Buffy The Vampire Slayer - Complete Season 1 - 7 Box Set

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav eynosh » tor nov 18, 2004 18:12

Men F*N, nu blir ju jag hetsad, gå över till Processing! :P

Mina nerver tål inte hur mkt som helst...

SÄkert att det brukar vara processing-packing-processing?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav eynosh » tor nov 18, 2004 18:15

Aha!, enligt deras sida är det packing som gäller fram till leverans, processing är bara när dom kollar kortet *förösker övertyga mig själv*
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav RalfiParpa » tor nov 18, 2004 18:19

Eynosh skrev:SÄkert att det brukar vara processing-packing-processing?

Inte ens nästan säker men så var det i alla fall för mig.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Langtry » tor nov 18, 2004 18:20

På mitt konto står det att en summa på 1795,95 :- är reserverade så play måste ju på nå't vis ha tagit pengarna...
De syns iaf inte på kontot

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tor nov 18, 2004 18:28

Jag är uppspelt som en fjortonårig fangirl som får se David Boreanaz på röda mattan för första gången.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav CiX » tor nov 18, 2004 18:40

från play.com, kanske svarar på lite frågor...

Very occasionally an error or an incident occurs at the point of dispatch that means we know that the original item is unlikely to reach you. If this is the case, rather than waiting the usual 14 days to be sure that the item has gone astray we prefer to ‘rollback’ your order and process it again.

In these instances it is possible, rarely, that you may receive a duplicate copy of an item, although you should not be charged twice. If you do receive a duplicate please return it unopened – see our Returns policy for more information.

ordningen är: "order taken" --> "processing" --> "packing" --> "posted"
CiX
Minion

Inläggav eynosh » tor nov 18, 2004 18:48

Mina pengar är också reserverade, 1792,95 kronor. Jag har blivit av med pengarna, det är ett första steg.
Status: Packing
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 18:48

CiX skrev:från play.com, kanske svarar på lite frågor...

Very occasionally an error or an incident occurs at the point of dispatch that means we know that the original item is unlikely to reach you. If this is the case, rather than waiting the usual 14 days to be sure that the item has gone astray we prefer to ‘rollback’ your order and process it again.

In these instances it is possible, rarely, that you may receive a duplicate copy of an item, although you should not be charged twice. If you do receive a duplicate please return it unopened – see our Returns policy for more information.

ordningen är: "order taken" --> "processing" --> "packing" --> "posted"

:eek:

INTE lugn nu.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav VelocityBoy » tor nov 18, 2004 18:50

Har de reserverat pengarna så har de fått ett okej ifrån er bank och det är lugnt... ni kan slappna av.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Langtry » tor nov 18, 2004 18:51

VelocityBoy skrev:Har de reserverat pengarna så har de fått ett okej ifrån er bank och det är lugnt... ni kan slappna av.

VB, lugnaren i nöden :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Ai » tor nov 18, 2004 18:56

*klättar upp i VB's lugnande famn*

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 19:38

Tänk om man får hem 2 boxar :D . Undrar vad man kommer göra då? ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Shetani » tor nov 18, 2004 19:43

Off skrev:Tänk om man får hem 2 boxar :D . Undrar vad man kommer göra då? ;)

Skaffa ett andra set DVD spelare/TV och se det i äkta surround? ;)
Användarvisningsbild
Shetani
Scooby

Inläggav Nyx » tor nov 18, 2004 19:52

Off skrev:Tänk om man får hem 2 boxar :D . Undrar vad man kommer göra då? ;)

Hmm... dela med sig av glädjen till vänner och bekanta eller "do the right thing"? Knepigt.

Jag blir glad bara mitt kort blir godkänt så de kan skicka mig en enda liten box! *håller tummarna och försöker låta bli att tugga på läppen. Aargh! Svårt att skriva medan jag håller tummarna...
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 20:06

mm, jag ringde till play idag och dom sa att dom höll på att kolla upp mitt kort, och att det kunde ta några dagar.. :? Jag blev också lite nervös att dom inte skulle acceptera mitt kort, oj oj.. Bara den inte tar slut tänkte jag säga till tjejen jag pratade med, men jag kom inte på hur jag skulle formulera mig, så jag mumlade fram nåt om "no box for me" och lät orolig.. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav RalfiParpa » tor nov 18, 2004 20:51

Buffybox for president.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 21:03

Procesing för mig med! :D

Vad det gäller att "kolla igenom skivorna" efter fel så brukar jag mest bara stoppa i skivan och hoppa runt lite bland kapitlen för att kolla så att inte skivan har blivit felpressad (då brukar felen märkas direkt). Om jag däremot ser kraftigare repor på skivan kan en lite grundligare koll krävas. Ibland har man tur (min The Good, The Bad & The Ugly var en floater och såg rätt ordentligt repig ut, men fungerade ändå utmärkt) och ibland inte (Firefly, skiva 2. Men det hann jag ju byta).

Ang. tvåveckorsgränsen så vet jag att "snällare butiker" (bl.a. CD-WOW! enligt dvdforum-personer) accepterar att man inte alltid hinner titta igenom en TV-säsong (och framförallt inte SJU säsonger) på två veckor och är därför snälla och låter en byta även om det har gått längre tid. Jag hoppas Play är så snälla de med, ifall det (Joss förbjude!) skulle finnas en felaktig skiva med i bunten.

Off skrev:Tänk om man får boxen redan på måndag. Kan bli bästa måndagen på länge isåfall. Speciellt då jag är ledig också :) . Frågan är om jag ska se serien först eller extramaterialet först. har ju inte sett allt extramaterial så det är ju bud på det. Samtidigt vill jag ju ha allt i friskt minne när jag ger mig på extramaterialt. Ahhh alla dessa beslut.

För min del brukar jag jämt titta igenom extramaterialet först (förutsatt att det handlar om en film/serie som jag redan har sett någon gång så att jag inte blir spoilad). Ett utmärkt sätt att få igång suget efter själva filmen/serien. Just i det här fallet har jag ju redan sett allt material dock, så jag får se om jag tycker det är värt att se om.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor nov 18, 2004 21:10

caffeineaddict skrev:Ang. tvåveckorsgränsen så vet jag att "snällare butiker" (bl.a. CD-WOW! enligt dvdforum-personer) accepterar att man inte alltid hinner titta igenom en TV-säsong (och framförallt inte SJU säsonger) på två veckor och är därför snälla och låter en byta även om det har gått längre tid.

Dem var det i Januari. Köpte Alias boxen, och dumt kollade snabbt igenom dem, men tänkte inte då (av någon konstig anledning) på att cd 5 och 6 var samma. Sen dröjde det bra länge innan jag hade möjlighet att ser serien, ca: 2 månader tog det innan jag kom till sjätte skivan och insåg att det var samma som 5 skivan. Var helt förtvivlad, men cd-wow löste det mycket smärtfritt, dem lade en ny order samma dag som jag skickade mailet, och jag fick en bekräftelse när dem hade fått in min gamla och samma dag skickade dem den nya. Det är stabil service.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Nyx » tor nov 18, 2004 21:40

Tinwiel skrev: ringde till play idag och dom sa att dom höll på att kolla upp mitt kort, och att det kunde ta några dagar.. :? Jag blev också lite nervös att dom inte skulle acceptera mitt kort, oj oj..

Jag pratade också med dem idag och om det inte händer något med beställningen tills imorgon tänker jag ringa igen. Har bott i London ett par år så snacket faller sig lätt. Att övertyga dem om att vi inte skriver vår "postcode" sist i adressen och att bankens "billing address"därför kanske ser något annorlunda ut kan bli lite svårare. Engelsmän är utmärkta byråkrater. :rolleyes: Men skam den som ger sig :twisted:
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tinwiel » tor nov 18, 2004 21:55

Jag måste nog också ringa en gång till för idag fick jag ett till mail, med ungefär samma innehåll som jag fick för några dagar sen. Jag vet inte om jag har skrivit adressen rätt, men nåt är det som är fel i allafall. Hmf! Men jag vill ha min box!

Jag har faktiskt också bott i London men det var bara ett halvår, och för 6-7 år sen, och bor dessutom i studentkorridor där hälften pratar bara taskig engelska (förutom kinesiska, polska, tyska osv) så jag är inte nervös att prata engelska, men det innebär inte att det kan bli väldigt fel ibland.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » tor nov 18, 2004 23:44

Tinwiel, vad var problemet med ditt kort? Kommer ihåg att du nämnde något om säkerhetskod, hur många siffror har ditt kort egenligen?

Ta det lugnt i telefonen så fixar sig nog allt, vad kan vara det värsta som skulle hända?

hmm, på rak arm kommer jag på fem grejer som kan bli värre :P
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tinwiel » fre nov 19, 2004 0:59

Eynosh: Jag vet inte riktigt vad problemet med kortet är: För några dagar sen ringde jag och gav dom de tre sista siffrorna på baksidan av kortet, och tidigare hade jag ju fyllt i alla siffrorna på framsidan av kortet på deras hemsida. Antingen så är det nåt med adressen som dom kanske inte stämmer exakt överens, fast jag tycker att den gör det. Som sagt så sa tjejen jag pratade med idag, att det skulle ta några dagar för dom att kolla med banken att mitt kort var ok, så jag hoppas att det stämmer. Sen fick jag ju ett nytt mail idag, där det stod att jag skulle höra av mig igen. Jag har ingen aaaning, får väl ringa en gång till... Suck!

Nä, jag är inte orolig över att prata i telefon, börjar bli lite less på att ringa dit varje dag bara.. Har du också haft problem med kortet Eynosh?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre nov 19, 2004 1:10

Tinwiel: Det är väl inte något löjligt med att du använder å,ä eller ö i namn eller address. Det brukar få utländska onlineaffärer att balla ur rätt friskt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CiX » fre nov 19, 2004 2:31

hmm, adressen som är sammankopplad med mitt kort är min Karlstad adress, men jag fyllde i min Linköping adress, inga som helst problem. Funkar för mig på andra ställen också.
CiX
Minion

Inläggav RalfiParpa » fre nov 19, 2004 9:05

Någon som fått sitt paket skickat? Mitt har stått på packing i snart 10h.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav poser » fre nov 19, 2004 9:17

RalfiParpa skrev:Någon som fått sitt paket skickat? Mitt har stått på packing i snart 10h.

Det är en stor box ;p

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav eynosh » fre nov 19, 2004 9:48

Jaha, nu vekrkar det vara kört...

Hela gårdagen stod det packing på play.com, men nu står det processing igen. Det hände ju några andra innan, får hoppas att det itne är något konstigt som händer... Nu kommer jag våndas hela dagen.

Tinwiel; Jag hade bara problem med mitt visa electron, med ett vanligt Visa kort kanppade jag in alla siffror på framsidan (framsida och baksidan var likadana) 16 siffor. Sen så fixade det sig.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav poser » fre nov 19, 2004 10:54

Står processing igen här med.

Antar att det ska göra det ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav eynosh » fre nov 19, 2004 10:58

Det SKA inte, men det verkar som alla drabbas av det...
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav RalfiParpa » fre nov 19, 2004 11:01

Den första person som får sin box måste genast lägga upp bilder.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till Shopping