Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » tis nov 01, 2011 18:04

Såg ett halvt avsnitt av Happy Endings på tv häromdagen. Det var jätteroligt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » tis nov 01, 2011 18:25

Ja! Happy Endings är en av de bästa komedierna just nu, imho.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » ons nov 02, 2011 1:37

Raising hop är vi i kapp med. ÄLSKAR!!!! Cougar town oxå. Är rädd för Modern Family pga formatet.. Men efter 1,5 säsong parks så växte det ju på mig...

Bored to death känner jag igen att jag t
Nkt se. Sa kolla upp! Tack!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sfinx » ons nov 02, 2011 1:51

Grimms och Once upon a time var inte så imponerande, men har goda intentioner som kanske visar sig längre fram.
Once upon a timeblandar ihop sagorna med Disneyversionerna, vilket är lite trist. Sett med Pratchett syn på religion, så kanske jag kan köpa det.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » ons nov 02, 2011 5:03

De använder pengar i Terra nova...jösses. :rolleyes:
För det behövs ju när man bor i djungeln.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav dansdansdans » ons nov 02, 2011 7:23

AKS skrev:Egen tråd för Misfits tycker jag! :)

jaaaaaaaaaaaaaaaa!! det tycker jag med. det är den bästa serien jag sett sen buffy! :D
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Matt » ons nov 02, 2011 8:33

Är det bara jag som tycker Two Broke Girls låter som en porrfilmstitel?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav HeY » ons nov 02, 2011 11:21

Matt skrev:Är det bara jag som tycker Two Broke Girls låter som en porrfilmstitel?

Jag tror det lite är grejen. De anspelar ju inte lite på det i serien heller ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Matt » ons nov 02, 2011 15:20

Sant
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Matt » ons nov 02, 2011 22:00

noike skrev:
Matt skrev:Är den dära American horror story X nå bra?

Det är av skaparna tlll Nip/Tuck och Glee — det märks.

Annica: oh ja.

Vet inte om det är bra eller dåligt?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav HeY » fre nov 04, 2011 13:22

Matt skrev:
noike skrev:
Matt skrev:Är den dära American horror story X nå bra?

Det är av skaparna tlll Nip/Tuck och Glee — det märks.

Annica: oh ja.

Vet inte om det är bra eller dåligt?

Jag tycker om serien. Den beskrivs ofta som "psychosexual" vilket jag väl tycker är ett ganska bra ord för den. Likheterna med Nip/Tuck kan jag inte avgöra eftersom jag sett så lite av dem, men likheterna med Glee tycker jag väl ligger mer i stilen i hur de filmar samt de ganska så absurda dialogbitarna och utflippade karaktärer.

Det är ju ofta svårt att inte jämföra serier av samma skapare, och likheter finns här, men jag tycker egentligen serierna är väldigt olika. Glee är glatt och feel-good - det är inte detta. Skrämmande, spännande och snyggt! Jag rekommenderar att prova på piloten och hissa eller dissa efteråt :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » lör nov 05, 2011 5:53

Ingen som sett Charlies Angels, hört iof att den mest troligt kommer läggas ner men vill gärna höra vad ni tycker om det som har sänts?
Annars uppdatering om de nya serierna:
Homeland: Fortfarande bra och hamnar lite i samma fack som 24a. Hoppas bara att den håller kvalitén så jag vill följa denna till slutet.

New Girl: Gillar ni detta? Visst Zooey är charmig men om man jämför med tex How I met your mothers första säsong så är detta mycket sämre. Funderar ge upp på serien...

Suburgatory: Haha kom på när jag såg senaste avsnittet att detta påminner ju väldigt mycket om glee utan musiken och med lite lugnare karaktärer. Hade gärna sett att humorn gick åt ett annat håll än den där de ska överspela alla till arketyper och överfokusera på hur de rika ignorerar den vanliga världen men Jane Levy och Jeremy Sisto får mig att stanna kvar och "jordar" serien. Sedan är det alltid kul att se Alan Tudyk igen.

American Horror Story: Helt ok än, kolla första avsnittet om ni inte gjort det. I alla fall om ni gillar skräck.

2 Broke Girls: Fortfarande roligt vilket måste vara bra :)

The Secret Circle: Tonårs häxserie än utan större överraskningar. Kan fortfarande ta sig då den visat vissa ljuspunkter.

Sedan hör jag gärna mer om Once Upon A Time och Grimm. Ska man ta sig tid och se nån av dem?
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HeY » lör nov 05, 2011 12:39

Tinder skrev:Ingen som sett Charlies Angels, hört iof att den mest troligt kommer läggas ner men vill gärna höra vad ni tycker om det som har sänts?

The Secret Circle: Tonårs häxserie än utan större överraskningar. Kan fortfarande ta sig då den visat vissa ljuspunkter.

Sedan hör jag gärna mer om Once Upon A Time och Grimm. Ska man ta sig tid och se nån av dem?

Charlie's Angels har redan blivit nedlagt. ABC sänder just nu de sista inspelade avsnitten bara för att bli av med dem. Jag såg aldrig första avsnittet när jag såg tittarsiffrorna för det - finns inget värre än att bli investerad i något som inte får closure tycker jag.

The Secret Circle är nog en favorit för mig bland nya serierna. Jag tycker det blir bättre och bättre, precis som The Vampire Diaries. Jag tror det kommer följa samma spår som TVD och bli en riktig hit, och om man jämför de två tycker jag nog att TSC börjat starkare än vad TVD gjorde. TVD har dock starkare skådespelarinsatser, får jag nog medge.

Once Upon a Time har jag sett båda avsnitt av. Den känns originell och intressant men har ändå inte varit speciellt märkvärdig ännu. Jag har också något emot den mängd av green screen (eller är det blue?) de använder i sagovärlden - jag tycker det ser så hemskt ut när konturerna vid ansiktena är suddiga. Men jag tror på serien! Jane Espenson är ju trots allt co-executive producer och än så länge ser tittarsiffrorna positiva ut för att låta serien hitta rätt :)

Grimm tänkte jag avvakta med.
Jag gillar HBOs nya serie med Laura Dern: Enlightened. Känns som ännu en halvtimmesvinnare!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » lör nov 05, 2011 19:05

Sant om Charlies Angels, onödigt att bli fäst i nått som är dött, om det nu inte kan stå för sig själv det som ändå sändes. Håller oxå med om att TVD har starkare skådespelare men får se hur TSC tar sig.
Ok kommer nog ge både grimm och Once upon.. var sitt avsnitt i alla fall.
Enlightened hade jag missat helt så den måste naturligtvis kollas upp.
Annars kom jag på att jag glömt nämna Awkward som gick i sommar, mycket trevlig serie om man gillar tonårs komedi.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Spuffy » lör nov 05, 2011 19:14

Piloten av Charlies angels var bland det sämsta jag sett, och då älskar jag ändå filmerna med drev barrymore m.flera. (originalserien har jag inte sett). hoppades verkligen serien skulle funka men det var ärligt talat bedrövligt dåligt.

Jag har gillat ouatime och grimm, och även person of interest. ser unforgettable ocks, fast det är eg inte så bra... suburgatory är bra, men awkward är så himla mkt bättre att jag mest längtar efter s2 av det i den genren. Tyckte New Girl var sådär men kommer nog fortsätta se ändå. American horror story har jag inte vågat se än...

Tillägg: la ner tscircle efter tre ep men borde jag alltså återuppta det?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinder » lör nov 05, 2011 19:49

Se avsnitt 4a oxå. om du efter det inte gillar den ännu så är det nog inget för dig
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HeY » sön nov 06, 2011 1:44

Tinder skrev:Se avsnitt 4a oxå. om du efter det inte gillar den ännu så är det nog inget för dig

Jag skulle nog säga se till avsnitt 5. Avsnitt 4 är typ del ett av ett dubbelavsnitt och slutar väldigt spännande och det var 5an som visade att serien har lite, öhh, stake. Men om man inte känner sig investerad efter det så kan man nog lägga ner. Dock har det efter 5an kommit in en ny karaktär som verkligen rört om i kitteln (see what I did there? ;) ).

(edit) Är det bara jag som ser SMGs nya? Jag tycker den tagit sig och blivit något av ett guilty pleasure. Visst, SMG förtjänar ju egentligen en fantastisk serie på HBO, men åtminstone något.

Revenge älskar ju alla kritiker också. Med Emily Van Camp. Jag har inte sett ännu, någon som kan kommentera? Serien har ju fått full säsong, vilket även Once Upon a Time nu fått för övrigt.
(/edit)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinder » sön nov 06, 2011 6:20

HeY skrev:Jag skulle nog säga se till avsnitt 5. Avsnitt 4 är typ del ett av ett dubbelavsnitt och slutar väldigt spännande och det var 5an som visade att serien har lite, öhh, stake. Men om man inte känner sig investerad efter det så kan man nog lägga ner. Dock har det efter 5an kommit in en ny karaktär som verkligen rört om i kitteln (see what I did there? ;) ).

Exakt varför jag mena att man ska se avsnitt 4a. Är man inte intresserad av vad som händer sedan så kan man lika gärna ge upp...
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Tob » sön nov 06, 2011 10:37

Ja. Då har man legat däckad i influensa ett par dagar för att sedan också vara lagom sjuk ett par dagar och American Horror Story och Ringer har tagits an.

AHS tycker jag är skitbra. Men jag är svag för välgjorda skräckscener och intrigen är såpaktig, vilket väl är en likhet med både Glee och Nip/Tuck, på ett bra sätt med andra ord. Det blir rätt engagerande. Allmänt välspelet, snygg och sedan har den den obehagligaste vinjetten någonsin.

Är såpainslagen till AHS fördel så kan man inte säga det om Ringer. Det dödar serien, men jag är sjuk och det är lite småunderhållande och det är naturligtvis SMG. Utan SMG hade jag förmodligen inte sett färdigt piloten. Nu känner jag mig ändå lite fast i serien. :oops:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Spuffy » sön nov 06, 2011 14:53

Just ja, jag ser också Ringer. Glömde bort det, vilket kanske säger en hel del... Men jag fortsätter se, och fortsätter tycka det finns något i det jag gillar, även om stora delar är mindre bra...

Revenge: Såg piloten och tänkte att jag skulle fortsätta se, men det har inte blivit av. Tycker jag borde vilja se det mer än vad jag vill, eller hur jag nu ska uttrycka mig. Men om jag får serietorka och mer tid än vad jag haft de senaste veckorna lär jag se ikapp. Gillade som sagt piloten.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tob » mån nov 07, 2011 19:17

Ingen som ser Boss?

Pilotavsnittet är en av de bästa piloterna jag har sett, och nästkommande avsnitt har fortsätta på samma stuk, knäckande bra är det och har skenat som det bästa av det jag följer nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre nov 11, 2011 1:31

Ok, jag gillar New Girl, även om Zooey spelar samma roll som hon alltid spelar. Serien är dock ofta väldigt rolig, det var längesen jag skrattade så mycket åt en tv-serie...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör nov 12, 2011 2:52

Rombat skrev:Sista avsnittet av Spooks. Någonsin. 10 jävla säsonger av awesome.

När man hör den bekanta stämman och sen ser Toms ansikte där på slutet. Outside agency indeed. Fuck yes! :lovebunny:

Och sista scenen! Två ord som innebär kvalitets-TV... Harry Pierce.

Vad min bäste vän sade. Tårarna rann ikväll och skriken av nej och yay väckte min fru.

Harry Pearce!

Gob rest all ye merry gentlemen (and women). Tack för tio säsonger spännande skoj.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » lör nov 12, 2011 19:22

Såg följande caps från Bored to death och påmindes om hur mycket jag gillar Ted Danson och att jag kanske inte behöver se senaste säsongen av CSI för att få min dos.
Bild
Bild
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav eriked » sön nov 13, 2011 2:32

Bored to Death säsong 2 var rätt fantastiskt. (Bara för det så var det där säkert caps från säsong 1.)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav wyndham » sön nov 13, 2011 20:58

Bored to death 1x01
Inte jättebra, men Ted Danson, vars bitar är helkul, är inte med så mycket heller. Nu gillar jag ju egentligen Schwartzman en hel massa också, och här ser han ju dessutom ut som i "Yo Teach!", men huvudrollen Ames blir förhoppningsvis en skönare kis framöver. Zach Galafanks karaktär var väl sisådär, men han fick ju avsnittets finaste replik:
- Those are some really big words. Did you read them in one of your comic books!?
- No! In my diary.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » fre nov 18, 2011 10:39

Början på Damages S4 är bra och påminner mig därmed otäckt mycket om början på Damages S3 där jag blev ordentligt engagerad bara för att allt sedan blev ganska "meh" i sista tre-fyra avsnitten. Men just nu handlar det främst om att se gästskådisarna (mer än Close & Byrne) äta kulisser och vara ganska fantastiska. (spoiler suveräna gästskådisar för de som inte ens vill veta skådisnamn) John Motherfucking Goodman, Dylan Baker i full on bad guy-sleaze mode och Chris Messina (en sån skådis som jag aldrig tidigare lärt mig namnet på men alltid gillat när han dykt upp här och var) får liv i varenda scen de dyker upp i. Och så poppar Tom Noonan fortfarande upp då och då också. Inte fel alls.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » sön nov 20, 2011 3:32

sett Once Upon a Time och gillar det en del. Inte riktigt fantastiskt än, men helt klart trevligt.

I det senaste avsnittet tyckte jag att askungenvar väldigt bekant.
det var Hannah från Veronica Mars. Jag har starka minnen av att jag tyckte hon såg ut som Sophia Bush (från One Tree Hill), men kunde inte hitta att jag sagt det i VM-tråden. Däremot var det andra som sa att hon såg ut som Christina Applegate och Julie Benz.
inte konstigt att hon kändes bekant :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » fre nov 25, 2011 17:01

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinder » lör nov 26, 2011 2:04

Ja hellre Sverker än Göran Elwin eller Siwerth Öholm...
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film