Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » mån nov 15, 2004 2:24

Off skrev:Garden State! Vilken film. Känns dyster samtidigt som man skrattar sig genom hela filmen. Har Natalie Portman en pojkvän? I vilket fall har hon en ny stalker nu.

RalfiParpa skrev:Natalie Portman har med det fått ett uppsving på min att stalka-lista. Ellen Muth kan känna sig hotad.

You and me both. Vi kanske borde köpa sådana här t-shirts.
http://www.undergroundhiphop.com/store/detail.asp?UPC=SAGE10TS.

Pazuzu skrev:Då har man sett Star Wars också (om man undantar för den där gången i 10-årsåldern, men det minns jag inte så mycket av förutom att jag inte blev så imponerad). Otroligt roligt att få se filmen med egna ögon, som det ständigt refereras till (inte minst i BtVS).

Jag måste säga att filmen var klart underhållande för stunden, med risk för att bli påhoppad av Star Wars-fans när jag inte tycker att det är ett mästerverk. Wink Lite imponerad blev jag dock av en del specialeffekter, bl.a. rymdskeppen, med tanke på när filmen är gjord. Såg även uppföljaren The Empire Strikes back, som inte nådde upp till ettans nivå men fortfarande sevärd. Smile

Det är svårt att sätta ett betyg, så därför låter jag bli. Wink

Tycker det här är småttt överraskande, trodde inte det fanns personer som INTE sett Star Wars 300 gånger. Själv är man ju inbiten nörd som klarat KOTOR två gånger och till och med spelledit Star Wars RPG.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Off » mån nov 15, 2004 2:27

Nice t-shirt! Då vet folk att hon är paxad också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav CiX » mån nov 15, 2004 2:28

till er natalie portman fans: jag har henne i helfigur som en sån där grej man ställer på golvet, typ 170cm hög :D
CiX
Minion

Inläggav Off » mån nov 15, 2004 2:30

Det skulle du inte sagt CiX för jag har en aning om var du bor. Ryd är ju inte så jobbigt att leta efter folk i så det borde inte vara några problem.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav RalfiParpa » mån nov 15, 2004 2:30

Off skrev:Nice t-shirt! Då vet folk att hon är paxad också.

Cordelia: What is stalking nowadays, like the third most popular sport among men?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav karykh » mån nov 15, 2004 2:31

Jag ska tamejfan se Garden State imorrn också, blir tredje sittningen på lika många dagar. Men det är den värd, klart årets film i mina ögon.
Jag har en mer detaljerad åsikt om filmen, men klarar inte att uttrycka den än.

Och blir man inte kär i Natalie Portman så tar man alldeles för mycket nedåttjack.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav CiX » mån nov 15, 2004 2:31

Off skrev:Det skulle du inte sagt CiX för jag har en aning om var du bor. Ryd är ju inte så jobbigt att leta efter folk i så det borde inte vara några problem.

kanske det, men hon står på en hederplats hemma i Karlstad. :twisted:
CiX
Minion

Inläggav karykh » mån nov 15, 2004 2:32

Off skrev:Ryd är ju inte så jobbigt att leta efter folk i så det borde inte vara några problem.

'Vilse i Ryd' är väl annars ett begrepp på väg att bli hollywoodfilm?
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav RalfiParpa » mån nov 15, 2004 6:42

CiX skrev:till er natalie portman fans: jag har henne i helfigur som en sån där grej man ställer på golvet, typ 170cm hög :D

Förbered dig på att bli en Natalie Portman-staty fattigare.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Eisa » mån nov 15, 2004 13:17

precis, om ett tag kommer det vara Min staty.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Eisa » mån nov 15, 2004 13:39

kollade på gudfadern igår, marlon brando är så oerhört duktig...
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Off » mån nov 15, 2004 15:50

Chronicles of riddick

Blev överraskad över hur bra jag tyckte filmen var. Inte i Pitch Black-klass men ändå väldigt sevärd. Gillade att det inte slutade med att bruden och Riddick levde lyckliga i alla sina dagar. Håller på att fixa Dark Fury som är en animerad mellanfilm mellan PB och Riddick. Är väldigt inne i det här universumet så några filmer till hade inte skadat.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tis nov 16, 2004 2:37

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=116572&forum=4#new

Hur intressant kan inte detta projektet bli? Obeskrivligt intressant skulle jag vilja säga, det kan ta med tusan bli hur bra som helst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Off » tis nov 16, 2004 3:08

Tror inte jag sett något jag gillat av Von Trier ännu men visst det låter intressant.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tob » tis nov 16, 2004 3:24

Off skrev:Tror inte jag sett något jag gillat av Von Trier ännu men visst det låter intressant.

RIKET! Det räcker

Dogville tyckte jag visserligen var ganska bra, annars är han överskattat, och alla dogma produktioner spyr jag på,
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tis nov 16, 2004 3:32

Tob skrev:
Off skrev:Tror inte jag sett något jag gillat av Von Trier ännu men visst det låter intressant.

RIKET! Det räcker

Dogville tyckte jag visserligen var ganska bra, annars är han överskattat, och alla dogma produktioner spyr jag på,

Riket får mig att sova med lyset på så jag antar att det är bra.
Annars gillar jag både Dogville och Dancer in the Dark.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Pazuzu » tis nov 16, 2004 3:37

Låter intressant, eftersom Riket är bra får man hoppas att detta också blir det.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 10:09

Breaking The Waves, Dogville och Riket är nog för att jag ska se fram emot mer eller mindre allt karln gör.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » tis nov 16, 2004 10:14

Jag har nog inte sett någon av Von Triers filmer, planerar inte att göra det heller. Danskt dravel klarar jag mig utan. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 10:23

poser: Fast Riket är ju helt annorlunda från allt annat (inte bara allt annat Von Trier har gjort, utan allt annat). Ernst-Hugo Järegård springer omkring i The Haunted Hospital och skriker "danskjävlar!", och mer än ett par sjukt bisarra saker inträffar (spoiler):Någon mer än jag som nästan dog när kvinnan (kommer inte ihåg hennes namn) födde fram Udo Kier?

Stephen King gjorde ju om den som Kingdom Hospital, men Kingdom Hospital verkade å andra sidan suga bortom ord.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tis nov 16, 2004 10:29

Kingdom Hospital var ett riktigt sömnpiller, rekommenderas att se av ingen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 10:31

poser: Kan tänka mig det. Tror inte jag har sett en enda bra recension av den serien. Hursomhelst var originalet isf betydligt bättre. En av serierna (tillsammans med TP och Homicide) som bidrog till min besatthet med serier.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Eisa » tis nov 16, 2004 12:01

Riket är riktigt bra, dogville kan fungerar om man är på det humöret. är man på fel humör när man ser den kan man lätt bli ofokuserad och tycka den är jobbig och utdragen. dock kan det vara värt det enbart för att se stellan...
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis nov 16, 2004 12:50

Kaffekicken: Jag skulle vilja, apropå ingenting, bara påpeka att det där citatet i den signatur är tagen helt ur sitt sammanhang. Det är min historia, och den står jag för!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis nov 16, 2004 13:06

caffeineaddict skrev:Riket (spoiler):Någon mer än jag som nästan dog när kvinnan (kommer inte ihåg hennes namn) födde fram Udo Kier?

Jag tyckte Riket var rätt bra, men väldigt överkattad. Faktiskt. Däremot hade den en del saker som var befriande konstiga och långt ifrån Von Triers artsy-fartsy-produktioner.

Jag hade kanske tyckt annorlunda om den hade haft ett fungerande slut och inte bara setup. Och nej, caffeinaddict, det var inte bara du. Vem hade inte reagerat så med en födelse scen som involverar Udo Kiers huvud?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 14:05

noike: Okej. Riket var mitt första riktiga seriemaraton, sommaren 2000 tror jag. Men visst är det synd (spoiler):att det aldrig blev något vettigt slut på det hela. Riket 3 var ju planerad, men båda huvudrollsinnehavarna dog.

BTW, stava rätt på mitt namn i din signatur innan jag börjar kalla dig för Noike. ;)

adolvsson: Jag kanske missade delar av debatten, men tyckte den repliken sa det mesta och stod rätt väl för sig själv.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis nov 16, 2004 14:16

caffeineaddict skrev:noike: Okej. Riket var mitt första riktiga seriemaraton, sommaren 2000 tror jag. Men visst är det synd (spoiler):att det aldrig blev något vettigt slut på det hela. Riket 3 var ju planerad, men båda huvudrollsinnehavarna dog.

Ja, man fick en "jaha?"-känsla så som det är nu för slutet fungerar inte alls. Den hade nog faktiskt blivit riktigt bra annars. Men! Lasse Åberg kanske kan spela Ernst-Hugo och... Nej.

BTW, stava rätt på mitt namn i din signatur innan jag börjar kalla dig för Noike. ;)

Tyckte att det såg konstigt ut. Och angånde adolvssoncitatet: hela den diskussionen bestod av saker som var ur sitt sammanhang kändes det som, det är därför det fungerar så bra självstående.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis nov 16, 2004 14:23

noike skrev:
caffeineaddict skrev:BTW, stava rätt på mitt namn i din signatur innan jag börjar kalla dig för Noike. ;)

Tyckte att det såg konstigt ut.

Ja, det är lite mysko stavat ord. Ungefär som problemen vi hade med att stava "schnapps" i IRC-kanalen i natt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » tis nov 16, 2004 15:47

Trots att jag har haft Oldboy stående i hyllan och bara sett ståtlig ut i närmare 3 månader så har det inte blivit av att jag har sett den, men nu var det dag.

Man kan bara konctatera att dem intressantast filmerna kommer från öst. Inget snack om saken. Men det är visserligen inte samma sak som att säga att dem bästa filmerna kommer från Asien. Asiatiska filmer (korea tror jag Oldboy är ifrån) tenderar många gånger att tappa tempo, även här, och det är faktiskt aningen frustrerande för att man får inget riktigt bra flyt i filmen. Oldboy innehåller scener som är så jävla lysande att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Oldboy är en smutsig film, karaktärerna är inte glada, jag är inte glad, det är tragisk och ledsamt, hår och jävligt. Detta illustreras på ett fullkomligt lysande sätt. Scenografi, musik, kameravinklar och allt det andra tekniska klaffar perfekt. Storyn känns orginell, och det kommer man långt med idag, filmen är inte lättsamt för fem öre och den är inte helt lätt heller, vilket verkligen bjuder in en att se om den, och jag antar att jag kommer tycka ännu bättre om den då.

Sen att min dvdspelare fick fnatt mellan minutrarna 55 och 65 ungefär var riktigt tråkigt. Fick spela tillbaka flera gånger, spela den i dubbel hastighet osv. Ush.

Betyg. en svag nia, med goda chanser att klättra upp till en fullpoängare efter en omtitt, åtminstonde upp till en stabil nia.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » tis nov 16, 2004 20:40

caffeineaddict skrev:adolvsson: Jag kanske missade delar av debatten, men tyckte den repliken sa det mesta och stod rätt väl för sig själv.

Nej, den där repliken var nog rätt självförklarade. Jag tänkte bara göra ett tappert försök att lura i forummedlemmarna att det hade en fullkomligt logisk och faktiskt riktigt nysig förklaring. Jag hoppas det funkade. I am so sneaky. Tihi, tihi.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film