Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » ons nov 17, 2004 19:13

Efter det totala misslyckandet med att få hem ett brev från tullen idag så läser jag precis detta. Blade 3 har satts till R.

Rated R for strong pervasive violence and language, and some sexual content.

Källa. http://www.imdb.com

JAAAA!!!!!

Äntligen lite feting action. Något man inte sett skymten av sen tja, förra Blade filmen. På bio alltså.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 19:22

Ska bli kul att se den, undrar när den kommer hit på bio? På imdb stod det ingenting (Danmark 7/1).

Blade II tyckte jag inte riktigt levde upp till den första, som var mycket bra (särskilt scenen på cluben som är hur bra som helst).
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Off » ons nov 17, 2004 20:34

Jag har sagt det för och säger det igen. Blade är bäst, Blade II var skitbra, Blade III kommer hoppa på alla andra actionfilmers ruttna lik.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav nikozar » tor nov 18, 2004 1:19

Blade III kommer æga. Det är inte ens något man behöver diskutera.
Kommer dra premiär biljetter till den lätt.

Förresten ett filmtips: Zaitochi the blind assasin.
Om du gillar japanska filmer kommer du nog gilla den här.
(förmodligen om du gillar amerikanska eller europeiska också).
Handlar om en blind man som kan strida med hjälp av ljud och lukt.
Handlingen är lite invecklad och går inte riktigt att förklara utan spoila och det vill man väl inte..
Vi lever i en konstig värld där Angel blev cancelat efter 5 säsonger medans Days of our lifes har gått i typ 70 säsonger och spelas fortfarande in flera.....
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav CiX » tor nov 18, 2004 1:27

Rekommenderar även Yamakasi.
CiX
Minion

Inläggav RalfiParpa » tor nov 18, 2004 7:16

Off skrev:Jag har sagt det för och säger det igen. Blade är bäst, Blade II var skitbra, Blade III kommer hoppa på alla andra actionfilmers ruttna lik.

Blade är bra, antagligen den bästa marvel-filmatiseringen efter Spider-Man 1 & 2.
Men Blade 2 liknande ju mest en b-action med påkostade effekter.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 0:36

Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla. Jag skrattade högt vid flera tillfällen. Amber var precis underbar och det var kul att se James i en så annorlunda roll. Många andra Buffy-skådisar eller Buffy-relaterade skådisar också: Andy Hallett, David Fury, Jeff Ricketts (Council-henchman i Buffy och Angel, onding med blå handskar i Firefly. Onding i en hel del andra saker också) och Tressa DiFiglia (som jag tror är Nicky Brendons hustru, men rätta mig om jag har fel). Och flera mördande roliga repliker.

Inte något mästerverk (det finns inte så mycket story att tala om), men väldigt underhållande och mycket sevärd. Hoppas Amber fortsätter göra film.

EDIT: Och behöver jag tillägga att Amber är alldeles sinnessjukt, hjärnbedövande vacker i filmen? Nej, jag tänkte väl det.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noggster » fre nov 19, 2004 6:17

Garden State var fan underbar, vem hade trott att scrubs JD hade klarat av att spela en så seriös roll samtidigt som han skrev manus och regisserade hela filmen... tummarna upp.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » fre nov 19, 2004 9:12

caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla. Jag skrattade högt vid flera tillfällen. Amber var precis underbar och det var kul att se James i en så annorlunda roll. Många andra Buffy-skådisar eller Buffy-relaterade skådisar också: Andy Hallett, David Fury, Jeff Ricketts (Council-henchman i Buffy och Angel, onding med blå handskar i Firefly. Onding i en hel del andra saker också) och Tressa DiFiglia (som jag tror är Nicky Brendons hustru, men rätta mig om jag har fel). Och flera mördande roliga repliker.

Ah. Har velat se den ett tag nu men aldrig kommit över den. Var hittade du den?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » fre nov 19, 2004 10:46

caffeineaddict skrev:EDIT: Och behöver jag tillägga att Amber är alldeles sinnessjukt, hjärnbedövande vacker i filmen? Nej, jag tänkte väl det.

Det kan aldrig skada att upprepa det då och då...

Amber är alldeles sinnessjukt, hjärnbedövande vacker
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 12:00

RalfiParpa: Forumhubben.

VB: Så sant, så sant. Även om hon var vacker i Buffy med så är det ju sant att hon spelade Tara så att hon skulle se lite kraftigare och mindre tilldragande ut. Bortsett från möjligen ett par ögonblick i t.ex. OMWF har jag aldrig slagits av precis hur vacker hon är tidigare.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav VelocityBoy » fre nov 19, 2004 13:19

caffeineaddict: du är blind ifrån första avsnittet och framåt har hon varit så snygg, hon är lite quirky men det förstärker bara det hela.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre nov 19, 2004 13:41

VB: Hon har nästan alltid sett bra ut, men i Tara-rollen slogs jag sällan av det (kan ha något att göra med det faktum att hon delade mestadelen av sina scener med Aly Hannigan, vilket by default betyder att min koncentration riktas åt det hållet). Men i Chance slog hennes skönhet mig över huvudet med en slägga av "Wow, what a hottie!".

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Pazuzu » tis nov 23, 2004 22:23

Jag har precis sett "The Butterfly Effect" och jag tyckte att Kutcher (stavning?) var riktigt bra och man tänkte inte speciellt mycket på hans roll i That 70's Show som tur är. Jag blev positivt överraskad av filmen, tempot hölls uppe trots att den är rätt lång och temat med att en liten sak kan förändra så mycket är intressant. Det som avhåller mig från att ge filmen 4 av 5 är slutscenen där man får se Kayleigh som gifter sig, etc. Den känndes helt enkelt för tillrättalagd. Det perfekta slutet hade varit att sluta när Evan stryper sig själv i sin mammas mage. Men pga detta får filmen en 3:a, fast en mycket stark sådan.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » tis nov 23, 2004 22:26

Pazuzu: jag hade inget problem med den scenen och ger filmen en fyra. Jag håller med om Kutcher verkligen fungerade man tänkte inte alls på hans betydligt mer lättsamma roller.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » tis nov 23, 2004 22:30

caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla.

Den filmen har jag velat se länge, finns den inte att ladda hem?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tis nov 23, 2004 22:39

VelocityBoy skrev:Pazuzu: jag hade inget problem med den scenen och ger filmen en fyra. Jag håller med om Kutcher verkligen fungerade man tänkte inte alls på hans betydligt mer lättsamma roller.

Håller med här. En av årets bästa filmer.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » tis nov 23, 2004 22:44

Pazuzu skrev:Jag har precis sett "The Butterfly Effect" och jag tyckte att Kutcher (stavning?) var riktigt bra och man tänkte inte speciellt mycket på hans roll i That 70's Show som tur är. Jag blev positivt överraskad av filmen, tempot hölls uppe trots att den är rätt lång och temat med att en liten sak kan förändra så mycket är intressant. Det som avhåller mig från att ge filmen 4 av 5 är slutscenen där man får se Kayleigh som gifter sig, etc. Den känndes helt enkelt för tillrättalagd. Det perfekta slutet hade varit att sluta när Evan stryper sig själv i sin mammas mage. Men pga detta får filmen en 3:a, fast en mycket stark sådan.

Kutcher är bra men filmen är lite för lättsam i tonen om man tänker på temat filmen behandlar. Den hade kunnat bli riktigt förbaskat bra om man hade vågat ge filmen en mer tragisk och mörk ton som hade matchat temat i filmen bättre. Det du har skrivit inom spoilermarkeringen är ett bra exempel.

Ger däremot filmen en 4 (aningen svag), jag kände mig alldeles för road av filmen för att kunna ge lägre. Den är mycket välgjord.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 0:25

Illyria skrev:
caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla.

Jo, jag hittade den på forumhubben, men tyvärr hade versionen jag fick ner rätt ordentliga ljudproblem.. :(

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinder » ons nov 24, 2004 4:17

Pazuzu skrev:Jag har precis sett "The Butterfly Effect" och jag tyckte att Kutcher (stavning?) var riktigt bra och man tänkte inte speciellt mycket på hans roll i That 70's Show som tur är. Jag blev positivt överraskad av filmen, tempot hölls uppe trots att den är rätt lång och temat med att en liten sak kan förändra så mycket är intressant. Det som avhåller mig från att ge filmen 4 av 5 är slutscenen där man får se Kayleigh som gifter sig, etc. Den känndes helt enkelt för tillrättalagd. Det perfekta slutet hade varit att sluta när Evan stryper sig själv i sin mammas mage. Men pga detta får filmen en 3:a, fast en mycket stark sådan.

Nu var det så pass länge sedan jag såg filmen så jag minns inte scenen du nämner men tänkte bara inflika med att ifall du inte visste det så finns det en directors cut med bl.a. ett annat slut på filmen. Tyvärr har jag inte sett den varianten än.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Pazuzu » ons nov 24, 2004 7:53

Tinder skrev:

Nu var det så pass länge sedan jag såg filmen så jag minns inte scenen du nämner men tänkte bara inflika med att ifall du inte visste det så finns det en directors cut med bl.a. ett annat slut på filmen. Tyvärr har jag inte sett den varianten än.

Hm, det kanske är värt att kollas upp, eftersom om man bortser från slutscenen så är filmen riktigt bra.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Tob » ons nov 24, 2004 13:35

Är inte detta DC slutet?

Han kommer fram till att det inte var meningen att han skulle leva, och bestämmer sig för att åka tillbaka till tiden då han låg i magen, där stryper han sig så att han inte föds. Därefter vräker man på med scener för att verkligen informera publiken om att det var rätt beslut av honom. Se så bra alla fick det!

Pazuzu jag är nästan hundra på att det är DC vesionen. Rätta mig någon om jag har fel, för i så fall måste man ju försöka få tag på DC versionen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Pazuzu » ons nov 24, 2004 14:04

Tob skrev:Är inte detta DC slutet?

Han kommer fram till att det inte var meningen att han skulle leva, och bestämmer sig för att åka tillbaka till tiden då han låg i magen, där stryper han sig så att han inte föds. Därefter vräker man på med scener för att verkligen informera publiken om att det var rätt beslut av honom. Se så bra alla fick det!

Pazuzu jag är nästan hundra på att det är DC vesionen. Rätta mig någon om jag har fel, för i så fall måste man ju försöka få tag på DC versionen.

Kollade upp saken på imdb, och det visade sig att det är DC-versionen som jag såg igår. Dessa scener var tydligen extra-inlagda förutom det alternativa slutet som var mindre lyckat:
-Evan discovering that his grandfather had the same gift, and also was considered crazy, like his father
-Evan and Andrea go to a palm reader that tells Evan he has no lifeline
-Andrea telling Evan she was pregnant three times before he was born.
-A scene in the prison where the prisoners publicly read Evan's journals.
-An extended hospital scene where Evan is visiting sick Andrea.
-A scene in the prison where the other prisoners come to rape Evan one night.

Då återstår frågan hur slutade det i originalversionen?

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons nov 24, 2004 14:37

Pazuzu skrev:Då återstår frågan hur slutade det i originalversionen?

Originalet slutat sliskigt Hollywood-anpassat lyckligt. Han åker tillbaka till en tidigare tidpunkt, ett barnkalas om jag inte minns fel, ändrar någon fundamental detalj av något slag jag inte bryr mig om att minnas. Filmen slutar med att han och vännerna är välanpassade och lyckliga på college och kommer, som i en riktig saga, att leva lyckliga i alla sina dagar.

Jag tycker filmen var helt okej, men långtifrån lysande. Den hade potential, men flera saker drog ner på den. En av dom var Ashton. Hans krampagtiga försök att spela seriös fick mig att skratta när det inte var meningen att jag skulle skratta. Dom drog även ut på en del scener i onödan, drog till med onödiga lösningar som stred mot filmens interna logik, fast de inte hade behövt det. Sedan var det slutet. Jag har inte sett DC, men efter beskrivningar tror jag att jag skulle gilla det mycket bättre. Originalslutet drar ner rejält på en redan medelmåttig film.

Lovande, men leverar inte. En del bra scener, men det räcker inte till. Tyvärr. Grundtanken var verkligen cool.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Yog-Sothoth » ons nov 24, 2004 14:48

caffeineaddict skrev:
Illyria skrev:

Jo, jag hittade den på forumhubben, men tyvärr hade versionen jag fick ner rätt ordentliga ljudproblem.. :(

Så Chance finns alltså på hubben?! Måste se!! Uppfyllde den förväntningarna? Jag har iaf ganska höga förväntningar på den, har sett massa positiva skriverier om den överallt...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Pazuzu » ons nov 24, 2004 15:01

adolvsson skrev:
Pazuzu skrev:Då återstår frågan hur slutade det i originalversionen?

Originalet slutat sliskigt Hollywood-anpassat lyckligt. Han åker tillbaka till en tidigare tidpunkt, ett barnkalas om jag inte minns fel, ändrar någon fundamental detalj av något slag jag inte bryr mig om att minnas. Filmen slutar med att han och vännerna är välanpassade och lyckliga på college och kommer, som i en riktig saga, att leva lyckliga i alla sina dagar.

Om originalslutet var som du säger, skulle jag faktiskt föredra DC-slutet som jag såg. Fast det innebär inte att DC-slutet var bra, som jag skrev innan tycker jag att filmen skulle slutat när han stryper sig själv i mammans mage.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons nov 24, 2004 15:42

Pazuzu skrev:Om originalslutet var som du säger, skulle jag faktiskt föredra DC-slutet som jag såg. Fast det innebär inte att DC-slutet var bra, som jag skrev innan tycker jag att filmen skulle slutat när han stryper sig själv i mammans mage.

Ach so. Då hajjar jag. Och håller med dig. Jag hade fått för mig att DC slutade där du tyckte att den skulle sluta. Det låter inte riktigt lika illa som originalet, men nästan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » ons nov 24, 2004 16:05

caffeineaddict skrev:Jo, jag hittade den på forumhubben, men tyvärr hade versionen jag fick ner rätt ordentliga ljudproblem.. :(

Det var ju trist, både ljudet och att jag inte kommer åt hubben.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons nov 24, 2004 18:08

Mönsterstudenten Thomas skrev:Så Chance finns alltså på hubben?! Måste se!! Uppfyllde den förväntningarna? Jag har iaf ganska höga förväntningar på den, har sett massa positiva skriverier om den överallt...

Öhm, det är helt beroende på vilka förväntningar man har. ;) Jag tyckte den var jättecharmig och väldigt rolig, men å andra sidan nästan helt utan vettig handling. Det var kul att se så mycket Buffy-folk i helt annorlunda roller och när jag säger att den var "väldigt rolig" så menar jag verkligen det, vissa scener är helt underbart whacked out och passar min flumhumor perfekt (t.ex. en flashback där James och Ambers rollfigurer diskuterar hur de träffades när de delade cell på ett mentalsjukhus, bara för det sedan visar sig att hela den historien är en lögn som de berättar för att bli av med en jobbig person).

Men som sagt, i slutändan känns det lite tunn, den säger inte så mycket "djupt" som den kanske tror den gör. Men likväl mycket sevärd! En hög trea av fem ungefär.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav RalfiParpa » ons nov 24, 2004 18:51

adolvsson skrev:
Pazuzu skrev:Om originalslutet var som du säger, skulle jag faktiskt föredra DC-slutet som jag såg. Fast det innebär inte att DC-slutet var bra, som jag skrev innan tycker jag att filmen skulle slutat när han stryper sig själv i mammans mage.

Ach so. Då hajjar jag. Och håller med dig. Jag hade fått för mig att DC slutade där du tyckte att den skulle sluta. Det låter inte riktigt lika illa som originalet, men nästan.

adolvsson har fel när han säger att det var ett helt lyckligt Hollywood-slut.

I originalet åker han som sagt tillbaka till barnkalaset där han första gången träffade Kayleigh och hotar med att döda henne om hon någonsin kommer nära honom (då är de också en 7-8 år så det ser ganska lustigt ut). Sedan hoppas det fram i tiden och Aston Kutcher är en framgångsrik börsmäklare eller liknande (han har smörigt hår i alla fall). En dag ser han då Kayleigh gå förbi men eftersom de inte känner varandra i den nya verkligheten han har skapat passerar de bara. Allt samtidigt som någon Oasis-låt spelas.

Inte så illa som det låter. Jag råder er att se båda sluten och sedan välja eran favorit. Jag föredrar Directors Cut-slutet.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film