A bear skrev:Jag gillade Little Children, men inte så mycket att jag gitter se om den - jag läste en annan bok av Tom Perrotta och den var fullkomligt skit, så jag undrar hur mycket i Little Children som bara är snyggt utanpåverk och bra skådisar.
lilith skrev:A bear skrev:Jag gillade Little Children, men inte så mycket att jag gitter se om den - jag läste en annan bok av Tom Perrotta och den var fullkomligt skit, så jag undrar hur mycket i Little Children som bara är snyggt utanpåverk och bra skådisar.
Är det verkligen relevant i bedömningen av en film hur mycket av handlingen som är hämtat från en bok? Det tycker jag är helt ovidkommande. Förstår inte riktigt kritiken. Eller menar du att du misstänker att du blir bländad av utanpåverket och att historien egentligen suger? Det håller jag inte med om, men det kan man ju för all del tycka om man vill.
A bear skrev:lilith skrev:A bear skrev:Jag gillade Little Children, men inte så mycket att jag gitter se om den - jag läste en annan bok av Tom Perrotta och den var fullkomligt skit, så jag undrar hur mycket i Little Children som bara är snyggt utanpåverk och bra skådisar.
Är det verkligen relevant i bedömningen av en film hur mycket av handlingen som är hämtat från en bok? Det tycker jag är helt ovidkommande. Förstår inte riktigt kritiken. Eller menar du att du misstänker att du blir bländad av utanpåverket och att historien egentligen suger? Det håller jag inte med om, men det kan man ju för all del tycka om man vill.
Nä, det är inte relevant egentligen, men det känns som om jag skulle granska filmen lite hårdare om jag såg om den just för att se om den verkligen håller, och det känns lite orättvist mot filmen - speciellt om det gäller att mäta en mot en annan film. Alltså går jag hellre på mitt originalintryck och minns den som en riktigt bra film än jag ser om den och kanske hittar något att irritera mig på.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare