts, but.. part of me believes that real love and passion have to go hand in hand with pain and fighting.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav nikozar » tor nov 18, 2004 21:49

Alla har slagits mot ondskans ''hemska varelser''
Spike på sitt eget smålustiga sätt. Först för att vinna slayerns hjärta sen för att han fick sin själv och grejer.
Angel har väl räddat jorden ett antal ggr för att råda bot för sina gamla synder.
Riley höll ju på med hela initative grejen.

Det är min annorlunda tolkning
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 21:54

VelocityBoy skrev:Men det är alltid kul när man får med sig någon utav de större profilerna på siten.

*sträcker på sig och blir nästan 1.60 lång!* 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Buffybot Wannabe » tor nov 18, 2004 22:06

Ai skrev:*sträcker på sig och blir nästan 1.60 lång!* 8)

WEEEEIIII!!! Buffylängd Ai!!!

Förresten, TACK! En liten tår av lycka trillar nerför min kind, det var så fint du skrev...
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad

Inläggav AngelsGirl » tor nov 18, 2004 23:51

Ai skrev:OK - försök till att vara lite hobby-psykolog:

Buffy har en sned bild av förhållanden i allmänhet och män i synnerhet, efter skilsmässan mellan hennes föräldrar och att [BtVS from ung s. 5]Hank verkar totalt skita i henne och Dawn.

Har hennes förhållanden i sin natur inte varit destruktiva redan från början så ser hon till att dom blir det. Flickan är lite trasig och [BtVS from 5x14 'Crush'] det som kanske förvirrade henne mest med 'förhållandet' med Spike var att han lämnade henne inte! Hennes bild av män som säger att dom älskar henne är ju att dom går: Hank Summers, Angel, Riley, till och med Giles och Parker också på sitt sätt. Spike stannade. Efter att han våldfört sig på henne så tar hon på sig skuld för det. Hon tror nånstans inom sig att det är fel på henne. Och när han då lämnar Sunnydale tar hon det som ett bevis på att hon har rätt. Han säger att han älskar henne. Han sårar henne. Han lämnar henne. Problemet den här gången är att han kommer tillbaka. Med själ - av alla saker. För hennes skull.

Min absoluta uppfattning är att detta är ett dilemma som Buffy brottas med lika mycket som The First under hela s. 7. Varför kom han tillbaka? Varför skaffade han sig en själ? SÅ GÖR INTE MÄN enligt Buffy. Dom lämnar.

Därför är det också min absoluta övertygelse att hon verkligen menar vad hon säger nere i Hellmouth....

Jag sa ju hobbypsykolog! :P

Edit: stavfel...

Jag håller med om det mesta utom det där lilla sista (kan vara av föjade anledningar: 1) Jag är helt anti 2) Stort B/A fan 3) Jag hatar Spike med själ)

Here's my theory om just det där lilla sista:

Jag tror inte att Buffy menade det hon sa till Spike, om jag ska vara 100% ärlig (vilket jag alltid är :P). Efter det Spike försökte göra i Seeing Red, så måste det nästan vara svårt att först och främst lita på honom (men såklart men en bra ressigör funkar det mesta ;)). Jag tycker mer att det var att hon såg att Spike var lixom hero pontetial och att han har haft det svårt med att hon har lixom aldrig behandlat honom som en person (eller vad man ska kalla en vampyr men ni fattar). Och när hon lixom såg the great "hero" så blev det att hon blev lixom kär i det hon såg - en god och osjälvisk man.

Men det är MIN teori... Och som sagt - jag är ganska rejält anti.
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav Langtry » fre nov 19, 2004 0:09

sus@n skrev:När det gäller Xander så verkar han ha något för demoner: Inca Mummy Girl, bönsyrsan och Anya

Spoch Cordy kan ju räknas till den mängden med

Och icke att förglömma tjejen i säs 7 som han hjälpte att handla snören/rep, drack kaffe med och blev lite småtorterad av.
Senast redigerad av Langtry fre nov 19, 2004 0:14, redigerad totalt 1 gång.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Off » fre nov 19, 2004 0:12

Jag ändrade topic nästan direkt efter att tråden startades så ni behöver inte spoilermarkera :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Ai » fre nov 19, 2004 0:23

*tar bort nästan alla markeringar*

Man kanske skulle kolla rubrikerna man skriver i lite noggrannare... det här är andra gången det händer mig på jättekort tid! Spoilerfob... :D

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Eisa » mån nov 22, 2004 13:33

varför skulle spike vara så omöjlig att älska?
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Lipton » tis nov 23, 2004 15:40

Eisa skrev:varför skulle spike vara så omöjlig att älska?

Ja jag förstår då ingenting???undrar också.

Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar. ;)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Ai » tis nov 23, 2004 15:44

Lipton skrev:

Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar. ;)

Från Crush 5x14:

Spike: [...] I've changed, Buffy.

Buffy: What, that chip in your head? That's not change. Tha-that's just ... holding you back. You're like a serial killer in prison!

Spike: Women marry 'em all the time!

Edit: tog bort den totalt överambitiösa spoilermarkeringen...
Senast redigerad av Ai tis nov 23, 2004 15:51, redigerad totalt 1 gång.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 15:44

Lipton skrev:Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar. ;)

Buffy: You're like a serial killer in prison!

Edit: Ai var snabbare jag skulle inte vilja möte henne i en duell :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Lipton » tis nov 23, 2004 15:47

VelocityBoy skrev:
Lipton skrev:Men ärligt talat, han är ju faktiskt en massmördare, inte så attraktivt. Men det finns ju de som tänder på det, många av de som sitter inne för grova brått får ju mängder med beundrarpost. Svårt att förstå. Men om man bortser från massmördargrejjen så är han ju alldelens alldelens underbar. ;)

Buffy: You're like a serial killer in jail.

Edit: Ai var snabbare jag skulle inte vilja möte henne i en duell :)

Där ser man, han sa det själv. :D
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Ai » tis nov 23, 2004 15:48

VB: Jag hann till och med spoilermarkera och finlira lite med texten! Du är låååååångsam! :twisted:

Edit: ... och nu ser jag att hela tråden är spoilermärkt... :oops:

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav sprite » lör dec 04, 2004 13:13

Lipton skrev:

Angel var ju också en massmördare.

Spike är väldigt älskvärd. Han har helt enkelt allt! Han är spännande, rolig, sexig och snäll (ibland :) )
"If you dont stop being such a bitch, maybe i will bite you."
Användarvisningsbild
sprite
Minion

Inläggav noike » lör dec 04, 2004 21:13

sprite skrev:Angel var ju också en massmördare.

Nej. Angelus var det, men det är en gigantisk skillnad på Angel och Angelus i och med att hans själ har en massa klausuler och extra features får att få honom att lida. De är bokstavligen talat två helt olika personer.

Angel har inte ens så mycket av Liam i sig, medan Spike med själ börjar få tillbaka lite av William.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » lör dec 04, 2004 22:27

sprite skrev:Spike är väldigt älskvärd. Han har helt enkelt allt! Han är spännande, rolig, sexig och snäll (ibland :) )

Du börjar allvarligt att oroa mig! Jag vill inte att du ska hamna i nåt förhållande med en pre-soul-Spike typ. Det är inte trevliga killar! Psykopater kryddat rikligt med sociopat. Glöm aldrig bort att han försökte alienera Buffy från hennes vänner. Första tecknet på en kontrollerande hustrumisshandlare. Ta bort det sociala skyddsnätet som vänner innebär.

Sånna killar brukar också vara über-trevliga utåt. Därför ska man aldrig lita på ett leende från första början - det är sällan ärligt.

Igen: Spike i s. 6 är inte bra pojkvänsmaterial!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Eisa » tis dec 07, 2004 14:41

det kan han väl visst vara...en del gillar ju hela bad boy-konceptet.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Ai » tis dec 07, 2004 14:48

Eisa skrev:det kan han väl visst vara...en del gillar ju hela bad boy-konceptet.

Självklart - jag är sån själv - men det betyder fortfarande inte att han är bra pojkvänsmaterial. Om enda kriteriet för en bra pojkvän vore att han har en kaxig attityd och att man bara vill ha honom naken och i ryggläge så fort som möjligt så skulle det inte finnas några dåliga förhållanden...

From the horses mouth:

James Marsters skrev:... if a guy is mean to the world, he will be mean to you.

och min erfarenhet säger att det stämmer utan undantag.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Återgå till Allmänt om BtVS