Rated R for strong pervasive violence and language, and some sexual content.
Källa. http://www.imdb.com
JAAAA!!!!!
Äntligen lite feting action. Något man inte sett skymten av sen tja, förra Blade filmen. På bio alltså.
Rated R for strong pervasive violence and language, and some sexual content.
Off skrev:Jag har sagt det för och säger det igen. Blade är bäst, Blade II var skitbra, Blade III kommer hoppa på alla andra actionfilmers ruttna lik.
caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla. Jag skrattade högt vid flera tillfällen. Amber var precis underbar och det var kul att se James i en så annorlunda roll. Många andra Buffy-skådisar eller Buffy-relaterade skådisar också: Andy Hallett, David Fury, Jeff Ricketts (Council-henchman i Buffy och Angel, onding med blå handskar i Firefly. Onding i en hel del andra saker också) och Tressa DiFiglia (som jag tror är Nicky Brendons hustru, men rätta mig om jag har fel). Och flera mördande roliga repliker.
caffeineaddict skrev:EDIT: Och behöver jag tillägga att Amber är alldeles sinnessjukt, hjärnbedövande vacker i filmen? Nej, jag tänkte väl det.
caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla.
VelocityBoy skrev:Pazuzu: jag hade inget problem med den scenen och ger filmen en fyra. Jag håller med om Kutcher verkligen fungerade man tänkte inte alls på hans betydligt mer lättsamma roller.
Pazuzu skrev:Jag har precis sett "The Butterfly Effect" och jag tyckte att Kutcher (stavning?) var riktigt bra och man tänkte inte speciellt mycket på hans roll i That 70's Show som tur är. Jag blev positivt överraskad av filmen, tempot hölls uppe trots att den är rätt lång och temat med att en liten sak kan förändra så mycket är intressant. Det som avhåller mig från att ge filmen 4 av 5 är slutscenen där man får se Kayleigh som gifter sig, etc. Den känndes helt enkelt för tillrättalagd. Det perfekta slutet hade varit att sluta när Evan stryper sig själv i sin mammas mage. Men pga detta får filmen en 3:a, fast en mycket stark sådan.
Illyria skrev:caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla.
Den filmen har jag velat se länge, finns den inte att ladda hem?
Pazuzu skrev:Jag har precis sett "The Butterfly Effect" och jag tyckte att Kutcher (stavning?) var riktigt bra och man tänkte inte speciellt mycket på hans roll i That 70's Show som tur är. Jag blev positivt överraskad av filmen, tempot hölls uppe trots att den är rätt lång och temat med att en liten sak kan förändra så mycket är intressant. Det som avhåller mig från att ge filmen 4 av 5 är slutscenen där man får se Kayleigh som gifter sig, etc. Den känndes helt enkelt för tillrättalagd. Det perfekta slutet hade varit att sluta när Evan stryper sig själv i sin mammas mage. Men pga detta får filmen en 3:a, fast en mycket stark sådan.
Tinder skrev:Pazuzu skrev:Jag har precis sett "The Butterfly Effect" och jag tyckte att Kutcher (stavning?) var riktigt bra och man tänkte inte speciellt mycket på hans roll i That 70's Show som tur är. Jag blev positivt överraskad av filmen, tempot hölls uppe trots att den är rätt lång och temat med att en liten sak kan förändra så mycket är intressant. Det som avhåller mig från att ge filmen 4 av 5 är slutscenen där man får se Kayleigh som gifter sig, etc. Den känndes helt enkelt för tillrättalagd. Det perfekta slutet hade varit att sluta när Evan stryper sig själv i sin mammas mage. Men pga detta får filmen en 3:a, fast en mycket stark sådan.
Nu var det så pass länge sedan jag såg filmen så jag minns inte scenen du nämner men tänkte bara inflika med att ifall du inte visste det så finns det en directors cut med bl.a. ett annat slut på filmen. Tyvärr har jag inte sett den varianten än.
Tob skrev:Är inte detta DC slutet?
Han kommer fram till att det inte var meningen att han skulle leva, och bestämmer sig för att åka tillbaka till tiden då han låg i magen, där stryper han sig så att han inte föds. Därefter vräker man på med scener för att verkligen informera publiken om att det var rätt beslut av honom. Se så bra alla fick det!
Pazuzu jag är nästan hundra på att det är DC vesionen. Rätta mig någon om jag har fel, för i så fall måste man ju försöka få tag på DC versionen.
Pazuzu skrev:Då återstår frågan hur slutade det i originalversionen?
caffeineaddict skrev:Illyria skrev:caffeineaddict skrev:Passade äntligen på att se Chance som var en übercharmig liten pärla.
Den filmen har jag velat se länge, finns den inte att ladda hem?
Jo, jag hittade den på forumhubben, men tyvärr hade versionen jag fick ner rätt ordentliga ljudproblem..
adolvsson skrev:Pazuzu skrev:Då återstår frågan hur slutade det i originalversionen?
Originalet slutat sliskigt Hollywood-anpassat lyckligt. Han åker tillbaka till en tidigare tidpunkt, ett barnkalas om jag inte minns fel, ändrar någon fundamental detalj av något slag jag inte bryr mig om att minnas. Filmen slutar med att han och vännerna är välanpassade och lyckliga på college och kommer, som i en riktig saga, att leva lyckliga i alla sina dagar.
Pazuzu skrev:Om originalslutet var som du säger, skulle jag faktiskt föredra DC-slutet som jag såg. Fast det innebär inte att DC-slutet var bra, som jag skrev innan tycker jag att filmen skulle slutat när han stryper sig själv i mammans mage.
caffeineaddict skrev:Jo, jag hittade den på forumhubben, men tyvärr hade versionen jag fick ner rätt ordentliga ljudproblem..
Mönsterstudenten Thomas skrev:Så Chance finns alltså på hubben?! Måste se!! Uppfyllde den förväntningarna? Jag har iaf ganska höga förväntningar på den, har sett massa positiva skriverier om den överallt...
adolvsson skrev:Pazuzu skrev:Om originalslutet var som du säger, skulle jag faktiskt föredra DC-slutet som jag såg. Fast det innebär inte att DC-slutet var bra, som jag skrev innan tycker jag att filmen skulle slutat när han stryper sig själv i mammans mage.
Ach so. Då hajjar jag. Och håller med dig. Jag hade fått för mig att DC slutade där du tyckte att den skulle sluta. Det låter inte riktigt lika illa som originalet, men nästan.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare