Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 09, 2011 11:52

6x20

Riktigt riktigt bra. Jag är alldeles tagen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » sön maj 15, 2011 12:28

Era kommentarer gör mig galet nyfiken... plus den spoilriga kommentar jag läste på YouTube. Varför är vi bara på 6x17, det är ju en eeeevighet bort för oss. Inte bättre av att Glory jobbar idag och det är hockey-final ikväll. När ska jag få veta vad som händer egentligen? Gråååt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 15, 2011 12:30

Hockey. Pfft! ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav The Ankh » sön maj 15, 2011 20:23

MissKittyFantastico skrev:6x20

Riktigt riktigt bra. Jag är alldeles tagen.

Same here.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » ons maj 18, 2011 22:24

6x17
Woo! Jag gillade jättemycket!
Hade två reaktioner i avsnittet som var så starka att jag var tvungen att skrika/skriva dem till Glory.

1. OMGNÅGOTÄRFELVADÄRDETDÄRFÖRBIL!?! (Att Ellen&Jo levde och Titanic inte sjönk var bara detaljer efter det)

2. BAHAHAHAHAHAHAH!! åt "You have me confused with the other angel, you know the one in the dirty trenchcoat who's in love with you." Har länge misstänkt att Cas är kär i Dean, det här avsnittet bekräftade det. ;)
Hursomhelst, jätteglad att Cas var tillbaka och att man får lite hintar till vad han håller på med, äntligen!

Avsnittet höll mitt intresse hela vägen och jag skrattade högt på flera ställen, om jag skulle citera alla oneliners skulle det här bli ett väldigt långt inlägg. De små bristerna som alltid finns i SPN (övertydlighet...) gjorde mig inget. Det var precis som förr. :)

Men ett gnäll har jag, det här är andra avsnittet där SPN inte bara likställt utan förespråkat att aldrig födas motför att dö i förtid. Det gör mig tokarg och inte ens att Bobby så fint (och övertydligt) lärde sig sin läxa i det här avsnittet gjorde mig det minsta förlåtande. Herregud, det är människor och deras barn och deras barn. Om någon sa att människosläktet inte var meningen att finnas och därför ska dö ut skulle de då välja att radera alla istället bara för att vi alla ändå kommer att dö någon dag? Det finns inget 'leva i onödan'. Man får den tid man får, det är hela poängen. /end of livet-är-värdefullt-rant

6x18
Westernavsnittet var så där lagom roligt, men jag skrattade nog mer i förra avsnittet. Har iaf inget att klaga på. Bortblåst är tiden då jag kollade på klockan genom avsnittet för att jag var så uttråkad. Men just det här avsnittet blir nog inget jag ser om en massa gånger.

MissKittyFantastico skrev:6x18
"Det finns inget sätt, jo det finns det, men det är faaarligt. Tur, det gick bra."

Hahahaha

Jag känner mig som mitt gamla supernaturaliga jag igen! Och på fredag får jag äntligen äntligen ÄNTLIGEN veta vad det är ni alla har sett!

PS. Ni är dåliga på att kommentera avsnitt numera. DS.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor maj 19, 2011 17:27

Jag tyckte bättre om 6x18 än 6x17, delvis för att jag är nästan som Dean vad gäller westernfilmer men även för att det var så galet mycket jag störde mig på i Titanic-avsnittet. Men det fanns flera jättebra inslag i det, så jag tyckte ändå det var bra som helhet. :) 6x18 handlar bland de få favoriterna för mig den här säsongen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre maj 20, 2011 21:03

snartsnartsnartsnartsnart!!

nej, får inte bli överpepp
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör maj 21, 2011 1:15

6x20 levde upp till förväntningarna! :) :popcorn:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör maj 21, 2011 1:42

6x19
Gillade Croatoan-känslan och att Cas fick vara med igen och att tidigare fåniga storylines fick en vettig och större betydelse. Fast jag kan inte påstå att jag fattar hur Crowley, kung över helvetet, och förstamonstertortyr och själar från Purgatory och Eves "jag ska göra alla till monster så att de hamnar hos mig istället" och Eve behöver två hunters för att hitta Crowley och Eve kan neutralisera Cas men Cas jobbar med Crowley som Eve inte ens kan hitta, egentligen hänger ihop. Men jag kan inte heller påstå att jag bryr mig. Ett problem i det här avsnittet var att jag skrattade så högt åt alla "Jefferson Starship" och annat att jag missade minst hälften av handlingen, plus att småpratande supermonster alltid får mig att tappa intresset. Men trots en del av den vanliga övertydligheten/förutsägbarheten så lyckades avsnittet med några häftiga stunder och oväntade vändningar så som helhet var det okej.

6x20
Var precis så bra som jag drömt om. ;) Riktigt välgjort. Satt som klistrad från första sekund. Och vilken story sedan. Castiel! Vill se omgående! Det här kan vara den bästa timingen vi någonsin haft med hur vi sett avsnitt!

Om Ben Edlund ensam gjorde SPN så skulle vi ha:
2x12 "Nightshifter"
3x03 "Bad Day at Black Rock"
3x13 "Ghostfacers" Stay in the kitchen when the kitchen gets hot!
4x05 "Monster movie" Dracula!
5x04 "The End" Apocalypse om fem år
6x09 "Clap Your Hands If You Believe..." It's fairies!
6x20 "The man who would be king" Castiels story

Eller, vad jag brukar kalla "brats topp7" typ. Det är rent läskigt.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » lör maj 21, 2011 2:56

brat skrev:6x07
+ Och Crowley är alltid bra, så han kan fungera som en större del av säsongen. (Även om mäklar-motiveringen till att söka purgatory var så där...)
+ Gillar också att det hela tiden finns en underliggande handling med Cas som väntar på att explodera, bitterheten när han sa "ni är alltid viktigare" var inte liten.
- Släktingarna gillar jag dock fortfarande inte och jag ser ingen poäng med dem (Crowley hade kunnat utpressa bröderna att jobba för honom utan att gå omvägen via morfar) så jag är glad att de dör en efter en.

6x20
Man kan verkligen inte klaga när de levererar avslöjanden/förklaringar på punkt efter punkt, som att de läst mitt inlägg. :) Eller som att jag blivit manipulerad precis såsom de avsåg. Men... det är ett farligt spel att spela, om man gör det för bra så kan man tappa tittare när man väntar 13 avsnitt med svaren. (Det verkar ju dock bara vara jag som varit nära den gränsen med tanke på tittarsiffrorna som verkar så stabila som någonsin.)
Senast redigerad av brat lör maj 21, 2011 13:01, redigerad totalt 2 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav chanda » lör maj 21, 2011 7:14

"carry on my wayward son dont you cry no more "

ser fram i mot att se vad som kommer att hända om ett par veckor.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav eynosh » lör maj 21, 2011 12:18

Nu kör vi på med finalen!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » lör maj 21, 2011 12:31

AKS skrev:Jag har bara ett avsnitt av S3 kvar nu. Helt okej säsong, men jag är inget SPN-fan än. Just därför tror jag kanske att S4 kan passa mig. Men S4 lär jag börja se tidigast i slutet av september. Målet är att vara ikapp serien till efter juluppehållet.

27 augusti 2009 var det... Hehe, gick inte så bra. Ska försöka se säsong 4 under sommarlovet, men om det inte är så engagerande så ger jag upp serien. Som sagt, då man på snart två år inte varit särskilt nyfiken på "hur ska det gå?!" så är det nog inte ens serie... Men en chans till kan jag tänka mig att ge den. Men då har den fått fler chansern än någon annan serie jag sett.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 22, 2011 21:35

6x21 och 6x22

Jag gillade första avsnittet av de två finalavsnitten. Jag är ju en sucker för en gråtande Dean och det var väldigt sorgligt när han lämnade Lisa och ben på sjukhuset. Det kändes däremot inte som del ett av två i en säsongsfinal.

Avsnitt två var väl sådär. Väldigt mycket prat och Sams jakt på sig själv var väl måttligt spännande. De sista scenerna var bättre. Särskilt det absolut sista. Om jag någon gång skulle bli hyperreligiös och börja tillbe någon så skulle det nog vara Misha.
:)

Jaha, hur ska det här gå?

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » sön maj 22, 2011 23:43

6x21
Bra. (Inte jättebra.) Andra halvan bättre än första.
Gillade: Crowley, Balthazar, Castiel, Bobby ("paranoid bastard")
Gillade inte: Dean och Lisa och Ben, förutom att i slutet så gillade jag dem ändå. Fin scen där på sjukhuset och förhoppningsvis behöver de inte komma tillbaka fler gånger nu. (...tog Cas bort foton och minnessaker också, även hos grannar och andra de kan ha umgåtts med? :P)

Men. De lägger alltså all sin energi på att hitta Purgatory före Cas för att... ställa sig ivägen för dörren när han försöker öppna den? Och OM de lyckas stå i vägen för en ängel så betyder det alltså att Raphael startar jordens undergång. Hm. Genomtänkt plan.

6x22
Bra. (Inte jättebra. Jag gillar fånge-i-sin-hjärna-avsnitt men som säsongsfinal vill jag ha något kraftigare.)
Älskar verkligen "Carry on my wayward son" men det ska hellre vara fokus på snygga klipp än en praktisk säsongssammanfattning.
Vad gäller avsnittet så utspelades första halvan alltså i Sams huvud och andra halvan innehöll en hel del jag inte förstod. Castiel var plötsligt väldigt självömkande ("alla vänder sig mot mig, buhu") och bestämd till den grad att han hänsynslöst dödade då han så sent som för två avsnitt sedan var väldigt osäker. Dean och Bobby fortsatte sin bisarra kamp för att låta Raphael vinna. Medan Sam sprang omkring med en "helvetes" huvudvärk och bestämde sig för att försöka döda Cas.

Till sist. Innan jag såg 6x21-6x22 var jag bara bestämd på en enda punkt. Om de skulle få för sig att låta Castiel bli besatt av makt och göra honom till nästa säsongs big bad så skulle jag tacka för mig.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Supernatural

Inläggav HeavyAlex » mån maj 23, 2011 2:04

6x21.. I helhet ett ganska bra avsnitt, dock som brat sa så var andra halvan bättre. :) Sista scenen var med Lisa,Ben och Dean va lite smått sorglig men tvivlar på att minnesgrejen kommer att hålla.. :rolleyes: Ser fram emot sista avsnittet som jag tror jag ska kolla på nu.. :p

/Alex
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion

Inläggav brat » mån maj 23, 2011 21:59

I'll show you mine if you show me yours. :)
Topp10 avsnitt säsong 1-6. Det varierar med humör, topp3 är i en ständig kamp om inbördes placering och det är många avsnitt som kämpar om de sista platserna men så här blev den iaf. Och ja, sju stycken Ben Edlund avsnitt bland de tio. En ny husgud tror jag.

1. Nightshifter (2x12)
2. All Hell Breaks Loose, part 2 (2x22)
3. Ghostfacers (3x13)
4. The End (5x04)
5. Tall Tales (2x15)
6. The Man Who Would Be King (6x20)
7. Bad Day at Black Rock (3x03)
8. Monster Movie (4x05)
9.Clap Your Hands If You Believe… (6x09)
10. Asylum (1x10)

Måste se om min topp10 någon gång snart. Och jag är sugen på att se om säsong 2. "My daddy shot your daddy in the he-ad" har studsat runt i mitt huvud hela kvällen. Vet inte hur jag ska göra med säsong 7. Väldigt tråkigt att helst vilja skippa hela serien när jag äntligen lyckats bli engagerad igen i slutet av den här säsongen. Kanske får jag vänta tills nästa sommar och se hela på en gång, eller så ser jag bara Edlundavsnitten. ;) Det känns som att jag nästan är redo att vara utan Jensen "male model" Ackles och Jared "jolly green" Padalecki efter sex år, men därmemot Misha är en så ny förälskelse fortfarande… skulle sakna honom för mycket.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeavyAlex » tis maj 24, 2011 0:27

6x22Riktigt bra tycker jag faktiskt, har varit ganska så less på s6 men fan de två sista avsnitten fick mig att vakna.. :P 6x22 Började bra med Sam utan minne, blev lite tamt någonstans i mitten då det inte hände så mycket men de sista minuterna var även de riktigt goa.. :D Är minst sagt redo för s7 och Castiel som gud men kommer bli en lång väntan, funderar på att kolla igenom alla säsonger under tiden men vettefan om jag orkar kolla på s6 igen.. :eek:

/Alex
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion

Inläggav sfinx » tis jun 07, 2011 23:11

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tor jun 09, 2011 5:07

Mer Mishatweet. :)

mishacollins:
For your information, @jarpad, i'm not just, "some chick." Here's a photo so you can put a face with the name. twitpic.com/58xmi2

http://twitpic.com/58xmi2
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » tor jun 09, 2011 9:04

Nooo kunde inte se bilden!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sfinx » tor jun 09, 2011 10:29

The Ankh skrev:Nooo kunde inte se bilden!

För mig fungerar det. :?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » tor jun 09, 2011 13:57

Nu lyckades jag :) I <3 Misha!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav chanda » ons jun 15, 2011 20:43

6x19 6x21 och 6x22

Lite tråkigt med Lisa och Ben jag gillade dessa karaktärer . De sista avsnitten har haft ganska mycket information och knytet ihop berättelsen riktigt bra ,imo.
Cas gjorde som Sam i s4 han steg över tröskeln . Tragiskt för alla tre . Jag hoppas för en redemption plot för Cas i säsong 7 men jag har inte stort hopp då Sam och Dean fortfarand bara kan se i svart och vit och att de gapigaste fansen har börjat hata Cas för att han förstör relationen mellan Sam och Dean. Nåja Supernatural och The Mentalist finalerna har gjort att det kommer bli en lång väntan till September.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » sön jun 19, 2011 19:44

Nu är det dags igen. Jag verkar snitta ungefär 1000 inlägg om året, för det var ungefär ett år sedan den senaste traditionella bildkavalkaden. Börjar bli ont om bra nya bilder, men några har jag lyckats skrapa fram i alla fall.

Happy 7000 inlägg to me!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav sfinx » sön jun 19, 2011 19:58

MissKittyFantastico skrev:Nu är det dags igen. Jag verkar snitta ungefär 1000 inlägg om året, för det var ungefär ett år sedan den senaste traditionella bildkavalkaden. Börjar bli ont om bra nya bilder, men några har jag lyckats skrapa fram i alla fall.

Happy 7000 inlägg to me!

Bild

Just a little closer...a little bit more...you know you both want to...

Congratulations! :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tinwiel » sön jun 19, 2011 21:50

Haha. Fina bilder jag fick i huvudet nu efter den sista bildtexten. Mischa och Jensen.... mmm... 8) :drool:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » mån jun 20, 2011 12:10

Oh ja där steg blodtrycket ;)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » mån jun 20, 2011 21:29

Upp till 240! Hot homoeroticism syndrome?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » tis jun 21, 2011 17:16

:) Får s'äga det n'r ambulansen kommer och hämtar mig. From my bunk!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film