The Office / Extras (Gervais/Merchant)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » fre nov 05, 2004 12:52

Eisa: Var någonstans hittade du förresten hela s01 för 29kr? Även om det finns 0 extramaterial är det värt att ha till man kan byta upp sig :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Lipton » fre nov 05, 2004 20:14

caffeineaddict skrev: tror-inte-sina-ögon-humorn träffade min humornerv dead center.

Precis så tycker jag att Coupling är, man tänker att han kan bara inte säga det han tänker säga och så gör han det, oftast Jeff då, och man bara vrider sig i skattliknande plågor. avs 8 s2 är helt sanslöst.
Off topic jag vet.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre nov 05, 2004 20:28

*skriver upp Coupling på "serier som ska ses"-listan*

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre nov 05, 2004 20:35

Har du inte sett coupling caffeine!? Tycker förstås inte den går att likna vid The office men ändå must see tv.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre nov 05, 2004 20:42

Off: Näpp, det har jag inte. Tro det eller ej, men det finns uppenbarligen massor med serier som känns som "must see". Vilket är ett anti-problem och egentligen känns rätt trevligt. :) Men Coupling känns onekligen mer och mer intressant. Snart så...

Och med rekommendationer från mina trevliga forumkamrater så är det klart att det känns än mer lockande.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » lör nov 06, 2004 3:37

Lesbian spank inferno!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Zaxx » sön nov 07, 2004 12:25

Har inte sett ett enda avsnitt av "The Office" än.. men jag har ropat hem både Säsong 1 & 2 på DVD nu.. så ja.. det blir väl snart o kolla då.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Eisa » mån nov 08, 2004 13:50

åh, jag vill också ha s.2.

caffe: i en skivaffär i kalmar...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Off » tis nov 09, 2004 3:36

Det är ju inga 29 spänn men den här måste ju hitta sin plats i mitt hem.

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=182085&p=57&g=72
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » ons nov 17, 2004 22:37

Hoho.. sådär.. nu sitter jag med S1 och S2 hemma.. har inte börjat se ngt än.. kanske skall ta o göra det? :D

Vet inte vad jag skall förvänta mig bara
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » ons nov 17, 2004 22:40

Zaxx: Vänta dig alldeles bisarr, och bisarrt rolig, pinsamhetshumor. Men serien är ju så rolig/smärtsamt pinsam att det är svårt att se mer än två-tre avsnitt på raken. Ta det lugnt och njut av serien istället för att stressa igenom den.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » ons nov 17, 2004 23:01

Office-boxen....

Varför finns det 2000 bra dvd-boxar som jag vill ha nu!?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » ons nov 17, 2004 23:07

2000? vartdå?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » ons nov 17, 2004 23:23

On the internet my friend. They have it on computers now.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » tor nov 18, 2004 1:26

whaaat? I did NOT know that!....

Men men man lär sig ngt nytt varje dag...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Yog-Sothoth » sön jun 12, 2005 23:06

Den här frågan har säkert ställts förut, men... vilken skall man kolla på, den amerikanska eller den brittiska? Och vilken är bäst?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Zaxx » ons aug 17, 2005 2:06

Snart klar med Office.. det tog ett tag. Jag fick för mig att jag hade sett allt och lånade ut dvd skivorna. När jag fick tillbaka dem såg jag ett avsnitt jag inte sett.. visade sig att jag hade 5 (!!) avsnitt kvar på S2 8)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » lör sep 17, 2005 0:04

Lika bra att låta Extras ta del av den här tråden också. Såg precis första avsnittet:Visst känns det lite mycket som "Office igen", men det är ju ändå ofta tokigt roligt. Man har inte fått samma känsla för karaktärerna än, och första halvan snubblar omkring lite innan man hittar rätt stämning. Men andra halvan hade åtminstone två äckligt roliga scener, framförallt biten med den asiat-amerikanska kvinnan på festen. Väldigt Office-aktigt, men inte mindre roligt för det. Härligt av Ben Stiller att våga göra narr av sig själv på detta vis också. Sista scenen är nästan lite mycket, men när han "regisserar" ungen... damn!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » ons okt 12, 2005 10:07

Kan ju påminna, för dem som inte sett det, att första avsnittet av "Extras" visas på SVT1 ikväll 21.05. Bör inte missas.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 10:41

A bear skrev:Kan ju påminna, för dem som inte sett det, att första avsnittet av "Extras" visas på SVT1 ikväll 21.05. Bör inte missas.

Det ska definitivt kollas in.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons okt 12, 2005 22:35

Har nyss sett första avsnittet av Extras. Är inte så originell i mina åsikter utan håller med caffe helt och hållet om avsnittet.

caffeineaddict skrev:Lika bra att låta Extras ta del av den här tråden också. Såg precis första avsnittet:Visst känns det lite mycket som "Office igen", men det är ju ändå ofta tokigt roligt. Man har inte fått samma känsla för karaktärerna än, och första halvan snubblar omkring lite innan man hittar rätt stämning. Men andra halvan hade åtminstone två äckligt roliga scener, framförallt biten med den asiat-amerikanska kvinnan på festen. Väldigt Office-aktigt, men inte mindre roligt för det. Härligt av Ben Stiller att våga göra narr av sig själv på detta vis också. Sista scenen är nästan lite mycket, men när han "regisserar" ungen... damn!

Tycker i och för sig att slutscenen men "It still counts" var rolig.

Bra början på serien!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav The Buffster » ons nov 16, 2005 23:51

Har nu sett klart första säsongen av Extras. Inte The Office (som jag älskade) men riktigt, riktigt roligt ibland. Sista avsnittet, som jag såg idag, var helt underbart. Det var ett tag sen jag skrattade så mycket som jag gjorde när Patrick Stewart berättade om sin filmidé.

Sen var det ju lite allvar också med Maggie som kanske kände att hon kastade bort sitt liv.

Väldigt jobbigt avsnitt också. Jag kunde knappt glädja mig åt att Andy kanske skulle få göra en serie bara för att jag var så rädd att någonting skulle hända för att förstöra det. Precis som The Office är Extras både roligt och väligt jobbigt att titta på. Men det gick ju bra, antar jag (?).

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor nov 17, 2005 7:40

Jag föredrar faktiskt Extras. De första avsnitten var lite tveksamma och jag slutade ladda ner, men nu har jag sett några avsnitt på SVT och då jag av misstag zappat till Extras har jag blivit kvar där. Riktigt, riktigt rolig serie.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Buffster » tor nov 17, 2005 11:25

AKS: Har du sett sista avsnittet, med Patrick Stewart? Det var nog det jag gillade allra bäst. Fast jag gillade i och för sig det första avsnittet med Ben Stiller och den andra med Ross Kemp också. Egentligen gillade jag alla avsnitt, fast den kändis som fick minst att göra var ju Samuel L Jackson han var ju knappt med tycker jag. Men hur som helst så tycker jag att Extras var oväntat bra och att det inte är lika bra som The Office är ingen kritik. Det betyder bara att Extras inte hade någon Gareth.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor nov 17, 2005 11:55

Ja, jag såg Stewart-avsnittet i går. Mycket bra. Och även om Samuel L Jackson inte var med mycket i sitt avsnitt så tyckte jag det var ett av de bättre avsnitten. Det var så himla kul då "hon" blev fixerad vid att hon inte fick vara rasistisk. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tor nov 17, 2005 12:16

AKS skrev:Ja, jag såg Stewart-avsnittet i går. Mycket bra. Och även om Samuel L Jackson inte var med mycket i sitt avsnitt så tyckte jag det var ett av de bättre avsnitten. Det var så himla kul då "hon" blev fixerad vid att hon inte fick vara rasistisk. :)

You were brilliant in "The Matrix".
:D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » tor nov 17, 2005 14:13

AKS: Jag gillade också avsnittet, tycker bara det var synd att han inte var med lite mer.

A bear: Underbart citat!

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » ons nov 30, 2005 21:50

Jag laddade hem första avsnittet av brittiska The Office för att se om det var något att ha, och jag tyckte inte att det var särskillt roligt. Det hände ingenting, och dom pratade på ett jobbigt sätt.
Alla karaktärerna i är bättre i den amerikanska versionen, inte minnst chefen som i UK inte alls var lika jobbig som i US, och alla andra i UK var tråkiga.
Alla skämt och sånt som finns i båda tycker jag var effektivare gjort i US.
Sen att UK-avsnitt är 30 minuter tror jag bidrar en del. Det känns så långt. Hellre tre 20-minuters-avsnitt än två 30-minuters-avsnitt.

Nej, brittisk komedi är helt enkelt ingenting för mig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » ons nov 30, 2005 21:53

Imo är karaktärerna i engelska flera snäpp över de amerikanska. Har lite svårt för amerikanska the office i allmänhet förstås.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor mar 09, 2006 0:58

Jag satt och kollade igenom min DVD-samling i förrgår och funderade på om det var dags att se om nåt. Hade nästan glömt bort att jag äger The Office UK S1 på DVD (R2UK). Plockar i alla fall fram den och börjar kolla. Precis som tidigare så tycker jag att det är bra, men inte så där "wow". Men jag fortsätter att kolla och blir mer och mer intresserad och tycker att det blir roligare och roligare. Laddar ner S2 och Christmas Specials. I dag har jag sett nästan alla S2-avsnitt (började kanske vid ep 2). Riktigt, riktigt bra. S2 är mycket roligare än S1. Synd att jag gav upp efter S1 av UK-versionen.

Gareth och Tim är mina favoriter. David Brent är ofta mycket rolig, men jag tycker han får för mycket tid. Vissa konversationer med honom är så lååånga och jag är betydligt mer intresserad av Gareth och Tim.

Har nu sett första Christmas Special och my God!! Höll på att dö av skratt dö vi får se videon till "If You Don't Know Me By Now". :D :D

Ska ta och se allra sista avsnittet nu och det känns lite tråkigt. Me like The Office UK a lot.

En annan sak: även om grundkoncepten och även karaktärernas förhållande till varandra är de samma i både UK och US så är serierna ändå verkligen olika. Det *känns* inte som samma serie trots allt. Jag föredrar fortfarande US-versionen, men tycker inte längre att UK-versionen är överskattad.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film