Kort intervju med SMG om avhoppet efter s07

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Kort intervju med SMG om avhoppet efter s07

Inläggav Off » tor nov 11, 2004 13:15

http://www.bbc.co.uk/cult/buffy/cult/news/buffy/2004/11/10/15410.shtml

Det låter ju inte riktigt rätt...Nu när jag tänker lite till så låter det bara påhittat. Hoppas det iaf.

edit: la till lite.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav yazze » tor nov 11, 2004 13:19

de var minst sagt ganska konstiga svar från henne :?
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Eisa » tor nov 11, 2004 13:54

tyckte jag inte om...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor nov 11, 2004 14:14

SMG har varit bra mycket positivare än så i sina uttalanden om Buffy efter att serien slutande. Åsikterna i sig är hon naturligtivs helt berättigad att ha, men jag skulle vilja se hela intervjun. Det där känns, om det är äkta vilket jag förmodar att det är, lite väl mycket taget ur sitt sammanhang.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav VelocityBoy » tor nov 11, 2004 14:18

Hon har i ett flertal intervjuer iom promotionen av "The Grudge" sagt att hon tyckte att efter säsong 6 så gjorde de en fin avslutning på serien och hon ansåg att det inte hade 'jumped the shark'. Jag misstänker att de saker som nämns i artikeln till stor del är hennes reaktion till s6.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor nov 11, 2004 18:28

VelocityBoy skrev:Hon har i ett flertal intervjuer iom promotionen av "The Grudge" sagt att hon tyckte att efter säsong 6 så gjorde de en fin avslutning på serien och hon ansåg att det inte hade 'jumped the shark'. Jag misstänker att de saker som nämns i artikeln till stor del är hennes reaktion till s6.

Något jag har hört ofta från henne är att hon tycker Xander borde vara med mer i slutet... nu har jag inte sett hela säsong 7, så det vet jag inget om... tänkte bara bidra med lite SMG-diss av s 7. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » tor nov 11, 2004 18:34

Mönsterstudenten Thomas skrev:Något jag har hört ofta från henne är att hon tycker Xander borde vara med mer i slutet... nu har jag inte sett hela säsong 7, så det vet jag inget om... tänkte bara bidra med lite SMG-diss av s 7. :)

Det avser sista avsnittet som hon tyckte blev bra men hon ansåg att det skulle ha varit längre och att framförallt Xander fick för lite utrymme.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 0:00

Gellar tror hon är för stor för Buffy, trodde det var allmänt känt?
Svagt att vända ryggen åt det som gjort en till en a-stjärna i Hollywood (även om alla hennes filmer är skräp).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 0:01

RalfiParpa skrev:Gellar tror hon är för stor för Buffy, trodde det var allmänt känt?
Svagt att vända ryggen åt det som gjort en till en a-stjärna i Hollywood (även om alla hennes filmer är skräp).

Det är väl ändå en ganska stor överdrift. Jag har inte läst särskilt mycket som tyder på att hon tycker hon är för stor.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » fre nov 12, 2004 0:02

RalfiParpa skrev:Gellar tror hon är för stor för Buffy, trodde det var allmänt känt?

Det är precis vad ryktena säger... jag har inte hört henne uttrycka något annat än tacksamhet och uppskattning för serien i intervjuer (förutom s6 som hon inte gillade men som hon spelade i proffsigt som vanligt).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Nea » fre nov 12, 2004 0:09

Exakt när/hur har hon "vänt Buffy ryggen"? I de intervjuer jag läst har hon uttryckt stor tacksamhet för att hon har fått spela den här rollen under 7 år. Hon har själv sagt att hon kan tänka sig att reprisera rollen om ett film-manus skulle bli aktuellt. Hon har också nämnt flera gånger att det finns värre saker än att bli 'type-castad' som en stark och kapabel kvinna; och i mina öron låter inte det som någon som ser ner på sin roll-karaktär och på den effekt hennes medverkan i serien har haft.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav RalfiParpa » fre nov 12, 2004 0:50

Bah, hon är skådespelerska, hon får knappast roller genom att smutskasta sina medarbetare.
Varför kan hon inte ens göra Buffys röst i tv-spelen om hon är så evigt tacksam? Tobey Maguire gjorde Spider-Mans röst och han är en mer framgångsrik filmskådis än Buffy Michelle Gellar någonsin kommer bli.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 0:56

Men det är ju inte direkt som att alla som var med på Buffy gått ut och sagt att SMG var otrevlig och divig? Jag har aldrig fått intrycket av att hon ogillar Buffy utan sett nästan enbart positiva kommentarer från henne. Tv-spelet har ju egentligen inte särskilt mycket med serien att göra. Visst det hade väl varit roligt om hon gjort den rösten men sålänge hon gjorde serien så är hon värd sin fritid.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav VelocityBoy » fre nov 12, 2004 0:58

RalfiParpa: Jag vet inte vad hennes skäl är men en sak är säker hon jobbade cirka 14 h om dan fem dagar i veckan nio månader om året i sju år det är ungefär hundra gånger mer än vad Tobey Maguire jobbar med sina 1-2 featurefilms per år (villket max innebär någon månad per film)... så det kan ha något med det att göra.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Nea » fre nov 12, 2004 1:00

VelocityBoy skrev:RalfiParpa: Jag vet inte vad hennes skäl är men en sak är säker hon jobbade cirka 14 h om dan fem dagar i veckan nio månader om året i sju år det är ungefär hundra gånger mer än vad Tobey Maguire jobbar med sina 1-2 featurefilms per år (villket max innebär någon månad per film)... så det kan ha något med det att göra.

Exakt så.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Sparvid » fre nov 12, 2004 1:10

Hon kunde väl inte spela in rösten till tvspelen eftersom hon redan var fastbunden till filminspelningar?

(Vilket jag tycker är lite smådålig planering av de som låg bakom spelen)
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav Matt » fre nov 12, 2004 1:19

Alla SMGs filmer är inte skräp.
Tycker jag.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » fre nov 12, 2004 1:23

Sedan är kanske Tobey intresserad av tv-spel själv, medan SMG inte bryr sig om dem alls. Det är också en möjlighet. Om man är intresserad av något så vill man gärna bli inblandad när man kan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav spobi » fre nov 12, 2004 23:17

personligen ger jag inte 10 öre angånde en del nöjes reportrar eller deras artiklar. Dom har en förmåga att klippa och klistra ihop interljuver som dom själva vill . Sen vinklar de oftast efter hur en del av fansen själva känner för en del skådespelare för att få sälja
tidningar. För Star wars fansen kan jag bara säja Ewan McGregor hur många kängor har han inte fått för sina utalande . Verkasr som Sara G har sama otur. Sen har hon ju rätt att tycka vad hon vill.
edit ändring
""Wait a minute! How did this happen?? We're smarter than this!" ~ Obi Wan Kenobi
spobi
Demon Fodder

Inläggav cowboy playing dead » lör nov 13, 2004 13:14

Det ska ju vara en stor intervju med SMG i nya "Buffy Magazine". Kanske får lite mer detaljerade svar där... Hoppas jag...
Användarvisningsbild
cowboy playing dead
Demon Fodder

Inläggav Ai » lör nov 13, 2004 16:22

Kommentarer bland annat till just den Big Issue intervjun:

SPOILERVARNING FÖR THE GRUDGE!

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=7278

EDIT: spoilervarnade. Tänkte inte på det när jag skrev inlägget från början. :oops:
Senast redigerad av Ai lör nov 13, 2004 21:20, redigerad totalt 1 gång.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav poser » lör nov 13, 2004 16:47

noike skrev:Sedan är kanske Tobey intresserad av tv-spel själv, medan SMG inte bryr sig om dem alls. Det är också en möjlighet. Om man är intresserad av något så vill man gärna bli inblandad när man kan.

Det där kan nog stämma ganska bra, vet att jag såg Tobey på Jay Leno en gång där han pratade väldigt passionerat om GTA.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Nea » lör nov 13, 2004 17:22

Ai skrev:Kommentarer bland annat till just den Big Issue intervjun:

Jag tycker det är ganska naturligt att det under sju år kan komma upp vissa konflikter mellan producenter/regissörer/skådespelare. Det är som vilket annat jobb som helst, i det avseendet.

Men jag tar fortfarande hennes kommentarer i artikeln med en stor nypa salt, eftersom vi inte vet om hon menade det 1.) med en skämtsam ton, eller 2.) om hon tog upp det helt apropå - väl medveten om att Joss & Co redan känner till allt det här sedan tidigare och att det är vatten under bron mellan dem s.a.s. Dvs fritt fram för henne att påpeka saker som hon kanske inte var så förtjust i under de sista åren men som ändå inte skulle påverka hennes relation med Joss, eftersom det redan är utrett dem emellan.

Sen finns det även många exempel på artiklar och journalister som vrider och vänder på minsta lilla kommentar för att få skådespelaren att framstå i värsta möjliga dager.

Varför? Därför att de kan.
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav malavel » lör nov 13, 2004 20:56

Ai skrev:Kommentarer bland annat till just den Big Issue intervjun:

De kommentarerna ger jag inte mycket för. Har han inte ens hört talas om Simply Irresistible?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » lör nov 13, 2004 21:02

Kanske ska ni spoilervarna länken till buffy.nu om The Grudge. Läste inte rubriken då jag kom dit och fick läsa en The Grudge-megaspoiler.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Ai » lör nov 13, 2004 21:21

AKS skrev:Kanske ska ni spoilervarna länken till buffy.nu om The Grudge. Läste inte rubriken då jag kom dit och fick läsa en The Grudge-megaspoiler.

Gjort. Sorry, tänkte inte alls på det när jag lade ut den.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » lör nov 13, 2004 23:31

Lätt hänt, Ai. Fanns ju en spoilervarning i rubriken, men jag är ingen rubrikläsare direkt. Får skylla mig själv. :) Tack för att du lagt in en spoilervarning nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön nov 14, 2004 1:00

Nea skrev:Men jag tar fortfarande hennes kommentarer i artikeln med en stor nypa salt, eftersom vi inte vet om hon menade det 1.) med en skämtsam ton, eller 2.) om hon tog upp det helt apropå - väl medveten om att Joss & Co redan känner till allt det här sedan tidigare och att det är vatten under bron mellan dem s.a.s. Dvs fritt fram för henne att påpeka saker som hon kanske inte var så förtjust i under de sista åren men som ändå inte skulle påverka hennes relation med Joss, eftersom det redan är utrett dem emellan..

Jag håller med... efter att ha sett massor med intervjuer med Sarah så är jag inte förvånad att det lätt blir fel då hon blir citerad då hon skojar hela tiden, det där med att Joss skulle skälla på henne låter som en grej som hon skulle säga med glimten i ögat.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Ai » mån nov 15, 2004 0:10

Från en intervju med SMG efter the Grudge's premiärweekend:

Do you miss Buffy?

Everything about it. She
was an amazing character.

http://www.buffy.nu/article.php3?id_article=7311

Inga spoilers den här gången.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Nightcrawler » mån nov 15, 2004 12:37

Det där var ju lite skumt...Men på sätt och vis tycker jag det var bra att de slutade med Buffy efter sju säsonger, en serie ska inte gå i graven för att den är dålig...Och Buffy hann aldrig bli dålig! Fast, visst skulle det vara kul med lite mer?
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS