nån som bor i stockholmstrakten som skulle kunna

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

nån som bor i stockholmstrakten som skulle kunna

Inläggav Me_Myself » lör nov 06, 2004 19:39

nån som bor i stockholmstrakten som skulle kunna låna ut eller möjligtvis sälja en dvd säsong av Buffy? så jävla dyrt i affärer har bara råd att köpa en såsong och tyvärr så har ja bara sett säsong nummer 7....
Me_Myself
Demon Fodder

Inläggav Ai » lör nov 06, 2004 21:55

;)

Mitt tips är att du reggar dig på buffy-hubbenoch genom DC laddar hem det du vill ha. Eller köp dom! Dom bör finnas på rea just nu om du hittar dom.

Och liksom andra så bor inte heller jag i Stockholm! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Sparvid » sön nov 07, 2004 2:53

Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav Illyria » sön nov 07, 2004 2:58

De nya svenska boxarna som släpps om 2 veckor kostar under 500 kr för en säsong (s1 ännu billigare), är det för dyrt? Annars ladda hem tills du har råda att köpa.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav VelocityBoy » sön nov 07, 2004 10:49

Jag kan sälja Buffy s1 (den svenska) för 100 kronor och Buffy s2, s3 (engelska utgåvan) för 250 kronor styck.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Tomas » sön nov 07, 2004 12:25

Sedan finns ju den nya boxen med s1-7 som kostar ca 1850kr om man beställer från http://www.play.com. Det blir ca 285kr/säsong.

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1054.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Tomas » sön nov 07, 2004 12:50

Och som Ai skrev så finns buffy på dc-hubben både som avi (50gb totalt) eller dvd (165gb totalt) ifall du har bredband.
Dvd går bra att bränna ut ifall man inte tycker om att se buffy på datorn (kostar 200-400kr beroende på vilka skivor man använder).
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav dizzy » sön nov 07, 2004 18:21

Me_Myself:
Är det bara så att du missat de tidigare säsongerna på 5:an och inte måste köpa dem på dvd kan du ju avvakta lite och se om de börjar om från början med repriser. Har för mig jag har sett någonstans att de kanske skulle göra det.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Johannah » sön nov 07, 2004 20:50

Jag såg de Svenska boxarna "IRL" (;)) idag och måste påstå att de var det fulaste jag någonsin sett. R2 UK ska det vara.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 22:09

dizzy skrev:Me_Myself:
Är det bara så att du missat de tidigare säsongerna på 5:an och inte måste köpa dem på dvd kan du ju avvakta lite och se om de börjar om från början med repriser. Har för mig jag har sett någonstans att de kanske skulle göra det.

Femman kommer med all sannolikhet köra om allt, frågan är väl bara när. Det kan nog dröja alltifrån några veckor efter avslutning till något år. Maila och fråga, troligaste är väl kanske ändå att dem börjar om i januari/februari.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav yazze » sön nov 07, 2004 22:14

Tob skrev:
dizzy skrev:Me_Myself:

Femman kommer med all sannolikhet köra om allt, frågan är väl bara när. Det kan nog dröja alltifrån några veckor efter avslutning till något år. Maila och fråga, troligaste är väl kanske ändå att dem börjar om i januari/februari.

Va skönt då kan man stilla sitt buffy beroende på daglig basis i evighet :)
*Rainbow Colors*
Användarvisningsbild
yazze
Scooby

Inläggav Tinwiel » sön nov 07, 2004 22:32

En fråga: Det står att dvdn bara kan spelas på dvd-spelare som klarar region 2, vad innebär detta? Själv har jag ingen dvd-spelare men jag har en dvd-spelare i min cd-brännare, kommer det funka på den tror ni? Är det svenska subtitles i dvd:erna man köper från England? (ok, det blev tre frågor.. :) )

Inte för att jag har råd å köpa dom ändå, skulle så gärna vilja ha boxen, men jag är luspank nu, är ju student, och det är ju limited edition, tyvärr, den lär ju ta slut rätt så snabbt, så man får nog hålla till godo med hemladdade avsnitt tills vidare... :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 22:49

Tinwiel skrev:En fråga: Det står att dvdn bara kan spelas på dvd-spelare som klarar region 2, vad innebär detta? Själv har jag ingen dvd-spelare men jag har en dvd-spelare i min cd-brännare, kommer det funka på den tror ni? Är det svenska subtitles i dvd:erna man köper från England? (ok, det blev tre frågor.. :) )

Inte för att jag har råd å köpa dom ändå, skulle så gärna vilja ha boxen, men jag är luspank nu, är ju student, och det är ju limited edition, tyvärr, den lär ju ta slut rätt så snabbt, så man får nog hålla till godo med hemladdade avsnitt tills vidare... :(

För att undvika eller begränsa parrarrellimporten av filmer så har man delat in världen i olika regioner.

1. USA, Kanada och US territorier
2. Europa, Grönland, Sydafrika, Japan, Egypten, Mellanöstern, Lesotho och Swaziland.
3. Sydöstra asien, Sydkorea, Hong Kong, Indonesien, Phillipinerna? och Taiwan.
4. Australien, Nya Zeeland, Centralamerika, Mexiko och Sydamerika.
5. Ryssland och andra fd sovjetländer, östeuropa, (Indian subcontinent - översättning?), Mongoliet och Afrika (förutom de länder som listas i region 2).
6. Folkrepubliken Kina (för att understryka att det inte omfattar Taiwan och Hong Kong).
7. Reserverad för framtida användning
8. Internationella mötsplatser såsom flygplan, kryssare etc.

Har du en dvdspelare som bara klarar region 2 så kan du bara spela dvdfilmer som har region 2. Du kan inte tex. köpa en dvdfilm i USA och spela den. Din cd-dvd brännar bör kunna spela alla regioner, har ofta med mjukvaran att göra.

Alla dina frågor kan du nog hitta svar på i Shoppingavdelningen. S4-S6 är svensk text. Vet ej hur det är på boxen.

Jag är ett bevis på att man kan vara dvd beroende och student samtidigt. Det gäller bara att prioritera om.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Återgå till Allmänt om BtVS