Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav micke_finland » fre nov 12, 2004 16:56

Jag har aldrig påstått att Smallville skulle var en jämn serie, men dom bra avsnitten brukar vara så otroligt bra att dom mer än väl väger upp de mindre bra.
Denna veckas avsnitt var dock en djupdykning av ALDRIG skådat slag! Herregud! Vad håller dom på med?!

"The barn at midnight", med dålig datorgrafik! Jag vill bara gråta! När jag äntligen får tillbaka min älskade Lois är det i ett sånt här skitavsnitt! Gillade dock klädseln... Jag är medveten om att jag använder en massa utropstecken, men jag är upprörd! Hela tiden jag kollade utbrast jag i "vad håller dom PÅ MED". Som vanligt räddade slutet lite, men annars måste jag nog säga att detta var det sämsta avsnittet hittills!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 17:00

Jag är benägen att hålla med micke. S01 hade dock några avsnitt som var svagare.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav micke_finland » fre nov 12, 2004 18:18

Kanske det, men jag ser på det som att dom borde veta bättre nu än dom gjorde i början. Nä, jag vidhåller nog att detta var sämsta avsnittet hittils, i alla fall om man räknar in "besvikelsefaktorn".
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav poser » fre nov 12, 2004 19:01

got Charmed?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinder » fre nov 12, 2004 22:49

spoiler 4x08
Även jag är klart besviken av avsnittet. Kändes väldigt b-aktigt hur allt sköttes. Sett fram emot var de var på väg med Lanas tatuering och trott att det skulle bli en riktig höjdar berättelse om den men det hela blev platt fall. Till och med Lois återkomst blev lite av en besvikelse då jag gillar hennes karaktär och vad de gjort med henne tidigare i serien, och så kommer hon tillbaka till denna soppan. Iof kanske man är lite väl hård för helt uruselt var väll inte avsnittet men det gjorde en likväl besviken. Gillar egentligen magi i filmer och serier men det ska ske snyggt, mindre "förhäxad" och mer "mystik". Här skeddes det inte snyggt, hellst inte den magiska festandet i ladugården. Den enda ljusglimten var att jag gillade de tre damernas svarta klänningar :)
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav micke_finland » fre nov 19, 2004 19:27

Två dåliga avsnitt av Smallville på rad, vad händer :evil:

Spoiler 4x09
Det verkar som den kristna högern har nått Smallville. "I can´t believe he treats women like that", vad är det frågan om egentligen? Hela avsnittet är dåligt, finns ingenting som engagerar mig. Gå tillbaka någon sida i denna tråd och läs hur lyrisk jag var och vilka förväntningar jag hade på resten av säsongen. Skärper dom inte sig snart blir jag väldigt, väldigt lessen!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav micke_finland » fre nov 19, 2004 19:31

poser skrev:got Charmed?

Menar du magi som i Charmed, eller blev dåligt alltför tidigt som Charmed?
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav noike » fre nov 19, 2004 19:39

micke_finland skrev:Menar du magi som i Charmed, eller blev dåligt alltför tidigt som Charmed?

Alltför tidigt som Charmed? Det är om något en självmotsägelse med tanke på att Charmed har den sämsta piloten jag har sett på flera år.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » fre nov 19, 2004 20:42

micke_finland skrev:

Jag syftade på magin och att Charmed är dåligt

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav micke_finland » fre nov 19, 2004 22:08

poser skrev:
micke_finland skrev:

Jag syftade på magin och att Charmed är dåligt

Charmed har inte alltid varit dåligt. Jag har i och för sig aldrig följt serien slaviskt, men jag minns att jag gillade första säsongen när den visades på tv för ett antal år sen.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 23:12

Jag blir så glad av att se att ni inte gillar Charmed!!!

och häx-avsnittet av Smallville håller jag med om att det var dåligt (precis som Charmed).
Jag har älskat hela säsong 4 annars men det avsnittet sög.
Det senaste avsnittet gilade jag delar av. Allt med Lionel är fantastiskt! Han är ju absolut den coolaste och intressantaste i serien!
Hoppas att dom gör något grymt med hans story.
För övrigt älskar jag Lois. Hon är underbar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » lör nov 20, 2004 4:43

Tyckte 4x09 var bra, iaf om man jämför med 08

Gillar alla historier som kretsar kring Lionel och Lex. Utan dem hade serien inte varit hälften av vad den är nu. Det här med snacket om hur han behandlar kvinnor tycker jag är ganska förväntat av Kents. Det kanske bara är jag som ser familjen som ett gäng överheliga, jättejobbiga, människor?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav micke_finland » lör nov 20, 2004 11:23

Off skrev:Tyckte 4x09 var bra, iaf om man jämför med 08

Gillar alla historier som kretsar kring Lionel och Lex. Utan dem hade serien inte varit hälften av vad den är nu. Det här med snacket om hur han behandlar kvinnor tycker jag är ganska förväntat av Kents. Det kanske bara är jag som ser familjen som ett gäng överheliga, jättejobbiga, människor?

Det kan vara att 4x08 fortfarande spökar i mitt huvud, och därför dömer jag 4x09 också. Vad jag behöver är ett riktigt bra avsnitt nu, så jag kan glömma "the barn at midnight"... Jag har inte reagerat på familjen Kents överhelighet tidigare, men nu blev det verkligen irriterande! Speciellt hur upprörd Clark blir, det är ju nästan löjligt...
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Noam » sön nov 21, 2004 13:57

..håller inte med er alls... jag älskar den nya inriktningen som Smallville tagit.. jag tycker serien plötsligt känns mycket mindre ytlig nu när de grundat lite ordentliga egna arc's som inte redan är självklara i Superman-verse :)

häxor och magi kan aldrig va dåligt :D
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav poser » sön nov 21, 2004 14:01

spoiler 4x08 och 4x09Jag hade kanske inte haft några problem med magin om det inte varit för att det kändes så löjligt gjort. Med tanke på hur bra jag tycker denna säsongen har varit så var 08 ett ordentligt fall. 09 var bättre men inte lika bra som tidigare i säsongen. Lionel och Lex är alltid intressanta.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav micke_finland » sön nov 21, 2004 18:38

poser skrev:spoiler 4x08 och 4x09Jag hade kanske inte haft några problem med magin om det inte varit för att det kändes så löjligt gjort. Med tanke på hur bra jag tycker denna säsongen har varit så var 08 ett ordentligt fall. 09 var bättre men inte lika bra som tidigare i säsongen. Lionel och Lex är alltid intressanta.

Precis, jag håller med dig! Jag har ingenting emot magi, men när det görs som i 4x08 vill jag bara gråta!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Tinder » fre dec 03, 2004 19:15

Vad tyckte ni om 4x10 då?
Fanns endel bra scener och lite stämningsfullt nu och då fast kändes som man redan sett just det ämnet tas upp på ganska många ställen redan, bla i Buffy.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav poser » fre dec 03, 2004 19:16

Det var en upphämtning men inte i närheten av att vara lika bra som början av säsongen. I miss lois and i don't mean that silly charmed one.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinder » fre dec 03, 2004 19:19

poser skrev:Det var en upphämtning men inte i närheten av att vara lika bra som början av säsongen. I miss lois and i don't mean that silly charmed one.

Sant.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » fre dec 03, 2004 19:20

4x10

Gillade avsnittet men nu vill jag att det kommer igång lite arc. Lionel får börja ställa till med lite oreda nu :) . Jag undrar vem det kan vara som hämtade upp honom. Jag har verkligen ingen aning.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » fre dec 03, 2004 19:26

Off skrev:4x10

Gillade avsnittet men nu vill jag att det kommer igång lite arc. Lionel får börja ställa till med lite oreda nu :) . Jag undrar vem det kan vara som hämtade upp honom. Jag har verkligen ingen aning.

Batman, eller Jimmy Olsen

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » fre dec 03, 2004 20:31

poser skrev:

Menar du allvar? Jimmy Olsen är ju bara en liten pojk och Batman fick dom ju inte ha med p.g.a. den nya Batman-filmen o.s.v.
Fast det vore asgrymt om Bruce Wayne kunnde vara med.

Jag tror inte att Lionel kommer vara stygg nu. Han har nog blivit snäll för alltid och nu blir det Lex som blir ond, steg för steg.
Och jag tror inte att personen som hämtade Lionel var någon man känner till.
Jag undrar fortfarande vad som fanns i stället där Lex tog Mxyzptlk för några avsnitt sen...

Spoiler om att en karaktär kommer vara med i nästa avsnitt:
Alicia Baker. Ni kanske kommer ihåg henne som den snygga tjejen som var besatt av Clark och kunnde teleportera sig.
Undra vad hon vill...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » lör dec 04, 2004 6:15

LWes skrev:
poser skrev:

Menar du allvar? Jimmy Olsen är ju bara en liten pojk och Batman fick dom ju inte ha med p.g.a. den nya Batman-filmen o.s.v.
Fast det vore asgrymt om Bruce Wayne kunnde vara med.

SPECIAL FRED
MAMA DROPPED HIM ON HIS HEAD.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinder » fre jan 28, 2005 12:53

Såg precis avsnitt 4x11. Egentligen var väll inte avsnittet så där speciellt men upptäckte att jag tydligen saknat serien. Tiden bara flöt förbi och efter avsnittet satt jag och ville ha mer. Brukar inte ha så bråttom med att se denna serien men av någon anledning uppskattade jag den nu. Kan vara att man slösat bort tid på att kolla upp endel mindre bra serier på senare tiden och därför uppskattar de över medel desto mer.

Jimmy, vore kul om han dök upp i nått avsnitt nu också.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » lör jan 29, 2005 13:26

Får hålla med Tinder. Avsnittet i sig kanske inte var det bästa men det var trevligt att ha tillbaka serien. Sen att tjejen var något av det sötaste som någonsin visats på tv hjälpte.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor feb 03, 2005 15:55

s04e12

Rollercoaster!

Jag trodde Clark skulle lägga mycket mer skuld på sina föräldrar och vänner än sig själv då allt dem gjorde var att säga till honom att han inte kunde lita på Alicia. Tyckte att de drog ihop allt som hände efter att han hittade Alicia lite mycket. Det var klart intressant att se Clark gå lite mer åt den mörka sidan och det kändes som att han borde blivit mer "förstörd" av sorgen efter det som hände. Vem vet det kanske visar sig mer i nästa avsnitt (GE MIG NU).

Sidenote: Erica Durance, Sarah Carter, Kristin Kreuk och Allison Mack. Im all over the place.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » tor feb 03, 2005 15:56

4x11 var ett riktigt dåligt avsnitt, hoppas på att 4x12 är bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor feb 03, 2005 15:59

Illyria skrev:4x11 var ett riktigt dåligt avsnitt, hoppas på att 4x12 är bättre.

Jag tyckte iofs inte 4x11 var så dåligt men detta var mycket bättre IMO.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » tor feb 03, 2005 20:02

Det börjar likna nånting nu! Sjyst!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Off » tor feb 03, 2005 20:06

:cry:

Bra var det förstås men ändå. :cry: