Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tor nov 11, 2004 11:59

1x07 The Girl next door:
Vad hade latino-killen och Lily ihop? Uppfattade inte konversationen i badrummet han hade med nån kompis men sen hade han den där tatueringen...
Veronica borde egentligen heta Kane i efternamn? Något barn i ensemblen vet ivarjefall inte vems deras riktiga föräldrar är (eller vi vet inte), som när Veronicas pappa pekade ut att det verkligen är kärlek mellan grannarna när tjejen är gravid med någon annans barn. Plus avslöjandet från årsboken...

Annars var det ett lättlöst mysterium tyckte jag.

Och inget nytt avsnitt nästa vecka tydligen, inte bra när de gör så (visar annat program istället för det plannerade VM).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor nov 11, 2004 13:06

Tyckte 1x07 var det svagaste avsnittet hittills men

Scenerna mellan Weevil (ja jag tittade upp det :) ) och Logan var dock ganska roliga. Mysteriet tätnade vilket var bra men som Illyria sa var COTW (case of the week, ohhh i just made that up) inte särskilt svårlöst eller intressant.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » tor nov 11, 2004 20:12

medhåll
Det var fånigt i största allmänhet, ett dåligt avsnitt.
Logan och Weevil var bra, men resten var alldeles för löjligt..
Man skulle tro att hon hade dåligt samvete eller nåt och att nån oskyldig hade blivit lidande, men sen var det en våldtäktsman som hade strukit med.
"But are some things better left buried?"-frågan på slutet blir helt platt när det handlar om en våldtäkt av hennes styvfar, jag tror inte VM försöker säga att man skall låta bli att anmäla våldtäkter :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre nov 12, 2004 0:37

Gäst hos Letterman imorrn kväll, fredagen den 12/11, med repris måndag 15/11:
Kristen Bell!

Ummm-bah.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 0:37

Ohh fest hos mig! :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör nov 13, 2004 18:11

Helt okej avsnitt. Inte bäst hittils, men långt ifrån dålig. Veckans fall lättlöst? Kanske, men inte så det störde. Iofs är jag riktigt dålig på att förutse slut. Även förutsägbara, många gånger. It's a blessing and a curse.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » lör nov 13, 2004 18:14

gaspode skrev:medhåll
Det var fånigt i största allmänhet, ett dåligt avsnitt.
Logan och Weevil var bra, men resten var alldeles för löjligt..
Man skulle tro att hon hade dåligt samvete eller nåt och att nån oskyldig hade blivit lidande, men sen var det en våldtäktsman som hade strukit med.
"But are some things better left buried?"-frågan på slutet blir helt platt när det handlar om en våldtäkt av hennes styvfar, jag tror inte VM försöker säga att man skall låta bli att anmäla våldtäkter :)

kanske inte så konstigt att hon ställer frågan, att hon ställer sig tvivlande, med tanke på parallerna hon gör med sitt eget liv.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinder » lör nov 13, 2004 18:16

Jo ett helt okej avsnitt, varken dåligt eller så där super bra.
Såg nån Kristen Bell hos Letterman då?
Först kallade han serien Veronica Wars sedan verkade han nästan påverkad av hennes charm då han var lite osamanhängande i intervjun. Kul att hon verkade vara en ganska normal person trevlig person i verkligheten också och inte bara i serien.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav adolvsson » lör nov 13, 2004 18:21

Tinder skrev:Jo ett helt okej avsnitt, varken dåligt eller så där super bra.
Såg nån Kristen Bell hos Letterman då?
Först kallade han serien Veronica Wars sedan verkade han nästan påverkad av hennes charm då han var lite osamanhängande i intervjun. Kul att hon verkade vara en ganska normal person trevlig person i verkligheten också och inte bara i serien.

Dessutom hade hon en väldigt svart klänning på sig.

Hruumm.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » lör nov 13, 2004 18:32

Fan jag missade. Måndag runt 18-tiden brukar repriserna vara va?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » lör nov 13, 2004 19:01

Off: Mer eller mindre 18 prick, har jag för mig. Det är originalsändningens tid som är flytande.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Matt » ons nov 17, 2004 23:13

Jag har sett första avsnittet nu och ska genast ge mig i kast med andra avsnittet. Det måste vara ett bra betyg.
Ska erkänna att det var adolvsons avatar som gjorde mig nyfiken 8)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » tor nov 18, 2004 0:18

Jodu, den med majonnäs på!

Nej, Off, jag skulle inte kunna neka med majonnäsen. Det är inte mitt första hands val, men det är trots allt Kristen Bell. It's all about the Kristen Bell.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 0:21

Jag har IRC-loggar som säger annat.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor nov 18, 2004 0:24

IRC-loggar kan redigeras, gawdammit!

Dessutom kan jag ändra mig. Det är som med mina avatarer; jag har inte kvar gamla slitna av ren envishet. I am too groovy.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tor nov 18, 2004 0:27

Jag har också IRC-loggar.

(01:32:02) (adolvsson) Smörja in någon i majonnäs är ändå rätt äckligt.
(01:32:10) (adolvsson) Hade knappast velat ha henne efteråt ändå.

Fast nu fick just den diskussionen alla att verka rätt dåliga på ett eller annat sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor nov 18, 2004 0:32

noike skrev:Jag har också IRC-loggar.

(01:32:02) (adolvsson) Smörja in någon i majonnäs är ändå rätt äckligt.
(01:32:10) (adolvsson) Hade knappast velat ha henne efteråt ändå.

Fast nu fick just den diskussionen alla att verka rätt dåliga på ett eller annat sätt.

Med det citatet offentligt är det onekligen jag som får verka som den normale för en gångs skull. Starkt jobbat kids. Nu, var är forumbrudarna som torde vara mäkta imponerade över mitt stilfulla sätt?

Äh. Vem försöker jag lura. Läsa posten precis ovanför din. Min. Läs. And bring on the mayo, baby!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » tor nov 18, 2004 0:33

haha, man kanske skulle ge ircandet en chans till,
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » fre nov 19, 2004 13:18

När sänds nästa avsnitt?
Såg 4 avsnitt igår.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » fre nov 19, 2004 14:07

23e nov enligt tvome, blir väl avsnitt 8 då, och det finns en preview på upn.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 21, 2004 12:52

Som jag har skrivit i Lost-tråden så tycker jag att Veronica Mars är en mycket bra serie (snäppet bättre än Lost). Någon som hört nåt om fler säsonger eller en förlängning av S1?

Spoiler tom ep 1.7:
Känns mer och mer som att Veronica och Duncan (namn?) är halvsyskon. Vilket skulle vara... eww, i brist på bättre ord. Nästan en lättnad dock för från dag ett har jag tyckt att Duncan är tråkig och träig och jag vill verkligen inte att Veronica ska gå och längta efter honom i en hel säsong.

Och ang. Illyrias inlägg överst på sidan: det verkar som att Weevil varit ganska kär i Lily eftersom han säger "It wasn't like that" efter att hans polare sagt en plump kommentar. Helt klart tycks ju vara att Lily och Weevil haft nåt slags förhållande.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön nov 21, 2004 13:01

AKS skrev:Någon som hört nåt om fler säsonger eller en förlängning av S1?

Serien har fått en hel första säsong.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön nov 21, 2004 13:07

Alltså, cirka 22 avsnitt? Eller HBO-stuket på cirka 13?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » sön nov 21, 2004 13:12

AKS skrev:Alltså, cirka 22 avsnitt? Eller HBO-stuket på cirka 13?

22 avsnitt är beställda, men bara för det kan man inte vara säker på att alla kommer visas.

Förra året beställde dom 22 avsnitt av Jake 2.0 och sen lite senare la dom ner den...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön nov 21, 2004 13:15

Okej, men det är skönt att utgångspunkten är 22 i alla fall och inte 13. Nice!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön nov 21, 2004 13:18

Jag har fastnat för Veronica Mars. Men det som stör mig är de flesta karaktärer är så stereotypa. Wallace får mig att tänka på den obligatoriske svarta killen i Not another teen movie som bara är där för att säga "bling bling" och "That is wacked"
Sen stör det mig att Veronica verkar längta tillbaka till sitt gamla gäng och pojkvän. De är ju riktiga assholes även om de visar upp andra sidor ibland. Veronica borde förstå att hon klarar sig bättre utan dem.
Håller med om allt i AKS spoiler inlägg.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » sön nov 21, 2004 13:18

LWes skrev:Förra året beställde dom 22 avsnitt av Jake 2.0 och sen lite senare la dom ner den...

Fast Jake 2.0 hade varken tittare, kritiker eller tv-bolaget självt som vurmade för den. Och tv-klimatet idag är mycket bättre än för ett år sedan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön nov 21, 2004 13:27

Matt skrev:Jag har fastnat för Veronica Mars. Men det som stör mig är de flesta karaktärer är så stereotypa. Wallace får mig att tänka på den obligatoriske svarta killen i Not another teen movie som bara är där för att säga "bling bling" och "That is wacked"
Sen stör det mig att Veronica verkar längta tillbaka till sitt gamla gäng och pojkvän. De är ju riktiga assholes även om de visar upp andra sidor ibland. Veronica borde förstå att hon klarar sig bättre utan dem.
Håller med om allt i AKS spoiler inlägg.

Stereotyperna är faktiskt en anledning till varför jag gillar VM. För varje avsnitt blir känslan av att det här är klassisk film noir i ny fin high school-kostym. Och som ett stort fan av såväl noir som genreblandningar (och starka kvinnor; Kristen Bell is the bomb, yo!) är Veronica Mars rätt upp i min dal.

Eh. Det där sista låter så mycket bättre när det inte är direktöversatt.

Jag gillar stereotyper och klichéer när de används rätt och bra och på ett innovativt sätt. Veronica Mars använder noir-genrens alla stereotyper och klichéer, men i nya miljöer och med på nya sätt. Så det är okej med mig. Jag gillar.

Att Veronica längtar tillbaka är vän inte så konstigt. Det är inte alltid så roligt att vara utanför. Speciellt inte i hennes ålder och framför allt, kanjagtänkamig, inte i amerikansk skola där dom har hela den där hierarki-grejen going on.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön nov 21, 2004 13:29

Matt skrev:Jag har fastnat för Veronica Mars. Men det som stör mig är de flesta karaktärer är så stereotypa.

I början ja, men även Buffy började med typiska stereotyper. Och det känns -- även om jag inte har fasta bevis för det -- som om serien håller på att utvecklas på samma sätt. Det är en massa småsaker överallt som som får mig att börja funderar på ifall karaktärerna mer eller mindre förbereder sig på ett hopp av stereotyp-rullbandet.

AKS: (spoiler 1x7)de är syskon, de senaste avsnittet bokstaverade det om inte annat. Det är mitt största problem med serien, väldigt mycket av det som rör VM själv är osubtilt utfört.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön nov 21, 2004 15:11

Veronica Mars rätt upp i min dal

Borde det inte vara rätt upp i din gränd? :)

Jag har inte heller något emot stereotyperna, de är dessutom inte helt endimensionella nån av dem, och i alla TV-serier måste man nog använda stereotyper för att tittarna ska se vad det är för typer snabbt. Som sagt, Buffy använder ju också stereotypa karaktärer till att börja med.. Jag tror vi kommer få sen hel del utveckling på det planet..

Och även om inget särskilt pekar på det så håller jag fast vid att Veronica och Logan kommer få ihop det eftersom hon tycker så illa om honom. :)
Särskilt nu när så många andra romantiska alternativ verkar röjas ur vägen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film