ny buffyälskare som har lite frågor...

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

ny buffyälskare som har lite frågor...

Inläggav Me_Myself » fre nov 05, 2004 20:44

hej ja undrar om nån kan förklara för mej vilka säsongen som har gått på kanal 5 i här i sverige? Och är det säsong 7 som går nu? har dom hoppat över säsonger? och hur många säsonger finns det, ska buffy sluta? haha mkt frågor men ja skulle vilja ha svar började kolla nu i höstas o nu e ja fast, skulle vilja ha filmer från andra säsonger finns det?
Me_Myself
Demon Fodder

Inläggav Off » fre nov 05, 2004 20:48

Alla säsonger har gått på 5an utom 7 som går nu. 7 är sista säsongen. Med filmer vet jag inte riktigt vad du menar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre nov 05, 2004 20:54

Med filmer gissar jag att det betyder "hur får jag tag på tidigare säsonger", dvs går dem att köpa på dvd och de finns att få tag på ja. Det släpps t ex nya svenska boxar om 2 veckor.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » fre nov 05, 2004 20:54

Buffy sänds på femman varje dag... därför har det gått så snabbt

Episoder från tidigare säsonger finns på Buffy-hubben!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav eponinethen » tis nov 16, 2004 0:12

Illyria skrev:Med filmer gissar jag att det betyder "hur får jag tag på tidigare säsonger", dvs går dem att köpa på dvd och de finns att få tag på ja. Det släpps t ex nya svenska boxar om 2 veckor.

Eller ännu hellre, köp boxen med alla 7 säsonger i ett på amazon.co.uk, riktigt billigt och bra. (Plua att de svenska boxarna väl är uppdelade i halva säsonger/box..?)
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 0:21

eponinethen skrev:Eller ännu hellre, köp boxen med alla 7 säsonger i ett på amazon.co.uk, riktigt billigt och bra. (Plua att de svenska boxarna väl är uppdelade i halva säsonger/box..?)

Eller på Play.com, fraktfritt.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav yazze » tis nov 16, 2004 0:38

Pazuzu skrev:
eponinethen skrev:Eller ännu hellre, köp boxen med alla 7 säsonger i ett på amazon.co.uk, riktigt billigt och bra. (Plua att de svenska boxarna väl är uppdelade i halva säsonger/box..?)

Eller på Play.com, fraktfritt.

Och beställer du från play så kan du ju få ringa ett roligt samtal till dom i englad också som var rätt underhållande :D
eller så kan du vara lite lat och maila dom istället.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav eponinethen » tis nov 16, 2004 0:51

Ja jag tvingades ringa dem och det var inte det jag kallar roligt utan mest irriterande, heh. (Dessutom tog det mycket längre tid från play än från amazon.)
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav Nightcrawler » tis nov 16, 2004 10:46

Men de nya svenska boxarna kommer väl innehålla hela säsonger? Eller har jag missuppfattat det hela?
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav yazze » tis nov 16, 2004 11:03

Jo de tror ja dom skulle göra Nightcrawler men dom är säkert dyrare än uk och r1 boxarna.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 14:43

På discshop kommer de svenska boxarna att kosta 478:- per säsong förutom säsong 1 (kommer inte ihåg priset på den tyvärr), så det blir följdaktligen dyrare än r1 och r2uk.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav eponinethen » tis nov 16, 2004 19:07

Ja det är ju klart dyrare. Kommer det vara sådana "bokliknande" boxar?
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion

Inläggav adolvsson » tis nov 16, 2004 20:50

Pazuzu skrev:På discshop kommer de svenska boxarna att kosta 478:- per säsong förutom säsong 1 (kommer inte ihåg priset på den tyvärr), så det blir följdaktligen dyrare än r1 och r2uk.

Fast de svenska halvsäsongsboxarna kostade väl i stort sätt lika mycket per styck?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 21:44

adolvsson skrev:
Pazuzu skrev:På discshop kommer de svenska boxarna att kosta 478:- per säsong förutom säsong 1 (kommer inte ihåg priset på den tyvärr), så det blir följdaktligen dyrare än r1 och r2uk.

Fast de svenska halvsäsongsboxarna kostade väl i stort sätt lika mycket per styck?

Jag tror halvsäsongsboxarna kostade runt 300:- styck, om jag inte minns fel.

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Tob » ons nov 17, 2004 0:48

Pazuzu skrev:
adolvsson skrev:

Är ganska säker på att dem kostade antingen 399 eller 499 som standardpris. När många online butiker reade ut dem i vår och somras kostade dem 299.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav yazze » ons nov 17, 2004 1:25

Tob skrev:
Pazuzu skrev:
adolvsson skrev:

Är ganska säker på att dem kostade antingen 399 eller 499 som standardpris. När många online butiker reade ut dem i vår och somras kostade dem 299.

Dom kostade 399 i många butiker, men den billigaste sålde dom för 349kr sässong tror ja.
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 1:32

yazze skrev:
Tob skrev:
Pazuzu skrev:
adolvsson skrev:

Dom kostade 399 i många butiker, men den billigaste sålde dom för 349kr sässong tror ja.

Du menar per halvsäsong?

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Sparvid » ons nov 17, 2004 2:43

Japp, köpte flera gamla boxar på Discshop en gång under en kort rea, och då kostade de "bara" 299 per halvsäsong...

*åker tillbaka i tiden och säger till mig själv att spendera pengarna på R1 istället*
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav Pazuzu » ons nov 17, 2004 2:46

Sparvid skrev:Japp, köpte flera gamla boxar på Discshop en gång under en kort rea, och då kostade de "bara" 299 per halvsäsong...

*åker tillbaka i tiden och säger till mig själv att spendera pengarna på R1 istället*

Åkte själv fast i den fällan i våras när jag snabbt ville ha säsong 5. :oops:

[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Återgå till Allmänt om BtVS