Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » sön apr 28, 2013 23:31

Titta på The Big C och gråta, det får man bara göra tre gånger till. Är det bara jag som (fortfarande, eller kanske nånsin har) följer?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » mån apr 29, 2013 18:15

Jag tappade av. Har tänkt att fullfölja vid något tillfälle. Gillar det som fan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Rombat » ons maj 01, 2013 3:37

Har tittat på Modern Family ett tag. Skrattat ganska mycket. Ikväll började jag störtböla på sekunden. Herrejävlar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tob » fre maj 03, 2013 20:15

HeY skrev:Titta på The Big C och gråta, det får man bara göra tre gånger till. Är det bara jag som (fortfarande, eller kanske nånsin har) följer?

Jag följer. Tyckte säsong 4 avsnitt 1 var lite underbart. Men jag förstår inte riktigt varför man inte kunde visat det som 8 halvtimmes avsnitt istället?! (för antar att resterande kommer att vara 1 timme också) Halvtimmesupplägget är ju väldigt trevligt :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör maj 04, 2013 23:09

När jag inte har något annat för mig har jag börjat titta på X-Files-avsnitt på Netflix som anses bra. Ibland är det verkligen bra. Ibland riktigt bra:

(De två, ensamma i skogen)
Mulder: I was told once that the best way to regenerate body heat is to crawl naked into a sleeping bag with somebody else who was already naked.
Scully: Maybe if it rained sleeping bags, you'll get lucky.... You ever thought seriously about dying?
Mulder: Yeah, once, when I was at the Ice Capades.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » tis maj 28, 2013 20:45

Om det finns fler deckarjunkies som vill ha något nytt att titta på kan jag rekommendera Motive. Inleds med att man får veta vem mördaren samt offret är, sedan följer utredningen. När Bones, NCIS, Mentalist och Castle blivit för repetitiva kan det vara skönt med något nytt, vilket dock inte helt enkelt iom att så många av kriminalserierna är riktigt usla. Motive är inte uselt. Därmed inte sagt att det i längden kommer vara bättre än de serier jag nu blivit trött på, men som ny serie gillar jag den. Får väl se hur det känns när jag sett igenom första säsongen. Hur som helst är det upplyftande att slippa de obstinata kvinnliga huvudpersonerna i Mentalist och Castle som ska göra den "starka kvinnan" men ändå behöver bli räddade av sina manliga kollegor, varav flera inte ens är poliser, för att lösa brott eller ens överleva.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » tis maj 28, 2013 21:26

caffeineaddict skrev:När jag inte har något annat för mig har jag börjat titta på X-Files-avsnitt på Netflix som anses bra. Ibland är det verkligen bra. Ibland riktigt bra:

(De två, ensamma i skogen)
Mulder: I was told once that the best way to regenerate body heat is to crawl naked into a sleeping bag with somebody else who was already naked.
Scully: Maybe if it rained sleeping bags, you'll get lucky.... You ever thought seriously about dying?
Mulder: Yeah, once, when I was at the Ice Capades.

Har du lurat netflix att du är i USA (eller är du i USA)? Jag och en vän tänkte börja se X-Files på netflix men det fanns inte på den svenska. :(

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis maj 28, 2013 22:39

HeY skrev:Har du lurat netflix att du är i USA (eller är du i USA)? Jag och en vän tänkte börja se X-Files på netflix men det fanns inte på den svenska. :(

https://mediahint.com/ Tyvärr måste man stänga av för att komma åt svenska utbudet sedan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons maj 29, 2013 0:28

Thank's! :)

Jag har för övrigt börjat se en ny serie som heter Orphan Black. En sci-fi serie som handlar om Sarah som i de första minuterna av serien vittnar en flicka begå självmord på tågstationen. För att göra situationen ännu obehagligare ser tjejen dessutom exakt ut som Sarah själv. Och där har vi utgångspunkten. Än så länge tycker jag att det har varit väldigt spännande med många tvistar och överlag relativt välspelat av framför allt huvudrollsinnehavaren. Om jag ska göra någon sorts jämförelse till andra serier skulle jag nog beskriva serien som Alias möter Ringer, eller dylikt. I alla fall jag tycker att den är ett ganska trevligt "guilty pleasure". :popcorn:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons maj 29, 2013 7:33

Ja, Orphan Black verkar klart intressant!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » ons maj 29, 2013 10:53

Åh, kul! Jag har också funderat på Orphan Black, men fått för mig att det inte skulle vara bra. Ska ge det en chans då!

Någon som fortsatte se Defiance? Jag såg fram emot det innan men såg aldrig piloten efter som jag läste recensioner och då tyckte det verkade så kasst, men skulle gärna se om det ändå var bra?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tomas » lör jun 01, 2013 20:07

In The Flesh
Brittisk dramaserie i tre delar om "botade" zombier som återvänder till sina familjer i en fördomsfull liten ort på landsbygden. Riktigt bra!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HeY » sön jun 02, 2013 13:46

Dan Harmon tillbaka till Community nästa säsong!
Jag vet att många är glada - jag kan dock inte säga att jag tyckte att serien tappade anmärkningsvärt i kvalité i den fjärde säsongen.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » sön jun 02, 2013 15:07

HeY skrev:Dan Harmon tillbaka till Community nästa säsong!
Jag vet att många är glada - jag kan dock inte säga att jag tyckte att serien tappade anmärkningsvärt i kvalité i den fjärde säsongen.

Yay! jag tyckte det märktes väldigt tydligt — speciellt i att ingen brydde sig om att hålla koll på vad som hänt tidigare i serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tomas » sön jun 02, 2013 21:21

noike skrev:

Yay! jag tyckte det märktes väldigt tydligt — speciellt i att ingen brydde sig om att hålla koll på vad som hänt tidigare i serien.

Ser fram emot detta. :)
S4 tyckte jag kändes mycket ojämnare än de tidigare.

Former writer and co-executive producer Chris McKenna, who also left at the end of season three, is planned to return.

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav gaspode » mån jun 03, 2013 0:46

Jag har tröttnat lite på Community den här säsongen och är inte ens ikapp, men jag kan inte direkt svära på att det är på grund av Harmonlösheten. Goda nyheter hursomhelst!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » mån jun 03, 2013 3:12

noike skrev:

Jag har inte dödskoll på continuiteten själv så det var inte något jag reagerade på. Men då jag tyckte att Community började tappa redan i säsong 3 som jag fann ganska svajig så såg jag ingen vidare kvalitetsnedgång i säsong 4. Jag tyckte framför allt att andra halvan av säsongen var riktigt rolig!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor jun 06, 2013 9:00

Jag har precis sett första avsnittet av Orphan Black och tycker det känns lovande hittills. En bra pilot i alla fall, men känns även som att jag kan tycka vad som helst om serien om två-tre avsnitt. Det beror helt på vad de gör med ett intressant koncept. Lite tveksam till de brittiska accenterna dock. Fattar inte varför. Det är en BBC America-produktion om jag fattat rätt. Gjord i Canada? Fick känslan, i alla fall, av att den utspelar sig i USA... Känns som en jäkla blandning detta!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor jun 06, 2013 13:12

AKS skrev:Jag har precis sett första avsnittet av Orphan Black och tycker det känns lovande hittills. En bra pilot i alla fall, men känns även som att jag kan tycka vad som helst om serien om två-tre avsnitt. Det beror helt på vad de gör med ett intressant koncept. Lite tveksam till de brittiska accenterna dock. Fattar inte varför. Det är en BBC America-produktion om jag fattat rätt. Gjord i Canada? Fick känslan, i alla fall, av att den utspelar sig i USA... Känns som en jäkla blandning detta!

Sarah, Felix kommer från Storbrittanien och Mrs. S från Irland. Men serien utspelar sig i... Canada? Tror jag. Toronto?

Jag har sett hela säsongen nu. Jag tycker att serien är underhållande och jag gillar verkligen Tatiana Maslany. Jag kommer att fortsätta titta, men det är inte en perfekt serie när det kommer till kontinuitet och det känns som om de skulle kunna sakta ner storyn och andas lite, eftersom det funnits intressanta koncept som de lämnat lite för snabbt. Men överlag så blev jag väldigt positivt överraskad av serien och ser den som ett trevligt inslag i veckan.

Läste det här nu angående var det utspelas: Tatiana was asked ''The series shoots in Toronto, but where is it set? It isn't specified.''
she answered, ''It's supposed to be like a Gotham City – an eastern North American city.''

De håller inte jättebra på det dock. Så vi kan väl säga någon sort bland-kanadensisk-amerikansk fiktiv stad :P

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tor jun 06, 2013 13:49

Mm, lite underliga val angående det kan jag tycka. Förstår inte syftet med (spoiler Orphan Black 1.02) en irländsk fostermamma (himlade med ögonen då jag hörde hennes accent i avsnitt 2 -- ÄNNU en accent?) med brittiska fosterbarn som med dem flyttade till nordamerika... Oooookej. Men, men, får nog bara ha överseende med det och låta mig underhållas i övrigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jun 09, 2013 16:11

X-Files 6.03 Triangle var så fenomenalt jävla bra. Gillian i den andra akten var helt fantastisk. X-Files leker Indiana Jones i helaktstagningar.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Nattlinnen » sön jun 09, 2013 16:34

caffeineaddict skrev:X-Files 6.03 Triangle var så fenomenalt jävla bra. Gillian i den andra akten var helt fantastisk. X-Files leker Indiana Jones i helaktstagningar.

Wohooo vad bra det avsnittet är!
Nattlinnen
Minion

Inläggav caffeineaddict » mån jun 10, 2013 14:09

Jag vet att den här sträckan av X-Files S6 när det blir en betydligt mer komisk serie och lämnar sin tidigare melodramatiska stämning under en ordentlig period anses vara något av ett svek enligt många diehard-fans, men för mig som aldrig varit mer än ett halv-fan så är det nästan min favoritbit hittills. De var väldigt duktiga på komedi, visste precis hur de skulle böja på sina egna klyschor, och Duchovny och Anderson och kemin mellan dem skiner verkligen i det lättsammare materialet. Jag har aldrig haft något emot henne, men det är inte förrän jag nu sett henne i de tunga dramaavsnitten i början av S5 och nu de lätta komedierna i S6 som jag förstår precis vilken magnifik och charmant skådis Gillian Anderson är.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Nattlinnen » mån jun 10, 2013 14:43

Själv är jag ett fan av de tidiga säsongernas mer tunga drama, men vissa av de komiska glimtarna är ack så väl genomförda som "Jose Chung's From Outer Space". Vissa dock, är usla, speciellt ju längre serien går, tyvärr. Måste ta och se om X-files. Har bara sett den 1½ gång...
Nattlinnen
Minion

Inläggav caffeineaddict » mån jun 10, 2013 15:24

Jag såg nog S1-S3 när den gick på TV första gången, sen har jag sett ett par senare avsnitt från mytharcen. Men fr.o.m. S6 har jag aldrig sett något alls.

Ska dock tilläggas att jag inte ser ALLA avsnitt nu heller, utan håller koll på TV-recensionssidor o. dyl. för att slippa de uslare. Ser kanske 60%, tar ner det från 22-avsnitts till 13-avsnittssäsonger ungefär.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » ons jun 12, 2013 15:13

Tomas skrev:In The Flesh
Brittisk dramaserie i tre delar om "botade" zombier som återvänder till sina familjer i en fördomsfull liten ort på landsbygden. Riktigt bra!

Jag dök precis slumpmässigt på denna serie och blev omedelbart intresserad. Ska se ASAP. Är den en miniserie eller kommer det nån fortsättning?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » ons jun 12, 2013 16:32

AKS skrev:
Tomas skrev:In The Flesh

Jag dök precis slumpmässigt på denna serie och blev omedelbart intresserad. Ska se ASAP. Är den en miniserie eller kommer det nån fortsättning?

Tyckte jag läste att det skulle bli någon slags fortsättning.

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav A bear » lör jun 29, 2013 21:14

Under the Dome 1.01

Mjae. Visst, det är en Stephen King-filmatisering så man får väl inte ha för höga förväntningar, men det känns som att det första avsnittet missar en hel del möjligheter - allt hålls alldeles för smått, och även om stan är liten får piloten det att verka som om det bara finns ungefär 10 pers där. Var är alla scener från boken där olika människor stöter på kupolen för första gången? Var är Kings svarta humor? Var är karaktärerna man bryr sig om? Men visst, Dean Norris (Breaking Bad) gör sin grej och även om jag är rädd att det här ska bli ett lågbudgetLost gillade jag boken tillräckligt för att se vad de hittar på med det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tea » tor jul 25, 2013 23:09

Har precis tittat igenom den 6 ep långa brittiska teenage-komedin My Mad Fat Diary, är imponerad över hur underhållande den blev, speciellt eftersom jag inte är sådär superkär i puttinuttiga tonårs-serier. Den här var dock mer en "Bridget Jones goes mental teenager" med enbart musik från 90-talet (ah, minnen...).
Rekommenderas om man har 6 timmar över.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle

Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad

Inläggav AKS » tor jul 25, 2013 23:49

Låter intressant!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film